Přejít na obsah

Dalkove Ovladani nezavisleho topeni + alarm pager GSM


dolezelk

Doporučené příspěvky

nechces to propojit s D-DOTem a pres to na dalku vypisovat na maxik treba aktualni poloha odeslana, zamknout dvere a vypnout motor?

Maxidot funguje pouze pri zapnutem zapalovani :(

Ale pokud by uz mel nastartovany, tak by to slo .... no byl by to dobrej for.

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Idealni by bylo kdyby to odesilalo polohu pri kazde nulove rychlosti (semafory, parkovani) takze bys mel ve meste prehled o pohybu a potom pri kazdem ztraceni signalu (zajeti do garaze) posledni znamou polohu. To uz samozrejme tise ;) Ale kdyby to zamknulo dvere, vytahlo okynka a vyplo motor pres jednotku motoru, tak by to bylo jako pridana hodnota dost husty a chudak zlodej :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeste me napada ze by to melo odesilat do deaktivace polohu co 20 minut i pri stani jako ochrana kdyby to nalozili na odtahovku a nekam vezli. A pekne by bylo kdyby to samo zavolalo 119 (zdarma) na vyzadani tebou a propojilo mikrofon s internim prostorem a tobe to zavolalo do konferencniho hovoru ze bys mluvil se slecnou na policii a ona slysela i co se deje v aute jak sou chlapci posrati az za usiskama :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerad kazím náladu, ale zajímalo by mě několik technických věcí: v jakých extrémních teplotách je zařízení schopno pracovat, jaký GSM modul je použit, kolika kanálová GPS je použita, jak je vyřešena vlastní diagnostika závad, je počítáno se záložním zdrojem, je modul imunní proti uvítací sms při roamingových přechodech, kde je sms v nestandardním tvaru, prochází modul nějakým vlastním periodickým resetem, spořeba 40mA je v klidovém stavu( nutno počítat s tím, že běžná auta mají spotřebu v klidovém stavu okolo 50mA, což by dělalo něco okolo 90mA a to už je zvýšená spotřeba), jaký je rozsah pásma GSM, jak je vyřešeno připojení na orig. sirénu alarmu, např. u koncernu VW je siréna datová, jaká bude výsledná cena tj. modul + kabeláž s konektorem + GSM anténa + GPS anténa + mikrofon + reproduktor + práce? Zjistil jsem, že někdy je zbytečné vymýšlet něco co už tady leta je, sice ušetřím 1000 - 2000,- , ale za čas začnu procházet tím, co už prošli jiní vývojáři předemnou, GSM modul se zasekává, nutný reset, nepracuje v mínusových teplotách, uvítací a jiné nahodilé sms způsobí zahlcení modulu atd. špatné jsou starší moduly GSM ERICSSON a nebo současné SIEMENS, taky GPS, pokud je nízkokanálová, má velice malou šanci ve špatně dostupných místech, např 8kanálová už bere i odrazy od okolních lesklých povrchů. Pokud bych mohl poradit, GSM brána, aby usínala po krátkém čase a probudil by ji až poplach nebo změna polohy GPS, automatický reset, kdy se modul jednou za 24h zresetuje a smaže veškeré příchozí sms atd. Doporučuji se inspirovat třeba u Jablotron Athos, nebo Patriot od F a B Company Olomouc. Toto jsou plně funkční a lety prověřené, doladěné technologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gps je s cipsetem SIFR III, takze naprosto bez problemu. lock - par vterin. GSM a GPS funguje bez problemu i pri -30C - hodnekrat jiz letos zkouseno :) , max podle vyrobce je 80C. Je to v Industrial quality.

GSM je quad band. Modul pouziva watchdog, takze pri jakemkoliv problemu nasleduje reset modulu. SMS se periodicky mazou. Nahodile zpravy se mazou okamzite. Modul je plne konfigurovatelny, software je jak v GPS , tak i v GSM casti plne upgradovatelny.

modulu jsem uz testoval mraky a pouzity se jevi byt jako velmi spolehlivy. Kazdopadne kazdych 10 sekund prochazi modul testem, pokud je problem, tak reset modulu. (cca 1 reset za 14 dni).

