Přejít na obsah

-20, nenastartuje ani přes kabely...


jirka80s

Doporučené příspěvky

když jsem měl jednoho z mnoha svých nafťáčků /golfI/ - samozřejmě motoricky v "pořádku", onemocněl jsem diselovým syndromem to znamenalo, abych ráno odjel, startovat v mrazech po každých 6 hodinách. Jak jsem přišel k auto po 6hod a více, už jsem nenastartoval a ráno jsem mohl jít na autobus. Chlapi, moje biohodiny fungovaly opravdu super !! :-)

Pozdější auta a technický vývoj motorů můj diselum syndrom totálně vyléčil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čím to bylo, že jsi nenastartoval?

když jsem měl jednoho z mnoha svých nafťáčků /golfI/ - samozřejmě motoricky v "pořádku", onemocněl jsem diselovým syndromem to znamenalo, abych ráno odjel, startovat v mrazech po každých 6 hodinách. Jak jsem přišel k auto po 6hod a více, už jsem nenastartoval a ráno jsem mohl jít na autobus. Chlapi, moje biohodiny fungovaly opravdu super !! :-)

Pozdější auta a technický vývoj motorů můj diselum syndrom totálně vyléčil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi pred rokem me zateklo do auta, podala se dverni jednotka, rozsivitl se ovladac a pres noc to vymlatilo baterku, taky sem nenastartoval ani s kabelem od pana z nedalekeho servisu, pomohla az baterie nova..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jedna blbina za druhou. Problém bude pravděpodobně někde v okruhu startéru a kabelů ke startéru. Ty teorie o sežraném proudu při připojení k vybité baterce jsou blbost. Ta vybitá baterka ti podstatě nic neveme, uvědom si jak ji připojuješ a to + na + a – na – a tak nemůže z jedné baterky do druhé nic téci. Je to paralelní zapojení a něco jiného než na nabíječce. Pokud budou špatné propojovací kabely , tak to taky poznáš protože se při startu budou hřát. Běžný startér dle typu si při startu veme 200 až 300 Ampér.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jedna blbina za druhou. Problém bude pravděpodobně někde v okruhu startéru a kabelů ke startéru. Ty teorie o sežraném proudu při připojení k vybité baterce jsou blbost. Ta vybitá baterka ti podstatě nic neveme, uvědom si jak ji připojuješ a to + na + a – na – a tak nemůže z jedné baterky do druhé nic téci. Je to paralelní zapojení a něco jiného než na nabíječce. Pokud budou špatné propojovací kabely , tak to taky poznáš protože se při startu budou hřát. Běžný startér dle typu si při startu veme 200 až 300 Ampér.

no to sou novinky

nevím co máš za školu, ale jestli elektro tak roztrhej vyuční list a nedělej ostudu

to je jak kdybys měl dva sudy s vodou jeden prázdnej druhej plnej spojil je spodem a chtěls aby se ten prázdnej nenaplnil. pokud z toho prázdnýho bereš mín jak má možnost přitékat tak se bude plnit at chceš nebo ne a tak to funguje i s el. nábojem v baterii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jedna blbina za druhou. Problém bude pravděpodobně někde v okruhu startéru a kabelů ke startéru. Ty teorie o sežraném proudu při připojení k vybité baterce jsou blbost. Ta vybitá baterka ti podstatě nic neveme, uvědom si jak ji připojuješ a to + na + a – na – a tak nemůže z jedné baterky do druhé nic téci. Je to paralelní zapojení a něco jiného než na nabíječce. Pokud budou špatné propojovací kabely , tak to taky poznáš protože se při startu budou hřát. Běžný startér dle typu si při startu veme 200 až 300 Ampér.

Reakcia na hodnotu amperov: octavia ma starter s vykonom cca1.7kw. VZOREC- vykon delim napetim a dostavam hodnotu prudu. Takže tych amperov tam je 141 plus nejake strati a budenie cievky v pastorku. Nie som elektrikar ,ale tych 300amp. je asi trochu moc.Ak sa mylim , tak sa ospravedlnujem za tuto reakciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To invader: tak to se ti fakt povedlo - prosím neteoretizuj pokud něčemu nerozumíš ;)

Jinak sám mám zkušenosti kdy před naším firemním parkovištěm stál kolega s OI,

která ne a ne nastartovat a před tím již zkoušel startovat přes marketové kabely a ani škit

Přípojili jsme mé kabely, poctivě vyrobené ještě těsně po revoluci silně připomínající kabely ke svářečce a

kupodivu startér se začal točit mnohem rychleji jak předtím a auto naskočilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem to nastartoval a autí je v garáži:) Pomohlo zaparkování ve vytápěné garáži... co bylo skutečnou příčinou a co kde zamrzlo, nevím... Nastartování na moji nešlo, pak jsme opět napojili kabely, na první pokus nic, chvíli tedy počkali s propojenými kabely, aby se trošku baterie dobila - fakt stačila minuta a na první otočení motor naskočil:)

Takže je to dobrý a nic vážnýho to nebylo. Nicméně, novou baterku jsem si stejně objednal, mám podezření že ta moje může být stará jako to auto...

nevíte, je tam někde vyražený datum výroby?..... už před měsícem mi stávkovala a dělal z auta nespolehlivý vůz, proto nová bude jistota....

