Publikováno Červen 28, 200916 r Mám nově OII s climatronicem. Význam ECON a AUTO chápu ale asi ne úplně. Trochu mi chybí znalost toho jak to funguje uvnitř. Dotazy: 1) Spuštěné AUTO i ECON. V tomto případě to automaticky řídí teplotu v autě ale nedokáže to chladit je to tak? 2) Spuštěný ECON - neběží kompresor. Šetřím tedy něco? Výdyť převod do kompresoru běží stále ne? V čem je tedy ta úspora? 3) Vypnuté AUTO i ECON. Přesto je nastavená nějaká teplota. Co to dělá v tuhle chvíli? Do tohoto stavu se totiž dostanu pokud zapnu ofuk třeba na okno nebo na osoby nebo tak. Pak to fouká vzduch jen zvenku bez jakékoliv úpravy? V manuálu bych ocenil místo popisu 20 situací co kdy zmáčknout aby prostě napsali co který knoflík skutečně dělá..
Červen 29, 200916 r Mám nově OII s climatronicem. Význam ECON a AUTO chápu ale asi ne úplně. Trochu mi chybí znalost toho jak to funguje uvnitř. Dotazy:1) Spuštěné AUTO i ECON. V tomto případě to automaticky řídí teplotu v autě ale nedokáže to chladit je to tak? 2) Spuštěný ECON - neběží kompresor. Šetřím tedy něco? Výdyť převod do kompresoru běží stále ne? V čem je tedy ta úspora? 3) Vypnuté AUTO i ECON. Přesto je nastavená nějaká teplota. Co to dělá v tuhle chvíli? Do tohoto stavu se totiž dostanu pokud zapnu ofuk třeba na okno nebo na osoby nebo tak. Pak to fouká vzduch jen zvenku bez jakékoliv úpravy? V manuálu bych ocenil místo popisu 20 situací co kdy zmáčknout aby prostě napsali co který knoflík skutečně dělá.. 1.Pri zapnutom ECON ti to ochladí max. na teplotu ktorá je vonku. Teda pokiaľ je na vonku 30 stupňov tak nemá šancu ti to ochladiť napr. na 22 stupňov. 2.Teda pokiaľ je vypnutý ECON a zapnuté AUTO, tak ti kompresor chladí aj na 20 stupnov pri 30 stupnov vonku. 3. V túto chvíľu sa ti udržiava nastavená teplota ale vzduch prúdi iba na miesto kde si si to nastavil. Po zapnutí AUTO ti klima automaticky určuje smer a ofuky prúdenia vzduchu. (Napr. keď parkujem na vonku a v aute je poriadna kosa tak to najprv vháňa teplý vzduch na nohy.) Ale nechápem tých čo šetria na klíme a radšej majú otvorené okná. Ja chodím stále zo zapnutou klímou a na spotrebe mi to robí + 0,5 litra na 100 km. A taktiež iba pri max. otáčkach kompresoru (tak prvých 5 minút). Potom tak +0,2 litra. Mám to odskúšané či už pri +30 stupnov alebo niekde okolo 10 stupnov na vonku.
Červenec 1, 200916 r ad 2: točí se jen tác spojky která je odpojená ok kompresoru - motor nemusí točit kompresorem a tak šetří energii. ale POZOR na používání třečítka ECON - když budeš tlačítko zapínat a vypínat při vysokých otáčkách, tak zničíš ten přílačný tác (utrhnou se nýty) a to znamená výměnu celýho kompresoru jehož cena rozhodně převýší naspořené litry nafty.
Červenec 1, 200916 r Taky jsem o tom ještě neslyšel.. ale taky nevím o nikom, kdo by ECON vypínal atd.. když už tak celou jízdu
Červenec 1, 200916 r Já jsem si s tím nedělal hlavu, a tak jsem při zapnutým ECON stiknul AUTO (zapne klimu) třeba i ve 3500 otáčkách a to je pro spojku kompresoru fakt pecka a asi po dvou letech mi těsně před dovolenou odešla klima.
Červenec 2, 200916 r Jo to jo, ale na to snížení otáček jsem si většinou vzpoměl až potom Upraveno Červenec 2, 200916 r od Kvido27
Červenec 7, 200916 r Autor ad 2: točí se jen tác spojky která je odpojená ok kompresoru - motor nemusí točit kompresorem a tak šetří energii.ale POZOR na používání třečítka ECON - když budeš tlačítko zapínat a vypínat při vysokých otáčkách, tak zničíš ten přílačný tác (utrhnou se nýty) a to znamená výměnu celýho kompresoru jehož cena rozhodně převýší naspořené litry nafty. Dobře tedy, pokud dám ECON tak se odpojí spojka klimošky a nežere to benzín. Ale pokud dám AUTO a venku je např. 15st a já si nastavím 22st co se stane? Běží kompresor a studený vzduch z něj se fouká kamsi jinam než do interiéru? Má vůbec kompresor nějakou regulaci výkonu chlazení? Nebo funkce AUTO pouze míchá vzduch ze 3 zdrojů - z venku, z motoru a z kompresoru? Nebo jak vůbec tedy funguje AUTO regulace teploty? Asi tedy nejzásadnější dotaz - když je venku zima (míň jak v autě) a zapnu AUTO žere to něco navíc nebo ne??
Červenec 9, 200916 r malý detail, OII již nemá el. mag. spojku na klimakompresoru, kompresor se točí stále i když je klima vypnutá. Do "záběru" se dostává pomocí el. ventilu, který reguluje oběh prostředku
Červenec 17, 200916 r Ale pokud dám AUTO a venku je např. 15st a já si nastavím 22st co se stane? Běží kompresor a studený vzduch z něj se fouká kamsi jinam než do interiéru? Má vůbec kompresor nějakou regulaci výkonu chlazení? Nebo funkce AUTO pouze míchá vzduch ze 3 zdrojů - z venku, z motoru a z kompresoru? Nebo jak vůbec tedy funguje AUTO regulace teploty?Asi tedy nejzásadnější dotaz - když je venku zima (míň jak v autě) a zapnu AUTO žere to něco navíc nebo ne?? nezere. v tom pripade je "zatez" stejna, jako kdyby jsi dal "eco".
Červenec 18, 200916 r Doporučuji vyzkoušet, samozřejmě žere.. možná jen v JZD ne I v zimě na režim auto běží kompresor a to proto, že se tak odvádí vlhkost z interiéru. jinak jak prosté..stačí na volnoběh zapnout AUTO nebo ECON, když bude venku chladněji a je to zřejmé.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.