Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Zdravím, chtěl bych se zeptat a zároveň poradit, syn si chce koupit novou Octavii, teď má Octavii combi 1.9 TDI, 77 kW, r.v. 20006. Ja jsem si koupil před dvouma měsíci novou Octavii 1.4 TSI...

Já bych také nezatracoval. Ale prodlouženou záruku pro klid duše určitě (ať už origo od Škodovky, nebo CarGarant). Já mám +3 roky (do 150tis).

Jak tu probíráte pneumatiky - tak jsem před dovolenou kontroloval kola...ehm... poprvé od výroby. No, a kola všechny na 2,5. Tak jsem postupně celou dovolenou "ufukoval" přední kola.

A když už jsme u té dovolené, tak skóre (tři lidi, 80% zaplá AC, poloplnýplný kufr):

post-74697-0-30421200-1346689878_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Z trochu jiného soudku, na kolik foukáte u octy 1.4tsi liftback kola? Mám na tom 225/45 R17. Když jsem ji koupil, bylo tam 2.6 ve všech, upravil jsem si to na 2.3 ve všech. Většinou jezdím ve dvou a v kufru toho nikdy není víc jak 50kg.


Já teda mám 205/55 R16, zátěž z 90% dva lidi, v kufru skoro prázdno, předek mám 2.2, zadek dávám 2.5.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D No mám obavu, že by to ani nemuselo být až takové sci-fi, když tam čtu, že výrobce tvrdí, že rozvodový řemen má životnost srovnatelnou s životností motoru. :blink: Copak tím asi myslí? :kol-32: To měl přece řetěz také vydržet! kol100 Navíc je tam proměnné časování i na výfukové straně, takže další přestavovač, který zlobí u VW již od motoru 1.6 FSI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se na to dívejme obráceně- životnost motoru jako řetězu, potažmo řemenu a kolik bylo zapečených 1,2tsi ve 40ti tis a kolik z nás už bude jako já řešit znovu výměnu řetězu. Oni vlastně nekecají. Řemen by mohl cca 150 až 170tis vydržet a tak je dána životnost celého kolovrátku. Pak komplet nový polomotor,dnes už je to bráno jako náhradní díl a generálky se už nevyplatí dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při pravidelné údržbě musí motor vydržet v pohodě 500tis., jikak je to šunt vyrobený z bláta. Řemen se určitě musí vyměnit, ten 200tis. nepřežije, ale řetěz vydržet musí. Pamatuji si, když jsem měl motor s řetězovým OHV rozvodem, tak ani po 250tis. nevykazoval známky opotřebení. Pokud je řetěz v TSI správně vyrobený, tak se o jeho životnost vůbec nebojím. Naopak mne zaráží histerie kolem řetězů, kterou automobilka není schopna utlumit, když by stačilo zveřejnit vadné série řetězů :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky



Já teda mám 205/55 R16, zátěž z 90% dva lidi, v kufru skoro prázdno, předek mám 2.2, zadek dávám 2.5.


Jezdím také 205/55 R16 (z 90% pouze řidič) a foukám 2,3 vpředu, 2,2 vzadu. Na víčku myslím píšou 2,1 předek/2,0 zadek. Není těch 2,5 vzadu moc?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 9. 2012 na 13:09, skater napsal:

Při pravidelné údržbě musí motor vydržet v pohodě 500tis., jikak je to šunt vyrobený z bláta. Řemen se určitě musí vyměnit, ten 200tis. nepřežije, ale řetěz vydržet musí. Pamatuji si, když jsem měl motor s řetězovým OHV rozvodem, tak ani po 250tis. nevykazoval známky opotřebení. Pokud je řetěz v TSI správně vyrobený, tak se o jeho životnost vůbec nebojím. Naopak mne zaráží histerie kolem řetězů, kterou automobilka není schopna utlumit, když by stačilo zveřejnit vadné série řetězů :kol-44:


Takto, pokud jsem dobře načetl různé články a příspěvky o motoru 1.4 TSI, tak největší problémem je napínák řetězu, který zůstává "viset" v zasunuté poloze, pak až řetěz sám o sobě. Druhý problém je přestavovač vačkového hřídele, který vydává stejný rachotivý zvuk jako rozvody. VW na to kašle, mají teď už nové motory TSI, tak co se vzrušovat, že? Např. u 1.2 TSI to vypadá, že prozatím většina sérií řetězů od různých výrobců jsou stejný drak, nebo brak? :kol-32: Tak jak může koncern utlumit řetězovou histerii? Navíc, když zanedbá takovou obyčejnou součástku, s kterou má problémy již léta i na jiných motorech?

