Michal N Vloženo 31. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2009 Dával jste někdo? Podělte se o zkušenosti a dejte tip Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stavros Vloženo 25. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2009 (editace) Já někde narazil na stránku od Greenu, kde byl na TSI filtr, ale výměnou za originál. Žádný kužel nebo tak. Nemůžu ten web ale najít, jinak do něj jdu hned. Ale kuželu se trochu bojím, prý je na to motor citlivej. Editováno: 30. Březen 2010, autor: Olin Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal N Vloženo 20. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2009 No a to bych právě potřeboval někde zjistit...jenže o tomhle se nikde moc nemluví a nepíše...kruci se mi nechce věřit, že by tady o tom nikdo nic nevěděl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 20. Září 2009 Sdílet Vloženo 20. Září 2009 (editace) ale ví... zkuste se nad tím zamyslet.... 1) otevřenej (sportovní) filtr je blbost a obchodní trik.... Do válců potřebuješ dostat co nejvíce vzduchu - kyslíku pro hoření. To znamená co nejchladnější, protože tak má největší hustotu... Normální filtr je vyveden ven a saje co nejstudenější vzduch... (nepočítám přisávání teplého vzduchu pro rychlejší zahřátí motoru..které moderní auta stejně už nemají) kdežto otevřený kužel saje horký vzduch z motoru a snižuje kvalitu plnění válců.... Horký vzduch má malou hustotu, tzn že obsahuje málo kyslíku pro hoření...... Pokud se jedná pouze o vložku, je rozdíl o ničem a líp za ty prachy svýmu motoru prospějete když mu koupíte novej filtr každejch 30 000 2) nevím jestli jste někdy zažili prasklou hadici za roztočeným turbem... to je takovej hukot, že nějaké snižování sacího odporu je k smíchu. Navíc je to k ničemu, turbo je regulovaný (otáčky, přepouštěcí ventily ) a stejně vám tam víc nenatlačí..... Navíc opět budete zvyšovat teplotu nasávaného vzduchu čímž snížíte plnění a navíc bude turbo trvale namáháno vyšší teplotou... né že by to nepřěžilo, je stavěný jezdit v zemích kde je třeba trvale o 20 stupnů víc než u nás, ale stejně proč ho mordovat... 3)budete blbnout řj protože atmosferickej tlak, tlak v saní, a teplota v sání jsou také vstupní hodnoty pro řj. A tenhle motor a jeho řízení je úplně generačně jinde i než 1,8T..... Editováno: 20. Září 2009, autor: 1.8T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal N Vloženo 20. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2009 No obecně díky za reakci, ale kromě bodu 3 to bohužel považuju za sice rétoricky mistrný, ale přesto bláboly. Nicméně nehodlám tady rozjet debatu o ničem jako se to tu děje v mnoha dalších vláknech. O výhodách těchto filtrů, případně celých kitů přímého sání absolutně nehodlám diskutovat + mám s nimi vlastní zkušenosti a ty mi těžko někdo vyvrátí. Bod 3 mne, přiznávám, u tohoto motoru napadl taky, nicméně nikde (ani v servisu -což teda upřímně nepovažuju za nic důvěryhodného) mi zatím nedokázali říci, zda-li před samotnou klapkou sání je či není nějaký senzor, který by skutečně byl případnou výměnou ovlivněn. Navíc se mi ještě ani nepodařilo vypátrat žádného dodavatele což by mi momentálně asi pomohlo nejvíc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 21. Září 2009 Sdílet Vloženo 21. Září 2009 U 1,8 TFSi je turbo clazené vodou, takže teplotně namáhané nebude. Spíše si troufám tvrdit, že to má velký vliv na životnost všeho za filtrem. Samozřejmě všechny sportovní filtry jsou konstruovány na "průchod" ne na životnost motoru...Mnohokrát proklamované K+N filtry jsou docela nevhodné pro běžný provoz a způsob jejich čištění je nesmysl pro normální provoz. ten motor je celkem nový a výkon je dostatečný, nebo spíš takhle i´přes Vaše osobní zkušenosti se sportovními filtry (a ty nijak nezpochybňuji) si myslím, že úkolem