Přejít na obsah

Starter


Alexra

Doporučené příspěvky

Vsechny zdravím.Před par měsíci jsem si koupil Octavii combi 1.9 Tdi a ted mi vyhořel starter,tak schaním nový.Našel jsem tyto:SX 2077 Bosch 1.8kW (VW 02A 911 024 D) počet zubu 10.SX 2112 Magneton 2.0kW 1900ot/min. pocet zubu 10.Na mem starteru je 02A 911 024 DX 01 2.0kW 10 zubu.Mohu vzít ten první když má nižší výkon,ale zbytek sedí,či ne?

Editováno: , autor: Alexra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Podľa mňa ten prvý prípad (nížší výkon štartéra), môže ľahko skončiť tak, že ho opäť upáliš (10% výkonu je celkom dosť), aj keď určite bude štartér mierne naddimenzovaný, otázka znie o koľko a či a ako dlho dokáže byť takto preťažovaný, ten 1,8 kW bude asi určený pre Octu s nejakým iným motorom, preto sedí ale je slabší,...

Čo sa týka toho druhého, tak podľa mňa tam nepôjde, čiste logicky:

- pokiaľ má ten s 11 zubmi rovnaký modul ozubenia ako ten s 10 zubmi (musí mať inak nebude zapadať do venca)

- vzdialenosť osi pastorka a venca sa samozrejme nemení (je rovnaký pri oboch)

z toho mi logicky vyplýva, pokiaľ máš pri tom istom module ozubenia o jeden zub navyše, tým pádom sa zväčší rostupová kružnica ozubenia pastorka, a pokiaľ nezmeníš vzdialenosť osí (tú zmeniť nemôžeš a ani nevieš => konštrukcia uloženia štartéra), tak ho tam nenarveš,... ;)

Opravte ma niekto ak sa mýlim! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Ferino83: řekl bych že se mýlíš.

Před týdnem jsem měnil původní Bosch s 10 zuby za nový Valeo 11 zubů s písmenem G, nic se rvát nemuselo a točí o 106 :p

tak v tom prípade, musí mať ten štartér Valeo dalej uložený pastorok (vačšia osová vzdialenosť). Čo som si myslel, že je blbosť (oki ale beriem späť :) ), pokiaľ by bola osová vzdialenosť rovnaká myslím, že by si ho tam určite nedostal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to teda nechapem. Ako sa moze menit osova vzdialenost, ked unasacia diera pre os startera je pevne dana v bloku motora???

Pani so strojarskym vzdelanim prosim o vysvetlenie.

No veď preto som vychádzal z toho, že osová vzdialenosť je rovnaká a nedá sa meniť, potom ale mi nedáva zmysel ako je možné, že tu kolegovi sedí štartér ktorý ma o jeden zub viac (to znamená, že má vačšiu rostupovú kružnicu pastorka). Tá osová vzdialenosť by sa teoreticky dala meniť vtedy, pokiaľ by štartér mal os pastoroku mimo osi otvoru pre štartér v bloku motora,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby mal pastorok iny modul ozubenia ako veniec, tak môžu nastať 2 situácie:

- modul pastorka vačší ako modul venca (určite ho tam nenarveš)

- modul pastorka menší ako modul venca (pastorok zapadne do venca, ale odvaľovanie sa zubov po sebe nebude také ako má byť, vôľa v ozubení, zvýšená hlučnosť, oveľa vyššie opotrebenie zubov,...)

aj keď nie som si na 100% istý či aj v druhom prípade vlezie pastorok do venca, nejak sa mi to nezdá ;)

Takže podľa mňa to dobrotu robiť nebude, keď už kupovať nový štartér, alebo iba pastorok, tak presne podľa špecifikácie (výkon, ozubenie,...)

Ok, tak to teda daľej riešiť nemusíme,... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No veď preto som vychádzal z toho, že osová vzdialenosť je rovnaká a nedá sa meniť, potom ale mi nedáva zmysel ako je možné, že tu kolegovi sedí štartér ktorý ma o jeden zub viac (to znamená, že má vačšiu rostupovú kružnicu pastorka). Tá osová vzdialenosť by sa teoreticky dala meniť vtedy, pokiaľ by štartér mal os pastoroku mimo osi otvoru pre štartér v bloku motora,...

Ja som mal na mysli otvor pre samotnu hriadel startera- je ho vidiet na obrazku vyssie. odliatok v bloku za zotrvakom priemer cca 12mm. Reagujem timto len na teoriu o zmene osi startera. A samotne telo startera musi bit vzdy suose kôli konstrukci stator/ rotor.

Teoretizovanim sa to tazko riesi, chcelo bi to nejake realne meranie v praxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 1 měsíc později...

Zdarec, mám problém se startérem. Jel jsem asi 50km, zastavil jen vybrat penize z bankomatu a kdyz jsem se vrátil, otočil klíčkem tak se nic nedělo, nebo spíš děli se standartní věci až na to že startér nehýbal s motorem. Startér jsem vymontoval a zkoušl napřímo na baterku, několikrát vyjel, ale netočil se, pak už ani nevyjel. Rozebral jsem ho a dal nove uhlíky protože byl uhnilý měděný pásek který jde z držáku uhlíků na kontakt na cívku. Koupil jsem i novou cívku. Od té doby jezdím v pohodě až do včera kdy jsem zastavil u obchodu a přišel jsem a opět stejný scénář. Samozřejmě hnedka na drcnutí motor chytl kdyz me roztlacili. Ale ta zarážející věc je na tom to, že teď to najednou zase startuje. Špatný kontakt na startéru nebyl, kabel jsem odpojil a zapojil a nešlo to. Nechápu čím to může být že to nešlo a najednou to zase jde. Prosím o radu. Díky

Editováno: , autor: LUCAS.89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...