Ondrero Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Já nikdy auto nenechávám brumlat na volnoběh...Než by se ohřálo,tak bych byl doma 5krát... Na těch pár km co občas jezdím to nemá ani cenu zahřejvat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 (editace) a co když nastartuji a minutku zvýším otáčky třeba na 1200 ?? není to volnoběh a nemusím jet se studeným motorem a poslouchat ten zvuk co rve srdce hm ? Editováno: 5. Únor 2012, autor: CEZAR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PedroAmigo Vloženo 13. Září Sdílet Vloženo 13. Září V 15. 1. 2009 na 14:21, Martas79 napsal: Tak se mě zdá, že to co se léta každý dělal automaticky, tak je teď zase špatně. Vždy se v zimě nechávalo auto chvíli běžet na volnoběh, alespoň než jsem ho očistil od sněhu a to obzvlášť platilo pro naftové motory. Měl už jsem několik nafťáků, vždy jsem to tak dělal a v práci jsme to také tak vždy s naftovými motory dělalii. Nikdy z toho nevznikla žádná závada a nebo problém. A když se zeptáte nějakého profi řidiče, hlavně autobusy a kamiony, tak se to běžně nechává nějakou dobu běžet na volnoběh. Motor se za tu chvíli určitě nezahřeje, to netvrdím, ale po chvilce běží plynuleji, než hned po startu, to má i nový nafťák hrozný zvuk. Spíš mi přijde ze odborná literatura a výrobci vozů teď říkaj aby se auto nenechávalo běžet dlouho na volnoběh, jen kvůli ekologii. Já vždy nechám v zimě auto tak těch 5 min. běžet už jen proto, že se mi příčí ten promrzlí motor hned zatěžovat jízdou i když třeba jen do 2000 ot. Přesně taák, taky zahřívám od podzimu do jara na cigárko tj. 5-10 min. a pak pomalu ,,vyrazím" 1500 ot. řadím. V létě nechám studenej motor klapat kratší dobu, ale jízdou řadím pořád v nízkejch ot. cca: 5km. Pak řadím 2-2.5 tis. Podle venkovní teploty, situace, pak jak se olej zahřeje dávám mu čočku do omezovače klíďo do prudkýho kopca nebo jak mě to baví. Pak jízdou schladím turbo a ještě ho nechám klapat podle zátěže a motor běží jak z Volsburgu😎👌 VW Passat Variant 1.9 TDI, 81kw+chip. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 13. Září Sdílet Vloženo 13. Září Když pominu to, že zahřívání dieselu na volnoběh se samo o sobě blbost, nikdy se dostatečně na volnoběh neohřeje, tak už z principu mazací soustavy a hustoty oleje je při studeným motoru mnohem těžší pro čerpadlo oleje olej dostat tam kam je potřeba. Určitě ne nastartovat a hulákat tam jednu rychlost za druhou, ale s rozumem jet. Motor se ohřeje mnohem rychleji a bez bolesti. Jako další věc je, že tím je porušován zákon a kdokoliv kdykoliv tě může naprášit. Výtah ze zákoníku: Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká: "Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu." 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.