sportovního filtru je vyhrát za každou cenu., kdežto úkolem normálního filtru je nemuset měnit opotřebené součástky častěji, než je nezbytně nutné. Tedy je třeba zvážit zda nárůst výkonu (který bude podle mne zanedbatelný) a finanční náročnost v budoucnu budou alespoň v rovnováze. Já ten motor původně chtěl moc (nakonec mám starší 2.0 TFSi 147 kW), tak jsem ho velmi "študoval" a bohužel jsem měl možnost jen týden jezdit se 7-mi st automatem s tímto motorem a tahle kombinace mne úplně odradila. S manuálem to asi bude jiné "žrádlo", ale filtroval bych tím, co je a měnil bych asi častěji než předepisuje výrobce. Ale jen jsem se vyslovil, nic víc.Hezký den a šťastnou volbu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 21. Září 2009 Sdílet Vloženo 21. Září 2009 Čidel před klapkou je několik...váha vzduchu, teplota vzduchu... stačí jet prstem po hadici a uvidíš kolik toho z ní kouká. Pokud chceš získat informace od dodavatele... co se asi dozvíš? že to stojí za prd?... jasně že to bude chválit a vyrobí spoustu užasných grafů nárustu výkonu... Množství vzduchu které dostaneš do motoru je dané otáčkami turba. Ty jsou řízený řj a mimo jiné se snímá i tlak za turbem. Pokud je malý řekne řj turbu přidej a pokud je vysoký řekne zpomal... (pomocí obtokových ventilů) Pokud by nakrásně sportovní filtr měl větší průchodnost, tak se stane co? Turbo natlačí a čidlo za turbem řekne tlak dosažen a omezit turbo... a jseš tam kde jsi byl... Zvýšená teplota nasávaného vzduchu snižuje plnění válců což vede k menšímu obsahu kyslíku potřebného k hoření ve válcích a snižování výkonu. Jako potvrzení tohoto je celkem jednoduchý fakt - všechny turbomotory mají chladič stlačeného vzduchu - proč asi??? Proč se výrobci aut snaží ochladit vzduch před tím než jde do válců?? Kdyby na teplotě vzduchu jdoucího do válců nezáleželo, jistě by rádi ušetřili hromadu nákladů za chladič a trubky... Vyplatilo se jim i menší pravé zrcátko a to byl jen kus plastu... natož kovový výrobně náročný chladič... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ctverak Vloženo 21. Září 2009 Sdílet Vloženo 21. Září 2009 (editace) Sportovní bavlněné filtry žádný trik na zákazníky nejsou, prokazatelně kladou procházejícímu vzduchu menší odpor. Pak záleží k čemu ten menší odpor sání se využije. U atmosferického benzínu spolu s otevřeným výfukovou soustavou je přínos takového filtru jasný, ale u turbomotoru je přínos diskutabilní a spíš se změní jenom zvuk. Co se týká té teploty nasávaného vzduchu tak tohle nastane jenom při použití nějakého hříbku, který se dá na místo po původním boxu. Daleko lepří řešení je koupi kompletní přímé sání až ke klapce, kde ten vzduch filtr saje někde dole před kolem. Editováno: 21. Září 2009, autor: ctverak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 22. Září 2009 Sdílet Vloženo 22. Září 2009 Ano pokud je sání vyvedeno ven z motoru, tak se teplota saného vzduchu nezvýší... ale většinou vidím kužely přímo v motoru.... Připustíme-li že bavlněný filtr má menší odpor - někde v motoristickém časopise to měřili - měl menší odpor prvních cca 2000km a pak už větší než běžný filtr, takže každých 2000 ho prát a mazat... tak to ale stejně ani atmosferickému motoru nepomůže. Sací soustava nefunguje tak, že ventil se otevře, píst jde dolu a nasaje si... dochází tam k překrytí těch sání jednotlivých válců, dále za horní uvratí a před spodní úvratí je rychlost pístu menší, to znamená že se plnění válce zpomaluje. To vše vytváří v sacím potrubí nehomogení prostředí a výrobci aut toho využívají tím, že celé sací potrubí spočítají jako kmitací soustavu. Je navržena tak, že vzduch v ní kmitá tam a zpět, ale s tendencí se posunovat do válců. Takže válce nejsou plněny jen tím že si píst nasaje, ale i tím že kmitáním v sacím potrubím se vzduch posouvá a tlačí