Přejít na obsah

Transplantace srdce 2,5 TDi


Krenstik

Doporučené příspěvky

Takže abych to v krátkosti shrnul, píst se mi rozhodl pro intimní setkáni s ventily na pravé straně motoru, tam kde je ten krásný senzor zdvihu. Jelikož jejich setkání bylo velice intenzivní a nikoliv krátké, což by jistě ocenily něčí parterky, ukázkově se mi zasekal zbytek ventilu do pístu, viz. foto níže. Co je pozoruhodné, řemen nepřeskočil a časování zůstalo přesně tak jak má být.

Jejikož jsem neměl program na několik nadcházejících víkendů, napadlo mě, že bych si mohl jako krásné vyplnění onoho času nejprve vyzkoušet zda umí V6 pracovat jako V5 což překvapivě umí. Kdo si myslí, že pro nastavení rozvodů, čerpadla a podobných nesmyslů je potřeba speciální přípravky a několika týdenní školení ve Škodovce je na omylu. Ukázkově se to dá udělat doma na koleně a když si to párkrát zopakujete, může se jít leckterý mechanik škodovky zahrabat, dostat totiž přední stěnu do servisní polohy se dá za skoro polovinu času než uvádí příručka v normohodinách. Nicméně Vř nemá příliž vyrovnaný chod a tak bylo na čase provést transplantaci a vyměnit motor. Na vrakáči jsem sehnal za sfinsky nesympatickou cenu, jetou 2,5 s tím, že cenu jsem stlačil na přijatelnou úroveň ponecháním dopňkových agregatů na místě. Polomotor bez turba, čerpadla, serva, klimy a spousty podobných drobností se vezl nicnetušíc z Prahy do Brna, kde bylo plánováno provést onu zmiňovanou operaci. Samotná demontáž vysloužilce nebyla až tak náročná, jak by se mohlo zdát, i když musím pochválit konstruktéry, že myslí nejen na sebe, ale také na doktory na pohotovostích. Tak šikovně nastražené šroubky přímo v místech, kde Vám může sjet ruka z klíče chtělo opravdu spoustu a spoustu důkladného plánování. Mít v ruce zaražený šroubek o délce skoro 15 mm opravdu nepatří mezi mé záliby a v příručce o tom nebyla ani zmínka. Ale i přes veškeré komplikace se výměna podařila a není nic příjemnějšího, než po zapojení všech možných i nemožných konektrorů a hadiček slyšet znovu to sympatické chrapění dieslové 2,5. Taky jsem objevil spoustu sympatických vyjebávek o kterých se příručka opravdu nezmiňuje. Takže opravdu není dobrý nápad resetovat do základního nastavení veškeré jednotky, ta s ESP se totiž chce znovu naučit základní data a nemít Google tak asi zkončím v blázinci. Kdo by čekal happy end bude sklamán. Bohužel se někde něco nepodařilo a to je i hlavním důvodem, proč píšu.

Motoru se příliž nechce do vysokých otáček. turbo mi dle Vagu, resp. J-DOT-u tlačí 2,57 bar, hadice od turba a spoje jsem kontroloval několikrát a opravdu jsem žádnou netěsnost nenašel ale prostě na delší rychlosti (4,5,6) mi auto akceleruje pouze do necelýých 3 tis. ot. a potom nejednou začne ztácet tlak až na 1,80. Chvilku si spočne, nadechce se, a znovu zaltačí na 2,57, resp. do nějakých 2,7 tis.ot. aby znovu celý cyklus opakovalo bohužel v nepravidelném intervalu. VAG mi ukáže, že si mám zkontrolovat vedení vzduchu. Nejsem si jistý, že jse zrovna chyba tam, tak snad někoho z Vás napadne jiná zrada.

mmj. takové drobnosti, které by některé z Vás mohly jistě jemně naštvat, jako že mi přestali svítit světýlka v zrcátcích, odešel mikrospínač ve dveřích spolujezdce, povolila se řemenice serva, seskočila dolů a vzala sebou i nový řemen, nebo tak dokonale zrezly kotouče že jsou zralé na výměnu, protože se ne a né ojet (kde asi udělali soudruzi u Zimrmanu chybu?) mě už nechávají chladným.

Díky za rady.

post-9274-1224181755_thumb.jpg

post-9274-1224181792_thumb.jpg

post-9274-1224181917_thumb.jpg

Editováno: , autor: Krenstik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže abych to v krátkosti shrnul, píst se mi rozhodl pro intimní setkáni s ventily na pravé straně motoru, tam kde je ten krásný senzor zdvihu. Jelikož jejich setkání bylo velice intenzivní a nikoliv krátké, což by jistě ocenily něčí parterky, ukázkově se mi zasekal zbytek ventilu do pístu, viz. foto níže. Co je pozoruhodné, řemen nepřeskočil a časování zůstalo přesně tak jak má být.

