Přejít na obsah

Jak vybrat ty správné ALU ?


pointfrost

Doporučené příspěvky

Zdravím, poradíte ? Na moje autíčko přijde snížený podvozek H&R -3cm a nějaké ty Powerflexy , tak sem si řikal že pořidim i kolesa. Ale nevím jak správně vybrat. R18 jsou moc pěkné ovšem jak je to s otřesy do nápravy, lidi mě straší že dám zabrat ložiskům, tlumičům a vlastně všem když dám R18 s 40 mm profilem pneu, že to jde prostě na tvrdo, a nežiju zrovna v oblasti s pěknýma silnicema (sever Moravy). Neni to nejhorší ale někdy je to brutál.

Asi by to na díry chtělo něco tvrdého a nemá cenu kupovat lehké ALU. První díra a jsou ohnuté co ?

Nejinteligentnější by asi bylo zvolit R15 a je klid, ovšem člověku to nedá :)

Díky za rady všeho druhu. Hlavně praktické zkušenosti v jízdě s R15 - R18 ráfky.

PPS: taky jsem se dočetl že auto se s většima kolesama vleče ? (mám 66kw 1.9tdi)

PS: rád bych zvolil tyto Replica 205

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHOJ POINTFROST.....KOLEČKA SI VYBRAL PĚKNÉ, NA OKTAVĚ BUDOU VYPADAT DOBŘE.

A CO SE TÝČE TĚCH JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ, TAK SKUS KOUKNOUT SEM, NĚCO SE TADY O TOM PÍŠE

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=55964

ALE JE TO JEN Z 15 NA 17 ......Z15 NA 18 TAM ZATÍM NIKDO NIC NENAPSAL.

Editováno: , autor: RAZTY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se Ti odpovědět na Tvé dotazy,ale nejdříve základní rada,nedej na názory teoretiků,kteří za velká kola považují už 16" a auto by nejradši posadili na 14". :) To jak se snížené auto na větších kolech chová je z fyzikálního hlediska jasné a jakákoliv diskuze zde není na místě,je to prostě svezení.Ovšem daní za to je komfort,pochopitelně to tvrdší je.Otázka zní jak moc a to je velmi subjektivní,co je pro někoho dobrým kompromisem k jízdním vlastnostem,je pro druhého nepřijatelný kostitřas,ale v tom Ti nikdo neporadí.Optimální je se svézt v takovém autě a potom se rozhodnout.Na vyzkoušení stačí úplně s autem na 17",protože mezi 17" a 18" už takový rozdíl není(225/45R17 a 225/40R18).

K otázce opotřebení dílů podvozku asi tolik.rady kterých se Ti dostalo jsou zjevně v rovině teoretické,protože já mohu z praktického hlediska napsat asi tolik,auto mám o r.2000 a 15" jsem měl pouhou jednu zimu.Od 01do 05 zima/léto 16"/17",06 a 07 17"/18" A Od 08 18"/18".

Statistiky si nevedu,ale za ty roky jsem měnil asi třikrát kulák,jednou nebo dvakrát kosti a jednou silentbloky na ramenech.Pochopitelně i silentbloky na stabíku.Ložiska PN jsou původní.Na ZN jsem měnil jedno ložisko,ale nápravu jsem kupoval jetou a netuším co měla za sebou.Tedy nic mimořádného a ani drahého.Do výměny samozřejmě nepočítám loňský přechod na Powerflex a podvozek HR.Píšeš,že se na něj chystáš.Mohu jenom doporučit,jsem s ním velmi spokojen,mám verzi komfort -35/-35.

Jestli to bude línější a jak moc netuším,tipnul bych si,že s nečipovanou 66ku bude valivý odpor trochu znát,ale asi nic dramatického.Tady Ti ještě mohu doporučit zvednou na 85kW a máš pokoj.Jezdil jsem s takhle čipnutou 66kou taky a byl jsem opravdu spokojen.

Jo a ještě k těm dírám,pokud to jde,tak se jim vyhýbáš i s menšími koly,ne?Budeš se vyhýbat stejně a když už se trefíš,nikde není psáno,že musí být kolo v čudu.Co jezdím jsem se opravdu hodně trefil dvakrát.Jednou se 17" konec frézování silnice,rána jako kráva a na vyvažovačce ani jedno kolo nic.Podruhé s 18" kanál.Zrovna v té době jsem dával rovnat kolegovo kolo po nehodě,tak jsem tam vzal i svoje,nakopnuté minimálně,ani by se nemuselo rovnat.Když už jsem je tam měl,nechal jsem je na rovnačce přejet.