do válce. Protože je problém to naladit tak, aby to kmitalo správným směrem a dostatečně intenzivně směrem do válců v celém rozsahu otáček, tak mají motory v sání klapku která přepíná na krátké nebo dlouhé sání podle otáček. Kdyby plnění válců stálo jen na tom co si nasají, nemusela by tam žádná klapka být... jestli saje dlouhou nebo krátkou trubkou je tlaku vzduchu jedno. Součástí výpočtu aby to kmitalo správně je odpor i filtru... takže když ho změníte, rozhodíte tu kmitací soustavu a opět si přivodíte horší plnění... Samozřejmě se na sání dají udělat úpravy které zlepší jeho činost, ale musí to být komplexní úpravy celého sání včetně potrubí a ventilů. - např jejich zvětšení a prodloužení doby otevření, což ovšem zároven přináší zužení využitelného pásma otáček a jeho posun k vyšším otáčkám (závodní motory...) To samé v podstatě platí o výfuku, takže vykuchat kat a dát bručící koncový díl vám bez ostatních úprav (svody...) přinese jen zhoršení. Ani montáž sportovního katalyzátoru na seriovém motoru ničemu nepomůže... má sice menší odpor, ale opět musí být započítán do celé soustavy.... A kdo to umí spočítat, otestovat, odbrzdit.... automobilky.. a pár věhlasných tuningových firem.... většinou podporovaných automobilkami jako jejich dvorní ladič... Steinmetz, ABT, Brabus, Wolf, Alpina atd... Stojí to strašlivé náklady...... Výrobce filtrů si určitě nebude zabývat tím aby na každou značku, na každý její model a na každou jeho motorizaci ladil filtry... naseká je všechny stejně... vždyť by prodělal kalhoty...kolik se těch filtrů prodá... Takže představa že za 3000 koupím filtr a za 5000 poslední díl výfuku a naberu xkoní je z říše pohádek... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ctverak Vloženo 22. Září 2009 Sdílet Vloženo 22. Září 2009 Jasně takhle funguje atmosferický benzín to je mi jasné, tím že použiju kompletně jiné sání a pokud možno i s jinou výfukovou soustavou tak tím většinou přijdeme o nějaký výkon ve spodním spektru otáček a ve vysokých otáčkách si tím zase trochu pomůžu. V USA jsou specializované servery, které věnují jenom ladění motorů a dělají třeba srovnávací testy kdy na tentýž motor namontují několik kompletních výfukových soustav včetně svodů a ty pak odbrzdí na brzdě. Na těch grafech je krásně vidět že spodní pásmo většinou o něco poklesne ale např. od nějakých 3500 rpm se ty křivky oproti sérii začnou zvedat. Třeba u hondy která točí až 9000, tak pásmo pod 3000 (když to auto má někdo na zábavu) není moc podstatné. Většinou ty soustavy včetně navrhnou nějaké seriozní firmy co se tím zabývají a ostatní to po nich kopírují, některé i úspěšně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mivan76 Vloženo 27. Září 2009 Sdílet Vloženo 27. Září 2009 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 27. Září 2009 Sdílet Vloženo 27. Září 2009 1) je to natočená přímo výrobcem, v úvodu se tím ani netají a reklamy na zdech hovoří jasně..... takže o výsledek na brzdě se není třeba obávat od první vteřiny spotu... 10Kw je naprosto k smíchu.... 2) u 1,8TSI FL např výrobce nově zavedl dvě olejová čerpadla... jedno s menším tlakem (potřebuje tak méně energie) a druhé se připíná když je potřeba vyšší mazací tlak. Toto spočítat, otestovat v praxi - počet testovacích motorů, časy na brzdě.. stovky hodin projektantů a testovacích řidičů, stovky tisíc ujetých km.. uprava montážní linky, úprava technologických postupů , samotná výroba toho čerpadla - odlití, obrobení, montáž ložisek s hřídelemi... to všechno stojí miliony... a výrobce to všechno udělá aby získal drobnou úsporu energie na olejovém čerpadle, kterou ani neprezentuje jako zvýšení výkonu 118Kw.... A pak přijde někdo, kdo úpravou kterou provede amatér co sotva udrží šroubovák v ruce za 10min ve své garáži a přihodí 10kw... Připadá vám to reálné??? Je