Jump to content

Climatronic - jak to funguje?


bigboban
 Share

Recommended Posts

Mám nově OII s climatronicem. Význam ECON a AUTO chápu ale asi ne úplně. Trochu mi chybí znalost toho jak to funguje uvnitř. Dotazy:

1) Spuštěné AUTO i ECON. V tomto případě to automaticky řídí teplotu v autě ale nedokáže to chladit je to tak?

2) Spuštěný ECON - neběží kompresor. Šetřím tedy něco? Výdyť převod do kompresoru běží stále ne? V čem je tedy ta úspora?

3) Vypnuté AUTO i ECON. Přesto je nastavená nějaká teplota. Co to dělá v tuhle chvíli? Do tohoto stavu se totiž dostanu pokud zapnu ofuk třeba na okno nebo na osoby nebo tak. Pak to fouká vzduch jen zvenku bez jakékoliv úpravy?

:help:

V manuálu bych ocenil místo popisu 20 situací co kdy zmáčknout aby prostě napsali co který knoflík skutečně dělá..

Link to comment
Share on other sites

Mám nově OII s climatronicem. Význam ECON a AUTO chápu ale asi ne úplně. Trochu mi chybí znalost toho jak to funguje uvnitř. Dotazy:

1) Spuštěné AUTO i ECON. V tomto případě to automaticky řídí teplotu v autě ale nedokáže to chladit je to tak?

2) Spuštěný ECON - neběží kompresor. Šetřím tedy něco? Výdyť převod do kompresoru běží stále ne? V čem je tedy ta úspora?

3) Vypnuté AUTO i ECON. Přesto je nastavená nějaká teplota. Co to dělá v tuhle chvíli? Do tohoto stavu se totiž dostanu pokud zapnu ofuk třeba na okno nebo na osoby nebo tak. Pak to fouká vzduch jen zvenku bez jakékoliv úpravy?

:help:

V manuálu bych ocenil místo popisu 20 situací co kdy zmáčknout aby prostě napsali co který knoflík skutečně dělá..

1.Pri zapnutom ECON ti to ochladí max. na teplotu ktorá je vonku. Teda pokiaľ je na vonku 30 stupňov tak nemá šancu ti to ochladiť napr. na 22 stupňov.

2.Teda pokiaľ je vypnutý ECON a zapnuté AUTO, tak ti kompresor chladí aj na 20 stupnov pri 30 stupnov vonku.

3. V túto chvíľu sa ti udržiava nastavená teplota ale vzduch prúdi iba na miesto kde si si to nastavil. Po zapnutí AUTO ti klima automaticky určuje smer a ofuky prúdenia vzduchu. (Napr. keď parkujem na vonku a v aute je poriadna kosa tak to najprv vháňa teplý vzduch na nohy.)

Ale nechápem tých čo šetria na klíme a radšej majú otvorené okná. Ja chodím stále zo zapnutou klímou a na spotrebe mi to robí + 0,5 litra na 100 km. A taktiež iba pri max. otáčkach kompresoru (tak prvých 5 minút). Potom tak +0,2 litra. Mám to odskúšané či už pri +30 stupnov alebo niekde okolo 10 stupnov na vonku.

Link to comment
Share on other sites

ad 2: točí se jen tác spojky která je odpojená ok kompresoru - motor nemusí točit kompresorem a tak šetří energii.

ale POZOR na používání třečítka ECON - když budeš tlačítko zapínat a vypínat při vysokých otáčkách, tak zničíš ten přílačný tác (utrhnou se nýty) a to znamená výměnu celýho kompresoru jehož cena rozhodně převýší naspořené litry nafty.

Link to comment
Share on other sites

ad 2: točí se jen tác spojky která je odpojená ok kompresoru - motor nemusí točit kompresorem a tak šetří energii.

ale POZOR na používání třečítka ECON - když budeš tlačítko zapínat a vypínat při vysokých otáčkách, tak zničíš ten přílačný tác (utrhnou se nýty) a to znamená výměnu celýho kompresoru jehož cena rozhodně převýší naspořené litry nafty.

Dobře tedy, pokud dám ECON tak se odpojí spojka klimošky a nežere to benzín.

Ale pokud dám AUTO a venku je např. 15st a já si nastavím 22st co se stane? Běží kompresor a studený vzduch z něj se fouká kamsi jinam než do interiéru? Má vůbec kompresor nějakou regulaci výkonu chlazení? Nebo funkce AUTO pouze míchá vzduch ze 3 zdrojů - z venku, z motoru a z kompresoru? Nebo jak vůbec tedy funguje AUTO regulace teploty?

Asi tedy nejzásadnější dotaz - když je venku zima (míň jak v autě) a zapnu AUTO žere to něco navíc nebo ne??

Link to comment
Share on other sites

Ale pokud dám AUTO a venku je např. 15st a já si nastavím 22st co se stane? Běží kompresor a studený vzduch z něj se fouká kamsi jinam než do interiéru? Má vůbec kompresor nějakou regulaci výkonu chlazení? Nebo funkce AUTO pouze míchá vzduch ze 3 zdrojů - z venku, z motoru a z kompresoru? Nebo jak vůbec tedy funguje AUTO regulace teploty?

Asi tedy nejzásadnější dotaz - když je venku zima (míň jak v autě) a zapnu AUTO žere to něco navíc nebo ne??

nezere. v tom pripade je "zatez" stejna, jako kdyby jsi dal "eco".

Link to comment
Share on other sites

Doporučuji vyzkoušet, samozřejmě žere.. možná jen v JZD ne :p I v zimě na režim auto běží kompresor a to proto, že se tak odvádí vlhkost z interiéru. jinak jak prosté..stačí na volnoběh zapnout AUTO nebo ECON, když bude venku chladněji a je to zřejmé.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...