Přejít na obsah

Motory a jejich spotřeby


Mikeš

Doporučené příspěvky

Chlapi můžete mi napsat vaši přibližnou spotřebu po dálnici když jedete kolem +/- 160km/h? Myslím v kuse 160km/h třeba 200km. Mám benzín tak mě zajímá ,,reálná,, spotřeba u nafty.

cca 5,8-6l na 150 km dalnice , rychlost do 160kmh ;)

Zaujimave, Culda mal pri 110 spotrebu 5.1 a ty mas pri 160 spotrebu len 5.8....Tych 7.0 je podla mna realnych

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cesty okolo 600km, z toho 80% dálnice 160+ kde se dalo se služebním TDi 81 kW to bralo podle počítače 6.2- 6.4 a to nevím, o kolik ty počítadla proměřovala (podle kolegy, co má na starosti CCSky až o půl litru). Se svým jsem stejné trasy jezdil okolo 8.5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cesty okolo 600km, z toho 80% dálnice 160+ kde se dalo se služebním TDi 81 kW to bralo podle počítače 6.2- 6.4 a to nevím, o kolik ty počítadla proměřovala (podle kolegy, co má na starosti CCSky až o půl litru). Se svým jsem stejné trasy jezdil okolo 8.5.

8,5 l .Myslíš ale na benzín?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cesty okolo 600km, z toho 80% dálnice 160+ kde se dalo se služebním TDi 81 kW to bralo podle počítače 6.2- 6.4 a to nevím, o kolik ty počítadla proměřovala (podle kolegy, co má na starosti CCSky až o půl litru). Se svým jsem stejné trasy jezdil okolo 8.5.

8,5 l .Myslíš ale na benzín?

já TDI 66 kw na dálnici k těm 160 km/h určitě aspoň 6,2 l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi můžete mi napsat vaši přibližnou spotřebu po dálnici když jedete kolem +/- 160km/h? Myslím v kuse 160km/h třeba 200km. Mám benzín tak mě zajímá ,,reálná,, spotřeba u nafty.

cca 5,8-6l na 150 km dalnice , rychlost do 160kmh ;)

Zaujimave, Culda mal pri 110 spotrebu 5.1 a ty mas pri 160 spotrebu len 5.8....Tych 7.0 je podla mna realnych

mozna sem to blbe napsal, nejel jsem celou streku 160, protoze to neslo, cca 140 prumer. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě se povedlo s 1.8T trasa K.Vary - Ústí n. Labem za průměr 5.5 l/100km - silnice ráno s min. provozem a jel jsem max. do 85 - 100km (tempomat), ale řeknu Vám, že mě to kurva nebavilo - cestou zpátky jsem to vzal na Prahu a pěkně jsem si vychutnal jednu audinku s 2.0TDI na dálnici. No domů jsem dorazil s průměrem 9,7 l/100km - a to jsem se z Prahy docela krotil (mezispotřeba v Praze 11,5 l/100km). S 1.9TDi (81kW) takový úlety nemám tam jezdím normálně tak kolem 5,6 l / 100km (počítáno od tankování do tankování).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurňa chlapi, to musíte mít místo nohy cihlu, nafta a za 4. :)

Tohle mi ukázal počítač dneska cestou z práce (a 1.6ka by šla určitě pod 2,5 ;) )

Omlouvám se za kvalitu foto, ruka je blbý stabilizátor.

Jeste si tam mel ukazat kolik to bylo km ! Takhle Ti udelam i se svojim autem lepsi spotrebu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já budu měřit po dlouhém čase spotřebu až do Chorvatska, vzhledem k tomu, že mi asi nezbyde nic jiného než jet podle předpisů-tzn. jako člověk, by se ta spotřeba mohla ukázat v nějaké reálné podobě, tedy pokud ji nevylepším v nějakých zácpách, počítám s TDI nějakých 5,2 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste si tam mel ukazat kolik to bylo km ! Takhle Ti udelam i se svojim autem lepsi spotrebu ;)

To jsem už nestih na semaforu vyfotit, nějakých 7, od parkoviště u fabriky po první křižovatku. Jinak schválně pošli, někteří nevěří, že RS může jet pod 6, když dá i 3 :)

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já žasnu co je tu za keci jen čekám kterj vůl sem napíše že jezdí do mínusu. lol lol

Pokud třeba narážíš na mé dnešní příspěvky, tak to jsou skutečnosti, kterými jsem chtěl jen a jen dokázat, že není problém zajet na nějakém omezeném úseku extrémně nízkou spotřebu, pokud jedeš určitou vhodnou trasu po x-tisící v minimálním provoze a striktně dodržuješ zásady úsporné jízdy.

