Marceliusis Vloženo 18. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Co se týče typu svíček děkuju ohledně zahřívání souhlasím a o oleji jsem taky nikdy nepřemýšlel jak dlouho zahřvat- jsme chytřejší... co se týče 1.2 snad ji někdy vemu sebou na sraz (muj první) ať si to zkusíte, věřim že že budete koukat * zrovna jsem si koupil nějakej sr.č na líný motory apod. je to snad britský výrobek a mělo by to fungovat jak píchnout člověku adrenalin.... to je ale jediný co pro něj můžu udělat teda krom svíček. Dnes jsem mluvil s pánem co mi to prodal a filtry jsou komplet měněný cca 4tis. km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Maverick: já taky tady nepotřebuju nic obhajovat, jen prostě vim jak mě jízda s tou 40kW dopalovala, např jízda na trojku ve 2000 do kopce, kdy ten motor prostě sílu moc nemá... No moc nechápu jak může budík ukazovat 90°C a voda přitom mít 70°C (kolik má voda, když budík ukazuje 70°C?), ale i kdyby se dostávala na těch 90°C teda 2km, tak olej musí být po 4km taky snad už zahřátý ne? Psal si snad dvojnásobek Můj motor to není, nemám auto a nvm jakou ze mě má radost, ale rozhodně ho nemíním ničit Jen mi přijde, že auto má sloužit hlavně mě a ne já jemu, takže čekat 10km v těhle horkách mi přijde fakt zbytečný... A tímto končím, k tématu bych řekl, že jsem poradil dost a tohle tady už nebudu řešit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 I ten palivový? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marceliusis Vloženo 18. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Doufám ale stejně to dám tenhle týden známému do servisu at to proklepne.... a koukne i na řídící jednotku. Nevim jestli je to možný (pro mechaniky) ale známemu omylem nastavily 1.2 parametrama 1.4 a nějak se mu to hádalo tak s tím jel do servisu a tam na to zpětně přišly. Člověk nikdy neví............... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 vy ty motory moc šetříte a že vám to nejede se pak divíte... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 já najel s tímto motorem asi 600 km... takže nic moc, ale mě průběhem výkonu velmi vyhovoval... fakt jsem si to užíval.. tehdá to byla nová Fabča combi super! mám rád benzínový motory! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malcolm Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Docela by mě zajímalo, jestli by jí to tvoje HTP ujelo kdyby se točila 74 jen do 4400. Nechci dělat z tý 74 božský motor, ale řekl bych, že v jakýchkoliv otáčkách jede lépe než HTP/40 Akorát u HTP/51 jsem měl pocit, že od cca 2500 do nějakých 3500 jede stejně jako 74, pod i nad jede hůře. Alespoň takové mám pocity z těch motorů... Naprosto s Tebou souhlasím - 74kW jede ve všech otáčkách lépe než htp, jen cca lehce nad tři tisíce není rozdíl velký, pak se ovšem začíná pruce zvětšovat (nicméně pár koníků navíc má ve všech otáčkách, konkrétně ve 3000 je rozdíl ve výkonu cca 6koní - 46 vs 51 - tedy rozdíl přes 10 %). Maxima htp dosahuje 1,4 už v 3700 otáčkách, to snad ani další komentář nepotřebuje... Jakožto bývalý majitel 1,2 12V si troufnu říci, že o tom vím své a mám srovnání - tady Maverick hodně přestřelil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marceliusis Vloženo 18. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 benzín je BEST i když jsem jel v Pasatu nějaký V8 a to teda na TDi letělo pekelně ale jedno TDi mi stačilo, radši vůni benzínu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 No moc nechápu jak může budík ukazovat 90°C a voda přitom mít 70°C (kolik má voda, když budík ukazuje 70°C?) To je prave ono... Chce to nejdriv se neco naucit, zjistit si, precist, poucit se od znalejsich (tim nemyslim ted sebe) a pak se dohadovat a prosazovat svuj nazor. Proc to tak je resit nebudu, vzhledem k tomu, ze dle vlastnich slov koncis, nebudu tu vest monolog. Mas-li zajem se neco noveho dozvedet, pouzij funkci "Hledat", je to tady na foru popsany vicekrat a nejen ode me. Jen mi přijde, že auto má sloužit hlavně mě a ne já jemu. Ja jsem taky nic jinyho nerikal, jednim dechem ale dodavam, ze cim vic bude k autu majitel v techto zalezitostech ohleduplny, tim lip mu bude jeho auto prave slouzit. A o to jde. Maxima htp dosahuje 1,4 už v 3700 otáčkách, to snad ani další komentář nepotřebuje... Promin, to je ale "my o voze, ty o koze". Bavime se prave o subjektivne vnimane dynamice v nizkych otackach, nikoliv nad 3500 ot./min! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 one-z: Jen pro zajimavost, tohle jsi postoval 14.1.2008 21:00. Ja jen dodam, ze to byla prave moje prace. Doplnil jsem jen udaje pro HTP 40kW (tucne). Jinak doporucuji se podivat hlavne na prvni odstavec, ktery pokryva to, o cem jsem mluvil, tedy projev v nizkych otackach. Ze by zurocovala 74kW verze svuj 15-34kW naskok nad ostatnimi motorizacemi se opravdu nezda. Ve vyssich otackach to tak jiz trochu je, ale o tom rec alespon z me strany nebyla, staci se vratit o par prispevku vyse. Kouzlo motoru 1.4 16V 74kW proste tkvi v ostre vačce a diky tomu vynikajici tocivosti, ale prave az od 4400 ot./min. Do te doby je to šedý prumer. Nemyslim si tedy, ze bych jakkoliv, a uz vubec ne hodne, prestrelil. Obrazek at si kazdy udela sam. A tady alespon pro ilustraci a zakladni prehled slibovana citace. Jednou tady někdo dával docela zajímavou tabulku hodnot, tak jsem si jí zkopčil a tady je: 60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 40kW: 13,4/18,9 s 60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s 60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s 60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,4/18,1 s 60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 12,8/17,4 s 80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 40kW: 19,1/23,1 s 80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s 80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s 80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s 80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 13,1/18,3 s Vmax/0-100km/h pro HTP 40kW: 151/18,4 Vmax/0-100km/h pro HTP 47kW: 162/16,3 Vmax/0-100km/h pro 16V 55kW: 170/14,1 Vmax/0-100km/h pro 16V 59kW: 175/13,1 Vmax/0-100km/h pro 16V 74kW: 186/11,6 (bohužel nvm čí je to práce, takže jestli to autorovi vadí, tak ať mi písne já to smažu) Konec citace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Ze zvědavosti jsem sem vlezl a nedá mi to, abych nereagoval... Jinak doufám, že mezi námi není zlá krev Jak šla diskuze: Já no i tak se mi nechce věřit, že by dobře zajeté HTP/40 jelo lépe než špatně zajetá 1.4/74, vždyť papírově je mezi nimi skoro 50k rozdíl, ano rozdíl ve 2000 není tak velký, ale když píšeš že to točíš i do 4500... Maverick Motor 1.4 16V 74kW je dynamickej (a to velmi) skutecne az od 4400 ot./min, do ty doby je to lenoch, kterej se od ostatnich motorizaci prakticky nelisi. Kdo neveri, at se podiva na charakteristiky motoru, nebo lepe at se sveze. Jinymi slovy receno, pri vybirani motorizace to chce premyslet a nejlepe vyzkouset, neni 74kW jako 74kW. Ze se muze zdat 1.2 HTP 40kW v nizkych otackach stejne nebo i vice ziva nez o skoro 34kW vykonnejsi 16V je prirozene a neni na tom nic divneho. Duvod? Jina charakteristika motoru a predevsim 2 ventily na valec, ktere se projevuji vyssi pruznosti v nizkych otackach. Pridejme jine zprevodovani a jsme doma. Na to jsem napsal Nechci dělat z tý 74 božský motor, ale řekl bych, že v jakýchkoliv otáčkách jede lépe než HTP/40 Akorát u HTP/51 jsem měl pocit, že od cca 2500 do nějakých 