Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

Zdarec,

ve své OI TDi 66 2001 mám originál z výroby, baterii Varta 70 Ah, 360A, magické oko (asi, moc magicky mi nepřipadá). Je tam uveden kód 1J0 915 10 AE. Nevíte, je to standardní olověná baterie nebo hybridní? A můžu ji jednoduše přehodit za obyč. Akumu nebo Vartu bez nějakého seřizování dobíjení? (údajně celo vápníkové musí mít větší nabíjecí napětí) A co Varta Blue Dynamic 74 Ah?

Dík za jednoduchou reakci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,

ve své OI TDi 66 2001 mám originál z výroby, baterii Varta 70 Ah, 360A, magické oko (asi, moc magicky mi nepřipadá). Je tam uveden kód 1J0 915 10 AE. Nevíte, je to standardní olověná baterie nebo hybridní? A můžu ji jednoduše přehodit za obyč. Akumu nebo Vartu bez nějakého seřizování dobíjení? (údajně celo vápníkové musí mít větší nabíjecí napětí) A co Varta Blue Dynamic 74 Ah?

Dík za jednoduchou reakci.

Varta Blue Dynamic 74 Ah?

Tuto jsem koupil cca pred mesicem a pul,kdyz byly ty ukrutne mrazy a funguje primo super.Borec v prodejne mi rikal,ze je primo urcena do TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle informace níže se do mé OI "Ca-Ca" akumulátory nehodí (tzn. Varta ultra dynamic, Akuma exclusive apod.) Vyžadují vyšší napětí při dobíjení. Je to tak?

"... co se dobíjení akumulátorů týče tak je potřeba rozlišit jestli je ve voze akumulátor hybridní nabo vápníkový. Vápníkové akumulátory už mají postavené dobíjecí napětí na hodnotu 16V ( i podle normy už se dnes mají akumulátory nabíjet 16V ), zatímco starší hybridní akumulátory jsou postaveny na nabíjecí napětí 14V. Souvisí to s prodloužením servisních intervalů u nových vozů a tedy s nutností menší spotřeby vody v akumulátorech.

K otázce nedobíjení nebo přebíjení akumulátorů. Obecně se dá říct že dnešním moderním vápníkových akumulátorům nevadí slabé přebíjení ale jsou citlivé na trvalé i když malé nedobíjení. Proto není vhodné dávat vápníkový akumulátor do starších vozů. U hybridních akumulátorů je tomu přesně naopak."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano to mohu potvrdit, sam sem pred rokem koupil akumu exclusive (ca-ca) do moji o1 66kw, nechal sem si to tenkrat rovnou u ty firmy i prehodit), takze povazuju za naprostou neprofesionalitu namontovat mi do auta neco, co tam bejt ani nema, aspon nejaky upozorneni probehnout mohlo, ale chapu, de jim prece o prachy ;), ale to uz neresit .. behem roka sem ji uplne odrovnal (trvale nedobijeni) a pred mesicem sem ji vyhodil, sel jsem do varty blue dynamic 74ah, zatim naprosta spokojenost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Čau lidičky, napište mi jaká by měla být autobaterie do octávky 1,6 75kW, myslím kapacitu baterie, včera jsem nabíjel a zjistil jsem, že tam mám 44 Ah a tu samou jsem měl ve favoritu, není to málo? nebo to nevadí? můj otec má v octě asi 70 Ah

díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Čau lidičky, napište mi jaká by měla být autobaterie do octávky 1,6 75kW, myslím kapacitu baterie, včera jsem nabíjel a zjistil jsem, že tam mám 44 Ah a tu samou jsem měl ve favoritu, není to málo? nebo to nevadí? můj otec má v octě asi 70 Ah

díky za odpovědi

Myslim ze od vyroby 60Kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

B) Nazdárek,mě nedávno odešla baterka v Octě mam 1,6 55Kw v plné výbavě a kupoval jsem Vartu 74AH jen 2995Kč a je uplně super. Myslím si že když máš pomalu vše v elektrice tak 66 nebo 60AH je docela málo.Přece jenom máme trochu větší spotřebu energie nebo ne ahoooj -_-
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trošku jsem udělal průzkum a jsem zase o něco chytřejší, baterie 44 Ah je doporučována do motorizace do kubatury 1,6, ale na internetu jsem našel tuto baterii u prodejců autobaterií do octávky II s tím samým motorem, tedy 1,6 75kW.

jako optimální baterie do octávek je 55 nebo 60 Ah víc nemá smysl, pokud někde nestojíš a bez motoru nevyhráváš 5 hodin na plný pecky muziku.

