Horjaar Vloženo 3. Duben 2009 Sdílet Vloženo 3. Duben 2009 Občas nefunguje (asi z 80% pokusů) stěrač zadního okna (combi). Zpravidla když hodně prší, tak občas funguje, když je sucho, téměř nikdy nepracuje. Mám podezření, že by to mohlo být způsobené zatékáním do elektrických rozvodů. Prosím nesetkal jste se někdo s tímto problémem? Byl jsem v servise, kde dali auto na diagnostiku, ale žádný chybový kód nenašly. Stěrače náhodou fungovaly, přestaly, až když jsem odjížděl. Dále mi neukazuje kontrolka indikující prázdnou nádržku ostřikovače, v servise mi řekli, že auto tuto funkci mít nemusí (dovoz Rakousko). Prosím nevíte, je tato kontrolka třeba u nižších řad (OII před FL) vyřazená z provozu už z továrny nebo vám všem funguje? Může souviset problém nefunkčního zadního stěrače s nefunkční kontrolkou prázdné nádržky ostřikovače? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlo Vloženo 20. Duben 2009 Sdílet Vloženo 20. Duben 2009 Měl jsem obdobný problém a byl to nepatrně povytažený konektor na motorku stěrače. Mohlo by to být ovšem i vadné ukostření. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Horjaar Vloženo 21. Duben 2009 Autor Sdílet Vloženo 21. Duben 2009 Tak jsem s tím byl v servisu, vyměnili motorek zadního stěrače a zatím se zdá být všechno v pořádku. A k té kontrolce, v servisu zkontrolovali konfiguraci auta přímo u škodovky a opravdu kontrolka prázdné nádržky ostřikovače není funkční už z výroby. Zajímavé … škoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 15. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2011 Vlastním Š Octavii 2 (facelift). výroba přelom duben - květen r.v. 2009 výbava elegance. Z výroby mám nakonfigurovanou coming home / leaving home a toto mám pořád v poloze AUTO a dále dešťový senzor. Pokud je aktivován a prší, stěrače stírají, hlavní světlomety svítí, pokud přijedu k řadě vozidel, zastavím dám zpátečku a potřebuji zacouvat zadní stěrač se sám neaktiivuje, musím ho proto ručně aktivovat nebo musím vypnout stírání které řídí dešť. senzor a poté zapnout a po zařazení zpátečky sám setře zadní sklo. Po připojení v servisu na pc mi to nehlásí žádnou chybu :-( kde je zakopaný pes?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Skautik Vloženo 27. Září 2011 Sdílet Vloženo 27. Září 2011 Nevím jestli máš combi nebo ne, ale u mne je ještě čidlo uzavření krytu kufru - zatahovací kryt - když je otevřený bere mi to jako že tam mám větší náklad a stěrač nestírá. Při uzavření zatahovacího krytu je vše OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 14. Duben 2012 Sdílet Vloženo 14. Duben 2012 vlastním sedan:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mrazikxr Vloženo 11. Květen 2012 Sdílet Vloženo 11. Květen 2012 Poradite prosim jak vymenit moturek zadniho sterace? Jak vyndat plastovy dekl v kufru a pak zda moturek jde hned ven?Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h.vik Vloženo 12. Květen 2012 Sdílet Vloženo 12. Květen 2012 (editace) Čau, dělal jsem to na liftbacku a celkem dost jsem u toho nadával. 1) Nejdřív je potřeba demontovat raménko stěrače, sundáš krytku, trysku, a povolíš matici (M10 myslím), co drží raménko na hřídeli. Raménko je nalisované a sundat bez stahováku jde jen těžko. Zkoušel jsem to mazat WD-40, uvolňovačem šroubů, schlazovat uvolňovačem rzi, pak zase nahřívat, poklepat kladívkem ale ani prd. Takže je potřeba připravit si nějáký malý stahováček, např.: http://naradi.autodo...enny-s153458519 - s ním to šlo během vteřinky ven. 2) Pak odmontuješ vnitřní držadlo dveří (Torx 25 tuším). 3)Potom je potřeba si vzít nějáký plastový nebo dřevěný klín a po stranách vycvakat svorky (asi 12 ks), co drží tapecirunk, svorky jsou kovové a jde to pěkně ztuha. Vzhledem k tomu že dojde k jejich deformaci, doporučuji ihned objednat nové: http://www.skoda-dil...-octavia-2.html 4) Vysuneš tapecirunk z držáku, který je po stranách nahoře u brzdového světla. 5) Pak odpojíš hadičku ostřikovače (pokud máš liftback), konektor napájení a povolíš 3 Torx šrouby na kterých motorek drží. Ten už pak jen stačí vytáhnout ven. Jinak před montáží nového motorku doporučuji vhodně ošetřit gumu, skrz kterou hřídel motorku prolézá, např. silikonovým olejem. Snad jsem pomohl.... Editováno: 12. Květen 2012, autor: h.vik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agent007 Vloženo 27. