Přejít na obsah

Poškození - popraskání - plastu předních světel ostřikovačem ?


ondsin

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny diskutující, mam problém se samovolným popraskáním plastu u obou předních světel. Světla mam standart halogen, auto je vyrobeno 11/2005. Asi tak před rokem jsem se všiml nepatrných, vlásečnicových prasklinek v čirém plastu př. světel. Od té doby se praskliny výrazně rozšířily a prohloubily. Povrch plastu se prakticky drolí. Poškození je tak rozsáhlé, že značným způsobem snižuje svítivost. Po návštěvě autorizovaného servisu škoda mě bylo velice chladně řečeno, že se jedná o běžnou závadu, kterou způsobuje přední ostřikovač světel. Plast prý praská v důsledku rozdílu teplot kapaliny a plastu. Tomuto jevu se prý nedá zabránit a je tedy pravděpodobné, že i když mi světla vymění tak mě nikdo nezaručí, že se praskliny neobjeví znova. Nějak se mě tomu nechce věřit jak fyzikálně tak logicky (auto poškozuje samo sebe).

Otázka je, zda jste se s tímto problémem někdo setkal a jaké je řešení? Koukal jsem kolem sebe na různá auta i jiné značky a nikde jsem se s podobným problémem nesetkal. Původně jsem přemýšlel o výrobní vadě (nekvalitní plast), ale servise mě to bylo popřeno. Platit každý dva roky vždy po záruce nová světla se mě opravdu nechce.

Děkuji za rady a zkušenosti

Foto:

post-33188-1239030754_thumb.jpgpost-33188-1239030744_thumb.jpg

post-33188-1239030715_thumb.jpgpost-33188-1239030684_thumb.jpg

post-33188-1239030701_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkušenost konkrétní s tím nemám, ale ty fotky jsou drsný. Ale je vidět že je to přesně v místě ostřiku - nelil jsi do ostřiku nějaké sajrajty? Pokud toto je normální, pak by stálo za to ostřiky vyřadit - možná jdou deaktivivat vagem... Nikdy jsem je neměl a když zavzpomínám tak jen výjímečně párkrát do roka otřu světla z důvodu extrémního znečištění. (ostatní pokryje běžné mytí celého auta)

Ale ta myšlenka rozehřátýho plastu prudce schlazeného vodou není tak mimo mísu - a co žárovky? Nemáš tam výkonější žárovky co produkují víc tepla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky ostřikovače a nic takového na xenonech nemám.

Je možné že xenon, protože se tak nezahřívá jak H7 nebude tolik trpět, ale myslím si že je to spíše nějakou špatnou kapalinou v ostřikovačích,

která načala plast světel a zjevně i lak (tedy jestli dobře vidím ty fleky na obou stranách v mistě nad světlem).

Co dáváš do ostřikovačů?

Je to drsné a doporučuji ti vyměnit světla za jiné, neb toto už musí mít vliv i na svícení.

Halogenové se dají starší a nepoškozená koupit v klidu obě do 3tKč.

Editováno: , autor: indet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loni jsem na netu o tom něco málo četl, psali tam, že né každá kapalina do ostřikovačů je stavěná na plastové části vozidla, hlavně při ostřikování světlometů, že může narušit plast. Takže bych to viděl spíše na nějaký sajrajt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do ostřikovačů jsem lil a liju sheron screenwash letní/zimní, klasika co se koupí u benzíny, nebo v obchoďáku. Ohledně toho zahřívání a rozdílu teplot, zkoušel jsem ošahávat ten plast i po delší jízdě, nebo když jsem stál a nezdálo se, že by tam byla na povrchu až taková teplota. Nádržka s kapalinou se orazí v prostoru motoru a světla se budou určitě chladit během jízdy, ale jsou to jen spekulace. Navíc bych předpokládal, že dálková světla budou hřát víc a tento defekt se tam objeví více, ale v místě dálek není žádná prasklina. Ostatní plasty, laky jsou v pohodě.

Přiznám se, že žárovku jsem nebyl schopen vyměnit a tak jsem spoléhal na servis. Naposled jsem si je svalně nechal zkontrolovat v autor. servisu škoda a prý vše OK (až na tu cenu). Odpojení ostřikovačů mě přijde jako nouzovka, pravda je že díky každému 1. a 5setření = ostřik je velká spotřeba kapaliny a moc mě to nevyhovuje. Lepší by to bylo na delší interval, nebo na manuální spínač. Nevím co je to „vag“ – editace software jednotky? Auto jsem kupoval jako 1,5 roku starý referenční vůz od škodovky ve Vrchlabí a tato výbava tam již byla (OII-Elegance). Nechápu, jak můžou do auta namontovat doplněk, který vám svojí funkcí takovýmto způsobem ničí jinou součást vozu. Cenu jednoho světla v auth. servisu počítají na 4,5tis bez práce:(

V současnosti mě žárovky praskají jedna za druhou a výměna světel jistá. Přemýšlím proto zda by můj problém nevyřešila přestavba na xenony. Jak jsou na tom s teplem a je přestavba možná a na kolik přijde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sheron screenwash letní/zimní používám taky a zatím nic.

