Přejít na obsah

Turbo pro 1,4 MPI


Martinoslav

Doporučené příspěvky

Jak myslíš.

Jen upozorňuji, že zatížení musíš u turbomotoru snímat podle MAPu a ne podle TPSu.

Při jednom a tom samém otevření škrtící klapky jsou předstihy a benzíny špatně nebo dobře podle toho, jaký je plnící tlak.

Stejně bych řekl, že tě finančně zahubí už koupě turba (jaká má být jeho konfigurace - komora turbíny, komora kompresoru, lopatkování?) vč. olejového hospodářství a sací a výfukové větve k a od turba.

EDIT: Kolik na to vůbec máš peněz?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vstřikování by nebylo proměnné, ale pevné. Tzn, dle stech.p. bych to naladil celou dobu na 14,7, tak jak by bylo nastveno v jednotce dle délky vstřiků a jediný, kdo by to toho mohl zasáhnout by byla lambda a samozřejmě čidlo teploty motoru. Pokud rozmýšlím dobře, tak jestliže nebudu brát v úvahu opotřebení součástek, tlak musí být pokaždé stejný. Např, 20% plynu, 3000 otáček, tlak XY (vstřik např 15ms), dál 100% plynu 3000 otáček, tlak XYZ (vstřik 30ms). A ty stejné situace nastanou vždy. Za jakých podmínek by se to mohlo změnit a proč? Snad jedině v přechodových režimech. V této situaci (pokud nekecám) mě plnící tlak vůbec nezajímá. Doufám že rozumíš jak to myslím. Samozřejmě to není to nejjemnější odladění, ale myslim že je funkční. Turbo bych chtěl použít z Una 1.4 a dosahovat max tlaku 0,5baru.

Editováno: , autor: kren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi sériová data ještě neviděl, viď?

Lambda 1 (1:14,7) je v datech jen do 75% otevření škrtící klapky, pak už je lambda 0,9.

To bych samozřejmě doporučil i tobě.

Plnící tlak nebude konstantní právě proto, že motor je v autě - takže přidání, ubrání - to všechno bude třeba uregulovat při vědomí, že turbodmychadlo má nějakou setrvačnost při roztáčení i doběhu a že nárůst tlaku není vzhledem k otáčkám turbodmychadla lineární.

Mimochodem - jaký MAP senzor chceš použít? U 1,4 MPI je kombinovaný se snímačem teploty nasávaného vzduchu.

Teplota stlačeného vzduchu bude mít velký vliv na bohatost - poměr 1:14,7 je poměr váhový, ale regulace je objemová.

Z turba poleze vzduch tak 160 stupňů teplý, když ho vychladíš na 60, bude to na objem ve válcích totéž, ale na váhu úplně něco jiného.

Ano, dobou otevření vstřiků se reguluje bohatost, ale tak jak to máš ve svém příkladu to nepůjde.

Ve 3000 ot./min. trvá jedna otáčka motoru 20 ms.

Protože pracovní cyklus trvá 2 otáčky, máš k dispozici celkem 40 ms času.

Takže 1,5 otáčky motoru (těch tvých 30 ms) mít otevřený vstřik, třeba.

Ale co pak uděláš v 6000 ot./min. ? Tam už máš k dispozici jenom celkem 20 ms času.

A bezpečně bys potřeboval podstatně víc ms otevření.

Napsat do dat si můžeš libovolně větší dobu, ale stejně ti písty shoří, protože toho benzínu budeš mít ve válcích málo.

Co dál?

Zvýšíš tlak benzínu? Pokud ho třeba zdvojnásobíš, proteče vstřiky o 40% benzínu víc - při stejné době otevření.

Nebude ti praskat palivová lišta?

Jaký regulátor tlaku paliva použiješ? A čerpadlo? Kolik budou stát?

Nebo tlak zachováš a použiješ větší vstřiky?

Jaké a za kolik?

O kolik mají být předimenzované, aby zvládly dodat benzín i při studeném startu motoru při -15 st.C?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se zvýšit tlak paliva jak píšeš, nebo se může do sání přidat společný vstřik ( méně elegantní) . Tipuju si ale, že při přeplnění 0,5bar by to se to mohlo utáhnout i se sérií. Ty časy otevření vstřiků jsem jen psal pro příklad, nejsou to žádné podstatné hodnoty.

Napadá tě způsob, jak tedy vyřešit ten MAP senzor? A v rámci kolika procent by měl mít vliv na vstřikovanou dávku?

No a co ten originál MAP, neměří ten jenom podtlak? Pak by se to třeba dalo vyřešit invertorem mezi něj a ECU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,5 barový MAP senzor bude asi špatně, že?

Proto jsem se už ptal, jaký chceš použít.

Motor musí jet podle MAP senzoru, ne podle klapky.

Takže šlápnu na plyn, tlak v sání poroste a podle něj musí běhat bohatosti i předstihy.

Datové mapy musí vypadat tak, že budou obsahovat otáčky, zatížení (tlak podle MAP) a regulovaný parametr (benzín, tj. ms otevření vstřiků nebo předstih).

Těch datových polí je asi 450, většinou obsahují nějaké korekce atd., ale i tak to bude dílo.

Jenže já si myslím, že skončíš už na zástavbě do auta.

Kde třeba vezmeš tlakový olej pro mazání a chlazení ložisek turbodmychadla?

Jaká šroubení použiješ? D10, D8?

Kudy povedeš vratku?

Ne, tohle je prostě práce pro vraha a výzkum placený z vlastních peněz.

