Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

No, 1,4 ma trosku vyssi spotrebu, takze i u toho plynu bude vyssi, ale myslim, ze se nemusis bat, ze by to bylo na deseti. To leda, tak po meste, ale jinak ne.

jo ikdyby jsi dal podtlak, tak to nebude tak dramatické. U Feldy jsem měl podtlak BRC, na benzín jsem měl průměr 6,5l a na plyn 8-8,5l.

u LPG spotrebu viacej ovplyvnuje nastavenie, ako styl jazdy.

takze ziadne strachy.

kvalitne namontovat, zostelovat a je to O.K.

;)

Tak hlavně nešetřit na montážní firmě?Rád bych tam dal sekvenční.Sice to je drahé,ale myslím,že už o dost kvalitnější.Firma Gera Hradec Králové.Nemá někdo zkušenosti?

to je o LPG (předpokládám propanButan) a co klasický zemní plyn ?

to je o LPG (předpokládám propanButan) a co klasický zemní plyn ?

myslíš CNG? Do toho bych nešel z jednoho prostého důvodu, není tak rozšířená síť čerpaček. Pravda provoz je za hubičku, ale ...

jare: pokud by jsi šel do podtlakového systému, počítej s nárůstem spotřeby o 1,5 - 2l oproti tvé současné spotřebě, kterou máš v benzínu. U sekvenčního vstřiku by byl větší komfort bez ztráty výkonu, s o něco delšími servisními intervaly lpg a navýšením spotřeby max do 1l oproti současné spotřebě v benzínu :palec2:

A kromě spotřeby na LPG,jaký je ještě rozdíl v ceně servisních prohlídek v porovnání sekvenční vstřik a podtlak?Řekněme přepočet na kilometry nebo na jeden rok.

No na podtlaku, jsem nějaké zvýšené náklady nespatřil (tzn. jen revize popř. doseřízení). U sekvenčního vstřikování (alespoň u Tartariny) se mění gumičky ve vstřikovačích a a vstupní filtr na LPG. Takže s revizí bratru 700,- Kč.

No na podtlaku, jsem nějaké zvýšené náklady nespatřil (tzn. jen revize popř. doseřízení). U sekvenčního vstřikování (alespoň u Tartariny) se mění gumičky ve vstřikovačích a a vstupní filtr na LPG. Takže s revizí bratru 700,- Kč.

Tak jak tomu rozumím tak výměna gumiček jednou za rok?Nebo to je omezeno kilometry?

je to omezeno kilometry, tuším že je to 25 t. km, ale Wasserman by ti to řekl asi přesněji. Jinak mi to zahlásí ten přepínač s diodovou indikací, kdy mám jít na servisku, takže to nijak nehlídám

Jare:

-u sekvenčního vstřiku jsou prohlídky po 20t km, zahlásí Ti to ten diodový přepínač, jak píše Malta (aspoň tak jsem byl poučen já)

- u podtlaku je prohlídka po 10-15t km (většinou 15)

U obou systémů se při prohlídce mění LPG filtr, svíčky a seřizuje se. S těmi gumičkami netuším, budu se muset poptat :unsure:

U výměny svíček je rozdíl pouze v tom, že u podtlaku se dávájí jiné tepelné hodnoty svíček než jaké jsou v autě doporučené z výroby, u sekvenčního vstřiku jsou tepelné hodnoty svíček stejné.

Co se ceny prohlídek týče, tak já platil za prohlídku vždy okolo 1200,-Kč, jak u starého auta s podtlakem, tak i teď u sekvenčního vstřiku ve Fabii, asi záleží na firmě. Když tak vidím, co píše Malta, tak mám pocit, že začnu jezdit na servis do Boskovic, stejná firma, různé ceny... :disgust::D-_-

Jinak u obou systémů 1x za 60t km se ještě mění membrány (ve spojení s prohlídkou). Cena tak vzroste max. o 500,-Kč.

Upraveno od Wassermann

to Wassermann:

tak to jsem měl z tvého pohledu auta s podtlakovým systémem bezúdržbová ;) . Měl jsem taková celkem tři (Š120LS;BRC-2 roky;55t km,Forman 92;BRC-3roky60t km,Felicie Combi 1,3MPILovTec-2roky;66t km) a ani u jednoho jsem žádný filtr LPG neměl, servisáci mě viděli akorát u revize a auta jezdili bez problémů. Jediná Škodárna potřebovala naladění karbecu na zimu a na léto, ale to mi dělal kamoš mechoš. Svíčky jsem si dělal po 15t km sám.