3500 jede stejně jako 74, pod i nad jede hůře. Alespoň takové mám pocity z těch motorů... Takže když to shrnu, já psal, že 74 jede v jakýchkoliv otáčkách lépe než 40, navíc jsem napsal "řekl bych", žádný že určitě a i jsem napsal, že rozdíl ve 2000 není nijak velký, což si mi teď nakonec tou tabulkou potvrdil btw je moc pěkná Jinak taky mě trochu nakoplo tvé tvrzení, že jede až od 4400, jinak je to do tý doby lenoch, dle mých zkušeností od cca 3500 zatahuje už pěkně, proto následovalo popíchnutí v tom, že by mě zajímalo, jestli bys jí ujel, kdyby se točila do zmíněných 4400 - v lenošském režimu. A ten lenoch dle mě taky nebyl až tak moc na místě, když jede i v těch nízkých otáčkách o něco lépe než HTP... No, když se na tu naší diskuzi podívám, tak je vlastně o ho.ně a nejlepší bude řídit se tím co jsi napsal ...pri vybirani motorizace to chce premyslet a nejlepe vyzkouset, neni 74kW jako 74kW. Na každého to bude působit jinak a jinak mu to bude vyhovovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Jinak jestli je to pravda to s tím teploměrem, já sem něco zaslech jen o nějaké malé toleranci, aby se ta rafika nemlela, ale jestli je to o 20°C, tak tam potom ten teploměr nemusí ani dávat... A tu citaci s tím sloužením auta člověku si neměl krátit, já tam psal, že v těhle horkách čekat 10km mi přijde zbytečný a snad až přílišné šetření auta... No nic, teď už snad opravdu končím s tím OT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Zla krev? No to rozhodne ne, od toho tu byvaji jini borci. Mne jde jen o rozliseni (jak se rika) "dojmu a pojmu". Nicmene, ono to skutecne nema cenu - ja jsem sem dal tabulku, aby si kazdy, kdo si ji vezme a dokaze z ni vycist to podstatne (nejen precist cisla na LCD ci monitoru) a idealne k tomu prida charakteristiku prubehu vykonu a tociveho momentu toho ktereho motoru a v nejlepsim pripade i zprevodovani jednotlivych verzi, mel moznost zjistit, ze tvrzeni, ktere tu padlo na zacatku, ze HTP 40kW muze byt za urcitych okolnosti dynamictejsi nez 16V 74kW, neni zcestny blabol nebo indikace toho, ze konkretni 16V motor trpi nejakym neduhem. Nic vic, nic min. Ze se to zvrhlo ve psani sahodlouhych pojednani je i moje chyba. Kazdopadne z tabulky vyplyva jen zaklad, ostatni je potreba odvodit. Ale dost uz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Jinak jestli je to pravda to s tím teploměrem, já sem něco zaslech jen o nějaké malé toleranci, aby se ta rafika nemlela, ale jestli je to o 20°C, tak tam potom ten teploměr nemusí ani dávat... Zkusim vyhrabat presny graf... Jen nemam tuseni, kde je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Hele to bys fakt hodnej, protože mě to docela zajímá a je to pro mě novinka. Sem myslel, že je to jen +- pár stupňů, aby se rafika nemlela líp to vypadalo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Tak grafik nemam momentalne u sebe, musel bys pockat az do pristiho tydne, budu zpet z dovolene. Kazdopadne je to ale tak, ze rucicka se dostane do svisle polohy (tedy na 90°C na teplomeru) ve chvili, kdy je skutecna teplota 75°C (tolerance nejakej ten stupen sem tam) a odejde vic doprava smerem k cervenemu poli ve chvili, kdy skutecna teplota prekroci 115°C (tolerance nejakej ten stupen sem tam) + v tomto pripade varovna signalizace. Tohle uz neni Favo nebo Felicie, kde teplomer ukazoval podle odporu cidla primo zavisleho na teplote chladici kapaliny, ale zde to jiz ridi vsechno software a ten je proste takhle naprogramovanej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marceliusis Vloženo 19. