Přejít na obsah

zblbnutie elektriky.


multipas

Doporučené příspěvky

ahojte neda mi musim vam opisat problem, kt. riesil moj otec. zobral si moje auto do prace cca 10 km. presiel udajne nejaku vacsiu mlaku a hned nato sa mu zapli stierace, kt sa packou nedali vypnut zhasli vsetky kontroly v aute.. svetla a este neviem co, nejako takto mi to vysvetlil a ze ked aj vypol motor stierace stale isli. tak odpojil potom baterku isiel do prace a ked sa z nej vracal, tak auto bez problemov nastartovalo a znovu vsetko islo. este musim podotknut ze asi 3 dni stalo vo vlhkej garazi, kde bolo ozaj dost vlhko, lebo okna zahmlene a tak. predpokladam ze mohlo nieco niekde navlhnut a potom to nezavisle od tej mlaky zblblo. zobral som vcera auto na diagnostiku ze ci sa nieco nezapisalo do pam.chyb, preklepli mi cely el. system v afte a nasli nejaku nehodilu chybu, ale to moze byt este z davna ked mi odisla cievka na sviecke a vtedy sa aj rozsvietila kontrolka motora, cievku som vymenil a po par startoch kontrola vypla sama. takze neviem. mate niekto podobnu skusenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemůže to být zvlhlou BSG jednotkou pod palubkou? Mě při vlhku na starém autí samovolně občas stíraly stěrače... A známému to dělalo to samé, jako tobě, a měnil tu vícefunkční jednotku celou, protože ani odpojení baterie jí nepomohlo...:( (cca 3000,- na šroťáku, jde sehnat i levněji)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BSG jednotka,,... co to je, kde to je, na co to je?

Ozaj tvarim sa ako koumak, na auticku si robim vsetko sam, ale o tomto som este nepocul. Pristrojovku som uz mal rozhadzanu, teda skor priestor pod nou, ked som tahak kable, .. mozno je to iba nieco co volam inac.

ale aj tak daka, ked sa chyba zopakuje este aspon raz, budem riesit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host kunikosita

Nad plynovým pedálem? to snad ne. Já bych řekl že je vlevo od volantové tyče pod držákem relé, je to řídící jednotka ve které jsou po obou stranách nastrkané svorkovnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host kunikosita

co je komfortka? ta řídící jednotka co má svorkovnice po obou stranách? komfortka má dvě popř. tři svorkovnice, BSG jich má dvanáct nebo kolik, přesný počet nevím, ale je jich víc jak deset a je vlevo od tyče řízení pod držákem relé a ne nad plynovým pedálem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host kunikosita

A můžeš mi to z té DP ukázat, nebo mi dát ten odkaz na grafické znázornění? Možná jsem úchyl na jednotky, ale pokud někomu radím tak musím počítat s tím, že to ten dotyčný nezná a pokud ho pošleš někam úplně jinam tak je možný že vymění nebo sáhne do úplně něčeho jinýho a udělá si víc problémů než užitku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host kunikosita

Ale abychom se tady jenom nedohadovali, kolega potřebuje pomoct možná neřeknu nic chytrýho, ale ta vlhkost to být mohla. V tom případě už tu závadu teď nevyvolá a proto bych to nechal co to bude dál dělat. Možná bych to zkusil dát na diagnostiku, ale nic v chybové paměti asi nebude i když jistota je jistota. Závada může být úplně někde jinde a ten projev byl pouze důsledkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host kunikosita

Promiň, ale já to ani tak moc nepotřebuju,já myslel, že by ses na to podíval ty a možná bychom potom mluvili o stejné a jedné jediné BSG, která je umístěna:

,,BSG je umístěna na levé straně za krytem přístrojové desky pod reléovým boxem". Toto je citace z odborné literatury. Asi by to chtělo zamknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

kluuuci .. nechci zbytecne zakladat nove tema proto s dovolenim pouziji toto tema ..

v patek po nastartovani jsem si vsiml,ze palubni deska zacinala pohasinat v nepravidelnych intervalech .. :( proste pohasinala a znovu se rozsvecela ..

a po zaposlouchani jsem si vsiml i zvuku serva - jako by se zavisle na tom pohasinani servo odpojovalo a porad dokola .. a bylo to citit i na rizeni ..

po chvilce jizdy toto prestalo a vse bylo v normalu .. dalsi den vse v pohode a dnes po destove prehance opet ..

musim podotknout,ze se toto delo pri nebo po desti .. takze me napada,ze je to nejaka vlhkost nebo neco podobneho ..

jinak kabelovy svzek je rozmotany,cili tam asi problem nebude ..

mate s timto nekdo nejakou zkusenost .. ??

budu vdecny za kazdy postreh - dikec .. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluuuci .. nechci zbytecne zakladat nove tema proto s dovolenim pouziji toto tema ..

v patek po nastartovani jsem si vsiml,ze palubni deska zacinala pohasinat v nepravidelnych intervalech .. :( proste pohasinala a znovu se rozsvecela ..