opravdu ta automobilka tak blbá že se zabývá druhým olejovým čerpadlem jehož zavedení do praxe stojí miliony a přinese možná 0,5Kw a nechá si utéct naprosto jednoduchý způsob jak přihodit 10kW??? 3) Byl na internetu rozhovor s chlapíkem z už dnes neexistujícího výzkumáku motorových vozidel... říkal tam jednu myslím naprosto logickou věc: " Za 65 let po válce je vývoj aut na takové úrovni, že už nelze přijít s jednoduchým geniálním nápadem který přinese radikální zlepšení... Už lze přijít jen s drobnými technologicky velmi složitými a drahými vylepšeními která přinesou jen drobná vylepšení... Pokud někdo přijde s revolučním řešením které za obrazně několik stokorun přinese úsporu 1l/100km a nebo 10% nárustu výkonu tak to ani nečtu. Buď se jedná o něco co nefunguje a nebo spíše o podvod s cílem vytáhnout z lidí peníze. Často to bývá i opředeno odborným zdůvodněním zjednodušeným do podoby aby tomu všichni dobře rozuměli a "pochopili" Přitom je to však oblast, kde žádná jednoduchá pravidla neexistují a 99% lidí nemá nejmenší odborné znalosti z tohoto oboru. Typickým příkladem je tribotechnika o které kromě automobilek, výrobců olejů a pár specializovaných firem nikdo nic neví a tak je ideálním polem pro klamavou reklamu o olejích a přísadách... Kolik lidí věří "odborným" článkům znázorňující molekuly čehosi jak ulpívají v ložisku a vytváří tam ideální kluznou plochu Generálce motoru nalitím přípravku X a pod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 28. Září 2009 Sdílet Vloženo 28. Září 2009 Co se tyka sportovnich filtru, jednoznacne s "1.8T" souhlasim, mam s K&N filtry sve zkusenosti, a myslim, ze pro pro bezny provoz u moderniho turbomotoru jsou zcela zbytecne, a nekdy i rizikove. Nesouhlasim jen s posledni tezi, o tom, ze na dnesnich modernich motorech jiz neni co revolucne zlepsit. Jsem treba osobne presvedcen, ze na rozdil od drahe a slozite hybridni technologie, prinese jednoduchy a rychle implementovatelny (napr. soucast DSG prevodovky) KERS system (at uz mechanicky ci elektricky) vetsi uspory a potrebny narust vykonu pri urcitych jizdnich podminkach, samozrejme vzhledem k nakladum a investicim. Ale to je jiste na jine tema...:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekoctavia II Vloženo 7. Březen 2010 Sdílet Vloženo 7. Březen 2010 1) je to natočená přímo výrobcem, v úvodu se tím ani netají a reklamy na zdech hovoří jasně..... takže o výsledek na brzdě se není třeba obávat od první vteřiny spotu... 10Kw je naprosto k smíchu.... 2) u 1,8TSI FL např výrobce nově zavedl dvě olejová čerpadla... jedno s menším tlakem (potřebuje tak méně energie) a druhé se připíná když je potřeba vyšší mazací tlak. Toto spočítat, otestovat v praxi - počet testovacích motorů, časy na brzdě.. stovky hodin projektantů a testovacích řidičů, stovky tisíc ujetých km.. uprava montážní linky, úprava technologických postupů , samotná výroba toho čerpadla - odlití, obrobení, montáž ložisek s hřídelemi... to všechno stojí miliony... a výrobce to všechno udělá aby získal drobnou úsporu energie na olejovém čerpadle, kterou ani neprezentuje jako zvýšení výkonu 118Kw.... A pak přijde někdo, kdo úpravou kterou provede amatér co sotva udrží šroubovák v ruce za 10min ve své garáži a přihodí 10kw... Připadá vám to reálné??? Je opravdu ta automobilka tak blbá že se zabývá druhým olejovým čerpadlem jehož zavedení do praxe stojí miliony a přinese možná 0,5Kw a nechá si utéct naprosto jednoduchý způsob jak přihodit 10kW??? 3) Byl na internetu rozhovor s chlapíkem z už dnes neexistujícího výzkumáku motorových vozidel... říkal tam jednu myslím naprosto logickou věc: " Za 65 let po válce je vývoj aut na takové úrovni, že už nelze přijít s jednoduchým geniálním nápadem který přinese radikální zlepšení... Už lze přijít jen s drobnými technologicky velmi