To že je v autě spoustu elektriky nemá takový vliv na kapacitu baterie, protože o vše se stará alternátor , který při běhu motoru rozděluje proud do auta na elektriku a na dobíjení baterie, takže by se dalo říci, že kapacita baterie je důležitá pouze pro start vozidla. Měl jsem tuto baterii ve Favoritu a i v mínus 20 stupňů natočil a to je co říci. Octa bude samozřejmě chytat ještě lépe. Tak se uvidí, baterii můžu dyžtak koupit kdykoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trošku jsem udělal průzkum a jsem zase o něco chytřejší, baterie 44 Ah je doporučována do motorizace do kubatury 1,6, ale na internetu jsem našel tuto baterii u prodejců autobaterií do octávky II s tím samým motorem, tedy 1,6 75kW.

jako optimální baterie do octávek je 55 nebo 60 Ah víc nemá smysl, pokud někde nestojíš a bez motoru nevyhráváš 5 hodin na plný pecky muziku.

To že je v autě spoustu elektriky nemá takový vliv na kapacitu baterie, protože o vše se stará alternátor , který při běhu motoru rozděluje proud do auta na elektriku a na dobíjení baterie, takže by se dalo říci, že kapacita baterie je důležitá pouze pro start vozidla. Měl jsem tuto baterii ve Favoritu a i v mínus 20 stupňů natočil a to je co říci. Octa bude samozřejmě chytat ještě lépe. Tak se uvidí, baterii můžu dyžtak koupit kdykoliv.

Tak to s tebou nesouhlasim.

"dalo říci, že kapacita baterie je důležitá pouze pro start vozidla" - to je prece blbost. Kapacita je udavana v jednotkach Ahod. To znamena po jakou dobu je schopna davat nejaky proud. A to je ti u startu k nicemu. U baterek se taky udava hodnota velikosti startovaciho proudu a uz z nazvu je zrejmy, ze prave tato hodnota te bude pri startu zajimat.

"To že je v autě spousta elektriky nemá takový vliv" - to prave ma vliv. Jak si napsal, tak vetsinu dela altik ale pokud budes altik zatezovat proudovym odberem nadmerne, tak proste nestaci dobijet jeste baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo, asi jsem to blbě napsal, myslíš teda, že je 44 Ah na octavii 1,6 75 kW málo ? myslim že pokud nastartuji, pak není žádný problém ne?

ja osobne bych dal co nejvetsi se tam vejde a co budu schopny zaplatit. Cim vetsi, tak je taky drazsi. Ale tak rozmezi 60-70AH bych zvazoval. S tim, ze muzes i chvili hrat bez motoru :-). Benzin nema zhaveni a tak asi capacita kolem 50AH taky bude stacit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Zdravím Vás, kluci jakou baterku doporučujete do 1,9 81kW, kamoš se chystá koupit novou a zajímal by ho názor ostatních. Jakou značku, kapacitu a startovací proud.

Děkuju

Libor

Ja mam v Octe tuto:

http://www.ryves.cz/montazni-material/auto...x-treme-c07.php

Montovali jsme do nekolika octavek a vzdy maximalni spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás, kluci jakou baterku doporučujete do 1,9 81kW, kamoš se chystá koupit novou a zajímal by ho názor ostatních. Jakou značku, kapacitu a startovací proud.

Děkuju

Libor

Od výroby jsem měl Akumu 70Ah, teď odešla, dal jsem Akumu 82Ah a je to v poho :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...