O tom,že nejinteligentnější je zvolit 15" :feve: z hlouby duše pochybuji,ale jak říkám,je to subjektivní.

Snad Ti to v rozhodování pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se Ti odpovědět na Tvé dotazy,ale nejdříve základní rada,nedej na názory teoretiků,kteří za velká kola považují už 16" a auto by nejradši posadili na 14". :) To jak se snížené auto na větších kolech chová je z fyzikálního hlediska jasné a jakákoliv diskuze zde není na místě,je to prostě svezení.Ovšem daní za to je komfort,pochopitelně to tvrdší je.Otázka zní jak moc a to je velmi subjektivní,co je pro někoho dobrým kompromisem k jízdním vlastnostem,je pro druhého nepřijatelný kostitřas,ale v tom Ti nikdo neporadí.Optimální je se svézt v takovém autě a potom se rozhodnout.Na vyzkoušení stačí úplně s autem na 17",protože mezi 17" a 18" už takový rozdíl není(225/45R17 a 225/40R18).

K otázce opotřebení dílů podvozku asi tolik.rady kterých se Ti dostalo jsou zjevně v rovině teoretické,protože já mohu z praktického hlediska napsat asi tolik,auto mám o r.2000 a 15" jsem měl pouhou jednu zimu.Od 01do 05 zima/léto 16"/17",06 a 07 17"/18" A Od 08 18"/18".

Statistiky si nevedu,ale za ty roky jsem měnil asi třikrát kulák,jednou nebo dvakrát kosti a jednou silentbloky na ramenech.Pochopitelně i silentbloky na stabíku.Ložiska PN jsou původní.Na ZN jsem měnil jedno ložisko,ale nápravu jsem kupoval jetou a netuším co měla za sebou.Tedy nic mimořádného a ani drahého.Do výměny samozřejmě nepočítám loňský přechod na Powerflex a podvozek HR.Píšeš,že se na něj chystáš.Mohu jenom doporučit,jsem s ním velmi spokojen,mám verzi komfort -35/-35.

Jestli to bude línější a jak moc netuším,tipnul bych si,že s nečipovanou 66ku bude valivý odpor trochu znát,ale asi nic dramatického.Tady Ti ještě mohu doporučit zvednou na 85kW a máš pokoj.Jezdil jsem s takhle čipnutou 66kou taky a byl jsem opravdu spokojen.

Jo a ještě k těm dírám,pokud to jde,tak se jim vyhýbáš i s menšími koly,ne?Budeš se vyhýbat stejně a když už se trefíš,nikde není psáno,že musí být kolo v čudu.Co jezdím jsem se opravdu hodně trefil dvakrát.Jednou se 17" konec frézování silnice,rána jako kráva a na vyvažovačce ani jedno kolo nic.Podruhé s 18" kanál.Zrovna v té době jsem dával rovnat kolegovo kolo po nehodě,tak jsem tam vzal i svoje,nakopnuté minimálně,ani by se nemuselo rovnat.Když už jsem je tam měl,nechal jsem je na rovnačce přejet.

O tom,že nejinteligentnější je zvolit 15" :feve: z hlouby duše pochybuji,ale jak říkám,je to subjektivní.

Snad Ti to v rozhodování pomůže.

100 % súhlas ! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

17" mám 4,5 roku! Pokud bych měl zbytečných 36 tkč, tak okamžitě jdu na kola 8x18 a to úplně bez obav.

Kdo tvrdí že s takovýma kolama dřív odejdou ložiska, je u mě trouba. A ikdyby, tak ložisko se spotřební materiál. Vymění se a jedeme dál...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu ložisku je úplně jedno, co se na něm točí za kolo. Ale na čem moc záleží? Totiž na tom, kolik se do ložiska při výrobě dostalo vazelíny!!! Viděl jsem ložisko po 145tkm celkem dost namazaný. Oproti tomu ložisko z jinýho auta po 80tkm bylo suchý jako pepř.

Velká kola mají vliv jen na velký valivý odpor a větší spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mna je vzdy rozhodujuce na prvom mieste ET. Mam za to, ze ET urcene fabrikou nie je len tak. Predsa len sa vo fabrike venuju vyvoju auta niekolko rokov a vedia preco je tam to ET. Zacal by som tu.....