složitými a drahými vylepšeními která přinesou jen drobná vylepšení... Pokud někdo přijde s revolučním řešením které za obrazně několik stokorun přinese úsporu 1l/100km a nebo 10% nárustu výkonu tak to ani nečtu. Buď se jedná o něco co nefunguje a nebo spíše o podvod s cílem vytáhnout z lidí peníze. Často to bývá i opředeno odborným zdůvodněním zjednodušeným do podoby aby tomu všichni dobře rozuměli a "pochopili" Přitom je to však oblast, kde žádná jednoduchá pravidla neexistují a 99% lidí nemá nejmenší odborné znalosti z tohoto oboru. Typickým příkladem je tribotechnika o které kromě automobilek, výrobců olejů a pár specializovaných firem nikdo nic neví a tak je ideálním polem pro klamavou reklamu o olejích a přísadách... Kolik lidí věří "odborným" článkům znázorňující molekuly čehosi jak ulpívají v ložisku a vytváří tam ideální kluznou plochu Generálce motoru nalitím přípravku X a pod. já nevím podle mě řešíte úplný hlouposti kdo si chce dát sprt. filtr tak si ho dá a je to takový placebo efekt myslí že mu to jede líp i když ne :-) ale jedna věc je o sptr. filtru pravdivá se zvýšením výkonu pomocí chipu a použítím filtru s lepší průchodností se zvýší výkon motoru jak tím chipem tak filtrem protože v řj. je definovaná větší spotřeba vzduchu a tím padem motor potřebuje víc vzduchu. já osobně zvašují výkony motorů chipováním a doporučuji koupit i filtr ( prokázano je to na dyno testu který sem dělal sám ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal N Vloženo 7. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 7. Březen 2010 Se přesně ta debata přesunula někam, kam jsem vůbec nechtěl...počítačoví inženýři diskutují na téma filtr ano či ne Namísto zkušeností o které mi šlo tady létají dalekosáhlé teorie Vážně nikdo nemá osobní zkušenost? Už se mi podařilo najít komplet kit od KN, do telefonu mi tvrdí, že je to přímo pro můj 1,8TSi, tak tam zajdu a kouknu na to. Je i docela drahej, tak snad by to mohlo být i funkční, nicméně stále platí, že ocením jak typ na zboží samotné tak i nějakou konkrétní zkušenost. Další součástí přestavby je i Pop Off ventil....kdyby někdo náhodou měl zkušenost i s tímto, rovněž budu vděčný..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 10. Březen 2010 Sdílet Vloženo 10. Březen 2010 (editace) Muzu se te zeptat na co potrebujes u motoru s vykonem 118kw zvysit sportovnim filtrem vykon dejme tomu o 5kW? Premyslel si trosku realne nad tim co ti ten 4procentni narust vykonu da? Akorat to, jak psal 1.8T, ze ti bude turbo vypinat o milisekundu driv. Nemam nic proti tomu, kdyz si chces nicit motor, ale nevim jestli za ty prachy ten sportovni filtr stoji. A hlavne pokud u tohoto motoru nezvysis vykon alespon o 20% tak to proste nepoznas. Editováno: 10. Březen 2010, autor: Bladik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal N Vloženo 10. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 10. Březen 2010 (editace) Muzu se te zeptat na co potrebujes u motoru s vykonem 118kw zvysit sportovnim filtrem vykon dejme tomu o 5kW? Premyslel si trosku realne nad tim co ti ten 4procentni narust vykonu da? Akorat to, jak psal 1.8T, ze ti bude turbo vypinat o milisekundu driv. Nemam nic proti tomu, kdyz si chces nicit motor, ale nevim jestli za ty prachy ten sportovni filtr stoji. A hlavne pokud u tohoto motoru nezvysis vykon alespon o 20% tak to proste nepoznas. A uz je to tu zase....ach jo, neumis cist? Mluvil tady nekdo o zvysovani vykonu notabene filtrem? Proboha z ceho jsi to vypatral? Navic vazne nestojim o podobny chytry komentare a jeste jednou tedy zadam vsechny "inzenyry" at si svoje komentare nechaji pro sebe nebo na jina vlakna! Zde prosim prispevky k veci, diky Editováno: 30. Březen 2010, autor: Olin Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 10. Březen 2010 Sdílet Vloženo 