Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

je to potvrzeno, i u PD bude D-Dot fungovat.

Takze ted se muzu zacit venovat konfiguraci D-Dotu primo z pocitace :)

sem zvedav, mam totiz uz temer jistotu, ze PD jsou taky s kwp1280, takze by na ne D-Dot mel jit.

Co vim 100% je to, ze superby mr2004+ s urcitou RJ jsou kwp2000, ale oktavky tuhle RJ nepouzivaji.

jj KWP1280

Takže PDčka použivaj taky tuhle pomalou sběrnici? Já se picnu... Těšil jsem se, že mě ty couváky naběhnou max za ty 4 vteřiny...

  • Autor

buhuzel. I u Superba jede vetsina jednotek na kwp1280, teprve az od roku 2005 je motorovka na kwp2000(a to pouze u nekolika malo motorizaci) , ale ostatni je stale na kwp1280.

Navic je otazkou jestli ta motorovka vubec podporuje fast init, to jsem nezkousel. slow init znamena + 2 vteriny navic pri pripojovani , i kdyz to bude pak kwp2000.

vyhodou kwp2000 je ovsem to, ze hned po inicializaci muzu cist merene hodnoty a nemusim cekat nez me RJ posle vsechny udaje jako , cidlo, kodovani, extra informace, atd.

Ale i s kwp1280 trva pripojeni do motorovky, budiku, ABS a bagu cca 4 sekundy (po te se zis zacne zobrazovat merena hodnota)

nejhorsi je komfort, tam nez to posle info ze vsech dveri tak to trva snad 12 vterin .... (parkovak tak 5 vterin)

Slow init ma tu nevyhodu, ze nebyva na 100% uspesny na prvni pokus, takze opakovat po 1 vterine :(

Ta 'sbernice' je pomala vzdycky, teprve az CAN frci :)

kwp1280 beha bud na 9600 nebo 10400,

kwp2000 vzdy na 10400

Podstatny je ovsem rozdil v posilani prikazu.

na kwp 1280 se posle byte, rj to potvrdi inverznim byte, atd .... az do konce bloku (max 15 byte)

pak posle RJ byte, ja to potvrdim atd... az zase do konce (max 15 byte)

na kwp2000 ja poslu celej blok naraz

RJ mi odpovi celym blokem naraz

V tom je podstatny rozdil v rychlosti, prtoze u kwp1280 se celkem ceka mezi odeslanym byte a potvrzujicim byte uz v ramci jednoho bloku, kdezto u kwp2000 je pouze prodleva mezi mym blokem a blokem s RJ.

rozdil v skutecny ryhlosti prenosu je pak temer dvounasobny.

Upraveno od dolezelk

  • Autor

post-18821-1232165474_thumb.jpg

Tak jsem odzkousel mereni tlaku turba na AGU externim senzorem (nema to v RJ)

Na to , ze ten senzor stal par stovek jsou vysledky vynikajici.

Pripojuje se pres T kus mezi regulator tlaku paliva a sani. (tam kam se pripojuje meric tlaku pri diagnostice)

3 draty ze senzoru se pak pripoji k Ddotu (+5V, zem a na vstup externi senzor 0)

Hned je videt, jestli vam nekde tlak neutika, jak pri volnobehu (tlak je mensi nez atmosfericky)

nebo pri akceleraci (tlak je vetsi nez atmosfericky)

Za jednotky se omlouvam, melo tam byt mbar :(((((

Jinak obrazek je uz z CANove verze D-Dotu. Samozrejme funguje to i s 3drat verzi.

Pokud to nekdo ze stavajicich zakazniku bude chtit neni, problem staci, nahrat novejsi verzi software pro D-Dot a nechat si poslat senzor s navodem na pripojeni. Jelikoz jeste nevim za kolik presne budu schopen sehnat senzor a T kus, nereknu presnou cenu, ale melo by to byt tak cca 400Kc.

Kamil

pane pecka! -_-

a kdy teda muzu dojet na montaz D-DOTU do meho PD?

  • Autor

v patek budou vyrobeny dalsi desky, pres vykend jich par osadim a zprovoznim, takze ten dalsi tyden se domluvime :)

Upraveno od dolezelk

Velmi dobré pane šikulka :palec2:

Tak jsem odzkousel mereni tlaku turba na AGU externim senzorem (nema to v RJ)

Na to , ze ten senzor stal par stovek jsou vysledky vynikajici.

Pripojuje se pres T kus mezi regulator tlaku paliva a sani. (tam kam se pripojuje meric tlaku pri diagnostice)

3 draty ze senzoru se pak pripoji k Ddotu (+5V, zem a na vstup externi senzor 0)

Hned je videt, jestli vam nekde tlak neutika, jak pri volnobehu (tlak je mensi nez atmosfericky)

nebo pri akceleraci (tlak je vetsi nez atmosfericky)

Za jednotky se omlouvam, melo tam byt mbar :(((((

Jinak obrazek je uz z CANove verze D-Dotu. Samozrejme funguje to i s 3drat verzi.

Pokud to nekdo ze stavajicich zakazniku bude chtit neni, problem staci, nahrat novejsi verzi software pro D-Dot a nechat si poslat senzor s navodem na pripojeni. Jelikoz jeste nevim za kolik presne budu schopen sehnat senzor a T kus, nereknu presnou cenu, ale melo by to byt tak cca 400Kc.

