Přejít na obsah

Jak vybrat ty správné ALU ?


pointfrost

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Zdravim, v techničáku mám na 6,5J R16 ET 42 a 5,5J R16 ET 36 obojí na 205/55/16, to znamená, že užší alu musí víc ven.

Když budu chtít alu s ET 30, znamená, že vyleze o 6mm oproti zapsanému ET 36?

Jenže alu 7J by mělo mít min cca 40? A já na netu našel 7J ET 30, tzn že půjde ven hodně nebo je to v pohodě? Nebo to celý chápu blbě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chápeš to naprosto dobře, jen nevím jestli ET 30 nebudou drhnout o podběh nemám vyzkoušeno.

Já mám 17x7J ET 38 což není 100% podle výrobce ale je to paráda a neměnil bych.

V techničaku nemám, nedostal sem typový list, ale pokud možnost máte - jistota je jistota.

Nikdo mi nikdy pokutu za kola nedal, technické v poho, snad to tak tuk ,tuk vydrží.

Editováno: , autor: Cirdaf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim, ještě jednu otázečku bych měl, jak je to se středovou dírou, snad nikde jsem neviděl, že by výrobce alu uváděl velikost nebo mám předokládat, že když sou díry s roztečí 5x100, tak i díra bude na O1? Vždyť stejnou rozteč má GIV, Seat, ... apod. Asi budu muset vzít šupleru a měřit ... v podstatě ani nevim velikost origo, ale ...

Jinak co je napsáno na alu je CA 70638 K2

7Jx16H2 Si11

Rozumí tomu někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím chceš říct, že všichni co mají neorigo alu používají středící kroužky? To se mi nezdá ...

Jinak mám nakonec 7J 16 s ET38, takže by mělo být OK. Jen ty kroužky fakt nevim, fakt jsou potřeba?

co se ti nezdá?? prostě všechny kola nemaj vrtání přímo ta 57,1

z vl. zkušenosti vim že většina netovárních kol potřebuje středící kroužky, co je natom??

tak se neptej a prolez si prodejce sešuplérou a proměř si to ;) když se ti to nezdá..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím chceš říct, že všichni co mají neorigo alu používají středící kroužky? To se mi nezdá ...

Jinak mám nakonec 7J 16 s ET38, takže by mělo být OK. Jen ty kroužky fakt nevim, fakt jsou potřeba?

nic takovyho prece klaca nerek ne?

vetsina origo kol krouzky nepouziva ( proc by taky, kdyz se delaji primo na konkretni auto) naopak neorigo kola radi vyrobci vyrabi pouze s jednou dirou (vetsi) a pak dodavaji na konkretni mdoel vozu potrebnej stredici krouzek

ale samozrejme jsou vyjimky, napriklad na MAM jsem mel presnou diru, ale to je samozrejme oproto ze delaji hlavne 5*100 a 5*112 tak proc delat jinou stredici diru kdyz VW ma proste 57,1

pri nasazovani vsak zjistis velice jednoduse jestli je krouzek treba? proc to teda nezkusis?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se Ti odpovědět na Tvé dotazy,ale nejdříve základní rada,nedej na názory teoretiků,kteří za velká kola považují už 16" a auto by nejradši posadili na 14". :) To jak se snížené auto na větších kolech chová je z fyzikálního hlediska jasné a jakákoliv diskuze zde není na místě,je to prostě svezení.Ovšem daní za to je komfort,pochopitelně to tvrdší je.Otázka zní jak moc a to je velmi subjektivní,co je pro někoho dobrým kompromisem k jízdním vlastnostem,je pro druhého nepřijatelný kostitřas,ale v tom Ti nikdo neporadí.Optimální je se svézt v takovém autě a potom se rozhodnout.Na vyzkoušení stačí úplně s autem na 17",protože mezi 17" a 18" už takový rozdíl není(225/45R17 a 225/40R18).

K otázce opotřebení dílů podvozku asi tolik.rady kterých se Ti dostalo jsou zjevně v rovině teoretické,protože já mohu z praktického hlediska napsat asi tolik,auto mám o r.2000 a 15" jsem měl pouhou jednu zimu.Od 01do 05 zima/léto 16"/17",06 a 07 17"/18" A Od 08 18"/18".