Někdo na to má nervy i dlouhodobě, ale já k nim rozhodně nepatřím, koně se prostě musí nechat pořádně proběhnout, jinak zleniví ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechápu lidi kteří si koupí auto které má min. 100 koní a jezdí na spotřebu, vůbec nechápu jak je to napadá? To si mohli koupit fábii 1,2 há té pé a jezdit za 4,5l nebo i míň vůbec si nedovedu představit za kolik jezdí 1,2 když 1,8T 150koní jezdí za 3l ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechápu lidi kteří si koupí auto které má min. 100 koní a jezdí na spotřebu, vůbec nechápu jak je to napadá? To si mohli koupit fábii 1,2 há té pé a jezdit za 4,5l nebo i míň vůbec si nedovedu představit za kolik jezdí 1,2 když 1,8T 150koní jezdí za 3l ??

150kW ne koni ;) Jinak proc by to nezkusil za kolik dokaze jet ? Nerika prece ze tak jezdi stabilne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já žasnu co je tu za keci jen čekám kterj vůl sem napíše že jezdí do mínusu. lol lol

Pokud třeba narážíš na mé dnešní příspěvky, tak to jsou skutečnosti, kterými jsem chtěl jen a jen dokázat, že není problém zajet na nějakém omezeném úseku extrémně nízkou spotřebu, pokud jedeš určitou vhodnou trasu po x-tisící v minimálním provoze a striktně dodržuješ zásady úsporné jízdy.

Někdo na to má nervy i dlouhodobě, ale já k nim rozhodně nepatřím, koně se prostě musí nechat pořádně proběhnout, jinak zleniví ...

nemyslím, že ta extrémně nízká spotřeba je o nervech, ale o kurvení motoru a hlavně kurvení nervů řidiče :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si mohli koupit fábii 1,2 há té pé a jezdit za 4,5l nebo i míň vůbec si nedovedu představit za kolik jezdí 1,2 když 1,8T 150koní jezdí za 3l ??

To je asi vtip ne? lol S Fabkou HTP jsem nalítal pár tisíc km na služebkách , se silnější 47 Kw se pod 6 litrů dostaneš těžko, spíš kolem 6,5 - 7l , se slabší 42 Kw nebo kolik to má jsem jel z Plzně na Temelín i za 8 litrů. Když chceš aby to auto vůbec jelo a nemusel si to tlačit i po rovině. :p Ne vždy slabší motor je uspornější.

Sorry za OT.

Editováno: , autor: beeson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si mohli koupit fábii 1,2 há té pé a jezdit za 4,5l nebo i míň vůbec si nedovedu představit za kolik jezdí 1,2 když 1,8T 150koní jezdí za 3l ??

To je asi vtip ne? lol S Fabkou HTP jsem nalítal pár tisíc km na služebkách , se silnější 47 Kw se pod 6 litrů dostaneš těžko, spíš kolem 6,5 - 7l , se slabší 42 Kw nebo kolik to má jsem jel z Plzně na Temelín i za 8 litrů. Když chceš aby to auto vůbec jelo a nemusel si to tlačit i po rovině. :p Ne vždy slabší motor je uspornější.

Sorry za OT.

Pánové tak já už nevím auto s obsahem 1,2 42kw= +/- 56 koní a jezdí za 8l/100km

A auto s obsahem 1,8 150kw= +/- 200 koní jezdí za 6l tak to mi připadá trochu Postavené na hlavu a myslím si že i po technické stránce je to blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si mohli koupit fábii 1,2 há té pé a jezdit za 4,5l nebo i míň vůbec si nedovedu představit za kolik jezdí 1,2 když 1,8T 150koní jezdí za 3l ??

To je asi vtip ne? lol S Fabkou HTP jsem nalítal pár tisíc km na služebkách , se silnější 47 Kw se pod 6 litrů dostaneš těžko, spíš kolem 6,5 - 7l , se slabší 42 Kw nebo kolik to má jsem jel z Plzně na Temelín i za 8 litrů. Když chceš aby to auto vůbec jelo a nemusel si to tlačit i po rovině. :p Ne vždy slabší motor je uspornější.

Sorry za OT.

