Přejít na obsah

1.4 16V 74kw- je líná....


Marceliusis

Doporučené příspěvky

koupil jsem tento vůz ale auto je líný - přisuzuju to řidiči co ji měl přede mnou byl to starší pán takže auto nehonil a ani nevytačel motor, servisi jsou dokonale a pravidelně dodržovány...

Co s tím, mám motor vytáčet, myslíte si že je možné ho přijmout k výkonum které ma v sobě???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tento motor mam neni zase tak zivy, mozna tim ze mam sedan, ale k dotazu......

ze zacatku taky bylo line, ale stacilo ho parkrat protahnout a je to, hlavne nezapominej ze stimto motorem nema cenu jezdit pri otackach 2500

ja snim jezdim od 2500-3500 a podle nalady ho taham az do vysin:) a jde poznat ze teprve je zivy kolem 3500 a ve 4000 je to maly drak:)

vymen vsechny vzduchove filtry atd a protahni ho:)

uz vidim jak tady pisou ze co jsme napsal je nesmysle ale u me to tak je.... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to tak mam sice iba 55kW verziu ale ak niekto caka ze to je zive tak bude sklamany, v nizkych otackach je to lenive. tak ako uz bolo pisane pod 3000 to poriadne nejde, aby to tahalo tak treba tocit ale tam uz je aj spotreba tomu adekvatna. ale ja som u mojho zistil ze treba najskor raz dva tomu osobit plny s vytocenim a RJ akoby sa presla s prispateho rezimu do sviznejsieho ale zas nie je to az tak ardikalne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nenapsal si kolik má ten motor tím dědkovským stylem najeto, ale pokud kolem 100tkm, tak bude chvíli trvat než ho rozjezdíš ;) Klidně i 10tkm, ale rozjezdit by si ho měl určitě... A jak napsal Kutil, vyměň vzduchový filtr, palivový filtr, olej a olejový filtr a začni tomu šlapat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

najeto měl cca 120t. o vzduchovym jsem přemýšlel dokonce jsem chtěl koupit sportovní ale po přečtení pár recenzí od toho upustil, prý to nemá význam. Je tam předm 2000km dán nový olej 5W 40 i s filtrem.

* chci zkusit aditivum, dal jsem ho do Octavie 1.9TDi 66kW a bylo to k nevíře jak to oživylo zátah - takže poslechnu s očistou filtrů a dám tam aditivum a natankuju Shell V P racing a budu mu šlapat na plyn nad 3000. Napíšu pak odezvu.

* Ale oproti mojí staré 1.2 HTP 40 kw je to želva, byla supr zajetá a hlavně má už z výroby vytočený otáčky - jenže zas od 110km/ h netáhne kdež to 1.4 16V jo.

* Co čip - nemáte s tím někdo zkušenost v tomhle motoru, nechci z toho formuly ale zas nechci 5x vystrkovat čumák do leva a přemýšlet jestli můžu předjet :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nenapsal si kolik má ten motor tím dědkovským stylem najeto, ale pokud kolem 100tkm, tak bude chvíli trvat než ho rozjezdíš ;) Klidně i 10tkm, ale rozjezdit by si ho měl určitě... A jak napsal Kutil, vyměň vzduchový filtr, palivový filtr, olej a olejový filtr a začni tomu šlapat ;)

A když to nerozjezdí, tak si během 10tkm zvykne lol Spíš než co jiného pomůže začít tomu šlapat na krk. A tankovat aspoň dočasně N98.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli nebyly ještě dělaný svíčky, tak je určo vymeň, mění se po 60tkm, jinak zkus ještě ten palivovej i vzduchovej filtr ;)

No jestli ti to přijde línější než 40kW HTP, tak cos to koupil? :kuk: 40kW jsem jezdil a do 74 má kurev.ky hodně daleko ;) , včera jsem jezdil s HTP/51kW a i u tý je hodně znát ten 30k rozdíl...

Jo a na chip bych se vyprd, až to rozjezdíš, to rozhodně nebudeš muset neustále vykukovat do leva ;)

svíčky - 4 kusy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za svíčky.. :palec2:

* s tou 1.2 to myslím vážně, musel by jsi se svézt..občas si myslím že nám tam dali špatnej motor protože jsem v pár Fábiích jel a žádná takhle nejezdí a to jí nejak netrapim ( točim jí do 4000 max)

Svíčky koupim hned zítra a pokusim se to povyčistit a povyměnovat, poznám že je palivovej zanesenej ?? Nevim ani kde ho tady hledat - vidim to na knihu JAK NA TO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marceliusis: no i tak se mi nechce věřit, že by dobře zajeté HTP/40 jelo lépe než špatně zajetá 1.4/74, vždyť papírově je mezi nimi skoro 50k rozdíl, ano rozdíl ve 2000 není tak velký, ale když píšeš že to točíš i do 4500...

