Přejít na obsah

1.6, 55kW nestartuje


krupinok

Doporučené příspěvky

Ahoj, kamarád má Octavii 1.6 55kW a nestartuje mu. Po otočení klíčkem a pokusu o nastartování, zhasne kontrolak baterie a nic se neděje - startér se netočí. Měl sem to na diagnostice, ale nic to neukázalo. Zjistil jsem, že je teplá (až horká) indukční cívka (označená na obrázku). Ještě mi říkal, že dokuď to jezdilo, tak se stávalo, že to špatně chytalo. Většinou naběhla až po několikátém pokusu o nastartování. Ale teď už vůbec ne. Poradíte mi někdo, čím by to mohlo být? Dík

post-4834-1201192037_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, kamarád má Octavii 1.6 55kW a nestartuje mu. Po otočení klíčkem a pokusu o nastartování, zhasne kontrolak baterie a nic se neděje - startér se netočí. Měl sem to na diagnostice, ale nic to neukázalo. Zjistil jsem, že je teplá (až horká) indukční cívka (označená na obrázku). Ještě mi říkal, že dokuď to jezdilo, tak se stávalo, že to špatně chytalo. Většinou naběhla až po několikátém pokusu o nastartování. Ale teď už vůbec ne. Poradíte mi někdo, čím by to mohlo být? Dík

pokud netočí startér, je buď vadná baterie nebo někde velkej přechoďák, pokud po cvaknutí na start všechno zhasne, tak to nemá šťávu ;) běžte po svorkách, jestli někde neoxidujou nebo není špatně dotažená

cívka je horká, protože jste měli zaplé zapalování, pokud auto blbě chytalo, bylo to tím, že díky přechoďáku nebo něčemu... startér vycucnul všechnu energii a tím pádem nebyla ani na zapalování

EDIT: ještě mě napadají uhlíky startéru KO, pokud by vše ostatní bylo OK

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud netočí startér, je buď vadná baterie nebo někde velkej přechoďák, pokud po cvaknutí na start všechno zhasne, tak to nemá šťávu ;) běžte po svorkách, jestli někde neoxidujou nebo není špatně dotažená

cívka je horká, protože jste měli zaplé zapalování, pokud auto blbě chytalo, bylo to tím, že díky přechoďáku nebo něčemu... startér vycucnul všechnu energii a tím pádem nebyla ani na zapalování

EDIT: ještě mě napadají uhlíky startéru KO, pokud by vše ostatní bylo OK

Nemyslím, že by to bylo baterií, protože zhasne jen ta jedna kontrolka baterie a ostatní pořád svítí. Taky jsme to zkoušeli startovat přes kabely a pořád nic. A ta indukční cívka bylo hodně horká, spálil bych se oní.... Ohledně toho startování - musel několikrát za sebou dlouho točit, aby to chytlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím, že by to bylo baterií, protože zhasne jen ta jedna kontrolka baterie a ostatní pořád svítí. Taky jsme to zkoušeli startovat přes kabely a pořád nic. A ta indukční cívka bylo hodně horká, spálil bych se oní.... Ohledně toho startování - musel několikrát za sebou dlouho točit, aby to chytlo.

: není upadlý kostřící pásek mezi motorem a kaslí??? to bych viděl jako dost podstatný problém (kontrolka mazání svítí, nebo jak se pak zachová?)

točí tedy startér nebo ne? já pochopil, že ne

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

: není upadlý kostřící pásek mezi motorem a kaslí??? to bych viděl jako dost podstatný problém (kontrolka mazání svítí, nebo jak se pak zachová?)

točí tedy startér nebo ne? já pochopil, že ne

Netočí vůbec. Jediné, co se stane po otočení klíčku a pokusu o nastartování je to, že zhasne kontrolka dobíjení (baterie)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netočí vůbec. Jediné, co se stane po otočení klíčku a pokusu o nastartování je to, že zhasne kontrolka dobíjení (baterie)

tak zkontroluj kostřící bud, - pol jde od baterie, pak je chycen na kasli a dál pokračuje k motoru, je možné, že u motoru-převodovky bude upadlý nebo zoxidovaný

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zkontroluj kostřící bud, - pol jde od baterie, pak je chycen na kasli a dál pokračuje k motoru, je možné, že u motoru bude upadlý nebo zoxidovaný

Dobře, zítra se na to mrknu. A tou cívkou to taky nemůže být, když byla tak rozpálená? To asi není úplně normální, nebo jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, zítra se na to mrknu. A tou cívkou to taky nemůže být, když byla tak rozpálená? To asi není úplně normální, nebo jo?