Jinak k tomu zapojení baterky... moje teorie:

Pokud je baterka totálně kaput, tedy absolutně vybitá, tak vzhledem k paralelnímu zapojení se musí dělit proudy (napětí zůstává stále 12V - pokud ta vybitá má 0...), protože vybitá baterka má velký vnitřní odpor, z toho mi vychází líp odpojit jeden z pólů baterie.... prakticky se ale nakonec ukázalo, že to nevadilo :-o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem to nastartoval a autí je v garáži:) Pomohlo zaparkování ve vytápěné garáži... co bylo skutečnou příčinou a co kde zamrzlo, nevím... Nastartování na moji nešlo, pak jsme opět napojili kabely, na první pokus nic, chvíli tedy počkali s propojenými kabely, aby se trošku baterie dobila - fakt stačila minuta a na první otočení motor naskočil:)

Takže je to dobrý a nic vážnýho to nebylo. Nicméně, novou baterku jsem si stejně objednal, mám podezření že ta moje může být stará jako to auto...

nevíte, je tam někde vyražený datum výroby?..... už před měsícem mi stávkovala a dělal z auta nespolehlivý vůz, proto nová bude jistota....

Jinak k tomu zapojení baterky... moje teorie:

Pokud je baterka totálně kaput, tedy absolutně vybitá, tak vzhledem k paralelnímu zapojení se musí dělit proudy (napětí zůstává stále 12V - pokud ta vybitá má 0...), protože vybitá baterka má velký vnitřní odpor, z toho mi vychází líp odpojit jeden z pólů baterie.... prakticky se ale nakonec ukázalo, že to nevadilo :-o

Datum vyroby mas na pole+ vyrazeny napr 02/02 jedno je tyzden a druhe je ROK vyroby baterie. Origo bateria SKODA. ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska rozkuchal ty moje kabely a chechtám se ještě teď :smich::palec2::prc: Koupil jsem je v Super-Hyper Albertu. Asi si nechám v Tesle na to udělat koncovky a použiju je jako sadu zapalovacích kabelů :) Ne dělám si srandu-svorky nechám a seženu pořádný průřez drátu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska rozkuchal ty moje kabely a chechtám se ještě teď :smich::palec2::prc: Koupil jsem je v Super-Hyper Albertu. Asi si nechám v Tesle na to udělat koncovky a použiju je jako sadu zapalovacích kabelů :) Ne dělám si srandu-svorky nechám a seženu pořádný průřez drátu :palec2:

Jaký mají zvládnout startovací proud? Tady bych tipoval tak 20A :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kdyby to člověk propojil a počkal, tak 10-15minut, tak by se s tím benzínový motor asi natočit dal. Pokud je vše ok, tak AEEčku stačí jen brnknutí. Ale než jsem si přečetl ten článek tak mě to nenapadlo nikdy rozkuchat :)

Jo ten průřez odpovídá zhruba vodiči CY 1,5mm čtverečních. Do 2,5mm čtverečních to má celkem daleko. Ikdyž lanko má větší zatížitelnost než plný vodič. No ale víc jak 20A asi fakt nedá :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se to tu již zvrhlo v diskuzi o kabelech, tak taky něco napíšu. Když jsem pročetl tohle téma, tak jsem se taky podívalo na své kabely z OBI za hezkých 99,- Kč. Již jsem je dvakrát použil a vždy se podařilo hned nastartovat, ale i tak mě zajímalo, jak tedy vypadají. A byl jsem docela mile překvapen. Průměr kabelu je 7mm, izolace tlustá 1mm.

post-5941-1231614454_thumb.jpg post-5941-1231614472_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kaje na tej prvej foto nieje ta svorka uchytena niak divne? ja som myslel ze pod nou nema byt izolacia aby to bolo vodive no tu sa dotykaju len konce dratov tej svorky. Mam pravdu? ci som uplne mimo???? :D

Si mimo. :p Ten kabel je odizolovany a tie medene vodice su zahnute pod ten kabel. A potom je to nalisovane do tej svorky. :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...