... je to fakt divný, vymeň ty svíčky a filtry a mělo by se to podle mě hodně zlepšit ;) Palivový filtr by měl být někde u zadního tlumiče/nápravy, přesně fakt nvm... Ještě jsem slyšel něco o resetnutí řj odpojením baterky a naučil by sis jí podle svého stylu, takhle to půjde asi déle, ale tohle jsem slyšel na feldy, takže nvm jestli to platí i na fabky?

btw jestli to chceš rozjezdit, tak to toč trochu výš, klidně do omezovače jak napsal houmr ;) Ale myslim si, že by svíčky spolu s filtrma měli hodně pomoci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toč výš. Po nastartování tomu nech 8 až 10 km na prohřátí, kdy nechoď přes 3000 otáček, a pak se několikrát podívej, kde to má omezovač... (nápověda 6600 nebo 6800, podle kvaltu a RV). Bude to chtít i pár set km na plno, aby se to rozhýbalo. Samozřejmě až po výměně všeho, co první majitel zanedbal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové děkuju za radu : ;) až ten filtr najdu (jako že včera si se mnou hrál na schovku) a vyměním ty svíčky tak se uvidí

S topu baterkou to tak stejně dopadne protože ji potřebuju projistou vyměnit - tak kdyby jste měl někdo přístup levnějším věce jako svíčky, filtry, baterky.. dejte vědět :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zase debata - reknu jen par bodu, ktere snad pomuzou.

Motor 1.4 16V 74kW je dynamickej (a to velmi) skutecne az od 4400 ot./min, do ty doby je to lenoch, kterej se od ostatnich motorizaci prakticky nelisi. Kdo neveri, at se podiva na charakteristiky motoru, nebo lepe at se sveze.

Jinymi slovy receno, pri vybirani motorizace to chce premyslet a nejlepe vyzkouset, neni 74kW jako 74kW.

Ze se muze zdat 1.2 HTP 40kW v nizkych otackach stejne nebo i vice ziva nez o skoro 34kW vykonnejsi 16V je prirozene a neni na tom nic divneho.

Duvod? Jina charakteristika motoru a predevsim 2 ventily na valec, ktere se projevuji vyssi pruznosti v nizkych otackach. Pridejme jine zprevodovani a jsme doma.

Marceliusis: Nez bych tomu motoru zacal nakladat, krome vyse uvedeneho (snad jsem se neprehlid) bych rozhodne vymenil i rozvody.

A aditiva bych vubec neresil, pokud chces tankovat neco kvalitniho, dej N98, beztak byl pro 1.4 16V 74kW doporucenej vyrobcem.

Nebo treba Shell V-Power Racing, ikdyz si nemyslim, ze to ma smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za příspěvek a názor, doporučení.

To je zase debata .... problém je v tom že ne všichni jsou na tom technicky dobře. Já se nestidim za to že jsem technickej anti-talent a nedokážu si najít ani filtr nebo logicky uvážit kolik svíček má 16V - možná je to tim že jsem v mládí netíhnul k autum nebo že jsem vyrůstal jen s mámou.

Každopádně mi tyhle stránky obecně šoupou dál a dál takže si třeba časem i sám naliju roztok do ostřikovačů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toč výš. Po nastartování tomu nech 8 až 10 km na prohřátí, kdy nechoď přes 3000 otáček, a pak se několikrát podívej, kde to má omezovač... (nápověda 6600 nebo 6800, podle kvaltu a RV). Bude to chtít i pár set km na plno, aby se to rozhýbalo. Samozřejmě až po výměně všeho, co první majitel zanedbal.

Ty čekáš takhle dlouho :kuk: V tomhle počasí je po 1km ručka na 90°C, takže ještě tak 3-4km počkat a valí se... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor 1.4 16V 74kW je dynamickej (a to velmi) skutecne az od 4400 ot./min, do ty doby je to lenoch, kterej se od ostatnich motorizaci prakticky nelisi. Kdo neveri, at se podiva na charakteristiky motoru, nebo lepe at se sveze.

Jinymi slovy receno, pri vybirani motorizace to chce premyslet a nejlepe vyzkouset, neni 74kW jako 74kW.

Ze se muze zdat 1.2 HTP 40kW v nizkych otackach stejne nebo i vice ziva nez o skoro 34kW vykonnejsi 16V je prirozene a neni na tom nic divneho.

Duvod? Jina charakteristika motoru a predevsim 2 ventily na valec, ktere se projevuji vyssi pruznosti v nizkych otackach. Pridejme jine zprevodovani a jsme doma.

Docela by mě zajímalo, jestli by jí to tvoje HTP ujelo kdyby se točila 74 jen do 4400. Nechci dělat z tý 74 božský motor, ale řekl bych, že v jakýchkoliv otáčkách jede lépe než HTP/40 ;) Akorát u HTP/51 jsem měl pocit, že od cca 2500 do nějakých 3500 jede stejně jako 74, pod i nad jede hůře. Alespoň takové mám pocity z těch motorů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tu nehodlam nejak sahodlouze obhajovat a zduvodnovat svuj post, tak to proste je, pokud si das tu praci a najdes si tady na foru podrobnejsi vlakna kde se tohle vsechno resilo uz nekolikrat nebo aspon napr. casy pruznosti, uvidis sam.

Ty čekáš takhle dlouho :kuk: V tomhle počasí je po 1km ručka na 90°C, takže ještě tak 3-4km počkat a valí se... :)

Tohle je taky perla - kdyz rucicka docestuje na teplomeru na 90°, ma motor cca 70°. Sice pockas jeste 3-4km, OK, voda je na provozni teplote, ale co treba olej?

Olej se ohriva mnohem pomaleji, obecne se tvrdi, ze je potreba dvakrat delsi cas nez se dostane na provozni teplotu motor (voda).

Takze jestli valis po 4-5km (v tomhle pocasi), ma z tebe tvuj motor urcite velkou radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...