Žárovky mi na Astře s H7 praskají taky, to je bohužel normální a čím mají vyšší svítivost tím je to horší.

Xenony toho je tu plné forum od 6tKč za starší do 9tKč + předělání na nastavování kolečkem - maximálně bych za to dal tak do 1500Kč,

pokud jsi šikovný zvládneš to i sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nečistil jsi ta světla něčím s alkoholem??

Světla jsem zvlášť nečistil, ten ostřikovač na běžné opláchnutí stačí. Jinak auto šlo do myčky nebo ručně a zase standardními mycími prostředky. Na jiných plastech, světlech se defekt neukázal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sheron screenwash letní/zimní používám taky a zatím nic.

Žárovky mi na Astře s H7 praskají taky, to je bohužel normální a čím mají vyšší svítivost tím je to horší.

Xenony toho je tu plné forum od 6tKč za starší do 9tKč + předělání na nastavování kolečkem - maximálně bych za to dal tak do 1500Kč,

pokud jsi šikovný zvládneš to i sám.

JJ koukám, že je to běžná přestavba. Ještě budu študovat, zajímá mě ta varianta s automatickým náklonem. Často jezdím různě naložen a nechci oslňovat, stejně jako jsem nerad oslněn protijedoucími.

Ty žárovky mě praskají častěji asi díky vlhkosti, která tam vniká přes praskliny v plastu. Předtím očekávaný interval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kud by působil rozdíl teplot, to bysme nesměli vůbec vyjíždět za deště.. Tím to rozhodně nebude, také tipuju na složení směsi

Taky se mi zdá to vysvětlení servisu (tepelného šoku) nějaké divné, ale největší problém mám s tím, že mě bylo řečeno, že se tato závada s největší pravděpodobností objeví znova a to kolem 2-3 let. Prý je to běžná závada tohoto řešení. Ale jak jsem vysledoval a na tomto fóru mě to potvrzujete, nikdo nemá podobný problém ať už má ostřikovače na halogenu nebo na xenonu. Buď jsem smolař a chytnul jsem nějakou špatnou šarži platu, ale výrobní vadu mě nikdo asi neuzná. Nebo mě teď napadá, že mě nějaký ochotný pumpař vzal světla nějakým rozpouštědlem. Ale pak nechápu tu pozvolnou destrukci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám, že tedy už nejsem jediný koumu se tohle stalo. Je vidět, že jsem se obrátil na správné fórum. Díky všem za pomoc :palec2:

indet: Rozmrazovač nepoužívám, poctivě škrabu. Jediný přísun kapaliny je přes ostřikovače a tam leju co jsem psal. Zimní směs určitě obsahuje nějaké nemrznoucí látky (etanol), ale předpokládal jsem, že to je nějak otestované, vyzkoušené. Jedině mě napadlo, že mě to mohla ošplouchnout obsluha na benzince, ale to už nezjistím. Jinak první „příznaky“ jsem zjistil někdy na začátku loňského léta, ta destrukce byla tedy relativně pomalá a probíhala za různých klimatických podmínek.

rkonf: nejsem si přesně jist jaký je rozdíl mezi OI a OII v světlech krom tvaru. Měl jsem za to, že byla skleněná. Jinak to není dobrá zpráva, že se to znova objevilo. Jakou používá náplň do ostřikovačů. Že bych si sestavil nějakou černou listinu ;) A ještě by mě zajímalo, zda to řešil jako reklamaci, nebo to nechal. U mě jsou ty praskliny tak hustý, že mě to v noci moc nesvítí a navíc mě praskají častěji žárovky.

dolezelk: Ty popisky na těch kanistrech jsou tak k smíchu taky jsem na něj právě koukal a nic se tam nepíše o poškozování plastových částí vozu, nebo podobně. Hlavně nekouřit a nepít. Ono by se to pak asi tak dobře neprodávalo:/ Zajímavá je vaše zkušenost, že se to dělá i na xenonech. Uvažuji o přestavbě právě, abych se tomu vyhnul. Takže popraskal ten plast, začal šupinkovatět, drolit se? Jaké bylo řešení? A jaká kapalina do ostřikovačů je ozkoušená?