Pánové tak já už nevím auto s obsahem 1,2 42kw= +/- 56 koní a jezdí za 8l/100km

A auto s obsahem 1,8 150kw= +/- 200 koní jezdí za 6l tak to mi připadá trochu Postavené na hlavu a myslím si že i po technické stránce je to blbost.

Zase taková blbost to není, prostě ta Fabka je na ten motor moc těžká a aby to trochu jelo, tak tomu musíš naložit... 1.8T jede jako z praku :p jenom to lechtáš... takže je to možné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je na tom divného? Spotřeba u motorů stejné konstrukce se odvíjí hlavně od hmotnosti auta, kterou ten který motor musí cloumat (potřebná energie = spotřeba), a ne od výkonu, jak si mnozí mylně myslí. Samozřejmě, se stoupajícím objemem a výkonem jde nahoru i spotřeba, ale podstaně pomaleji než objem nebo výkon. A normovaná spotřeba je počítaná na „normální“ jezdění s tím kterým motorem. Takže když já pojedu svižně za běžných 7,5 a někdo bude chtít jet stejným tempem s HTP, tak mu to bude brát taky tolik. Já pojedu normálně, ale on to musí fest přišlápnout.

A jen tak úplně mimo, nepovažuji za normální, že lidi, kteří koupí nové nebo i ojeté auto v ceně 250tKč+, kde při běžném českém nájezdu okolo 15tkm jsou celkové provozní náklady včetně amortizace, pojistky, údržby apod. někde na úrovni 70tKč za rok (u dražších aut ještě víc), řeší pár deci spotřeby. Pokud spotřebu ovlivním třeba i o 15% dolů nebo nahoru, což už znamená podstatným rozdíl ve stylu jízdy vůči papírovému „normálu“ konkrétní motorizace, tak roční úspora/náklady jsou někde okolo 4tKč. A to je cifra vůči všem ostatním nákladům směšná, kterou aspoň já nejsem v ročním „rozpočtu“ schopen zaznamenat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je na tom divného? Spotřeba u motorů stejné konstrukce se odvíjí hlavně od hmotnosti auta, kterou ten který motor musí cloumat (potřebná energie = spotřeba), a ne od výkonu, jak si mnozí mylně myslí. Samozřejmě, se stoupajícím objemem a výkonem jde nahoru i spotřeba, ale podstaně pomaleji než objem nebo výkon. A normovaná spotřeba je počítaná na „normální“ jezdění s tím kterým motorem. Takže když já pojedu svižně za běžných 7,5 a někdo bude chtít jet stejným tempem s HTP, tak mu to bude brát taky tolik. Já pojedu normálně, ale on to musí fest přišlápnout.

A jen tak úplně mimo, nepovažuji za normální, že lidi, kteří koupí nové nebo i ojeté auto v ceně 250tKč+, kde při běžném českém nájezdu okolo 15tkm jsou celkové provozní náklady včetně amortizace, pojistky, údržby apod. někde na úrovni 70tKč za rok (u dražších aut ještě víc), řeší pár deci spotřeby. Pokud spotřebu ovlivním třeba i o 15% dolů nebo nahoru, což už znamená podstatným rozdíl ve stylu jízdy vůči papírovému „normálu“ konkrétní motorizace, tak roční úspora/náklady jsou někde okolo 4tKč. A to je cifra vůči všem ostatním nákladům směšná, kterou aspoň já nejsem v ročním „rozpočtu“ schopen zaznamenat.

To co píšeš v druhé půlce příspěvku je 100% pravda a taky to neřeším jen mě dokáže nas.at když tu nekdo s 200koňma a benzínovým motorem napíše že jezdí za 3 l to se na mě nezlob............

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je na tom divného? Spotřeba u motorů stejné konstrukce se odvíjí hlavně od hmotnosti auta, kterou ten který motor musí cloumat (potřebná energie = spotřeba), a ne od výkonu, jak si mnozí mylně myslí. Samozřejmě, se stoupajícím objemem a výkonem jde nahoru i spotřeba, ale podstaně pomaleji než objem nebo výkon. A normovaná spotřeba je počítaná na „normální“ jezdění s tím kterým motorem. Takže když já pojedu svižně za běžných 7,5 a někdo bude chtít jet stejným tempem s HTP, tak mu to bude brát taky tolik. Já pojedu normálně, ale on to musí fest přišlápnout.