Statistiky si nevedu,ale za ty roky jsem měnil asi třikrát kulák,jednou nebo dvakrát kosti a jednou silentbloky na ramenech.Pochopitelně i silentbloky na stabíku.Ložiska PN jsou původní.Na ZN jsem měnil jedno ložisko,ale nápravu jsem kupoval jetou a netuším co měla za sebou.Tedy nic mimořádného a ani drahého.Do výměny samozřejmě nepočítám loňský přechod na Powerflex a podvozek HR.Píšeš,že se na něj chystáš.Mohu jenom doporučit,jsem s ním velmi spokojen,mám verzi komfort -35/-35.

Jestli to bude línější a jak moc netuším,tipnul bych si,že s nečipovanou 66ku bude valivý odpor trochu znát,ale asi nic dramatického.Tady Ti ještě mohu doporučit zvednou na 85kW a máš pokoj.Jezdil jsem s takhle čipnutou 66kou taky a byl jsem opravdu spokojen.

Jo a ještě k těm dírám,pokud to jde,tak se jim vyhýbáš i s menšími koly,ne?Budeš se vyhýbat stejně a když už se trefíš,nikde není psáno,že musí být kolo v čudu.Co jezdím jsem se opravdu hodně trefil dvakrát.Jednou se 17" konec frézování silnice,rána jako kráva a na vyvažovačce ani jedno kolo nic.Podruhé s 18" kanál.Zrovna v té době jsem dával rovnat kolegovo kolo po nehodě,tak jsem tam vzal i svoje,nakopnuté minimálně,ani by se nemuselo rovnat.Když už jsem je tam měl,nechal jsem je na rovnačce přejet.

O tom,že nejinteligentnější je zvolit 15" :feve: z hlouby duše pochybuji,ale jak říkám,je to subjektivní.

Snad Ti to v rozhodování pomůže.

Netuším kam chodíš na ty kecy?

rozměr kola při 195/65 R15 a 225/40 R18 se liší jenom o 1 mm na poloměru. ( http://www.tuning.sk/converter_wheels.php )

Při záměně totiž platí to, že obvod kola (včetně pneumatiky) musí být do +- 10mm stejný, a je to pro všechny schválené náhrady.

Rozdíl v komfortu je neporovnatelný. Octavia stejně není a nebude sporťák.

Jediná výhoda 18" kol je, že to vypadá líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, nechci zakládat nové téma a tak se vás chci zeptat tady, budu si kupovat nové alu kola a k nim bych si objednal i tyto skryté ventilky http://www.pneumatiky.cz/skryte-ventilky-sada-4-ks..html a tak se vás chci zeptat, máte někdo s krytými ventilky zkušenosti? Neuchází nebo nehrozí nějaká jiná neplecha? Předem díky za odpovědi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hošani otázka na profiky :) r.v.98 ,92kW¨chtel bych ji obout do 8x18" ET 35, penu nejspise 225/40/18, jakej je vas názor ,ohledne provozu,dobrzdovani ,retardery apd. pujde v poho je hodit na auto bez uprav? for NEZNALEK: prodejna havirov jo:) vypada na sumbark:)))

na auto pujdou bez problému

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším kam chodíš na ty kecy?

rozměr kola při 195/65 R15 a 225/40 R18 se liší jenom o 1 mm na poloměru. ( http://www.tuning.sk/converter_wheels.php )

Při záměně totiž platí to, že obvod kola (včetně pneumatiky) musí být do +- 10mm stejný, a je to pro všechny schválené náhrady.

Rozdíl v komfortu je neporovnatelný. Octavia stejně není a nebude sporťák.

Jediná výhoda 18" kol je, že to vypadá líp.

co řešíš? jaký keci?

prostě píše že někomu bude vyhovovat jezdit na 15 a někomu na 18 a tak to je a hotovo, kdo kde píše že osumnáctkama stoho bude sporťák?? :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...