bigboban Vloženo 28. Červen 2009 Sdílet Vloženo 28. Červen 2009 Mám nově OII s climatronicem. Význam ECON a AUTO chápu ale asi ne úplně. Trochu mi chybí znalost toho jak to funguje uvnitř. Dotazy: 1) Spuštěné AUTO i ECON. V tomto případě to automaticky řídí teplotu v autě ale nedokáže to chladit je to tak? 2) Spuštěný ECON - neběží kompresor. Šetřím tedy něco? Výdyť převod do kompresoru běží stále ne? V čem je tedy ta úspora? 3) Vypnuté AUTO i ECON. Přesto je nastavená nějaká teplota. Co to dělá v tuhle chvíli? Do tohoto stavu se totiž dostanu pokud zapnu ofuk třeba na okno nebo na osoby nebo tak. Pak to fouká vzduch jen zvenku bez jakékoliv úpravy? V manuálu bych ocenil místo popisu 20 situací co kdy zmáčknout aby prostě napsali co který knoflík skutečně dělá.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik Kováčik Vloženo 29. Červen 2009 Sdílet Vloženo 29. Červen 2009 Mám nově OII s climatronicem. Význam ECON a AUTO chápu ale asi ne úplně. Trochu mi chybí znalost toho jak to funguje uvnitř. Dotazy:1) Spuštěné AUTO i ECON. V tomto případě to automaticky řídí teplotu v autě ale nedokáže to chladit je to tak? 2) Spuštěný ECON - neběží kompresor. Šetřím tedy něco? Výdyť převod do kompresoru běží stále ne? V čem je tedy ta úspora? 3) Vypnuté AUTO i ECON. Přesto je nastavená nějaká teplota. Co to dělá v tuhle chvíli? Do tohoto stavu se totiž dostanu pokud zapnu ofuk třeba na okno nebo na osoby nebo tak. Pak to fouká vzduch jen zvenku bez jakékoliv úpravy? V manuálu bych ocenil místo popisu 20 situací co kdy zmáčknout aby prostě napsali co který knoflík skutečně dělá.. 1.Pri zapnutom ECON ti to ochladí max. na teplotu ktorá je vonku. Teda pokiaľ je na vonku 30 stupňov tak nemá šancu ti to ochladiť napr. na 22 stupňov. 2.Teda pokiaľ je vypnutý ECON a zapnuté AUTO, tak ti kompresor chladí aj na 20 stupnov pri 30 stupnov vonku. 3. V túto chvíľu sa ti udržiava nastavená teplota ale vzduch prúdi iba na miesto kde si si to nastavil. Po zapnutí AUTO ti klima automaticky určuje smer a ofuky prúdenia vzduchu. (Napr. keď parkujem na vonku a v aute je poriadna kosa tak to najprv vháňa teplý vzduch na nohy.) Ale nechápem tých čo šetria na klíme a radšej majú otvorené okná. Ja chodím stále zo zapnutou klímou a na spotrebe mi to robí + 0,5 litra na 100 km. A taktiež iba pri max. otáčkach kompresoru (tak prvých 5 minút). Potom tak +0,2 litra. Mám to odskúšané či už pri +30 stupnov alebo niekde okolo 10 stupnov na vonku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvido27 Vloženo 1. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2009 ad 2: točí se jen tác spojky která je odpojená ok kompresoru - motor nemusí točit kompresorem a tak šetří energii. ale POZOR na používání třečítka ECON - když budeš tlačítko zapínat a vypínat při vysokých otáčkách, tak zničíš ten přílačný tác (utrhnou se nýty) a to znamená výměnu celýho kompresoru jehož cena rozhodně převýší naspořené litry nafty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melman Vloženo 1. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2009 Kvido : zajímavý, to jsem ještě neslyšel, co jsou to vysoké otáčky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 1. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2009 Taky jsem o tom ještě neslyšel.. ale taky nevím o nikom, kdo by ECON vypínal atd.. když už tak celou jízdu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvido27 Vloženo 1. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2009 Já jsem si s tím nedělal hlavu, a tak jsem při zapnutým ECON stiknul AUTO (zapne klimu) třeba i ve 3500 otáčkách a to je pro spojku kompresoru fakt pecka a asi po dvou letech mi těsně před dovolenou odešla klima. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 1. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2009 Tak jednoduše.. vyřadíš, zapneš klimu a jedeš dál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvido27 Vloženo 2. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2009 (editace) Jo to jo, ale na to snížení otáček jsem si většinou vzpoměl až potom Editováno: 2. Červenec 2009, autor: Kvido27 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 7. Červenec 2009 Autor Sdílet Vloženo 7. Červenec 2009 ad 2: točí se jen tác spojky která je odpojená ok kompresoru - motor nemusí točit kompresorem a tak šetří energii.ale POZOR na používání třečítka ECON - když budeš tlačítko zapínat a vypínat při vysokých otáčkách, tak zničíš ten přílačný tác (utrhnou se nýty) a to znamená výměnu celýho kompresoru jehož cena rozhodně převýší naspořené litry nafty. Dobře tedy, pokud dám ECON tak se odpojí spojka klimošky a nežere to benzín. Ale pokud dám AUTO a venku je např. 15st a já si nastavím 22st co se stane? Běží kompresor a studený vzduch z něj se fouká kamsi jinam než do interiéru? Má vůbec kompresor nějakou regulaci výkonu chlazení? Nebo funkce AUTO pouze míchá vzduch ze 3 zdrojů - z venku, z motoru a z kompresoru? Nebo jak vůbec tedy funguje AUTO regulace teploty? Asi tedy nejzásadnější dotaz - když je venku zima (míň jak v autě) a zapnu AUTO žere to něco navíc nebo ne?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 9. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2009 malý detail, OII již nemá el. mag. spojku na klimakompresoru, kompresor se točí stále i když je klima vypnutá. Do "záběru" se dostává pomocí el. ventilu, který reguluje oběh prostředku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvido27 Vloženo 13. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2009 tak to je fajn že se soudruzi z NDR poučili, to můžem mačkat AC jak je libo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 17. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2009 Ale pokud dám AUTO a venku je např. 15st a já si nastavím 22st co se stane? Běží kompresor a studený vzduch z něj se fouká kamsi jinam než do interiéru? Má vůbec kompresor nějakou regulaci výkonu chlazení? Nebo funkce AUTO pouze míchá vzduch ze 3 zdrojů - z venku, z motoru a z kompresoru? Nebo jak vůbec tedy funguje AUTO regulace teploty?Asi tedy nejzásadnější dotaz - když je venku zima (míň jak v autě) a zapnu AUTO žere to něco navíc nebo ne?? nezere. v tom pripade je "zatez" stejna, jako kdyby jsi dal "eco". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 18. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2009 Doporučuji vyzkoušet, samozřejmě žere.. možná jen v JZD ne I v zimě na režim auto běží kompresor a to proto, že se tak odvádí vlhkost z interiéru. jinak jak prosté..stačí na volnoběh zapnout AUTO nebo ECON, když bude venku chladněji a je to zřejmé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.