Pokud modul slouzi pouze jako pager pro alarm, je deaktivovan, spotreba cca 10uA na 12V. GPS se aktivuje opet pouze na zaklade pozadavku.

Poud ovsem slouzi jako ovladani napr. nezavisleho topeni a pod, tak GSM musi byt aktivni stale.

Do nejakych low endovych modulu bych nesel, s tim jsem si uzil jiz dost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gps je s cipsetem SIFR III, takze naprosto bez problemu. lock - par vterin. GSM a GPS funguje bez problemu i pri -30C - hodnekrat jiz letos zkouseno :) , max podle vyrobce je 80C. Je to v Industrial quality.

GSM je quad band. Modul pouziva watchdog, takze pri jakemkoliv problemu nasleduje reset modulu. SMS se periodicky mazou. Nahodile zpravy se mazou okamzite. Modul je plne konfigurovatelny, software je jak v GPS , tak i v GSM casti plne upgradovatelny.

modulu jsem uz testoval mraky a pouzity se jevi byt jako velmi spolehlivy. Kazdopadne kazdych 10 sekund prochazi modul testem, pokud je problem, tak reset modulu. (cca 1 reset za 14 dni).

Pokud modul slouzi pouze jako pager pro alarm, je deaktivovan, spotreba cca 10uA na 12V. GPS se aktivuje opet pouze na zaklade pozadavku.

Poud ovsem slouzi jako ovladani napr. nezavisleho topeni a pod, tak GSM musi byt aktivni stale.

Do nejakych low endovych modulu bych nesel, s tim jsem si uzil jiz dost :)

Nejspíš tomu hodně rozumíte, já to pouze montuji a za několik let praxe mám špatnou zkušenost. Spousta zařízení i od známých výrobců se potýkala s problémy, postupně se některé vyladily a jiné zanikly. Zajímala by mě finální cena kompletního zařízení, jinak držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky to znam. Staci treba Parrot. mam mk6000 je neustale to ma problemy a vyrobce, ten na to celkem z vysoka kasle :(

Ja to beru tak, do svyho auta davam pouze origo dily a kdyz si neco sam delat, delam to predevsim pro sebe a chci aby to bylo 100%.

Pouziti dobrych komponentu je zaklad.

Nejhorsi jsou ty GPS s ruznymi MTK , qualcom chipsety, atd. nepresny, nedrzi to dobre lock a ma to spozdeni klidne 50m. Zlatej sifr III :)

S GSM moduly to stejny. Vyrobcu je az prilis mnoho a najit kvalitni GSM modul je problem. I skutecne 'znackovi' vyrobci kaslou na kvalitu, hlavne aby to bylo co nejdriv na trhu.

Kdyz to predbezne pocitam tak kolem 3500 ~4000 Kc by to mohlo byt. I kdyz ted se soucastky trosku podrazily, kvuli kursu dolaru a eura. Snad zese bude Euro za 22 :))

Ted jeste zacinam uvazovat o dvou verzich, jedna by byla urcena pro auto, kde spotreba nehraje az takovou roli a druha pro moto, kde bych minimalizoval spotrebu.

ted sem na 45mA s aktivnim GSM a GPS. pro moto by to chtelo tak 10mA, coz znamena vypnout GPS a GSM mit aktivovane az pri alarmu.

Navic na motorce nepredpokladam ovladani spotrebicu na dalku, i kdyz treba spusteni sireny a zablokovani zapalovani pres SMS by se na moto taky mozna hodilo.

Ovsem kdyz pouziji DC-DC menic s ucinosti >95%, tak mi naskoci cena, protoze podle vypoctu musim pouzit tak 3. (jeden da max 800 mA)

Ted tam mam menic s ucinosti 82% (2A) a ten staci jeden. 2A na 3V je max spickovy proud, ktery si GSM/GPS modul vezme dle datasheetu.

Klidova spotreba modulu je cca 150 mA na 3V. S ucinosti stabilizatoru 95% budu mit odber na 12V kolem 39mA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...