Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Ahoj. Potrebuji poradit s nákupem nové autobaterie. Teď mám v autě (F1 1.2 47 kW Elegance 2006) aku 44 Ah (asi původní)a podle mě by už potřebovala vyměnit. Začalo to v silných mrazech v zimě (-15 stupňů apod.), kdy už jsem jen tak tak že nastartoval. Po externím nabití aku se to na nějaký čas spravilo a startování bylo v pohodě. Ale poslední asi 2 měsíce mám opět problémy se starty - startér vždy zatím točí, ale o poznání slaběji, někdy motor naskočí na poprvé, většinou však na 2.-3. pokus. A to jsem aku před 2 týdny opět nabíjel nabíječkou na 100 %. Mag. oko bylo od zimy i po nabití stále spíše černé, po posledním nabití aku je sice zelené, ale napětí aku v klidu před jízdou se pohybuje mezi 12,05 V (před posledním nabití) až 12,5 V, víc jsem nenaměřil. Současně je to 12,3 - 12,5 V. V servisu mi kontrolovali altík - dobíjení je prý v pořádku. Mechanik jen dodal, že aku už asi neudrží takovou energii jakou by měla. Jezdím hlavně ve městě a po - pát denně 40 km. Plná výbava. Rádio (hraje jen s klíčkem)už preventivně nepoužívám, kvůli úspoře aku. Ten problém se startováním, je to tou aku, nebo to může být ještě něco jiného (jiný problém v zapalování - spínačka (nové klíče-11/09), startér, svíčky - měněny na servisce v listopadě 09)? Ani nevím jak silný altík mám 70 nebo 90 A? Mám i klimu. Uvažuji o koupi Varty Blue Dynamic 60 Ah, 540 A. Ale nevím, bude stíhat altík? Zkoušel někdo nacpat do toho držáku aku 242 x 175 x 190 mm? Tolik má ta VARTA. Děkuji za jakoukoliv odpověď. Mirek :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

55Ah musí stačiť tak na tvrdé štyri roky. Altík ti ju dobije neboj ;) a to s tým rádiom som tak trochu nepochopil.. Keď máš naštartované auto, tak máš vypnuté rádio aby ti nežralo baterku? ak áno, tak tým nijako baterku neušetríš, lebo pri naštartovanom motore ti altík dobíja baterku ;) zmeraj kolko V ti dáva altík pri zapnutom vnutornom ventilátori na maximum (4. stupen) a zapnutých stretávačkách. napatie by malo byť minimálne 13,7 V :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ju mám vo svojom aute, je to 1.4 16V 55 kW s klímou, alternátor 90 A. Do púzdra batérie vojde bez problémov, je to ten maximány rozmer, čo tam vojde. Daj si pozor na radenie pólov, aby si to nemal naopak. Môžem sa doma pozrieť, aké presne objednacie číslo to je. Ja som sa rozhodol pre 60 Ah akumulátor preto, lebo nemám garáž a hlavne kvôli zimným štartom. Možno som to s tou kapacitou prehnal, ale nemal som problémy ani v -25 st. C (Žilina) naštartovať auto na prvé otočenie kľúča, štartér bez problémov pretočil motor. A ako vedľajší efekt: pri parkovaní a pomalej jazde s točením volantom mi "požmurkávali" stretávacie svetla. Spôsobené to bolo silným odberom servoriadenia. Po výmene batérie za túto 60 Ah Vartu sa jento jav stratil. Predtým tam bola nejaká 44 Ah batéria a už asi dosluhovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabia16v: Snímač uhlu natočenia volantu máš v pohode?

Snímač natočenia mám OK, nemám s tým žiadne problémy. Mám aj diagnostický kábel KKL a notebook s VAG304, takže nemám problém si to 'čeknúť'.

Čo sa týka pólovania batérie, tak Varta dodáva pri mechanicky rovnakom tvare akumulátora raz + pól vľavo, raz + pól vpravo z pohľadu namontovaného akumulátora v držiaku, treba si vybrať ten správny model, aby si nemusel prekrížiť prívodné káble (neviem, či ich dĺžka na to vôbec stačí). Teraz si z hlavy nepamätám objednacie číslo toho správneho modelu, ale na stránkach Varty je to dobre popísané. Môžem sa večer pozrieť do svojich papierov od auta, mám tam ešte záručný list a faktúru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PROCHY603 Diagnostiku nepotrebuje, ale doporučuje sa, ak kleslo napatie pod 9V. potom píše RJ ABS, a iné RJ chybu "nízke napetí" ;)