Zdá se, že většina se přiklání k příčině chemického původu. Co máte ostřik světel, jaké používáte náplně do ostřikovačů? Co máte vyzkoušeno, co doporučíte, nebo naopak co vám nějak poškodilo plast nebo lak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otec už OI nemá, je to pár let zpátky. Tenkrát byla záruka ješte 1 rok, takže to nereklamoval. Byla to Octa po faceliftu, takže světla umělohmotná. Mám dojem, že většinou používal taky Sheron... Svítilo to též prachbídně a navíc učiněk těch ostřikovačů je diskutabilní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OII z 09/2006 s xenama a žádnej takovej problém nemám. Jediný, co se týká OII světel, bylo zmatnění parabol, takový mlíko se vevnitř dělalo a to měnila Škodovka na garanci vcelku ochotně.

Používáme všechno možný, od Sheronu po ÖMV, Shell atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba hodně připravků stejně vyrábí DF Partner (Sheron) třeba i pro OMV apod.

Používá někdo taky Sheron Screanwash a jiné přípravky od tohoto výrobce a nemá problém a naopak?

Celkem jsem si na Sheron zvykl, protože na rozdíl od přípravků jiných výrobců mi nesmrdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je teda pěkná kravina, aby to způsobil rozdíl teplot... tady to vypadá jendoznačně na špatnou kapalinu do ostřikovačů.... každopádně až budeš měnit světal, tak dej rovnou projektory nebo xenony, ale ty xenony bych si nechal udělat na nivelaci a to vyjde na 9 tis. ... na kolečko to dneska udělá leda sebevrah... cajti po tom jdou jak slepice po flusu!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vorlajz: jj souhlas, rozdíl teplot se mě taky nezdá. Ještě zjistit co to bylo za „špatnou kapalinu“, abych to tam příště nenalil;) Nebo jsem měl smůlu a ten plast byl špatně namíchaný. O xenonech jsem právě psal jako o možném řešení. Výměna stávajících světel přijde na cca 10tis. (orig. 1KS světla 4230,- + práce) ty xenony pokud jsou za 9tis s autoregulací bych bral.

Nemáte někdo typ na někoho šikovného, kdo by to udělal tady v Plzni? Chtěl bych navíc do auta namontovat autoalarm.

Po svátcích vyrazím ještě do dalšího škodováckýho servisu a zkusím to od začátku. Jak je vidět zas tak častá závada to není, jak tvrdil technik a snad i s tím znovuobjevením prasklin nebude taky tak horké. Třeba tentokrát uznají chybu materiálu;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá to jak rozdíl teplot tak i kapalina, tento problém jsem řešili dříve ve Škodě v Laborce,je doporučeno používání originální kapaliny do ostřikovačů ta světlům neublížila, prostě finta znáte to. Stejný problém má třeba i BMW prostě se nedivte vše je sajrat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá to jak rozdíl teplot tak i kapalina, tento problém jsem řešili dříve ve Škodě v Laborce,je doporučeno používání originální kapaliny do ostřikovačů ta světlům neublížila, prostě finta znáte to. Stejný problém má třeba i BMW prostě se nedivte vše je sajrat

Chápu, že si škodovka přihřeje polívčičku používáním originální autokosmetiky a je to i dobrý argument „máte to napsaný v manuálu“ tak se nedivte, že to praská. Ale proč se to neobjevuje i ostatním, je to rokem výroby, teď se už dávají jiná světla (jiný plast)? A co na to auta co to mají v packetu s xenonama ? Taky to tam praská? Jsou xenony odolnější na tento jev. Co na to laborka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem se konečně po 14 dnech dostal k přečtení návodu k autu a je to tam jasně napsaný - používejte kapalinu která nepškozuje polykarbonátové (tak nějak..) kryty světel....

Dá se ostřik světel vagem vypnout? A nebo jenom vytáhnout konektor z motorku čerpadla na světla.

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, pročítám tyto příspěvky a musím konstatovat, že mám na služebním autěten samý problém. Moje světla vypadají přesně jako na fotkách v prvním příspěvku. Auto je rok výroby 2008 a má xenony. Dále máme ve firmě další dvěO II roky 2007 a 2008 - všechny auta mají najeto od 108000 do 130000km a také xenony a ostřikovače. Na těchto dvou autech jsou vidět prasklinky také - také se používají jak orig. kapalina Škoda, tak se kupuje běžně u benzinek.

Dále máme dva Passaty rok výroby 2006 mají xenony - jeden najeto 190000km a druhý 240000km - kapalina se používá stejná jako uOktávek a na světlech není jediná prasklinka. Co vy na to?

5ešili jste nikde reklamaci? Teď jsem datazoval autorizovaný servis a bylo mi sděleno, že to dělá kapaliina do ostřikovačů, a žemi světla vymění za nová. Byla mi přislíbena sleva 60% a výsledná cena za jedno světlo je 8000,- Kč -což se mi dávat vůbec nechce a to ještě mít tu představu, že mě bude něco podobného čekat za další tři roky!!!

Dejte radu. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...