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2015 Ahojte. Před Štědrým dnem mi přestal jít na OII Combi zadní stěrač. Sekl v pro mě nepochopitelné poloze 45°. Pojistku jsem kontroloval a je OK zdá se. Nemáte někdo nějaký tip? Zatahovací kryt je zavřený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agent007 Vloženo 2. leden 2016 Sdílet Vloženo 2. leden 2016 Prosím poraďte zda nemáte zkušenost viz příspěvek výše. Ostřikovač funguje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinklec Vloženo 2. leden 2016 Sdílet Vloženo 2. leden 2016 Pisnu ti me zkusenosti se zadnim steracem.Take mi prestal fungovat ale pred tim nez se uplne zastavil tak jeste stiral pomalejsi rychlosti.Motorek sterace jsem demontoval z auta a rozdelal.(nejtezsi byla demontaz ramene z hridela - pekne zazrane ale povedlo se) Po rozdelani jsem zjistil ze hridel je kousnuta diky bordelu kolem ni.Povedlo se mi ji vyklepnout, dukladne to vse ocistit namazat a opetovne slozit a sterac opet fakci jak ma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piwell84 Vloženo 23. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2018 (editace) Tak mě taky zadní stěrač nejde. Ale vůbec. Ostřikovač ano. Relé zadního stěrače slyším sepnout i rozepnout. Na konektrou stěrače je GND (hnědá), spínaných 12V (tuším černá) a 2 slabé zelené kablíky (1. myslím s bílým pruhem a 2. s červeným). Na těchto drátech je také trvalých 12V. Ke všemu na nich 12V proti kostře zůstane sepnutých i po vypnutí zadního stěrače, vlastně na všech 3 drátech proti GND. Motůrek samotný jsem rozebral, vyčistil a promazal, ale problém přetrvává. Zkoušel jsem měnit za jiný motůrek z vrakoviště, ale taky se neroztočil (ale nemám jistotu, že byl OK). Pojistka logicky prasklá není. Proměřil jsem i vedení až do kufru (v pořádku), kde je po odpojení příslušného konekoru ta samá situace jako na konektrou motůrku. Ani v průchodce není problém. Diagnostika nenašla žádnou chybu. Zatím jsem neměl víc času zkoumat, stejně teď nevím kam se nasměrovat a co přesně hledat. Netušíte někdo? P.S.: Jedná se o O2 combi, m.r. 2005. Editováno: 23. Říjen 2018, autor: Piwell84 doplnění typu vozu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boco Vloženo 30. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2018 dnes som riesil identicky problem, poistka OK, vedenie OK, test pri nastrotovanom motore, simulovane zatvorenie kufra : na cierno-fialovom vodici bolo 14V, na tych 2 tenkych zelenych (zeleno-biely a zeleno-cerveny) bolo nieco vyse 12V (ale nie 14!). Ostrekovac zadneho skla funguje, diagnostika chybu neukazuje, v bloku nameranych hodnot RJ stlpika je vidiet ze packa na zapnutie stieracov a ostrekovaca funguje...Stierac naposledy zastavil v zakladnej polohe. Zabil som s tym 4 hodiny, rozobraty tapacir kufra, pristrojovka (pristup ku BCM konektorom).... Nakoniec som vybral von motor, rozobral (nebol zakusnuty ani zahrdzaveny), po rozobrati prevodovky,priamo po pripojeni na kontakty motorceka sa bez problemov tocil. Tak som to len cele namazal a zlozil, dal naspat a IDE! Absolutne nechapem... otazka je dokedy bude fungovat... Este ale msuim kupit novy plast kryt dveri, podarilo sa mi polamat polovicu uchytov Vie niekto vysvetlit ako ma ten motorcek stieracov fungovat? Podla schemy je motor zadneho siteraca zapojeny priamo do BCM, po zapnuti packou by som ocakaval na tych 2 zelenych vodicoh nejaku zmenu ale nic som multimetrom nezaznamenal, preto som podozrieval vedenie z BCM do motora ale vsetko je OK... v prevodovke v tom plastovom kryte je nejaka elektronika (okrem ineho snima polohu a dobeh), vie niekto ako to funguje? Zaujimave tiez je ze paralelne k zelenym vodicom je zapojeny motor ostrekovaca, takze je to pre mna zahada ako to cele funguje tu je schema Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piwell84 Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 Byl jsem pak ještě jinde pro díly. Při přehazování motůrků z auta na auto jsem zjistil, že můj motůrek nechodí. Bohužel i jiný funkční (odzkoušený) motůrek mi v mým autě stejně nešel. Nicméně motůrek jsem si koupil. Chtěl jsem se pak doma mrknout na relé. Jak jsem s těma relátkama nějak zahejbal, najednou mi to začlo chodit. A protože relé cvakalo i předtim, ale nic se nedělo, usuzuji, že byl někde blbej kontakt, někde za relátkem ... nicméně zatim to bezchybně chodí tak to nechávám bejt. Co s tim teď taky, že jo ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 9. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2018 @Piwell84 jaký relé je na zadní stěrač? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaocko Vloženo 3. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2018 Taky by mě zajímalo to relé. to je jediná věc co jsem nekontroloval, protože mi jeden člověk co se rejpe dost do elektriky u koncernu tvrdí že zadní stěrač relé nemá. mám MR 2012 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 19. Březen 2019 Sdílet Vloženo 19. Březen 2019 Zdravím, taktéž mi začal v posledních měsících zlobit zadní stěrač, jednak jede pomaleji, vrže a lišta skáče po okně, ikdyž je nová. Zkoušel jsem motorek demontovat s tím, že ho rozeberu a pokusím se vyčistit hřidelku, ale zdá se, že je to z jednoho kusu plastu, dá se to nějak rozebrat? Díky za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaocko Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 před 9 hodinami, Amimous napsal: Zdravím, taktéž mi začal v posledních měsících zlobit zadní stěrač, jednak jede pomaleji, vrže a lišta skáče po okně, ikdyž je nová. Zkoušel jsem motorek demontovat s tím, že ho rozeberu a pokusím se vyčistit hřidelku, ale zdá se, že je to z jednoho kusu plastu, dá se to nějak rozebrat? Díky za info Rozebrat jde. Dostal jsem se na ozubene kola a hridelku sterace. Vse jsem mel pekne promazane, nezrezle. Avsak je tam nejaka jednotka zalisovana v plastu, ktera rozebrat nejde.... Moturek u vnitr napojeny na 12v fungoval. Takze byla indicie ze je neco spatne v te jednotce samotneho sterace. Znamy mi nakonec pujcil sterac ze sveho auta a bylo vyreseno. Fungoval. Takze jsem koupil novy motor sterace a maka to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 21. Březen 2019 Sdílet Vloženo 21. Březen 2019 (editace) Tak už mám opraveno, oprava na 30-40 minut komplet. Je potřeba třeba plochým šroubovákem vypáčit opatrně *železný kryt, který spojuje ty 2 ozubený kola. Pokud je opravdu hodně zareznuto, tak doporučuji zhora zakapnout WDčkem, třeba ve svěráku chytnout hřídelku za závitem a pokusit se to alespon trochu rozhýbat. Mě tímto způsobem začalo okolo hřídelky vytíkat rezavý svinstvo. Následně jsem si to postavil na pootevřený svěrák tak, aby mezera byla tak akorát na tu hřídelku s ozubením a opatrně zhora klepal. stačilo cca 10 menších ran a bylo to venku, ale opatrně na ten plast okolo hřídelky, i mě praskl. Naštěstí je tam malá trhlina, ale ne skrz. Poté řádně vyčistit a nějakým smirkovým papirem projet jak hřídelku, tak díru s futýrkem uvnitř plastu. Nakonec to napatlat vazelinou (ne WDčkem)!. Já vím, že je zrovna po ruce, ale za pár hodin by se vám odtud úplně odpařilo pryč a jedete na sucháča. Nakonec vše poskládat do původního stavu a hurá do deště. Ten původní stav soukolí, než to rozebere si zaznačte, aby se vám nestalo, že pak pustíte stěrač a místo po okně vám začne stírat špínu na kufru ? * Editováno: 21. Březen 2019, autor: Amimous 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobo Vloženo 27. Květen 2020 Sdílet Vloženo 27. Květen 2020 Ahoj-poprosim jak se k moturku dostat,bez poskozeni plastu-jedna se o O2-FL combi-ostrikovac tece,ale sterac nejede-dekuji za info-vyhledavani me nic neukazalo a jsem uz na 30 str a nenasel jsem .-)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 28. Květen 2020 Sdílet Vloženo 28. Květen 2020 u madla je šroubek pak je to jen na plechových sponách Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobo Vloženo 30. Květen 2020 Sdílet Vloženo 30. Květen 2020 Díky Vašo-opět tě budu v létě otravovat,jak pojedu na dovolenku .-)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 31. Květen 2020 Sdílet Vloženo 31. Květen 2020 mohu opravit i stěrač Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CzechDave Vloženo 17. leden 2021 Sdílet Vloženo 17. leden 2021 Já řeším podobný problém. Zadní stěrač nefunguje, pokud je auto vymrzlé. Jakmile se interiér po nějaké době ohřeje (topení během jízdy), stěrač začne fungovat bez problémů. Zkusím rozebrat a prostříkat konektorky na řídící jednotce, motorku stěrače a tak, třeba to pomůže... Má ještě někdo prosím nějaký tip? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.