A jen tak úplně mimo, nepovažuji za normální, že lidi, kteří koupí nové nebo i ojeté auto v ceně 250tKč+, kde při běžném českém nájezdu okolo 15tkm jsou celkové provozní náklady včetně amortizace, pojistky, údržby apod. někde na úrovni 70tKč za rok (u dražších aut ještě víc), řeší pár deci spotřeby. Pokud spotřebu ovlivním třeba i o 15% dolů nebo nahoru, což už znamená podstatným rozdíl ve stylu jízdy vůči papírovému „normálu“ konkrétní motorizace, tak roční úspora/náklady jsou někde okolo 4tKč. A to je cifra vůči všem ostatním nákladům směšná, kterou aspoň já nejsem v ročním „rozpočtu“ schopen zaznamenat.

A k tomu co píšeš v první půlce příspěvku:člověk co si koupí 1,2 há té pé nemá určitě závodnické sklony a podle výběru motoru ho tipuji na tempo ťap , ťap a pochybuji že bude jezdit za 8 nebo 9 l.Já měl felicii 1,3 r.v.2001 jezdil jsm sní hodně živě a razantně a v létě max 7,5l/ 100, a v zimě 10L/100 ( městský provoz) A to jsem nedoolíval ani deci oleje od výměny po výměnu!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
No, tak 3.000,- ročně., to je tedy závratná úspora doh.gif . Opravdu nevím, kde jsi přišel na tu spotřebu. Já jezdím se svojí 1,6-75Kw v zimě za 7.3l/100km, v teplých měsících okolo 6.5-6.7l/100km. A v neposlední řadě, Tdi-66Kw má tedy skutečně výkon, ze kterého se každý posadí na prdel..

Tazatele bych nespíše odkázal na dřívější diskuze, je jich tu na toto téma spousty, protože se zase naprosto zbytečně rozhoří diskuze mezi příznivci benzínu a bouchlých kamen a opět to nikam nepovede..

Tak primárně - psal jsem, že jsou jednodušší úpravy výkonu u 1.9TDi než u 1.6, tudíž z čistě teoretického hlediska - když mu JEDNOU NĚKDY TŘEBA nebude stačit výkon - je vhodnější pro něj asi 1.9 TDi.

A mimo to - když ty (a nebo já) se svým autem jedeme za 7/100 tak tam s 1.9 TDi pokud není PD jedou za 3-4/100, druhá věc - když já tam jedu za 10 tak s tímhle autem jsou daleko za mnou biggrin.gif

ja se tedy nechci nejak vmesovat do teto zalezitosti, ale ja zas nechapu, proc tu urazis naftu, kdyz evidentne naftu neznas...

pred 40 lety muj otec koupil erko, bylo to na svoji dobu krasne auticko, a na to ze to byl benzin, tak teda z vejfuku sel takovej rachot, az se to dnes rovna dieslu

pak pred 20 lety koupil Peugeot 309, a opravdu venku byl pronikavejsi, ale nicmene ten zvuk nikterak nikomu nevadil a kdyz sem v tomto (dnes jiz 20 let starem aute) povozil kamarady, tak oni sami smekali, ze ten motor v kabine neni vubec slyset...

a i ja tedy pokracuji v tradici a poridil jsem si TDI a nemuzu si to vynachvalit, najezdim moc km rocne a porizovaci naklady mam do 3 let doma a dalsich min 7 to auto musi vydrzet a pokud se budeme bavit o hluku, tak venku pri zahratym motoru je to nadhera poslouchat a uvnitr v kabine neslysim teda vubec nic.

Svezl jsem se Fabii a tedy benzin rval az to nebylo hezky, pac se to toci do 4tis a po 3.5 vznika sycivy zvuk, ktery do kabiny pronika mnohem vic, nez TDI (protoze cvakani se da zachytit, ale divny piskot ne ee, to je jak s vetrackama u pc, malej vetrak->velky otacky a piskot, tezko se to tlumi)

takze muj posto je takovy, ze je uplne jedno v cem clovek jezdi, hlavne musi vedet proc si to porizuje a pokud jde o me, TDI je jasna volba, pokud mam spotrebu 5l a nafta me stoji pod 20Kc (do prace jezdim levnejs nez dopravou a kdyz si prictu ostatni naklady na opotrebeni, tak to zas vyrovnam komfortem, jedu kdy potrebuju (a jezdi mi to 1x/h), klimatizace na prani, topeni na prani apod...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...