Jejikož jsem neměl program na několik nadcházejících víkendů, napadlo mě, že bych si mohl jako krásné vyplnění onoho času nejprve vyzkoušet zda umí V6 pracovat jako V5 což překvapivě umí. Kdo si myslí, že pro nastavení rozvodů, čerpadla a podobných nesmyslů je potřeba speciální přípravky a několika týdenní školení ve Škodovce je na omylu. Ukázkově se to dá udělat doma na koleně a když si to párkrát zopakujete, může se jít leckterý mechanik škodovky zahrabat, dostat totiž přední stěnu do servisní polohy se dá za skoro polovinu času než uvádí příručka v normohodinách. Nicméně Vř nemá příliž vyrovnaný chod a tak bylo na čase provést transplantaci a vyměnit motor. Na vrakáči jsem sehnal za sfinsky nesympatickou cenu, jetou 2,5 s tím, že cenu jsem stlačil na přijatelnou úroveň ponecháním dopňkových agregatů na místě. Polomotor bez turba, čerpadla, serva, klimy a spousty podobných drobností se vezl nicnetušíc z Prahy do Brna, kde bylo plánováno provést onu zmiňovanou operaci. Samotná demontáž vysloužilce nebyla až tak náročná, jak by se mohlo zdát, i když musím pochválit konstruktéry, že myslí nejen na sebe, ale také na doktory na pohotovostích. Tak šikovně nastražené šroubky přímo v místech, kde Vám může sjet ruka z klíče chtělo opravdu spoustu a spoustu důkladného plánování. Mít v ruce zaražený šroubek o délce skoro 15 mm opravdu nepatří mezi mé záliby a v příručce o tom nebyla ani zmínka. Ale i přes veškeré komplikace se výměna podařila a není nic příjemnějšího, než po zapojení všech možných i nemožných konektrorů a hadiček slyšet znovu to sympatické chrapění dieslové 2,5. Taky jsem objevil spoustu sympatických vyjebávek o kterých se příručka opravdu nezmiňuje. Takže opravdu není dobrý nápad resetovat do základního nastavení veškeré jednotky, ta s ESP se totiž chce znovu naučit základní data a nemít Google tak asi zkončím v blázinci. Kdo by čekal happy end bude sklamán. Bohužel se někde něco nepodařilo a to je i hlavním důvodem, proč píšu.

Motoru se příliž nechce do vysokých otáček. turbo mi dle Vagu, resp. J-DOT-u tlačí 2,57 bar, hadice od turba a spoje jsem kontroloval několikrát a opravdu jsem žádnou netěsnost nenašel ale prostě na delší rychlosti (4,5,6) mi auto akceleruje pouze do necelýých 3 tis. ot. a potom nejednou začne ztácet tlak až na 1,80. Chvilku si spočne, nadechce se, a znovu zaltačí na 2,57, resp. do nějakých 2,7 tis.ot. aby znovu celý cyklus opakovalo bohužel v nepravidelném intervalu. VAG mi ukáže, že si mám zkontrolovat vedení vzduchu. Nejsem si jistý, že jse zrovna chyba tam, tak snad někoho z Vás napadne jiná zrada.

mmj. takové drobnosti, které by některé z Vás mohly jistě jemně naštvat, jako že mi přestali svítit světýlka v zrcátcích, odešel mikrospínač ve dveřích spolujezdce, povolila se řemenice serva, seskočila dolů a vzala sebou i nový řemen, nebo tak dokonale zrezly kotouče že jsou zralé na výměnu, protože se ne a né ojet (kde asi udělali soudruzi u Zimrmanu chybu?) mě už nechávají chladným.

Díky za rady.

Turbo je vymeneno??? 2570mbar je maximalni zobrazovaci hodnota pro diagnosticky protokol myslim ze hlinik z pistu je natavenej nekde v turbu na vrtuli nebo regulaci!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo je vymeneno??? 2570mbar je maximalni zobrazovaci hodnota pro diagnosticky protokol myslim ze hlinik z pistu je natavenej nekde v turbu na vrtuli nebo regulaci!!!!!

Ne, turbo zustalo puvodni.

Jinak na IC je to cidlo zapojene, prave z nej si myslim ze si bere ŘJ tu hodnotu o tlaku.

Editováno: , autor: Krenstik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle meho to turbo je v cudu.Natavena regulace...presny pripad dnes, problem ze borec jezdil se seklym presuvnikem.....A co se deje kdyz se nemeni uhel pocatku??? Noo??? Preci to hori ve vyfuku tedy i na turbu!!!!

Bohužel mé myšlenky vedly stejným směrem, chtěl jsem jen konfrontaci s dalšími.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Krenstik: hlavně velice důkladně vyčisti rozvod vzduchu.

Podle toho jak je ten motor zničený tipuji, že se to stalo ve vysokých ot./min.

Co bylo v závadách RJ motoru po destrukci?

prave ze se to stalo pri jemnem rozjezdu na 2. max. tak 2000 ot. A řj nebyla jediná závada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj,může být-hliník se ti nataví na lopatky a je to KO.Mi se to stalo na Golfu

To umrel tim padem cely motor?? Nebo vymena pistu a vstriku anebo sel z domu a ted ho me nejaky chudak.. :) Pokud jsem to totiz pochopil tak hlinik co ti znicil turbo je asi z odhorivajiciho pistu..

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom možná blbost, není přicpaný i kat? To stejné řešil kámoš po výměně motoru, skoro se to zdálo nemožné :)

Zajímavá myšlenka, každopádně o víkendu jsem shodil turbo, mmj. zabil bych je za tu čtvrtou matku, kdo sundával ten ví, a turbo vypadá takřka perfektně. Žádná z "lamel" není jakkoliv poškozená ani jinak znehodnocená. Jinak VAG mi vypsal tyhle chyby:

00542 - Snimac zdvihu jehly (G80)

30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

00575 - Tlak v sacim potrubi

08-10 - regul.hranice prekrocena - Sporadicky

To první tu a tam dělá, starý známy problém, který už byl i na původním motoru, nicméně to druhé je zajímavější:

Táákže, oruh jsem kontroloval a jeví se v pořádku, co ten zbytek? A jak funguje ta regulace přímo na turbu? Takový zvoneček s hadičkou, na jednu stranu funguje resp. chodí perfektně, na druhou se jí moc nechce.

Díky za další rady

post-9274-1224520883_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...