KubinoPv Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 (editace) A nebo to moc žereme. Já chladič(e) zakrývám, jak jsem tady už někde psal několikátou sezonu a stačí nechal volného chladiče tak na 50%. Při vyšší zátěži je potřeba, je-li Maxik, hlídat opravdovou teplotu motoru teplotou oleje. Mám-li to tak zakryto není moc velký diferenc na teplotě. Editováno: 4. leden 2013, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 No já v zimě moc nejezdím, a když už, tak většinou jedu delší trasu po dálnici směrem na Moravu. Takže když jedu z domova, mám už zažitý tento systém. Když vyrážím z Blanska domů, tak holt těch 90° u oleje mám (za mrazu) až když v Brně najíždím na D1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 To vaše extra pomalé zahřívání mi hlava nebere. Napadlo mě, zda máte pod motorem plastový kryt, to může hodně pomoct. Co se mě týče tak při jízdě kolem 0 a startu studeného motoru mám 90 C vodu po cca 7 km jízdy, olej na 90 C cca po 15 km jízdy, na dálnici je to skoro hned. Samozřejmě, když se jede obcí a plyn se jen lechtá a otáčky se převalují kolem 2000 trvá to déle. Auto topí cca po 5km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 racek tady napsal, že už by se k verzi 1,4 TSI nedal přemluvit. Mně se to naopak líbí víc a víc. Asi jsi měl smůlu na motor. Ohřívání jsem tady už kdysi popsal-mně to prostě netopí nebo až za dlouho. Jel jsem od segry 30.12. z Ostravy-Michálkovic přes centrum, Hulváky, do Poruby k fakultce a až tam najížděl na dálnici na Brno. Voda na 90°C až skoro v Porubě (a to nebyl mráz nebo jen trochu nepamatuji si) , topit to začalo taky tak nějak (a to je dálka-pravda je, že jsem to jen lechtal, auto naložené, 2 dospělí dvě děti). Ale až na to topení je ten motor dobrý. Když s tím jezdí někdo normálně (nevytáčí, dodržuje speed limit) tak to musí mít i docela dobrou spotřebu. Já teda osobně bych se k tomu motoru nechal přemluvit, kdybych si kupoval auto za svoje. Naftu jedině jako firemní-možná je spolehlivější (i když nemám žádné statistické údaje-asi jsou přísně tajné) a méně žere, ale rozhodně mi připadá, že pokud už nějaká "havárie nastane" tak výše škody bývá o mnoho vyšší než u benzínu (alespoň podle toho, co jsem tady za ty roky přečetl-nemám osobní zkušenost). A pak ta karamelizace řepky přidávané do nafty je přece jen nebezpečnější u naftových vstřiků (alespoň podle toho , co jsem četl-řepka se asi přidává i do benzínu a vodky :-) to jsou další desetitisíce za vstřiky. Prostě bych si koupil benzín a tento motor je po 2.0 TSI druhý nejlepší :-). Mám doma oba, takže mohu srovnat. S motorem 2.0 TSI je to úplně jiné svezení-také jiná spotřeba. A ta 1,4 je fakt docela dobrá. Proč jsem se tak rozepsal-byl jsem pozván na předváděčku KIA. Měl jsem možnost vybrat si auto a motor. Vybral jsem si dvě Sportage. Jedna myslím 110 kW a manuál, druhá 135 kW a automat. Nebudu to nijak rozebírat-tam jsem pochopil, co je auto. Už mi nikdo nemusí nic vysvětlovat, nikdo mi nemusí ukazovat výsledky testů, srovnání cen a jiné "rady a porady". Jděte se svézt. Uvidíte sami. Byl jsem hluboce zklamán. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 to pava - kryt motoru mám (mimochodem, na náběh topení si ani moc nestěžuji, na rozdíl od 1.2 TSI, kde to trvá déle). to radim - no potom co se rackovi událo s tímto motorem, se mu ani moc nedivím, že zahořknul. Já jsem s ním zatím (najeto přes 43 000 km) velice spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
