KoNG Vloženo 15. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2011 samurai: ještě ty bludičky v interiéru a je klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 15. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2011 (editace) No jo, ale interiér je jich plnej - vem si - slabší sufitka vepředu, silnější vzadu (navíc každá myslím jiná délka) a dvě T10 čtecí... já jak jsem alergickej na cokoliv, co není stejné, tak bych se z toho asi zbláznil, protože nikdy nebudu mít všechny 4 naprosto stejným odstínem svítící... ale samozřejmě se na tom pracuje, jinak to ani nejde, jak to jednou s LED začne, tak... EDIT: Tak tady je malá galerie diod v denním svícení u mě. http://samuraii.rajce.idnes.cz/Diody/ Editováno: 15. Červenec 2011, autor: samurai Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommy05 Vloženo 18. Září 2011 Sdílet Vloženo 18. Září 2011 Zdravím, líná huba, holé neštěstí, tak se raději zeptám. Od založení tohoto vlákna už uběhl nějaký čas. Koupil jsem si LEDky do stropního světla, a úplně nezhasínají, kde je problém je mi jasné (neustále tím protíká proud, jenž by normální žárovku nerozsvítil), při jízdě mi to silně vadí a nechci začít přidávat odpory, dokud se nezeptám. Jaký LEDky používáte, mají zabudovaný odpor? Hlavním důvodem pro výměnu bylo kromě efektu i to, že žárovky se strašně zahřívaly. Prosím o radu o aktuálním dění na světě LEDek. Díky (Roomster 2006) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harmis Vloženo 22. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2011 Tady je odkaz na ty žárovky : http://www.stualarm.cz/produkt/95103-led-zarovka-12v-s-patici-ba-15s-bila-28led/3smd/ Aka je tam patica BA alebo BAU? nie je patica vyosena? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 22. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2011 BA 15s. Vyosená není. Prostě třeba ta žárovka v odkaze sedne jako -něco- na hrnec. (samozřejmě po přepinování konektorů - tedy sedne i bez toho, ale svítit nebude ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harmis Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Tak to je sila. Uz mi dosli a svietia super. V mojom okoli ich mam ako PRVÝ!!!!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Skús dať foto, nech to vidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harmis Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Foto ti velmi nepomoze. Na denne svietenie som zatazeny. Ale sfotim ti to a zajtra to tu dam. Myslim ze jedno foto tu uz je od wejw na cervenej fabče na strane 3. Takto som to poriesil na SuperBe http://forum.skodahome.cz/topic/94609-led-denni-sviceni/ prispevok 24 . KED TO UZ TAM JE TAK NIE LEN NA PARADU ALE SVIETIT TO MUSI ,ABY SOM BOL NEPREHLADUTELNY. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drag84 Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 Páni, aké sú vaše skúsenosti so životnosťou LEDiek? Ja som už z toho nešťastný. Kupoval som z autodoplnky.cz. Parkovačky vydržali vždy tak 1-3 mesiace. No a ŠPZka odchádza tak do 6 mesiacov. Parkovačky som nakoniec vyriešil modrýmy žiarovkami, ktoré svietia pekne na bielo. Ale s tou ŠPZkou si nejak neviem dať rady. Poraďte, prosím. Potrebujem buď typ na kvalitné LEDky, ktoré vydržia rádovo roky a nie týždne. Alebo modrú sufitku do ŠPZ, čo bude svietiť na bielo. Interiér prekvapivo drží. Tam som menil asi len raz - jednu nad zadnými sedadlami. Ale to bude asi tým, že tie nesvietia tak často. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skofa1.2 Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 K používání led na autě můžu říct jen to,že pokud jsou (aspoň u mě) namontované tam,kde svítí při startování,můžou se kupovat a měnit po kartonech. Ovšem tam kde se rozsvěcí až když běží motor, nemusel sem měnit ani jednou za dva a půl roku. Shrnuto a podtrženo,pokud mam zapnuto automatické denní svícení-nevydrží,pokud ho vypnu a světla zapínám až po startu ručně-vše v pohodě. Konzultoval sem to s člověkem co se zabývá elektronikou a ten řekl,že led nesnáší ty proudové výkyvy při startu,potom je jim to jedno. o je aspoň moje zkušenost. Nemám ale vyzkoušené takové ty lepší led,myslím SMD,pouze ty obyčejné,kterými je zaplavenej každej malej obchod a jsou i levnější.To může být třeba ten problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 (editace) Negativní zkušenost s LEDkami mám jen v parkovačkách, a to tam kde jsou v jedné parabole s potkávacími, jako třeba v O1. Prostě