 

 

 

V 6. 9. 2012 na 13:16, skater napsal:

Jezdím také 205/55 R16 (z 90% pouze řidič) a foukám 2,3 vpředu, 2,2 vzadu. Na víčku myslím píšou 2,1 předek/2,0 zadek. Není těch 2,5 vzadu moc?

 


Hele, nevím. Tímto stylem jsem foukal i předchozí Fabii. Mám to připravené na to, když náhodou někoho vzadu vezu. :rolleyes: Pneu se nějak nesjíždí, tak to neřeším. Ony ty údaje na tom víčku jsou takové, no prostě na tu moji zátěž si nějak nemůžu vybrat. :kol-28:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při pravidelné údržbě musí motor vydržet v pohodě 500tis., jikak je to šunt vyrobený z bláta. Řemen se určitě musí vyměnit, ten 200tis. nepřežije, ale řetěz vydržet musí. Pamatuji si, když jsem měl motor s řetězovým OHV rozvodem, tak ani po 250tis. nevykazoval známky opotřebení. Pokud je řetěz v TSI správně vyrobený, tak se o jeho životnost vůbec nebojím. Naopak mne zaráží histerie kolem řetězů, kterou automobilka není schopna utlumit, když by stačilo zveřejnit vadné série řetězů :kol-44:

No, řetěz už půjde u mne na druhou výměnu. Na 45tis km je to krapet málo, ne? A nejde porovnávat řadový řetěz dlouhý pár cm s tímto. Tady půjde doopravdy o problém vnitřního chvění motoru při roztahování z nízkých otáček. Proto, jak už zde ale bylo mnooooohokrát psáno udělalí flash a ten nás nutí ho točit víc, ale to s sebou přináší vyšší rozptyl otáček a rázy tímto vznikající a vytahané šráky se projeví znovu..... Je to jak se tchán diví že rozvoďák na OHV Fanoušovi BMM mění pomalu s olejem. Ten startuje s plným plynem a to je pak šmakuláda jako ten řetěz dostane. Takových startů to má asi 20 denně......

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak mimochodem, Ford oznámil, že do nového Mondea bude montovat litrový tříválec EcoBoost o výkonu 92 kW a krouťáku 170 Nm. :kol-34:

No a něco k 1.4 TSI. Podle časopisu Autohit č.17/2012, rubriky Bazar,VW Golf V - kromě nám známých problémů s rozvody, se vzácně vyskytují praskající písty, dále zakarbonované motory - to se netýká agregátů vyrobených v roce 2010 a novějších - údajně mají již upravené vstřiky, které toto již nezpůsobují. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta hláška se zakarbonovanými motory mne také zaujala, to slyším poprvé. Rozumím tomu tak, že pří běžném provozování a používání standardního paliva se zakarbonuje každý motor do RV 2010. Asi by to měl redaktor trochu upřesnit, takto to zní dost hrozivě :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám teda od LP nařízený longlife, občas to vdává strašný zvuk, ale to je právě to, co nechápu -někdy, ne vždy vůbec ne pravidelně, jsou dny kdy se s tím mazlím ale třeba v srpnu jsem byl ve Stuttgartu dvakrát na otočku (podruhé už dost nasraný) a jel jsem po dálnici tacho 180 asi půl hodiny v kuse pak zastavil zase odjel a furt cihla a přál jsem si ať se to rozsype- a nic. Ono to asi nebude zas tak zlý, i když uznávám, že občas ráno nastartuju a když to slyším, tak přemýšlím jak jezdí MHD....ale už to drží cca 53 tisíc, tak uvidíme.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...