cívku bych zatím vynechal, je možný, že do ní šel startovací proud ze startéru (ukostřovalo se to přes ní) je možné, že jí to spálilo, ale dokud to nebude točit, tak bych jí neřešil.

kontrolka dobíjení zhasla tím samým způsobem.

kostřící bod motoru se nachází na převodovce v místech jakoby pod baterií

ještě jsme zapoměl, mezi cívkou a motorem je kostřící pásek, je možné, že bude uškvařenej nebo jeho konce, tak očistit a pořádně dotáhnout, jeden konec je pod cívkou, druhý je na motoru

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cívku bych zatím vynechal, je možný, že do ní šel startovací proud ze startéru (ukostřovalo se to přes ní) je možné, že jí to spálilo, ale dokud to nebude točit, tak bych jí neřešil

To máš pravdu, kouknu na tu kostru. Zatím dík. Zítra napíšu, jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

nazdar páni, dnes ráno som chcel naštartovať octavku a zrazu nič, motor točilo ale nič, ani bez plynu ani s plynom nenabehla, niekedy triaslo celým autom, druhý krat zas akoby len motor otáčalo a nič, neviete čo s tým môže byť? Octavia 1.6, 55kW, benzín, 134000km, r.v. 99, ešte jedna vec, parkujem na dvore, auto je jemne naklonené na stranu vodiča, šikmá časť dvora, v noci pršalo, môže to mať aj s tým niečo spoločné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano moze mat na to vplyv dast a na druhej strane nie. tieto motorceky boli nachylne na cievku zapalovania /neviem aky je presny nazov/. to je vec, ktora na tomto motore dokaze prestat fungovat hned bez varovania.

inak by som zacal patrat. tlaci pal. cerpadlo? skontrolovat poistky. skontroluj aj listu pod prednym okno, ci nie je nahodou zaliata vodou od upchateho odvodnovacieho kanalika. pod oknom mas umiestnenu riadiacu jednotku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano moze mat na to vplyv dast a na druhej strane nie. tieto motorceky boli nachylne na cievku zapalovania /neviem aky je presny nazov/. to je vec, ktora na tomto motore dokaze prestat fungovat hned bez varovania.

inak by som zacal patrat. tlaci pal. cerpadlo? skontrolovat poistky. skontroluj aj listu pod prednym okno, ci nie je nahodou zaliata vodou od upchateho odvodnovacieho kanalika. pod oknom mas umiestnenu riadiacu jednotku.

mám stejnou zmiju,teď jsem měnil zapalovací trafo,rovnou jsem tam hodil novy kabely i svíčky.Kdybys měl dotaz ohledně teto motorizace tak napiš už to auto znám na zpaměť :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prvně bych mrknul po pojistkách, potom zkusil jestli hází jiskru a pak jestli běží palivové čerpadlo ;) Potom bych řešil dále.

poistky som pozrel, ale či hádže iskru ešte nie, čakám na kamaráta s diagnostikou, dufam že mi to objasní problem, potom dám vedieť čo bolo problémom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ešte jedna vec... kedže toto auto nemám moc dlho, neviem ani kde presne niektoré veci hľadať, kde nájsť cievku, kde čerpadlo a podobné veci... moc som sa ešte v tom aute nevŕtal... spoznávam sa s ním...

cerpadlo je v nadrži,zapalovací trafo je v motorovém prostoru na stěně přidělán.Běž po zapalovacím prostředním kabelu co vede z rozdělovače a ten tě dovede k zapalovacímu trafu.Je to taková kostka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cerpadlo je v nadrži,zapalovací trafo je v motorovém prostoru na stěně přidělán.Běž po zapalovacím prostředním kabelu co vede z rozdělovače a ten tě dovede k zapalovacímu trafu.Je to taková kostka

jo jinač když maš nefumkční zapalovací trafo tak vag to nezjistí,chce to zkusit někde pujčit a vyskoušet kdybys byl z okoli tak se ti na to klidně podívám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže bol tu kamarát hodil to na diagnostiku, a našlo mi niečo so vstrekovacím ventilom, ale predpokladám že to nebude mať za následok to že nemôžem naštartovať, ešte mu tam vyhodilo readness 00100000, ale ani on nevedel čo tento kod predstavuje za chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se po tom kabelu půjde těžko-je to zaplastovaný. Ale trafo najdeš-plastová kostka, která sedí na stěně mezi motorem a "kabinou". Zkus vytáhnout středový kabel z rozdělovače a podržet ho tak 1mm od hlavy válců. Někdo ať skusí otočit motorem jestli bude přeskakovat jiskra. Pokud jo, tak to vypadá asi na tu Halovku v rozdělovači. Pokud ŘJ nedostane z Halova snímače signál, tak nelze motor spustit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...