Káble nedočiahnu, ale už bolo pár takých prípadov že prepólovali.. (Audi A3 Sportback - odišiel výkonový zosilnovač v kufri na lavom boku, Touareg V10 TDi - odišli RJ ABS, RJ uzavierky medzinápravového Diferenciálu, RJ svetlej výšky, RJ Aut. prevodovky, RJ Motoru Master, Slave. ;) Taktiež sa vôbec NESMIE Touareg štartovať cez káble.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PROCHY603 Tak si prečítaj Knižku od Touaregu. Kontakty sú tam pre to, lebo keď chceš štartovať INÉ auto (Zdrojom prúdu bude Touareg), pri servisných zásahoch, a pri nabíjaní. aby si stále nemusel demontovať sedačku, alebo vyhadzovať veci z kufra. ;) Je to pre to, lebo v elektrike auta sa nachádzajú napatové špičky, ktoré pri štartovaní sú extrémne vysoké (prečítaj si ako pracuje sériový motor (motor s vinutiami zapojenými do série)) keďže RJ niesu na takéto vysoké špičky stavané, (a ochranné diody prerazené) tak RJ ide do kremíkového neba. neboj sa ;) viem čo hovorím. Povie ti to každý kto čítal príručku k Touaregu. ;) Pokial chceš vedieť na túto tému viac, tak mi napíš súkromnú správu. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LUSL, PROCHY603: Tak mám asi ještě další problém. Včera jsem koupil novou autobaterii Exide Premium 53 Ah, 540 A. Po namontování do auta jsem změřil napětí v klidu (vše vypnuto) a měla 12,53 V. Po příjezdu domů a vypnutí motoru měla 12.85 V (vše měřeno na svorkách AKU). Dnes jsem si uvědomil, že jsem nezměřil napětí při zapn. motoru. Asi po 2-3 hod. stání jsem nastartoval a měřil napětí na svorkách AKU. Mám automat. rozsvícení světel, takže mi vždy něco svítí, buď parkovačky nebo potkávačky. Při volnoběhu a parkovačkách naměřeno 12,7 V, při ventilátoru na 4. stupeň a potkávačkách 13,2 V a druhé to samé měření (asi po 20 sec) už bylo jiné jen 12,3 - 12,5 V. Při 2000 ot./min a 3000 ot./min 13.2 - 13.3 V. Celkově tedy na AKU změřeno 12,3 - 13,2 V. Je tohle v pořádku? Neodešel mi regulátor nebo něco jiného od alternátoru? Měl bych to dobíjecí napětí měřit přímo na alternátoru nebo na AKU je to samé? JAk to změřím na altíku? Byl jsem v servise, ale elektrikař měl zrovna dovolenou a mechanik nestíhal. V 2. servise taky dovolená. S novou AKU je startováni o hodně lepší. Prosím poradte, uz nevím co s tím, jestli to fakt málo dobíjí nebo to snad špatně měřím. :kol-132:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite to nieje v poriadku! minimálne napatie na svorkách na volnobehu má byť 13.7V maximálne okolo 14.4V Alternátor je v háji. Napatie na alternátori je také isté ako na batérii. Straty sú tam minimálne. takže čo je na altíku, je aj na baterke. ;) vyzerá to na Regulátor, ktorý je súčastou alternátoru. Alternátor vymontuj, a daj do štartexu, alebo do inej firmy. alebo Servis. ;)

Editováno: , autor: lusl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady, od začátku jsem to tipoval na ten regulátor napětí, v pondělí mi to ještě proměří v servise, doufám, že to dělá jen ten regulátor. Na jiné Fabii (1.2 40 kW, classic) při volnoběhu jsem změřil 14,35 V. Kontrolka dobíjení svítí jen když altík nejde vůbec? Kdyby to aspon blikalo při menším dob. napětí a ono nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PROCHY603 Tak si prečítaj Knižku od Touaregu. Kontakty sú tam pre to, lebo keď chceš štartovať INÉ auto (Zdrojom prúdu bude Touareg), pri servisných zásahoch, a pri nabíjaní. aby si stále nemusel demontovať sedačku, alebo vyhadzovať veci z kufra. ;) Je to pre to, lebo v elektrike auta sa nachádzajú napatové špičky, ktoré pri štartovaní sú extrémne vysoké (prečítaj si ako pracuje sériový motor (motor s vinutiami zapojenými do série)) keďže RJ niesu na takéto vysoké špičky stavané, (a ochranné diody prerazené) tak RJ ide do kremíkového neba. neboj sa ;) viem čo hovorím. Povie ti to každý kto čítal príručku k Touaregu. ;) Pokial chceš vedieť na túto tému viac, tak mi napíš súkromnú správu. ;)

:palec2: Nepotrebujem citat ziadnu prirucku. Par TOUAREGOU som uz nastartoval cez startovacie kable.Ja to mam z praxe a nie jak ti z prirucky. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LUSL, PROCHY603: Tak mám asi ještě další problém. Včera jsem koupil novou autobaterii Exide Premium 53 Ah, 540 A. Po namontování do auta jsem změřil napětí v klidu (vše vypnuto) a měla 12,53 V. Po příjezdu domů a vypnutí motoru měla 12.85 V (vše měřeno na svorkách AKU). Dnes jsem si uvědomil, že jsem nezměřil napětí při zapn. motoru. Asi po 2-3 hod. stání jsem nastartoval a měřil napětí na svorkách AKU. Mám automat. rozsvícení světel, takže mi vždy něco svítí, buď parkovačky nebo potkávačky. Při volnoběhu a parkovačkách naměřeno 12,7 V, při ventilátoru na 4. stupeň a potkávačkách 13,2 V a druhé to samé měření (asi po 20 sec) už bylo jiné jen 12,3 - 12,5 V. Při 2000 ot./min a 3000 ot./min 13.2 - 13.3 V. Celkově tedy na AKU změřeno 12,3 - 13,2 V. Je tohle v pořádku? Neodešel mi regulátor nebo něco jiného od alternátoru? Měl bych to dobíjecí napětí měřit přímo na alternátoru nebo na AKU je to samé? JAk to změřím na altíku? Byl jsem v servise, ale elektrikař měl zrovna dovolenou a mechanik nestíhal. V 2. servise taky dovolená. S novou AKU je startováni o hodně lepší. Prosím poradte, uz nevím co s tím, jestli to fakt málo dobíjí nebo to snad špatně měřím. :kol-132:

Alternator ma spravne nabijat od 13,8V ---14,5V :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...