Srpen 27, 200817 r jojo kdyz neni joo krizovka tak bych se nebal , neni to idealni ale zas bych to nezvelicoval
Srpen 27, 200817 r .........Tady každej dělá jak kdybys závodil a vždy musel zastavovat na centimetry a že .................. Tak pokud máš takové názory tak chráň buh tě potkat na silnici :( . Osobni negativni životní případ právě s těmi centimetry - přesněji řečeno s 5cm - ale to sem nepatři. Jinak k těm gumám - v chorvadsku jsem nikdy nebyl a dlouho nepojedu, ale s povidani vím, že tam teploty jsou trochu vyžší než u nás a asfalt tam bude díly sluničku asi taky vic rozpaleny - tak porovnavat chovani auta na zimnich gumach u nás a v chorvadsku mi přijde trochu mimo - když se říka že zimni gumy se maji použivat od nějake teploty tak zimni se zas maji použivat i do nějake teploty. Nějakou spotřebu bych tady vubec neřešil, ale tu bezpečnest bych nepodceňoval - ne tvoji ale těch ostatnich co na te silnici zrovna byli - chudáci.
Srpen 28, 200817 r pánové, ježdění na zimních v létě nezavrhuju - ale pouze v případech, kdy auto jezdí v režimu po městě nebo z města do města cca 50km a to ještě spíše po vedlejškách, takto jezdí na zimákách manželka celý rok a to se dá, jednou jsem si její auto půjčil, abych ho trochu protáhnul a vzal to po hlavní, kde se prostě jezdí kilo, ať chci nebo ne a můžu odpovědně říct, že to nebylo nic moc a člověk s tím musí počítat, jízdní vlastnosti o dost horší, ale je pravda, že je to malé a lehké auto a zimní gumy se vzorkem tak 6mm, krizovku bych zažít nechtěl, nějaké tvrdé břdění nebo vyhýbací manévr, ne, na rozdíl od tohoto, zimní pneu na transporteru byly úplně v pohodě, ale je pravda, že měli už jen okolo 3mm, ale to je těžké auto, zajímavý byl test pneu v AutoTipu, kde testovali nové, trochu ojeté a ojeté pneu, to byly rozdíly, až mi málem vypadly oči z důlků, co se týká Chorvatska, tak ano, když prší, tak to klouže jako po ledě, ale nemyslím, že je to ten důvod,proč tam jezdí Chorvati na zimních (osobně jsem se na tohle nekoukal) a nedokážu si představit jet na zimních takovou dálku, že to je o.k., protože, když bude v Chorvatsku pršet, co těch 700km před tím? ovšem je pravda, že než na letních se vzorkem 3mm, tak raději na zimních s 5mm, já osobně letní vyhazuju právě při 3mm, takže kup si nové letní a hurá k moři, to je nejlepší volba a neříkej, že nové letní gumy stojí ranec peněz, airbagy jsou dražší a taky je rád v autě máš.
Prosinec 11, 20159 r Jedno je dojíždění zimáků v létě. Druhá věc je ta, jestli se to může. Mi nějakej dopravák řek, že zimáky musí mít i vlétě 4mm+. A i při bouračce na to kouká likvidátor jestli máš zimáky a jestli maj 4mm+ a nebo 4mm-.
Prosinec 11, 20159 r Tuto informaci Deník ověřoval u policie. Tisková mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková motoristy používající v létě zimní pneumatiky uklidnila. Žádné sankce jim nehrozí. Jedinou podmínkou je, že hloubka dezénu nesmí být menší než povolená hloubka dezénu u letních pneumatik, a ta je 1,6 milimetru. „Za této situace se nikdo pokuty obávat nemusí,“ řekla policejní mluvčí.Výňatek z tisku.
Prosinec 11, 20159 r http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361 Provoz vozidel v zimním období (1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud a - se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo b - lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm. (2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí18a). Upraveno Prosinec 11, 20159 r od McMatej
Prosinec 11, 20159 r U nás je to v poho, opravdu se to týká jen toho zimního období, ale třeba v Rakousku, když jsme v tom tématu o cestě do Chorvatska, to tak jisté není, tam to každý vykládá jinak.
Prosinec 11, 20159 r KaJe- Pokud teď mluvíš o tom dojíždění zimních gum v létě se vzorkem pod 4mm tak to jsou dopraváci v rakousku něco jako soudci samoukové?
Prosinec 11, 20159 r Jestli si pamatuji dobře, tak když jsem si ten překlad rakouského zákona kdysi četl, tak se tam psalo o tom kdy se musí používat zimní pneu atd. a v dalším odstavci bylo uvedeno, že výška vzorku u letních 1,6mm a u zimních 4mm. Takže by to tak mělo být a i v létě zimní min. 4mm. Ale pak jsem zase četl nějaký výklad co přinesl úamk či nějaká taková společnost a tam to bylo jinak. Já se taky držím těmi min. 4mm.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.