Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zajímalo by mne, jestli někdo alespoň částečně omezujete přístup ledového vzduchu do motorového prostoru v mrazech pod -10. Moje zkušenost: -13 st. a v mírné zátěži motor nedosahuje provozní teploty ani po 80ti km. Na 90 se dostane v kopcích, ale obráceně opět teplota klesá. Termostat je údajně v pořádku. Vypadá to, že je schopen se částečně chladit náporem vzduchu. Motor 1,9 TDI 77 kW.

Já osobně nic podobného nepoužívám a mám stejnou motorizaci jako Ty.Mě se auto ohřeje během 6-7 km na 90 stupnu.Takže asi takhle. :)

Měl jsem uplně to stejné na Fábii. Výměna termostatu a při těchto mrazech po 3 km je rafika tam kde má být :palec2:

  • Autor
Měl jsem uplně to stejné na Fábii. Výměna termostatu a při těchto mrazech po 3 km je rafika tam kde má být :palec2:

Pochybuji ale, že u nafty. A ani u benzinu se mi to nezdá, ty 3 km jsou dost málo. Leda pořád do kopce.

Tak přijeď a já ti to ukážu :smich: .

Ptal jsi se čím to může být, tak jsem ti napsal můj způsob řešení. A jestli je to 3 nebo 3,5 km je snad jedno né? Mě se auto v říjnu zahřálo na provozní teplotu jen při delším stání na křižovatce nebo jízdě do kopce. Jakmile jsem se rozjel, spadla teplota na 1/4. Vyměnil jsem termostat a je to v poho. Asi tak.

Zajímalo by mne, jestli někdo alespoň částečně omezujete přístup ledového vzduchu do motorového prostoru v mrazech pod -10. Moje zkušenost: -13 st. a v mírné zátěži motor nedosahuje provozní teploty ani po 80ti km. Na 90 se dostane v kopcích, ale obráceně opět teplota klesá. Termostat je údajně v pořádku. Vypadá to, že je schopen se částečně chladit náporem vzduchu. Motor 1,9 TDI 77 kW.

Já mám ten samej motor a ten samej problém.Termostat je vyměněný,chladič mám zakrytý komplet a je to k ničemu.Nevím co s tím.Připadá mi,že o chvíli dřív se ohřeje motor,když jedu např.prvních 10km s vypnutým klimatronikem.

  • Autor
Já mám ten samej motor a ten samej problém.Termostat je vyměněný,chladič mám zakrytý komplet a je to k ničemu.Nevím co s tím.Připadá mi,že o chvíli dřív se ohřeje motor,když jedu např.prvních 10km s vypnutým klimatronikem.

To je jasný, topení je vlastně taky chladič.

To je jasný, topení je vlastně taky chladič.

Ale v kulichu a rukavicích mě nebaví jezdit.Taky mi tu nikdo příliš neporadil.

Tiež mám 1,9TDi 77kW novú, ná 10t km a v týchto mrazoch okolo -10 sa veľmi rýchlo ochladzuje pri jazde z kopca a aj samotným státím na mieste keď len klepe na voľnobeh teplota pomaly klesá a to mám na skúšku daný kartón odspodu skoro cez celý chladič, prijazde dolu kopcom je to trochu lepšie, ale na ten voľnobeh to tuším moc vplyv nemá...

Tak ja s ochlazovanim motoru problem nemam. U nas ted byly mrazy kolem -20°C a auto se ohralo na provozni teplotu kazdy den co jsem jel v tech mrazech za 3km presne (presne proto, protoze vim jak dlouhy ten usek je, bo ho jezdim kazdy den). Pokud si ovsem zapnu topeni na maximum, tak se mi motor ohreje na prvozni teplotu az za 4,2 km. Z kopce si teplotu udrzi i pri -20°C. Ja teda vzdy prvnich 5 km mam topeni vypnuté, pouze mam nastaven ofuk predniho skla studenym vzduchem a po 5 km jizdy pak zapnu topeni na 22°C a do 2 min je v aute fajn.

Tak ja s ochlazovanim motoru problem nemam. U nas ted byly mrazy kolem -20°C a auto se ohralo na provozni teplotu kazdy den co jsem jel v tech mrazech za 3km presne (presne proto, protoze vim jak dlouhy ten usek je, bo ho jezdim kazdy den). Pokud si ovsem zapnu topeni na maximum, tak se mi motor ohreje na prvozni teplotu az za 4,2 km. Z kopce si teplotu udrzi i pri -20°C. Ja teda vzdy prvnich 5 km mam topeni vypnuté, pouze mam nastaven ofuk predniho skla studenym vzduchem a po 5 km jizdy pak zapnu topeni na 22°C a do 2 min je v aute fajn.

Ale ty máš asi benzín.

Ale ty máš asi benzín.

Niee asi ale určiteee... :smich::smich:

Jo mam benzina, ale myslím že to nevadí že jsem se tu vyjádřil. Nikde nebylo psáno že to je pouze pro TDI topic.

Jinak ohledně toho puštění topení do kabiny když ještě není motor zahřátý je si myslím lepší vyčkat než se rafička teploty vody dostane na 90°C, zbytečně se tak prodlužuje zahřívání motoru a tu chvilu to v tom "chladku" v autě vydržíte. Aspoň mě to přijde takhle lepší, než mít pušťený topení od nastartovaní a tím pádem pomaleji zahřívat motor...

nic nemám a se zahřátím problém taky nemám

Jo mam benzina, ale myslím že to nevadí že jsem se tu vyjádřil. Nikde nebylo psáno že to je pouze pro TDI topic.