choceňák Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Rád bych poradil ohledně topení. Když končím jízdu a zajedu do garáže, zavírám topení. Při další jízdě ( za týden někdy i déle ) otvírám topení až po ujetí dvou až tří km. Výsledek ? Vždy spokojen. Moji kolegové taktéž. Tuto radu jsem získal zde na fóru, už ani nevím ve kterém vláknu yetiho. Zdravím, a ať se daří v tomto roce !!! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Taky jsem to četl, psal to myslím kolega Jakub Nabel. Já to nechávám stále na 22°C. A když vyjíždím, zapnu si výhřev sedadel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Není to taky tím že ty motory šetříte?Nemám Maxidot ale příjde mi to tak... To je asi docela možný,voda už bývá ohřátá,ale olej má ještě daleko do 80 - 90°C.Kdybych to neviděl tak tomu určitě s dobrým pocitem šlápnu na krk. Jinak s 1,8 TSI nemám žádný problém s topením,na to jsou asi nejhorší 1,2TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 U těch malých motorů to je možná dnes kombinací malého odpadního tepla spolu s poměrem množství ohřáté vody v motoru a objemem radiátoru. Velký motor toho dá trochu víc a vrtí se v něm i víc vody. Favoš byl taky malý motor ale měl tam celkvově jinak řešenou soustavu a nepoměrně větší odpadní teplo. Vzpomínám si na Avie v době "velkých" kabin kdy začínali používat svoje tradiční a nechutně problémové čerpadlové motory a přecházeli na C-Rka Cummins. Radiátory byly stejné ale C-Rka doslova netopily. Kalamita byla při klapání na vlonoběh někde i při "blbých "-10ti. 5 minut a v kabině jak venku.... Suplovalo se to tempomatem který měl funkci vysokého volnoběhu pro pomocné pohony. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Racek08 Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 (editace) 1. Po výměně motoru jsem zatím najel cca 4 t km, zatím vše OK , jízda velice příjemná. 2. Uvedl jsem, že bych se na tento typ 1.4TSI již nenechal přemluvit - to platí i nadále, těch problémů jsem měl opravdu dost. 3. U octy III se budu rozhodovat mezi 1.4TSI /je to úplně jiný motor!/ a nejsilnější ropou, obě varianty s DSG + vyhřívané sedáky. 4. Topení: starý i nový motor topí stejně - málo. Mám kombi a možná v krátké verzi je /vzhledem k vytápěnému prostoru/ ten nástup topení znát o chlup dřív. Trochu jsem to vylepšil vyhřívaným potahem na sedák. Editováno: 5. leden 2013, autor: Racek08 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 6. leden 2013 Sdílet Vloženo 6. leden 2013 choceňák: nevím, ale uzavírání topení nemá podle mě valný smysl. U climatroniku a climatiku voda výměníkem prochází stále a poměr teplého a studeného se řídí elektronicky klapkami, které pouští více vzduchu ohřátého přes výměník topení a méně studeného zvenku a naopak. U manuálu, který se montuje v základu nyní je to myslím stejné, jen se mísící klapka bude ovládat manuálně ručně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 6. leden 2013 Sdílet Vloženo 6. leden 2013 Racek008: já jsem vyhřívané sedáky taky neměl, ale dodělal. Vše originál díly, sám jsem si dělal sedačky (demontáž, rozčalounění a montáž vyhřívacích deček a kabelů k nim) v servisu mi pak známý natáhl originální kabeláž, zapojil nový panel topení s výhřevem a nakodoval. Dalo to práci a stálo to i nějaké peníze, ale nelituji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 6. leden 2013 Sdílet Vloženo 6. leden 2013 choceňák: nevím, ale uzavírání topení nemá podle mě valný smysl. U climatroniku a climatiku voda výměníkem prochází stále a poměr teplého a studeného se řídí elektronicky klapkami, které pouští více vzduchu ohřátého přes výměník topení a méně studeného zvenku a naopak. U manuálu, který se montuje v základu nyní je to myslím stejné, jen se mísící klapka bude ovládat manuálně ručně. Ale jo, nejaky smysl to ma, otazka je, jak moc je to v praxi znat. Zjednodusene se to da popsat tak, ze pri NEzavrenem topeni dochazi ke vstupu tepleho vzduchu do interieru driv, ale s pomalejsim nastupem (nizsi teplotou vzduchu), pri zavrenem a nasledne otevrenem topeni pak pozdeji, ale o neco (tady zalezi na tom, jak dlouho zustane topeni zavreno) intenzivneji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet59k Vloženo 6. leden 2013 Sdílet Vloženo 6. leden 2013 Voda do radiátoru jde i při nastavení regulace v kabině na chladný vzduch. Pomůže teplo z radiátoru neodebírat a tedy neochlazovat kapalinu, takže buď regulaci na chladný vzduch a mísící klapka zajistí, aby vzduch neprocházel přes radiátor (jak někdo psal na předchozí straně) a nebo klidně nechat regulaci na teplý vzduch ale vypnout ventilátor. Pak přes radiátor prochází minimum vzduchu dle rychlosti jízdy. Tak to dělám já. Ventilátor na 1 rychlost zapnu po cca 3 km - to už začíná stoupat teplota motoru na budíku. Špatné topení mě taky štve, ale dneska všechny úsporné benzínové motory mají málo odpadního tepla. Nejenom koncernové. Myslím, že nebude trvat dlouho a automobilky budou montovat el. příhřevy i do benzinových aut. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet59k Vloženo 18. leden 2013 Sdílet Vloženo 18. leden 2013 Jinak taky jsem už přistoupil k menšímu tuningu motoru, alá Žigulík. Mezi hladič motoru a kondenzátor klimatizace, jsem nainstaloval nádherný kus kartonu o rozměrech cca 40*45 cm. Polepil jsem ho izolepou, aby lépe odolával vodě. Po důkladném testu musím říct, že motor je skutečně dřív ohřátý. Největší rozdíl je, když vyjedu mimo obec, tak ta teplota roste hodně rychle. Ve městě je přínos o něco menší. Pokud chcete konkrétní čísla, tak při +- stejných podmínkách je teploměr vody již na 90 °C v místech, kde bez kartonu měl 70 °C. Takže je to zahřáté místo cca 10 km už po 7 km. Díky tomu je taky dřív teplo v autě. Kartón je schovaný mezi chladiči, takže není z venku vidět. Chtělo by to jenom vymyslet nějaký elegantnější typ materiálu, který by se dal využívat více zim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurikan88 Vloženo 18. leden 2013 Sdílet Vloženo 18. leden 2013 (editace) Jsem si nevšiml že se příspěvek vložil, vkládal jsem ho když bylo forum off a povedlo Tak děkuji za info, ještě 1000tis/km a mám 15tis a jdu na olej + filtr asi tam dám znova LL ...neprodává tady na foru někdo kvalitní oleje, ale aby hlavně nebyl ten polskej? Každopádně se o tom zmíním v servisu ale stalo se to fakt jenom 1x, budu to ale dál sledovat! Docela by mě zajmalo srovnání 90kW a 103kW 1.4TSI...co jsem koukal na forum VW GVII tak si tu 103kW pochvaluje jeden chlap, myslím že i v OIII to bude takový dobrý kompromis a bude dostačující...ale je to otázka priorit jako vždycky!! Myslím že s OIII která je lehčí než předchozí generace, bude s tím motorem už svižná! Editováno: 18. leden 2013, autor: Hurikan88 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 18. leden 2013 Sdílet Vloženo 18. leden 2013 Jinak taky jsem už přistoupil k menšímu tuningu motoru, alá Žigulík. Mezi hladič motoru a kondenzátor klimatizace, jsem nainstaloval nádherný kus kartonu o rozměrech cca 40*45 cm. Polepil jsem ho izolepou, aby lépe odolával vodě. Po důkladném testu musím říct, že motor je skutečně dřív ohřátý. Největší rozdíl je, když vyjedu mimo obec, tak ta teplota roste hodně rychle. Ve městě je přínos o něco menší. Pokud chcete konkrétní čísla, tak při +- stejných podmínkách je teploměr vody již na 90 °C v místech, kde bez kartonu měl 70 °C. Takže je to zahřáté místo cca 10 km už po 7 km. Díky tomu je taky dřív teplo v autě. Kartón je schovaný mezi chladiči, takže není z venku vidět. Chtělo by to jenom vymyslet nějaký elegantnější typ materiálu, který by se dal využívat více zim. Zkus zátěžový koberec. Nic nemusíš polepovat. A je černý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2013 Sdílet Vloženo 18. leden 2013 Docela by mě zajmalo srovnání 90kW a 103kW 1.4TSI...co jsem koukal na forum VW GVII tak si tu 103kW pochvaluje jeden chlap, myslím že i v OIII to bude takový dobrý kompromis a bude dostačující...ale je to otázka priorit jako vždycky!!Myslím že s OIII která je lehčí než předchozí generace, bude s tím motorem už svižná! Jo, tento motor mě taky zajímá. Má taky větší točivý moment 250 Nm oproti současnému 200 Nm. Spotřeby jsou papírově hodně nízké - no to se ještě uvidí. Přepracované chlazení/topení - tak už snad v zimě nebude tolik stížností. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 19. leden 2013 Sdílet Vloženo 19. leden 2013 to hurikan 88-já to znám dělá mi to nepravidelně to samé. Po nějakém nezávisle-závislém diagnostikování bylo zjištěno, že to je daň zeleným....netrap se tím. Já jsem hledal a hledal v literatuře a nenašel. Ale je to tak. Vím to. Myslím tím jak Ti to tahalo a pak ne...já už tady o tom psal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet59k Vloženo 19. leden 2013 Sdílet Vloženo 19. leden 2013 Ohledně koberce, nad ním jsem taky uvažoval, ale přece jen se v něm drží vlhkost, takže by to tam asi plesnivělo apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 23. leden 2013 Sdílet Vloženo 23. leden 2013 zcela jistě to souvisí s teplotou motoru, mně to udělalo asi dvakrát nebo třikrát a vždy to bylo, když byl motor pod ideální teplotou (tak asi 80-90°C voda) a žádné cukání ten termín "pohupování" je docela přesný ale cítit to je. No svedli to na Lišku, tak teď můžou zas něco na Karla....a co se týká toho 103kW motoru, tak já vám pánové nevím....nebyl to vůbec nejproblematičtější motor "s řetízkem" v Golfu??? Mně se tak furt něco plete. Pawouk má asi (jako vždy-to je pochvala ne rýpnutí) lepší info než já a přesvědčí mne, že to je úplně jiný motor, ale já mám furt pocit, že to byl problematický motor. Čau z Busanu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. leden 2013 Sdílet Vloženo 23. leden 2013 Jestli narážíš na Hurikána s tím novým motorem 103 kW, tak je to skutečně jiný motor, než měl s řetízkem Golf VI. Označení je stejné, ale je to jiná, nová generace a konstrukce. To samé platí pro nové motory 1.2 TSI v OIII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 24. leden 2013 Sdílet Vloženo 24. leden 2013 No neříkal jsem to? Prostě má lepší info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. leden 2013 Sdílet Vloženo 24. leden 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. leden 2013 Sdílet Vloženo 27. leden 2013 To že budu muset čekat, až se v autě (ne)zahřeju, to jsem čekal, ale že to bude až takhle "studené" to ne... Abych vysvětlil. Přes Vánoce jsem jezdili delší trasy, vždy kalkuluju s cca 6,5l/100km. S klidným stylem jízdy to je většinou míň (motor se převaluje mezi 2000-2300 ot./m). Tak si jedu a po cca 150km se dívám a svítí na mě ø7,6l/100km. Tak na to hledím, říkám si - 4 lidi, plný kufr... ale pořád mi to nedalo, tak jsem začal pátrat. Netrvalo dlouho - a vidím teplota oleje 88°C. Tak to chvíli sleduju a třeba při mírné klesání, kdy jedu se zařazenou (což by mělo šetřit palivo:-)) - a za chvíli teplota oleje 78°C.... Potom, stačlo jezdím míň úsporně (občas točit/vyřazovat) prostě "hřát" a nakonec jsem se dostal na 6,8l. Venku byly 2°C. Takže, přemýšlím o deklu/dece na masce chladiče :-). Zajímavé. To,že když je pod nulou,tak trvá i víc než 25 km,než se dostanu s olejem na 90°C,beru. Ale s tímto jsem se ještě nesetkal - moje zimní trasy prostě nejsou asi takové,jako ta tvoje. Včera a dnes jsem to pro zajímavost sledoval. Začnu sobotou. Trasa z Prahy 6 (nájezd na R1 u OC Šestka) směrem na Brno až do Blanska. Teplota v garáži -5.5°C, venku -7°C. Po ujetí 5 km rychlostí 80 km/h se odlepil teploměr chladící kapaliny od nejnižšího bodu (zde je to 50°C) - z topení nastaveného na 22 °C šel vlažný vzduch. Dále jsem pokračoval rychlostí 80 km/h až do ujetí vzdálenosti 10 km, kdy teplota vody dosáhla 90°C a teplota oleje naskočila na 50°C. Z topení šel již horký vzduch. Pokračování již postupným zrychlováním na 100 a pak na 130 km/h, kdy teplota oleje 90°C byla dosažena až po ujetí 30 km! A pak v Brně jsem se dočkal něčeho podobného, jako DuK - po průjezdu městem koukám, že mám olej "jen" na 85°C (do teď jsem si toho nějak nevšimnul). Jinak na D1 se teplota oleje pohybovala okolo 95°C při rychlosti 130 km/h. V létě je to někde kolem 103 - 105°C. Spotřeba podle tankování 6.5, při průměrné rychlosti 107 km/h. Jel jsem sám. Pokračování dnes. Trasa z Blanska přes Brno na D1. Venkovní teplota -7°C. Vzhledem k jinému profilu trasy (průjezd městem, pak po silnici II.třídy) trvalo prvotní ohřátí (odlepení teploměru chladící kapaliny od minima a pak dosažení teploty 90°C) ještě o cca 3 km více. Olej jsem na 90°C dostal při nájezdu na D1 po ujetí 31 km. Spotřeba podle tankování 6.4, při průměrné rychlosti 110 km/h (cestou teplota stoupala až na -1°C). Dvě osoby. Ukazetel teploty oleje mi byl čert dlužen. Nejlepší je tam nic nemít a byl by klid. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.