Tesna Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Vášo že se nechaš vytočit ,někomu to stejně nedojde. Budu rád za konstruktivní příspěvek, rád si opravím svůj mylný názor ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 chlapi napíšte odborníkom(krúťak vs výkon) nech to rozlúsknu oni lebo toto je len naťahovanie. mám namysli Indiho,TDI FUN... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Napsal jsem: "platí zcela jednoduchý vzorec mezi otáčkami, krouťákem a výkonem". Nevím, co je na tom složitého. Výkon závisí přímo na otáčkách a krouťáku. Pakliže jsou pak 2 hodnoty z těchto tří stejné, tak 3. je také stejná a je jedno, jaký je to motor, jaký má obsah, palivo, technické řešení nebo značku... Pozor - píšu o hodnotách v daných otáčkách, ne o průběhu křivek."tajže podle tebe když je motor 1,9 TDi a má při 2000 ot. 60kW tak musí mít zákonitě +- 250Nm" Pokud máš 2000 ot. a výkon 60kW (a obě tyto hodnoty jsou reál), tak krouťák musí být 287Nm ... jinak prostě těch 60kW při těchle otáčkách nezískáš .... to by mě zajímalo na čem ti inženíři koumají když by řekli tobě tak jim řekneš že je to zbytečný že stejně nic nevymyslí že pokud mají 2000ot a 50PS tak zákonitě musí mít určitej krouták a je jedno jaká bude komprese, vstřik, tlak paliva, jaký bude palivo, jestli bude přeplnovanej, jestli má 3 válce nebo 12 .................................. jel jsi někdy s autem co má přeplnování kompresorem ? jel jsi někdy s obsahovym atmosferickym motorem (třeba 7,0 V8)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 a kdo je odborník ? (nemám na mysli ničí jméno/ osobu) kdo je furt na fóru, kdo čipuje auta, nahrává čipy, dělá prácu co někdo udělal předtím a ví že to funguje a je to dělá po něm? (nechci se nijak dotknout indiho, tdi funa) ale znám hodně lidí co upravují/spravují motory přitom znají pár konrétních postupů ale neví proč se to dělá zrovna takhle a né jinak) podle mě by to chtělo nějakýho studovanýho motoráře, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Vašo jasné,že sa prikláňam k tvojmu výkladu ale niekoho evidentne sám nepresvedčíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 to by mě zajímalo na čem ti inženíři koumají když by řekli tobě tak jim řekneš že je to zbytečný že stejně nic nevymyslí že pokud mají 2000ot a 50PS tak zákonitě musí mít určitej krouták a je jedno jaká bude komprese, vstřik, tlak paliva, jaký bude palivo, jestli bude přeplnovanej, jestli má 3 válce nebo 12 ..................................jel jsi někdy s autem co má přeplnování kompresorem ? jel jsi někdy s obsahovym atmosferickym motorem (třeba 7,0 V8)? Sorry, ale fakt nechápu tvoje dedukce ... prostě platí: výkon = krouťák x otáčky / 9549. Opravdu nevidím, kde na tuto fyzikální závislost má vliv obsah, konstrukce, palivo nebo cokoliv jiného. Celou dobu se bavím čistě o těchto třech veličinách, ne o tom, jak je technicky dosáhneš ... Problém totiž je, že inženýři mají explictně dané jen a pouze otáčky, ty prostě jsou, a konstrukcí motoru se snaží právě v různých otáčkách dosáhnout nějaký požadovaný výkon. A nad tím koumaj. Oni totiž třeba těch tebou zmiňovaných 50 PS v 2000ot. musí v závislosti na konstrukci motoru nějak dostat. A jak jsi správně odvodil, je jedno jak, prostě když tam mají 50 PS při stejných otáčkách u 2 rozdílných motorů, tak tam taky mají zákonitě stejný krouťák ... Ale to ti inženýři moc dobře ví, protože pokud se nemýlím, tak výkon se měří pomocí krouťáku ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tucnak01 Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 (editace) Je to sice i pro mne nova informace, ale staci trosku hledat. Behem pul minuty vim, ze Tesna ma mozna trosku prekvapive naprostou pravdu. Fyzika zkratka plati. Zadal jsem do googlu 'relation rpm power torque' a odpoved je treba zde http://en.wikipedia.org/wiki/Torque Nejake odvozovacky, ale pokud se do toho ponorim tak je tam jasne napsano - Power is typically a function of torque and engine speed. Pro toho kdo neumi anglicky prelozim - Vykon je typicky funkci krouticiho momentu a rychlosti otaceni motoru. Na strankach je jasne napsan vzorec podle ktereho to Tesna spocital. Uplne spravne. A je jasne videt ze je to ciste linearni zavislost. Sorry. Editováno: 23. Říjen 2008, autor: tucnak01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 tak jsem musel něco odvést tak jsem vzal PC reakce na nedostatečnej tlak při 1500 ot ustálená rychlost 4 st. cca 55km/h 1500ot požadovaný tlak od ECU je 250mbar, skutečná 260mbar plnej plyn 1500ot, požadavek ECU 1091mbar, skutečná 895mbar takže rezerva turba je 630mbar podle mě turbo bezproblémů plní na požadovanej tlak a maximum tlaku turba je u 2090ot. i spřekmitem je to 1960mbar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Tesna má podle tohoto vzorce pravdu P = (2.pí.M.f)/60000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Je to sice i pro mne nova informace, ale staci trosku hledat. Behem pul minuty vim, ze Tesna ma mozna trosku prekvapive naprostou pravdu. Fyzika