Jestli má současný motor 60k a v provedení minikit jezdil i ve 156-koňovém provedení, myslím, že je tu poměrně široké pole pro zvýšení výkonu za rozumně zaplatitelné peníze a bez snížení životnosti atd.

Jistě je třeba zasáhnout do mechaniky motoru, ale použití turba je ještě pracnější.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi sériová data ještě neviděl, viď?

...

Ve 3000 ot./min. trvá jedna otáčka motoru 20 ms.

Protože pracovní cyklus trvá 2 otáčky, máš k dispozici celkem 40 ms času.

Takže 1,5 otáčky motoru (těch tvých 30 ms) mít otevřený vstřik, třeba.

Ale co pak uděláš v 6000 ot./min. ? Tam už máš k dispozici jenom celkem 20 ms času.

A bezpečně bys potřeboval podstatně víc ms otevření.

Napsat do dat si můžeš libovolně větší dobu, ale stejně ti písty shoří, protože toho benzínu budeš mít ve válcích málo

....

Jen Tondu doplním - z těch 20ms trvání jedné otáčky motoru musíš ještě podstatně ubrat, pokud chceš určit dobu trvání vstřiku - musíš počítat s dobou, po kterou je otevřený sací ventil = o něco víc než půl otáčky, protože vtřikovat před jeho otevřením je dost risk a co hůř, končit vstřik až po jeho uzavření je na draka - benzín se stejně do spalovacího prostoru nedostane... Reálná doba, po kterou můžeš počítat s využitelným otevřením vstřiku bude nejvýš kolem 10-12ms... A abys za tu dobu dostal do motoru dostatek paliva (aby to vůbec jelo a abys nepropálil chudou směsí písty), budeš muset použít nejenom vstřikovače s větším objemem, ale taky s podstatně vyšším tlakem a větším časovým průtokem paliva. Jinou možnost než je koupit mít zase nebudeš a i při jejich pořízení se asi pěkně prohneš = není to tuctový zboží a pasovat do škodárny "něco z jaguáru" a podobně - no potěš koště...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký signál leze z toho MAP senzoru?

A co ten originální kompresní poměr, to mě hlavně zajímá.

Edit: a domnívám se že přeplnění 0,5 Baru je teoretické zvýšení o 50% praktické cca o 40% výkonu, to by při 4Barech mohli utáhnout i sériové vstřikovače, případně by se dal doplnit jeden nebo dva sekundární.

Editováno: , autor: kren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napětí ve Voltech.

Stejně jako z měřáku teploty, který je s ním sdružený.

Holt uděláš předstihy aby to nedetonovalo.

Dostat do motoru je třeba vzduch, to jistě, ale taky odvést výfukové plyny, aby nezůstávaly ve válcích a neznehodnocovaly čerstvě nasáté.

Dobře, sériové vstřiky zkusíš a uvidíš.

No a co zástavba do auta?

Vzduch od filtru ke kompresoru turbodmychadla o od něj (přes mezichladič?) do pléna před sacími kanály, výfukové plyny do a od turbíny.

Jaké máš výrobní a obráběcí možnosti?

Tlakový olej k turbu a od něj.

Turbo může být v provozu v červeném žáru - nic ti od něj nechytne? Jak to uděláš?

Já si myslím, že to je tolik trápení, že to nemá smysl se svými silami do toho pouštět.

Krásná teorie na vyprávění si večer u táboráku, nebo o tom diskutovat na fóru, ale realizovatelnost a správná funkčnost v domácích podmínkách nulová.

Kdybys chtěl výkon, už bys ho měl - vačka, opracování kanálů a ventilových sedel, sání z 50 kW motoru, výfukový svod a data.

To je vyzkoušené a funguje to.

Vývoj už někdo udělal, stačí mít na pořízení peníze.

Pro mne tahle diskuze přestává být zajímavá.

Ale třeba si o tom budou rádi vyprávět druzí.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě by to byl takový zajímavý pokus. A pokud z něj (MAP) leze napětí ve voltech, není to nějak problém, zvlášť pokud to je 0-5V. Mazání jak jsem četl jinde od čidla tlaku oleje přes T rozbočku a z turba samospádem do vany.

Upravy atmosféry mě odrazují tím, že už to NĚKDO udělal a zničím spodní spektrum otáček.

Kolik se dá dostat z atmosféry, aby to bylo stále dobře použitelný do normálního provozu? Ale reálně něco změřeno na brzdě, nebo rychlost před a po do kopce, ne jen nějaký subjektivní odhad výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby ses byl býval podíval do mého odkazu, už bys to věděl.

Startuje studený i teplý.

Žádný problém parkování u Kauflandu, popojíždění ve frontách, atd.

Kde byl kroutící moment u série tam nezmizel - přibyl.

A tam kde už u sériáku šel jen níž a níž, tam teď zase znova vyleze nahoru a drží.

To je průběh skoro jako z učebnice, ne?

post-38559-0-32450000-1343154509_thumb.j

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porovnat to samozřejmě můžeš jakkoliv - to záleží na tobě.

Maximum - ať už krouťáku nebo výkonu je vždy jen jeden bod celé křivky.

Podstatný je ovšem průběh - 2 motory se stejnými maximy se můžou chovat a často chovají úplně jinak.

Jeden je příjemně jetelný v celém rozsahu otáček, druhý je k jetí jen v úzkém otáčkovém pásmu.

Co kdyby sis napřed opravdu přečetl jak jsem na to šel?

http://forum.skodahome.cz/topic/100198-chip-nebo-vacky-u-cimbu-sk-motor-mpi/page__st__100

Pokud bys pak snad měl ještě nějakou otázku, odpovím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...