Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

A muzes mi teda napsat, jak jsi to kodoval? Myslim si, ze nakodovane to mam dobre. Spis to bude zalezet na HW nebo minimalne verzi SW. Mam dost stare budiky (nefunkcni kontrolka tempomatu).

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Tak jsem dneska taky zaexperimentoval se změnou podsvícení, na zkoušku jsem začal s ovladačem světel. Dál už ale asi pokračovat nebudu, vypadá to sice hezky, ale svítí to dost silně a na kolečko to téměř nereaguje, viz fotky. Asi by pomohlo vyzkoušet ty menší LEDky velikosti 1206, jak už tu někdo psal, ale ty už se zas ručně páječkou špatně pájí..

post-68657-0-71550900-1400100787_thumb.j

post-68657-0-04321600-1400100798_thumb.j

Vloženo

1206ky jsou na pajeni v pohode :), zkus si napr. 0805, ktery maji 1,2x2mm a taky jsem je pajel rucne :) 1206 jsou skoro stejne velke jako PLCC2.

 

Pokud si na to netroufas, neni problem se domluvit ;)

Vloženo (editace)

Zalezi jaky koupis, ale ja pouzivam s cca 1/10 svitivosti oproti PLCC2 a je to v pohode.

 

Jenom to nedelej trafopajkou, chce to mikro pajku nebo plynovou.

Editováno: , autor: Pitrs2
Vloženo

Teď jsem koupil několik 1206 s papírově třetinovou svítivostí, tak uvidim, kdyžtak bych vzal ještě slabší.

Mikropáječka je samozřejmost, ani na ty PLCC bych si netrouf s trafopájkou.. :D

  • o 1 rok později...
Vloženo

Napeti je podle barvy LEDky, takze u zhaveni je oranzova, napeti pocitej cca 1,8-2,4V podle typu LED.

 

Jak je to ovladany zajezi na budikach. u O1 to bude pres RJ mimo budiky, v O2 to bude pres kostru z RJ budiku

Vloženo

Nejde mi o napeti primo na LED, ale o napeti, ktere jde z RJ budiku a nasledne je odporem srazene... Je tam normalne 12 V, nebo RJ bezi treba jen na 5 V?

Jinak mi jde o OII, takze rikas, ze RJ spina kostru a LED je pripojena na nejake trvale napajeni? (Trvalym nemyslim, ze je tam napeti i pri vypnutem zapalovani.)

Vloženo

Jo tak to netusim. Nikdy jsem to v aute nemeril, a co jsem mel budiky na stole, tak jsem nenasel pin na kterym by bylo +12 pro tyhle kontrolky. Vzdy jsem to testoval pred odporem pro danou LED.

 

Kvuli cemu to potrebujes?

Vloženo

Diky! Delam na dalkovem startovani pomoci Arduina a potrebuju detekovat zhaveni. No a vzit to primo z kontrolky je podle me nejjednodussi.

Tech 12 V me netesi. Pri zaple LED tam bude zem, to je idealni, ale pri vyple LED by se mi na Arduinu objevilo 12 V a je po Arduinu. To budu muset jeste nejak poresit. Mozna by stacila obycejna dioda, ktera by na Arduino nepoustela kladne napeti.

Vloženo

Nevim, jak bys to presne chtel zapojit. Muzes to trochu popsat? Mozna by to slo...

Premyslim nad tim, ze tam dam optoclen. LED v optoclenu paralelne na LED v budikach a bude mi to spinat kostru. Kdyz to nebude seple, tak tam bude 5 V pres pull-up odpor u Arduina. Bylo by to aspon od Arduina uplne oddelene, to taky nemusi byt uplne na skodu.