Jinak ohledně toho puštění topení do kabiny když ještě není motor zahřátý je si myslím lepší vyčkat než se rafička teploty vody dostane na 90°C, zbytečně se tak prodlužuje zahřívání motoru a tu chvilu to v tom "chladku" v autě vydržíte. Aspoň mě to přijde takhle lepší, než mít pušťený topení od nastartovaní a tím pádem pomaleji zahřívat motor...

No nevim..pokud je venku -15°C, jedou v autě tři lidi a budu foukat ledovej vzduch bez topení na přední sklo i zevnitř vozu, tak po 200metrech jízdy dojde k jevu, který se nazývá kondenzace páry...a ta pěkně namrzne zevnitř a vidíš leda kulový...

Moderní diesely jsou dost účinný a jejich ztrátové teplo je dost malý, takže málo zůstává i na vytápění...mě taky špartne ohřejvá octa...topí hned, ale provozku dosáhne tak po 15km jízdy na stupeň rychlostí kolem 100km/h...samo mluvím o vnější teplotě -15°C a méně

  • Autor

Sice jsem v zadání psal o motoru TDI, ale mohou se vyjádřit i majitelé benzínů. Ale některým příspěvkům prostě nevěřím. Protože ani benzínový motor promrzlý např. na -15 se nemůže na provozní teplotu ohřát po 3 km. Určitě ne u Octávky. Mám to z vlastní zkušenosti s Octávkama 1,6 55 a 75 kW a ta vzdálenost je min. 2x delší. A to většinou jedu po výjezdu do hodně mírného kopce. MPi u Fabie je na tom o něco lépe.

Nejrychleji se zahřívaj služebáci :smich: .. sry, jenom vtípek. Mno, ty 3 km.. pokud bych nechal ještě před jízdou běžet chvíli motor na volnoběh, jel v ranním městském provozu se semaforama a po těch 3 km ještě zaparkoval podélně dokopce mezi auta, tak bych tomu i věřil, že se kapalina dohřeje na provozní teplotu. Ale klidnou okresní jízdou tomu nevěřím, i když se benzín zahřeje rychleji než nafta.

  • Autor
Nejrychleji se zahřívaj služebáci :smich: .. sry, jenom vtípek. Mno, ty 3 km.. pokud bych nechal ještě před jízdou běžet chvíli motor na volnoběh, jel v ranním městském provozu se semaforama a po těch 3 km ještě zaparkoval podélně dokopce mezi auta, tak bych tomu i věřil, že se kapalina dohřeje na provozní teplotu. Ale klidnou okresní jízdou tomu nevěřím, i když se benzín zahřeje rychleji než nafta.

Možná jsi to trefil. Není km jako km. Já neuvažuji městský provoz, ale relativně plynulou jízdu.

Vsak ja taky myslel plynulou okresni jizdu rychlosti kolem 70 km/h na 4 zarazeny stupen po rovince, mozna mírné stoupaní. I v -15°C se mi motor zahřeje do 3 km od nastartovaní (motor na volnobeh pustenej nemam, hned po nastartovani vyjizdim, imho studenemu motoru volnobeh vubec nesvedci)

Jedinej drobnej detail o kterém jsem se zapomel predtim zminit je to, ze vyjizdim kazde rano do toho mrazu z garaze kde je + 10°C :kol-18:

  • Autor
Vsak ja taky myslel plynulou okresni jizdu rychlosti kolem 70 km/h na 4 zarazeny stupen po rovince, mozna mírné stoupaní. I v -15°C se mi motor zahřeje do 3 km od nastartovaní (motor na volnobeh pustenej nemam, hned po nastartovani vyjizdim, imho studenemu motoru volnobeh vubec nesvedci)

Jedinej drobnej detail o kterém jsem se zapomel predtim zminit je to, ze vyjizdim kazde rano do toho mrazu z garaze kde je + 10°C :kol-18:

Aha. Tak to jo.

zahrati po cca 9km pri teplote na provozni teplotu,ale zapnu vyhrev sedacek a je fajn za chvilku jen ten studeny volant je hrozny....nejlepsi je felicie rodicu..jizda snad 500metru a uz to topi paradne

Marios: Tak to je docela podstatnej detail...vyjíždět s autem který je předehřázý na 10°C...to už ti ty 3km i věřím.. :smich:

Jo...Felcku má tchýně i manželka a ta topí fakt ještě před tím, než nastaruješ....

holy: No ja na to uplne zapomel, uz to beru jako samozrejmost, takze me nenapadlo, ze se tu bavite o promrznutem aute ktere stalo celou noc na mrazu. To muj mazlik nezna, moc ho rozmazluji, takže celou noc na mrazu by asi nepřežil. lol

  • Autor

Skoro toho tvýho mazlíka lituji. Než zažívat takovéto teplotní šoky, tak by určitě raději stál na mrazu. Tohle mu vůbec nesvědčí.

nic nemám a se zahřátím problém taky nemám

to iste aj ja...ak motor malicko zatazite tak myslim ze to ide v pohode..myslim ze potiahnutie vo vyssich stupnoch 3-4-5 do 2500 ot./min motoru neuskodi... samozrejme ak to situacia na ceste dovoluje...aa myslim ze uz tu jeden topic o tomto je ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.