10. Březen 2010 No a muzes nam tady ty chytroline vysvetlit proc tam chces rvat sportovni filtr. Promin jestli jsem ti nejak rozdmichal tve ego, ale vyjadrujes se tady jako absolutni hovado a nedokazes rozumne odpovedet a reagovat. Takze si tam klidne narvy co chces, ale pak sem nechod brecet, ze se ti neco vysralo. K tematu: To co ti uz tady nekolikrat bylo napsano, sportovni filtr nema smysl. Kolega si nechal ocipovat Yetiho s timto motorem a dal si tam novy filtr od KN, ovsem keci, ktere KN pise na svem webu ze jejich filtry vydrzi 1,5 milionu km, jsou pekny blbosti. Po 10-ti tkm byl filtr kompletne v haji a nesel uz ani vyprat, nejhorsi na tom je, ze ten filtr pravidelne pral(ono je to take mozna tim, kde se ten filtr provozuje, tento Yeti jezdi na Ostravsku, ale nevim neco by to vydrzet melo). No a to nejlepsi na zaver, jakmile se vratil ke klasickemu filtru klesla mu spotreba o 0,5l a vykon zustal nezmenen ... vykon si nechaval merit na brzde jak s filtrem od KN tak i s filtrem standardnim. Nemam hodnoty se standardnim softwarem, ale jen s upravenym, takze ti nedokazu presne rici co to udela s normalnimy daty(narust vykonu ktery jsem uvadel v minulem prispevku znam jenom z atmosfericke 1.6-ky), ale po chipu to evidentne nema zadny vyznam. Muj minuly prispevek byl jenom zjistenim toho jestli chces machrovat s tim ze mas super sportovni filtr a nebo jestli o teto problematice aspon neco malo vis. Preber si to jak chces. Jo a mimochodem ja jsem Ing. .... tak opatrne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prema1 Vloženo 30. Březen 2010 Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 Tak já se taky přidám. Dostal jsem černou vložku do vzduchového filtru, vypral jsem ji, nastříkal a dal ji rovnou do auta. Nevím jestli se zvednul výkon, ale spotřeba mi šla skoro o 1l dolu a lépe se to rozjíjždí z nižších otáček. Ale na rychlost to asi nemá význam. I přes to se asi vrátím zět k obyč filtru, po tom co tady čtu že to pujde do kopru. Ale opravdu jsem to poznal dost citelně. Hlavně na spotřebě. Přema (mam Fabii 1.9 TDi) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal N Vloženo 30. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 Jo a mimochodem ja jsem Ing. .... tak opatrne Ty jsi hlavně debil a navíc neumíš ani pořádně česky a evidentně ani čtení Ti moc nejde, což bys jako inženýr ovládat asi měl. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu, jen bych si Tě dovolil požádat (jak jsem ostatně učinil již v příspěvku výše) abys sem své podobné výlevy už nepsal. Moc děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal N Vloženo 30. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 Tak já se taky přidám. Dostal jsem černou vložku do vzduchového filtru, vypral jsem ji, nastříkal a dal ji rovnou do auta. Nevím jestli se zvednul výkon, ale spotřeba mi šla skoro o 1l dolu a lépe se to rozjíjždí z nižších otáček. Ale na rychlost to asi nemá význam. I přes to se asi vrátím zět k obyč filtru, po tom co tady čtu že to pujde do kopru. Ale opravdu jsem to poznal dost citelně. Hlavně na spotřebě. Přema (mam Fabii 1.9 TDi) Konečně nějaká konkrétní zkušenost. Díky Ti za ni. Nakolik se necháš ovlivnit tím co se tady probírá je čistě Tvá věc - mé doporučení, povídej si o tom s profíkama, internet evidentně není nejideálnější místo k vytvoření objektivního názoru. Mohl bys mi prosím napsat typ toho filtru, respektive té vložky? Je to jen pro informaci s 1,8TSi to nic společného nemá, ale zajímá mne to. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mates_XIV Vloženo 30. Březen 2010 Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 (editace) 2) u 1,8TSI FL např výrobce nově zavedl dvě olejová čerpadla... jedno s menším tlakem (potřebuje tak méně energie) a druhé se připíná když je potřeba vyšší mazací tlak. Toto spočítat, otestovat v praxi - počet testovacích motorů, časy na brzdě.. stovky hodin projektantů a testovacích řidičů, stovky tisíc ujetých km.. uprava montážní linky, úprava technologických postupů , samotná výroba toho čerpadla - odlití, obrobení, montáž ložisek s hřídelemi... to všechno stojí miliony... a výrobce to všechno udělá aby získal drobnou úsporu energie na olejovém čerpadle, kterou ani neprezentuje jako zvýšení výkonu 118Kw.... A pak přijde někdo, kdo úpravou kterou provede amatér co sotva udrží šroubovák v ruce za 10min ve své garáži a přihodí 10kw... Připadá vám to reálné??? Je opravdu ta automobilka tak blbá že se zabývá druhým olejovým čerpadlem jehož zavedení do praxe stojí miliony a přinese možná 0,5Kw a nechá si utéct naprosto jednoduchý způsob jak přihodit 10kW??? Todle je zdravej názor. Čerpadlo je tam jen jedno. Ale umí si mechanicky zmenšit pracovní plochu zubového čerpadla a tím redukuje tlak. Čerpadlo je poháněno od rozvodů a tím se zmenší ztrátový výkon. Todle všechno je ale hlavně kvuli CO2. Co se týče filtrů je to prostě blbost. Stejnak jako rady některých odborníků měnit ho po 15 000. Editováno: 31. Březen 2010, autor: Mates_XIV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 30. Březen 2010 Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 Konečnějaká konkrétní zkušenost. Pokud si filtr opravdu namontuješ hlavné ho dobře udržuj.Přeci jen sportovní motory u kterých se hlavně používá jezdí přes sezónu a v zimě se na nich dělá generálka, takže nasátý prach nenadělá tolik škod.Touto cestou asi jít nechceš a tak zbývá jen důkladná prevence. Ale jak psali kluci přes turbo stejně víc vzduchu nedostaneš (obtokový ventil vzduch přepustí zpět do sání před turbo)chápu to spíše jako vzhledovou záležitost.Tyhle filtry na pohled v motoru vypadají hezky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 30. Březen 2010 Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 (editace) Jo a mimochodem ja jsem Ing. .... tak opatrne Ty jsi hlavně debil a navíc neumíš ani pořádně česky a evidentně ani čtení Ti moc nejde, což bys jako inženýr ovládat asi měl. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu, jen bych si Tě dovolil požádat (jak jsem ostatně učinil již v příspěvku výše) abys sem své podobné výlevy už nepsal. Moc děkuji Hmm a ty budes asi taky opravdovej specialista, kdyz neumis ani poradne citovat predchozi prispevek, ja jsem ti napsal zkusenost, jenze ti nevyhovuje, tak proste urazis ... si chudak. Editováno: 30. Březen 2010, autor: Bladik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prema1 Vloženo 31. Březen 2010 Sdílet Vloženo 31. Březen 2010 Konečně nějaká konkrétní zkušenost. Díky Ti za ni. Nakolik se necháš ovlivnit tím co se tady probírá je čistě Tvá věc - mé doporučení, povídej si o tom s profíkama, internet evidentně není nejideálnější místo k vytvoření objektivního názoru. Mohl bys mi prosím napsat typ toho filtru, respektive té vložky? Je to jen pro informaci s 1,8TSi to nic společného nemá, ale zajímá mne to. Díky Není vůbec zač.. Dnes jsem se na tu vložku kouknul a není tam napsaná žádná firma, je celý černý s drobnými červenými doplňky. S tou vložkou se to lépe rozjíždí už od 1200ot. a motor nemá tendenci tak drnčet při jízdě okolo 1500ot ( někomu to třeba nedělá ale mě jo) a při jízdě v klidu, do 100kmh se dostanu na silnici III tř. do 4,5l a to se mi dříve nepovedlo ani náhodou. A když jezdím po rovině do 100kmh tak jedu za 4,3 a o tom jsem si s normálním filtrem mohl nechat jen zdát. Ale v těch vyších otáčkách už to asi nemá takovej vliv, kvůli tomu odpouštění tlaku. Dnes jsem ho vyndal a pořádně jsem ho prolil olejem na filtr do motorky, tak snad to bude ok.. TAk ho tam asi nechám.. Jsem rád že jsem někomu pomohl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.