Přejít na obsah

zahřívání motoru na volnoběh


pamalut

Doporučené příspěvky

  • o 12 let později...
V 15. 1. 2009 na 14:21, Martas79 napsal:

Tak se mě zdá, že to co se léta každý dělal automaticky, tak je teď zase špatně. Vždy se v zimě nechávalo auto chvíli běžet na volnoběh, alespoň než jsem ho očistil od sněhu a to obzvlášť platilo pro naftové motory. Měl už jsem několik nafťáků, vždy jsem to tak dělal a v práci jsme to také tak vždy s naftovými motory dělalii. Nikdy z toho nevznikla žádná závada a nebo problém. A když se zeptáte nějakého profi řidiče, hlavně autobusy a kamiony, tak se to běžně nechává nějakou dobu běžet na volnoběh. Motor se za tu chvíli určitě nezahřeje, to netvrdím, ale po chvilce běží plynuleji, než hned po startu, to má i nový nafťák hrozný zvuk. Spíš mi přijde ze odborná literatura a výrobci vozů teď říkaj aby se auto nenechávalo běžet dlouho na volnoběh, jen kvůli ekologii. Já vždy nechám v zimě auto tak těch 5 min. běžet už jen proto, že se mi příčí ten promrzlí motor hned zatěžovat jízdou i když třeba jen do 2000 ot. :palec2:

Přesně taák, taky zahřívám od podzimu do jara na cigárko tj. 5-10 min. a pak pomalu ,,vyrazím" 1500 ot. řadím. V létě nechám studenej motor klapat kratší dobu, ale jízdou řadím pořád v nízkejch ot. cca: 5km. Pak řadím 2-2.5 tis. Podle venkovní teploty, situace, pak jak se olej zahřeje dávám mu čočku do omezovače klíďo do prudkýho kopca nebo jak mě to baví. Pak jízdou schladím turbo a ještě ho nechám klapat podle zátěže a motor běží jak z Volsburgu😎👌 VW Passat Variant 1.9 TDI, 81kw+chip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když pominu to, že zahřívání dieselu na volnoběh se samo o sobě blbost, nikdy se dostatečně na volnoběh neohřeje, tak už z principu mazací soustavy a hustoty oleje je při studeným motoru mnohem těžší pro čerpadlo oleje olej dostat tam kam je potřeba. Určitě ne nastartovat a hulákat tam jednu rychlost za druhou, ale s rozumem jet. Motor se ohřeje mnohem rychleji a bez bolesti.

Jako další věc je, že tím je porušován zákon a kdokoliv kdykoliv tě může naprášit.

Výtah ze zákoníku:

 Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká: "Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu." 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...