a po zaposlouchani jsem si vsiml i zvuku serva - jako by se zavisle na tom pohasinani servo odpojovalo a porad dokola .. a bylo to citit i na rizeni ..

po chvilce jizdy toto prestalo a vse bylo v normalu .. dalsi den vse v pohode a dnes po destove prehance opet ..

musim podotknout,ze se toto delo pri nebo po desti .. takze me napada,ze je to nejaka vlhkost nebo neco podobneho ..

jinak kabelovy svzek je rozmotany,cili tam asi problem nebude ..

mate s timto nekdo nejakou zkusenost .. ??

budu vdecny za kazdy postreh - dikec .. ;)

Sám to říkáš , že to souvisí ze servem . Přečti si vyvěšené tema o servu na Fabii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heloo ja mam taky problem ze mi zacali blikat svetla ale velmi jemne stahovat ich a niekedy sa mi rozsvieti servo . kabel mam rozmotany a bol, som na kontrole ze to tam je v poriadku skablom co by to mohlo byt neviem si rady a servise vzdy tocia o niecom inom .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heloo ja mam taky problem ze mi zacali blikat svetla ale velmi jemne stahovat ich a niekedy sa mi rozsvieti servo . kabel mam rozmotany a bol, som na kontrole ze to tam je v poriadku skablom co by to mohlo byt neviem si rady a servise vzdy tocia o niecom inom .

zde to je dost podrobne popsano .. http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=12563 -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu je obrazok umiestnenia RJ :

th_16305_RJ_centralne_jednotky_122_342lo.jpg

Ta zakroužkovaná to je právě ta komfortka - centrální řídicí jednotka komfortních funkcí - svislá poloha nad plynovým pedálem

BSG (Bordnetzsteuerungsgeräte), taky se jí říká bordnetz - centrální řídicí jednotka palubní sítě je na obrázku pod číslem 1 - vodorovná poloha nad reléovým boxem, přístupná po sundání plastu, ve kterém drží spínač světel.

Takže asi tak

Editováno: , autor: Carlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

ahoj kluci a holky ;)

dneska se mi stala takova vec stal jsem pred garazi(celkem prudky kopec) a umyval jsme auto(ne motor) a jak jsem chtel otevrit okynka tak jsem otocil klickem a rozsvitily se vsechny kontrolky a nechtely zhasnout a zacatal blikat kontrolka brzdy a pipat. tak jsme to vypl a zaplno znova a kontrolky byly ok ale jak jsem chtel nastartovat tak to blblo jako by tam byla vybita baterka tak jsem pridal plkyn jak jsme videl ze se snazimblbe a chytlo to a drzelo se to kolem 1500 otacek podruhe uz to nastartovalo celkem dobre a ted neni zadny problem

takze jsem pred chvilkou zajel za kamosem na VAG.. chyba prudky pokles napeti, priznavam baterka by uz chtela vymenit vyzkousim to

ale druha vec rikal mi ze zacatku ze by to mohl byt i kabelovy svazek ktery ale mam rozmotany uz jak jsme ho koupil auto tak byl upraveny mam fabii 2002 tak jsme rikal neva skodovka to vymeni a on rikal no uz mas smulu skodovka to davno stopla pry uz to nedelaji zadara co je na tom pravdy? :feve: oni si fakt delaji co chcou delaji zmetky a pak to ani na jejich naklady neopravi :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravicko,sry ze otviram stary topic. Cele jsem si to tu precetl a chytry z toho nejsem. Mam mensi problem na Fabii Combi 1,4MPi rv2002 modelova rada 2003. Minulou nedeli vecer tatik normalne auto zaparkoval a ve stredu rano ani skyt. Baterie 7,5V. Baterka je rok stara (varta Silver 51Ah ci 52, presne ted nevim). Kdyz jsem dorazil k autu byly sterace napul skla. Tata tvrdil, ze je nepouzival a ze urcite je nenechal tak on. Tak jsem mu pujcil svou baterii a najednou furt blikaly vystrazne blinkry. A to az do te doby nez jsem je zapnul a vypnul tlacitkem na palubce. To se delo asi tak 4x (pripojeni/odpojeni baterie), pak uz OK. Tak jsem potom jeste zkousel merit odber. Kdyz je auto odemkle a otevrene 0,9A. Po zavreni klesne proud na 110mA (samozrejme az zhasne osvetleni) a po cca pulhodine na 22-25mA. Takze odber taky OK. Mno a dneska kdyz tata dojel, tak jak dal zamknout auto, tak se rozsvitila zadni brzdove svetla (nebo jen to vrchni, nebyl mi schopen to presne specifikovat). Tak auto odemkl, slapl na brzdu a zamkl a uz OK. Kabelovy svazek je rozmotany. A auto po zamceni se docela rychle zarosi (koberce i kabinovy filtr vymeneny), uvadim to jen protoze si myslim, ze to muze delat nejake problemy. Tak mi reknete kde muze byt teda problem.

Editováno: , autor: Roman Herot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...