je tam na ně moc teplo od té třeba H4, neuchladí se a vlastně je uvařím a je časem po nich. Editováno: 23. Prosinec 2011, autor: dick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2011 K používání led na autě můžu říct jen to,že pokud jsou (aspoň u mě) namontované tam,kde svítí při startování,můžou se kupovat a měnit po kartonech. Ovšem tam kde se rozsvěcí až když běží motor, nemusel sem měnit ani jednou za dva a půl roku. Shrnuto a podtrženo,pokud mam zapnuto automatické denní svícení-nevydrží,pokud ho vypnu a světla zapínám až po startu ručně-vše v pohodě. Konzultoval sem to s člověkem co se zabývá elektronikou a ten řekl,že led nesnáší ty proudové výkyvy při startu,potom je jim to jedno. o je aspoň moje zkušenost. Nemám ale vyzkoušené takové ty lepší led,myslím SMD,pouze ty obyčejné,kterými je zaplavenej každej malej obchod a jsou i levnější.To může být třeba ten problém. Není to kolísáním proudu - pokud jsou ty LEDky zapojený pořádně, nemají jen omezovací odpor, ale zdroj stabilního proudu s tranzistorem - ten proud omezuje bez vlivu napětí. Myslím si ale že limitujícím pro LEDky je možnost existence záporných napěťových špiček, které právě v okamžiku startování jsou v rozvodu extrémně vysoké. LEDky samy o sobě mají závěrné napětí jen asi 5V, pokud se na ně připojí obrácená polarita s vyšším napětím i na velmi krátkou dobu, odcházejí do kopru. Pro ochranu před záporným napětím je potřeba zapojit další obyčejné diody na odpovídající proud do série s LEDkami, aby se jejich závěrné napětí přičetlo k závěrnému napětí LED a zvýšilo tak jejich odolnost... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 30. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2011 hmm tak ani ztrochu nevím o čem píšeš 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 31. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2011 Musel bych to asi nakreslit, je to složitý na vysvětlování - ale prostě LED se chová jako normální dioda, to znamená že propouští proud jen jedním směrem, druhým ne. Chová se (lidsky řečeno) obdobně jako zpětná klapka na potrubí. Problémem LED je, že i když se při změně směru proudění náboje uzavřou, nevydrží v tomto režimu vyšší napětí než asi 5V = něco jako by zpětná klapka byla třeba z papíru a protrhla se už při zpětném tlaku 0,1 baru, přitom normálně by v potrubí byl tlak mnohonásobně vyšší - ale obvykle působící ve směru otevírání klapky. Normální elektronika v autě přitom obvykle není zdrojem tak vysokých záporných napěťových špiček, protože všude kde to je možné, se tyhle špičky potlačují úmyslně přidanými odrušovacími součástkami hned u místa vzniku = co nejblíž jiskřících kontaktů relé, jejich cívek, komutátorů motorků atd. Ty špičky se chovají přesně stejně jako zpětná pulsace v nějakém potrubí. Když se pulsace podaří vyhladit nějakým tlumičem hned u místa vzniku, nezatěžují hlavní přívodní potrubí. Bohužel startér má tak velký odběr, že odrušit ho by znamenalo vozit trvale v autě odrušovací člen několikanásobně větší a těžší než samotný startér - což se při porovnání celkové doby funkce startéru k době fungování zbytku auta absolutně nevyplatí. Proto se veškerá citlivá elektronika v autě buď musí složitě chránit před špičkami a záporným napětím v napájecím přívodu v případě že je funkce takové elektroniky nezbytná i v době startu (= ŘJ motoru a pod), nebo se jednoduše během startu odpojuje od napájení "kontaktem X" zapojeným ke spínací skříňce. No a LEDky, které jsou zapojené jen na svorku +12V a zem neboli v době startu nejsou odpojené si ty záporné špičky "vychutnají" z první ruky - pokud nemají v zapojení ochranu v podobě do série zapojené diody = obdoby další zpětné klapky, tentokrát s mnohem vyšší napěťovou odolnostíve zpětném směru (= odolností proti zpětnému tlaku) než mají použité LED. Třeba tovární 3. brzdové světlo s LEDkami takovou ochranu má - protože jeden z homologačních požadavků je i odolnost proti napěťovým špičkám v palubní síti vozidla v obou polaritách - a tvrdě se to testuje. Běžně po netu kupované LED-žárovky a náhrady autožárovek nic takového nemají, protože většinou homologované nejsou - zase až na továrně instalované výjimky jakými jsou dnes už například velice rozšířené Passaty a Golfy s LEDkovými zadními skupinovkami, Audi s denním svícením z LEDek atd. Je to efektní, moderní, má to malou spotřebu, málo to hřeje - ale přitom když se to méně znalý člověk pokouší zapojit právě bez těch ochran, velice