Kamil

Pecka a do kolika Mbar bude zobrazovat?

  • Autor

stavajici cidlo co mam otestovane je 0-1 bar(tj. od atm. tlaku cca 1000mbar do 2000mbar), jelikoz turbo tlaci tak max 1.6, 1.7 tak to bude s prehledem stacit.

Kdyztak existuji cidla ve stejne cenove relaci s 0-2 bar, 0-10 bar a dokonce 0-1 bar Absoulutni(ale vakkum asi merit neni potreba) :))

Upraveno od dolezelk

neda sa spravit, ze na miesto kde pise teraz teplotu dat hlasky z radia a na miesto 'D-Dot ver 1.1' dat teplotu ?

  • Autor

da se.

Ovsem bude zalezet jaka to ma byt teplota. vody, vzduchu unvitr, atd.

Problem je ovsem, ze se udrzuje spojeni s urcitou RJ a ta nemusi mit nikde v merenych blocich teplotu. Takze pak externi cidlo na teplotu.

Dole je k dispozici 13 znaku (1 radek)

V teto chvili to tam pise:

D-dot ver1.1 kdyz je vse ok

pokud se zmackne RES vypise to tam 'dalsi blok'

pokud se pripojuje k dalsi RJ tak pise 'SPOJUJI' pripadne 'ZKOUSIM ZNOVA'

Jeste lze pomerne jednoduse ziskavat informace primo z komfort CANU a ty dole zobrazovat.

da se:

- Skutecna Rychlost

- Otacky motoru

mozna i neco dalsiho

Upraveno od dolezelk

Planujes vypousteni nejakych SW update D-Dotu? pokud ano, pujde to i pres hex-can kabel? dik za info :)

  • Autor

Pres HEX interface to bohuzel nepujde.

Maji specificky protokol (neznamy).

pctools.txt

Tohle je Update na CAN verzi 1.1

Prejmenovat na z .txt na .rar

Rozbalit do nejakeho adresare.

Prepnout D-Dot do Update modu a to bud:

- Pri zapnuti zapalovani DRZET RES

- pres menu - UPDATE

Pres command prompt a prikaz CD skocit do prislusneho adresare.

Spustit Up-DOT.bat, pripadne tento zeditovat - mozno zmenit COM port na treba COM2, zalezi , na jakem portu je VAG interface.

Po spusteni ze zacne software aktualizovat. Ukazuje to %, na maxidotu pise Updating ...

Update trva cca 1 minutu, pak je aktivni CAN verze :)

Pozor, update podporuji D-Dotu od 20 Prosince 2008, do starsich je potreba nejprve dohrat bootloader.

Pripadne dotazy pres email.

Upraveno od dolezelk

  • Autor

nepouziva to OBD protokol pri update.

Kouknu na to a zkusim to prekompilovat pro Linux. Nastesti je to v commandline, takze pod Linux by to melo byt bez problemu, akorat pouzivani serioveho portu bude hodne jine ::(

Clovece prace se seriovym portem je v unix systemech snadna uz proto, ze bez seriaku bys mel v unixu smolika. Ja myslim, ze par ifdefu do hotoveho zdrojaku to spravi. Pripadne soupni nekam zdrojak toho updateru a ja ti to naportuju.

  • Autor

update.txt

prejmenuj to na zip a rozbal :)

V linuxu jsem zatim nedelal, takze takhle to bude rychlejsi.

kazdopadne mas pravdu, ze bez seriaku, bych si v linuxu ani neskrkl :)))

Cau,

tak sem na to koukal a v linuxu musis pouzit pro otevreni portu POSIX file deskriptory. Celkem me zarazi, ze pro tak maly programek pouzivaj windows only api. BTW http://www.easysw.com/~mike/serial/serial.html resej jak to nahradit pres klasicke API potom bys to prelozil jak ve windows tak v cemkoliv jinem nativne. Pripadne by se to dalo asi bez uprav zkompilovat proti wine-libs, ale to je prasarna.

Jinak jestli to je primo pro Atmel AVR, coz asi je, tak existuje primo gcc-avr pro linux a potom bys byl schopny sve programy take gcc rekompilovat pro jakoukoliv platformu. http://paul.graysonfamily.org/thoughts/avrlinux/

  • Autor

takze desky mi dneska dorazili, takze dalsi varka D-Dotu bude pripravena behem zitrka/pozitri.

Na vyber: 3drat verze nebo CAN verze

Tentokrat jiz funkcni s PD !!

Upraveno od dolezelk

na PD berem ... pls posli mi tvoj mail na SZ

Uz je to funkcni i pro Fabii? Jestli ano mel bych zajem

  • Autor

ano s Fabii a se Superbem by to melo fungovat. (CAN verze) Zatim nevyzkouseno, ale na 99% to pojede.

Co se tyce ostatnich koncernovych vozu, napr. Pasiku, kde bude zrejme mirne jina komunikace s maxidotem, netusim, ale dalo by se to urcite taky rozchodit.

Dalsi vozy napr. O2 a F2 jsou lehce problematicke, protoze diagnostika uz jede po CANu, ale principielne by se to asi taky dalo, ale nemam na cem odladovat.

Kdyztak objednavky radeji na email: dolezelk@kochind.com

V pripade potreby jsem schopen zajistit i montaz.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.