Vloženo (editace)

Jestli to chápu správně, chceš arduinem detekovat napětí mězi katodou kontrolky a zemí. Tak bych mezi katodu ledky a zem dal dva vhodně zvolené odpory, kterýma by v případě zhasnuté kontrolky tekl jen malej proud (řádově desetiny mA, aby nerozsvítil kontrolku, nebo jen neznatelně) a ve spojení mezi těma dvouma odporama budeš mít cca 5V. Pokud by kontrolka svítila, bude sepnutym tranzistorem odporový dělič vyzkratovanej a na arduinu bude jen pár desetin V (asi polovina úbytku napětí na tranzistoru). Ještě teda záleží kde má ta kontrolka zařazenej sériovej odpor, pokud v anodě, je to jak píšu, pokud v katodě, tak by ses musel připojit až za něj..

 

Teď mě ale napadlo, že třeba ŘJ Climatroniku má uvnitř několik stabilizátorů na 5V a většina elektroniky včetně kontrolek je napájená právě z těch 5V, 12V se tam používá hlavně pro pohony servomotorků klapek. Tak si myslim, že by to s budíkama mohlo být taky tak... V každym případě bych si to změřil než bych začal bastlit odporové děliče nebo optočleny :) .

Editováno: , autor: Sharky487
Vloženo

S tim odporovym delicem jsem si to tak myslel, jen me prave napadlo, ze by kontrolka mohla trochu prosvitat. Ale kdyz odpory budou dostatecne velke, a to klidne byt muzou, protoze vstup Arduina nepotrebuje temer nic, tak by to nemel byt problem.

 

Kazdopadne zatim diky, zitra to asi promerim.

Vloženo

Dnes jsem to rozdelal a promeril... Je to jak psal ka_r_los. Anoda LEDky pres odpor cca 850 Ω na 12 V a spina se zem. Asi zkusim pouzit ten optoclen. Stejne jich mam z Aliexpressu dost a alespon to bude oddelene...

 

Jinak tady je par fotek z rozborky. Nejhorsi je sundavani rucicek, je potreba zabrat a jde to. Zpetne nasazeni a kalibraci rucicek je asi nejlepsi delat v aute s diagnostikou. Staci pripojit budiky jeste bez plexi a bez rucicek, pripojit diagnostiku, zapnout Output Tests a postupne nasazovat rucicky. Rucicka nejdriv jede az na konec, pote na zacatek a nakonec se zastavi presne v pulce, takze staci chvili pockat a pote ji nasadit presne na tu pulku stupnice. Jedina vyjimka je rychlomer, na kterem se rucicka nezastavuje v pulce ale na 100 km/h. :kol-47:

 

post-82761-0-56540200-1446912407_thumb.jpost-82761-0-36997300-1446912261_thumb.jpost-82761-0-48627700-1446912281_thumb.jpost-82761-0-48733200-1446912294_thumb.jpost-82761-0-29763300-1446912315_thumb.jpost-82761-0-29167500-1446912324_thumb.jpost-82761-0-57432200-1446912331_thumb.jpost-82761-0-70724100-1446912335_thumb.j

Vloženo

:kol-47: Těch 12V pro kontrolky je spínaných klíčkem, takže je tam 12V po zapnutí zapalování a 0V po vypnutí?

 

A jen pro upřesnění podotýkám, že při Output test se ručička otáčkoměru zastaví přesně na 3000ot/min. U naftového otáčkoměru to odpovídá půlce, u benzínového ale ne...

Vloženo

Aha, mam diesel, takze to jsem netusil.

Na tu otazku neumim odpovedet, meril jsem to jen pri zaplem zapalovani. Teoreticky by to mohlo byt i na stalych 12 V, protoze kdyz kontrolky nesviti, stejne to nic nebere. Ale asi to bude na spinanych 12 V a bude to jak rikas.

Vloženo

Já mam benzín a původně jsem myslel, že ty místa zastavení mají co dělat s převodovkou (u MPI totiž 3000ot/min přesně odpovídá 100km/h na 5. rych. stupeň), ale nejspíš to jsou pevně dané hodnoty.

 

To napájení kontrolek proměřim, až budu upravovat podsvícení ručiček, kdyby bylo 12V spínané se zapalováním, tak by se mi hodilo na stálé podsvícení ručiček po vzoru faceliftu...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...