zkratka plati.Zadal jsem do googlu 'relation rpm power torque' a odpoved je treba zde http://en.wikipedia.org/wiki/Torque Nejake odvozovacky, ale pokud se do toho ponorim tak je tam jasne napsano - Power is typically a function of torque and engine speed. Pro toho kdo neumi anglicky prelozim - Vykon je typicky funkci krouticiho momentu a rychlosti otaceni motoru. Na strankach je jasne napsan vzorec podle ktereho to Tesna spocital. Uplne spravne. A je jasne videt ze je to ciste linearni zavislost. Sorry. jj Tesna sorry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Já už bych to asi neřešil, ty motory ( TDi od VW jsou dobrý ) a přežijou kde co :-) Zrovna včera jsem dělal na Passatu co měl najeto skoro půl milionu, TDi 66kw ( konstrukční třídy A3, u Octavií je A4 ), automat. Motor jde jak švýcary, studený starty bez problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Hlavně že se domluvíme ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 (editace) v Editováno: 23. Říjen 2008, autor: Vaša Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadaoct Vloženo 24. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2008 Sorry, ale fakt nechápu tvoje dedukce ... prostě platí: výkon = krouťák x otáčky / 9549. Opravdu nevidím, kde na tuto fyzikální závislost má vliv obsah, konstrukce, palivo nebo cokoliv jiného. Celou dobu se bavím čistě o těchto třech veličinách, ne o tom, jak je technicky dosáhneš ...Problém totiž je, že inženýři mají explictně dané jen a pouze otáčky, ty prostě jsou, a konstrukcí motoru se snaží právě v různých otáčkách dosáhnout nějaký požadovaný výkon. A nad tím koumaj. Oni totiž třeba těch tebou zmiňovaných 50 PS v 2000ot. musí v závislosti na konstrukci motoru nějak dostat. A jak jsi správně odvodil, je jedno jak, prostě když tam mají 50 PS při stejných otáčkách u 2 rozdílných motorů, tak tam taky mají zákonitě stejný krouťák ... Ale to ti inženýři moc dobře ví, protože pokud se nemýlím, tak výkon se měří pomocí krouťáku ... dobře ty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Béda Čech Vloženo 24. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2008 chlapi, při kolika otáčkách spíná turbo? Tak si myslim, že na těch otáčkách bych něměl jezdit(třeba do kopce je držet, neříkám z kopce...roviny, když je překračuji akcelerací) aby přece turbo jen nespínalo a nevypínalo... nevim. Nerozumim tomu. Tak mi to prosím vyvraťte...potvrďte. díkes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 24. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2008 turbo nespíná jede furt ustálená rychlost 4 st. cca 55km/h 1500ot požadovaný tlak od ECU je 250mbar, skutečná 260mbar plnej plyn 1500ot, požadavek ECU 1091mbar, skutečná 895mbar takže rezerva turba je 630mbar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 25. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2008 (editace) danone: větší žvást jsem snad nikdy neslyšel jen doufám že jsi to nemyslel vážně Ale myslel. A myslim si to aj dalej. Kedze si dostatocne inteligentny nato aby si usudil ze co som napisal je ´´žvast´´ tak kludne sa mozes vyjadrit co presne ta na mojom príspevku tak pobavilo. A vyvratit to. Rad sa poučím Pripadne ti sem napišem doznanie ze písem zvasty + ospravedlnenie No v kazdom prípade ma tvoj arogantny príspevok dost vytocil Editováno: 25. Říjen 2008, autor: danone Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 25. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2008 (editace) Vem to sportovně, asi tě nechtěl urazit. Ale jedno mi nesedí. "Keby motoru nevadili nizke otacky tak by mu nenastavili volnobeh na 950ot/min takze 1500 ani 1300 ot/min nemoze zotrvacniku ani ziadnej rotacnej casti vadit. " Nemůžeš srovnávat otáčky naprázdno, kdy se setrvačník +/- fláká, a při zátěži, kdy vyrovnává kmity, to dostává zabrat jinak. A řekl bych, že pokud jde o jeho hmotu, bude to něco jako v elektronice - k stabilizaci napětí vyššího kmitočtu ti stačí při konstantní zátěži nižší kapacita, než u nižšíko kmitočtu, jinak řečeno u nízkých otáček dostává úměrně zátěži víc na prdel. Ale dlouhodobý provoz na 1300 je extrémní příklad, osobně to také ve městě nejčastěji honím někde mezi 1500, kdy to ožívá a 2000 ot. PS Jak se tu zozebíralo utrpení motoru v mezních podmínikách vysoké zátěže a velmi nízkých otáček, zapomělo se na utrpení ventilů Editováno: 25. Říjen 2008, autor: Viktor X Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
combi66 Vloženo 29. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2008 ja osobne radim pri 2500 ot / min a jezdim kolem 1800 - 2200 běžně...a občas v rámci usazování sazí do čevenýho Já mám combi 99 66kw a řadím okolo 2000 otáček a je to optimální,ve městě jezdím za 5,1 litru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
burek Vloženo 7. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2008 proste to silene nepodtAACEJ A jednou za 200km tomu poradne naloz od 1ky az do 5ky a mas to.otacky kolem 2000drz a mas to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.