často je zklamaný výsledkem, protože po zapnutí mu to sice funguje, ale stačí měsíc provozu a je po LEDkách - a málo kdo ví proč. Zároveň je svítivost LED silně závislá na protékajícím proudu a teplotě přechodu, přičemž po překročení limitní teploty dochází k nevratné destrukci čipu = překročením teploty čipu způsobeným nadměrným proudem se LEDka nenávratně zničí. LED proto musí mít omezovač, který do ní nevpustí větší než povolený proud, aby se nepřehřála. Nejjednodušší je zapojit jí do série odpor, jenže ten se chová podle Ohmova zákona a pokud kolísá napájecí napětí, kolísá i proud tekoucí jím - a zároveň i LEDkou. Proto se při kolísání napětí mění i svítivost LEDek. Pokročilejší LED technika používá tranzistorové zdroje stálého proudu (tranzistor s několika dalšími součástkami zapojený tak, aby udržoval i při kolísání napájecího napětí proud LEDkami co nejstabilnější) nebo dokonce spínanou impulsní (PWR) regulaci se stabilizací celkového výstupního peroudu - proto některá denní světla s LEDkami způsobují při svém rozsvícení například hvízdání v autorádiu. Tovární zapojení takové vyfikundace používají, protože stabilní proud způsobuje vyšší životnost LEDek = menší nároky na ND a opravy obecně. Jenže jako každá sranda takové ochranné zapojení něco stojí - takže takoví experti na co nejlevnější výrobu a export jako "China Export" právě tyto "zbytečnosti" vynechávají - podle nich je LEDžárovka v autě napájena stabilně +12V a hotovo, na omezení proudu není potřeba nic než odpor. Howgh a basta. LEDkovou mánií zblázněný automobilista často vidí na netu LED-autožárovku za pár šupů a řekne si "Hele, tady ji mají za čtvrt ceny ve srovnání s těma zlodějema u prodejce XYZ - já si ji koupím tady a ušetřím!" - jenže wono howning, LEDžárovka se po několika desítkách minut až hodin funkce odporoučí a nasraný automobilista na LEDky zcela nezaslouženě zanevře... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 3. leden 2012 Sdílet Vloženo 3. leden 2012 (editace) Jak je to se žárovkou pro zpátečku bude taky hlásit prasklou žárovku? Chci si koupit do spátečky http://aukro.cz/3w-l....html?source=oo nebo http://aukro.cz/6w-led-zarovka-ba15s-zpatecka-apod-bila-12v-i2033035212.html?source=oo Jakou by jste spíše zvolily?? Jinak jsem si koupli tuhle do osvětlení kufru a super doporučuji http://aukro.cz/show...item=2026018579 Editováno: 6. leden 2012, autor: voltys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 8. leden 2012 Sdílet Vloženo 8. leden 2012 Tak spátečka nehlásí prasklou žárovku. Víc je i zde http://forum.skodahome.cz/topic/115115-led-zarovka-ve-zpatecce/page__st__25__gopid__1570868 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommy05 Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Jak je to se žárovkou pro zpátečku bude taky hlásit prasklou žárovku? Chci si koupit do spátečky http://aukro.cz/3w-l....html?source=oo nebo http://aukro.cz/6w-l....html?source=oo Jakou by jste spíše zvolily?? Jinak jsem si koupli tuhle do osvětlení kufru a super doporučuji http://aukro.cz/show...item=2026018579 Jak uvádíš to osvětlení do kufru, dnes mi došlo a je to strašná bludička Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Určitě je to lepší než žárovka, svítí to tak 3x lépe. Spíš je blbě umístěné světlo. Chci dát ještě jedno na druhou stranu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 svítí lépe ty diodové zpátečky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 dneska jsem jí tam dal ale bylo ještě světlo, zítra až pojedu do práce tak to vyskouším. ale i tak to svítí mnohem více Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommy05 Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Určitě je to lepší než žárovka, svítí to tak 3x lépe. Spíš je blbě umístěné světlo. Chci dát ještě jedno na druhou stranu. Mně to svítí fakt strašně málo, nevíš čím by to mohlo být? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 nedal jsi tu žárovku obráceně,směrem dozadu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommy05 Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 nedal jsi tu žárovku obráceně,směrem dozadu? Nn, klasicky... fakt netuším čím to je... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommy05 Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Nn, klasicky... fakt netuším čím to je... Tak nakonec byl problém v pojistce...takže už svítí beru zpět, bludička to není Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.