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 Vy jste se rozjeli. už si pomalu připadám jak na inženýrské poradě ohledně vývoje nového motoru. * Když to tak pěkně rozebýráme tak přidám ještě jednu otázku - co můžu dát motoru (krom CHIP) abych mu zvedl výkon?? - neberme kvalitní benzín a údajné přípravky do nádrží. -co sportovní vzduchový filtr.. četl jsem nevím jestli tady že je to k níčemu že je akorát náročnější na údržbu ale zas až takovou službu neudělá. - co třeba vstřiky, to jsem udělal u Octavky 66kW - dal jsem do ní vstřiky z 81kW ale ty měli najeto cca 40tis. takže prakticky nové a opravdu to bylo znát. - svíčky- někdo říká že to pomáhá... Jedna pani povídala ------ Nechci z toho formuli ale proč mu neulehčit v dýchání Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 Akoze porovnavat 1.2 40kw s 1.4 74kw to uz je trosku maslo,nie.. A este ked kazde auto je takpovediac vyrobene ako unikat tak ten papierovy udaj je len informacny..Pokial 16v dupnes na krk uz z rozjazdu 40kw moze aj pretocit motor a nema sancu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 nebudem sa s nikym dohadovat ale treba si jedno priznat, jednoducho 1,4 je inde silovo ako 1,2. to co ma takmer maximum 1,2 sily tak tam 1,4 este len zacina ( krutak ). dal som si pracu a davam grafy pre 40,47,55,59 a 74kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 Bemo: Precti si jeste jednou cele vlakno, snad napodruhe pochytis, o co tu slo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 houmr: Nic jinyho od houmra jsem necekal - jen je to jaksi zase jen polovic pravdy. Aby se dal odvozovat realne chovani, neco chybi, ze? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 A muj skutecne posledni post v tomto vlakne - jiz delsi dobu se snazim prispivat jen a pouze vecnymi prispevky, tohle se mi zase vymklo z ruky... Teorie je jedna vec, praxe druha. Snazil jsem se pomoci teorie neco ukazat, jak je videt, kdyz nekdo nechce pochopit ci pripustit, ze by nedej boze mohlo byt zpropadene HTP byť o fousek za urcitych okolnosti (to podrthuji hlavne pro Bema) sviznejsi, je zle. Ja to mam z praxe, najezdil jsem tisice kilometru se vsim krome 1.0 MPi, mimo to jsme delali tyhle porovnani i v realu na polygonu. Vysledky jsou jasne, nicmene kdo verit nechce, at neveri. Howgh! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 (editace) A muj skutecne posledni post v tomto vlakne - jiz delsi dobu se snazim prispivat jen a pouze vecnymi prispevky, tohle se mi zase vymklo z ruky... Teorie je jedna vec, praxe druha. Snazil jsem se pomoci teorie neco ukazat, jak je videt, kdyz nekdo nechce pochopit ci pripustit, ze by nedej boze mohlo byt zpropadene HTP byť o fousek za urcitych okolnosti (to podrthuji hlavne pro Bema) sviznejsi, je zle. Ja to mam z praxe, najezdil jsem tisice kilometru se vsim krome 1.0 MPi, mimo to jsme delali tyhle porovnani i v realu na polygonu. Vysledky jsou jasne, nicmene kdo verit nechce, at neveri. Howgh! Prepac Maverick ale musim sa smiat...Ja nikde nehovorim,ze HTP nemoze byt lepsie ako 16v a popravde je mi to jedno.KAzde auto ma svoje plusy a minusy.Tiez som odjazdil uz snad vsetky motorizacie okrem juniora,ale rozhodne mi htp 40kw vobec neucarovalo a nedaj boze by som ho chcel porovnavat s 16v.Ale tym tu 40 nedehonestujem. howg Editováno: 19. Srpen 2008, autor: Bemo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 docela se mi toto vlakno libi,Naprosto souhlasim s Maverikem,kdyz uz nektere nepresvedci ani cisla.....musi si to zkusit v realu. skoda ze Houmr dal ty grafy vykonu,myslim ze tu nepatri,vykon je jen vykon a prevodovka ho dokaze ruzne prezentovat. i tak diky za diskuzi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 Libí se mi jak každej pozná +-6koní (tj.4.,kW), už se přesností blížíte motorový brzdě Krouťák je přece měřen na motoru(spojce), takže převodovka pak s tím udělá svoje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.