A co sa tyka velkosti? No to by som volil nieco priblizne fabrike. Kedze RS jazdi 16 a 17 v pohode, tak v tom nevidim problem. Vykon motoru vzhladom na velkost kol tu riesit nebudem, to je vec majitela auta. Ci sa chce vozit, alebo len presunovat z bodu A do bodu B.

16 a 17 je uplna pohoda.

Co sa tyka sirky? Tak zasa by som volil verzie pouzivane danou automobilkou. V tomto pripade zasa RS. Mozno aj trosku vacsiu sirku ale neprehanal by som to....

To je len moj nazor. Dufam, ze sa toho nebude nikto nejak chytat a komentovat nadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja mam kontkretnu otazku.

Chcem kúpit kolesa viz link na OI http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=59386

Problem je ze maju ET 55 a pokial to dobre chapem tak by boli moc zalezene v aute.

Dalsi problem je ze su to 5x112 a OI 5x100

Myslim ze keby som tam dal 20mm podlozky so zmenou rozteče tak by to malo byt ok. nie?

Keby sa niekto skusenejsi vyjadril čo si o tom myslí. Teoreticky by to malo pasovat podla mna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha 1.8 T tak 18tka!ja by som nechcel dat podlozky na zmenou rozteče,lebo potom podlozky(dural) drzi disk dural je sice pevne ale ale ....... :feve: .je to moje nazor.PS.ja som tiez chcel koleso z RS II a nechcel som tam dat podlozky na zmenou rozteče,potom som kupil R17 5x100 ET35 kvoli motor,mam len 1.6 inac by som isil na 18tka! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravicko pani. Co sa tyka podloziek, ktore menia roztec: Ako chlapciska sme to mali na škodovkach.... Vyrobene z ocele pochadzajucej z vagonovych naprav. Drzalo to, hoci to malo velku vahu. Potom sme riesili veci navrtanim novej roztece do unasacov aj cez bubon a bol pokoj.

Moc sa mi nepaci riesenie cez podlozku. Osobne by som si to na auto nedal. Aj pre bezpecnost a aj pre zmenu ET. Auto je sice sirsie a aj kolesa su sirsie polozene, ale to neznamena ze cim sirsie tym lepsie. Mal som na mojom starom Rapidiku prevarky 6.5 palcu vpredu a 7.5 vzadu. A teda to auto nesedelo. Podotykam, ze prevarky boli spravene profi. Len stred kola bol hrozitansky odsadeny a ET katastrofalne. Vypadalo to božsky a auto sa z vonku tvarilo ako to najstabilnejsie na ceste, len sa nemohlo dostat do zakruty. Hned sa zadok rozbehol dopredu. Stale ustreloval zadok a driftilo to. Jednoducho bola cela geometria a fungovanie auta rozhodene.

Montaz 5.5 palca Jupiter Mk. III. z anglicka sa neda porovnat. len trosku ine ET ako ma seria a sedi to.

Jazdim s autami dost na hrane a mozno ma stretnut na okreskach a lesnych cestach v plnych bombach za piskotu pneumatik mierne v protismere alebo uplne zarezaneho. Nie vsak vzdy, len ked mam chvilku pre seba, ako to volam.

Tym chcem len povedat, ze ak chce niekto jazdit a sediet tak seria ET, ak chcete chodit rychlo len na dialnici tak je to uplne jedno.

Podložky akéhokolvek druhu neodporucam..... Keby nezalezalo na ET pri kazdom aute, vyrobcovia by buchali akekolvek kolesa na auta a neriesili by to...... ET je hotova veda tykajuca sa ramien, tyciek riadenia, uhlov, ulozeni, naklpani, geometrie a veci, ktore si neviem ja osobne ani predstavit a nie to človeka, ktory to vyvija a počita.....

Na oboch autach mam seriove obutie a neriesim nic ine....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no když to profiltruješ max. cenou kterou za to chceš dát tak už moc velký výběr není že ano

co jsem měl vybrané ty repliky tak cenově jsou natom velmi dobře, ovšem nedodávají typový list takže bych je nenapsal, takže pápá

prozatím tedy vítězí Ronaly 8x17 ET27 ronal-r41-big.jpg

Editováno: , autor: pointfrost
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...