Takže na LPG garančky jsem zvaný až teď se sekv.vstřikem

to Malta: to koukám... :huh:

Já u podtlaku potřeboval seřízení 1x ročně na spektrálním analyzéru, protože to jinak trochu blblo. Svíčky jsem si většinou taky měnil sám, protože když jsem je jednou nechal měnit v servisu, tak mechoš neupravil vzdálenost mezi elektrodami (z výroby bylo 0,7mm a na autě mělo být 0,6mm) a auto pak bylo nějaké mdlé <_<

Když jsem chtěl jen revizi, tak stála 500,- :unsure: V podstatě je to cena za kulaté razítko, veškerá revize spočívala v očuchání všech spojů detektorem, za 2-3 minuty není co řešit <_< Některé konkurenční firmy jsou v tomhle i tady v Brně vstřícnější a dělají samotnou revizi za 300,-... Z Tvého popisu uszuji, že ani regionální rozdíly v cenách nebudou zanedbatelné B)

to Malta: jseš si jistý, že Ti LPG filtr někdy neměnili, aniž by Ti o tom řekli? LPG filtr je poměrně malý, cca 6-7 cm v průměru a je "zavřený" v reduktoru, tj. taková ta první malá kulatá záležitost, do které jde trubka od nádrže (trochu krkolomný popis, vím :D ). Filtr by se měl měnit 1x za 15t km a je to položka tak do 50,-Kč...

Já si v návodu, co jsem dostal po montáži LPG u prvního auta na plyn (Favorit BMM, na LPG 91t km) nějak blbě vysvětlil interval výměny lpg-filtru, prostě z toho, jak měl servis vytištěnou tu brožuru, co dávají po montáži k autu, mě vyplývalo, že filtr se mění po 3 letech nebo 60t km společně s membránami :t No byla to moje blbost, měl se opravdu měnit po 15t km... A já přijel na jeho výměnu asi po 48t km s tím, že auto nějak cuká. První věc, na kterou se servisák zeptal, byla kdy byl měněný filtr? No a já mu na to s klidem odvětil, jak měněný, ten je tam od montáže... Mechoš zbystřil, odkud asi vítr vane a když zjistil, že jsem na tom filtru najezdil skoro 50t km, tak šel do kolen... :D:t Poté kdykoliv mě mechanici viděli, tak pobaveně vtipkovali, že se uvidíme na další výměně filtru za dalších 50t km :D-_-

BTW: po kolika km Ti signalizoval sekvenční vstřik ve Fabii, že chce do servisu? Mě to do servisu dokopalo už lehce po 20t km a i intervaly prohlídek v lpg příloze velkého TP mám předepsány po 20t km...

ne, opravdu, výměnu LPG filtru jsem viděl až teď u sekv.vstřiku a opravdu jsem k LPG servisákům nejezdil, jen na revizi (200-300 Kč).

Jinak ta hláška byla asi po 20t km, ale začalo mě to dělat těsně před dovčou, tak jsem to ještě narychlo konzultoval se servisákem a ten řekl ať v klidu odjedu a ničeho se nebojím. Pak měl dovču zase on, takže jsem tam nakonec jel, když jsem měl o 10t km víc :)

A mám ještě jednu otázku.Zda je možné mít auto na lpg v garáži s jámou.Už jsem to tu nekde četl,ale odpověď vyšla jen na nějaký odkaz.Tak nevíte jak to je.Je mi jasné,že mi to nikdo kontrolovat nebude,ale jaký je na to odborný pohled.

A mám ještě jednu otázku.Zda je možné mít auto na lpg v garáži s jámou.

jare: nemělo by být, bohužel. Při případném úniku klesá LPG k zemi, tedy do nejníže položeného místa (narozdíl od zemního plynu, který stoupá vzhůru a je tedy bezpečnější) a z místa jako je montážní jáma je pak velice těžko odvětratelný. Je to stejný důvod, proč je preventivně zakázán vjezd vozidel s lpg pohonem do podzemních garáží :(

BTW: garáž, v které parkuješ auto s pohonem lpg (i pokud nemá jámu) by správně měla mít, tuším se to nazývá tzv.příčné větrání - u garáže standardní velikosti jde o min. 4 větrací otvory, kde 2 by měly být snad okolo 20 cm nad zemí a další 2 v horní části garáže. Většina třeba řadových garáží to splňuje, protože co jsem si tak všiml, odvětrávací otvory mají všechny. Úplně přesně si ty rozměry a umístění větracích otvorů nepamatuji, ale můžu se Ti mrknout do předpisů -_-

Pokud by jsi chtěl mít jistotu, že k úniku lpg nedošlo, prodávají se homologované detektory úniku lpg pro domácí použití (cena cca 1000-1500,-Kč), napájené ext.zdrojem nebo baterií 9V a umisťují se v garáži 20cm nad zem (v tvém případě asi nejlépe do oné montážní jámy) a při případném úniku vyvolají akustický a optický poplach nebo mohou automaticky spustit třeba odvětrávání. To už je ale technicky náročnější, hlavně s ohledem na nutnou plynotěsnost celého odvětrávacího zařízení, umístění spínacího relé mimo prostor možného úniku atd. :unsure:

  • 2 týdny později...

Dk za vyčerpávající odpověď.Také jsem zjistil,že při kolaudaci montážních jam se vyžaduje větrání ventilátorem před rožedím světla atd.Ale to je už opravdu spíše pro profi dílny.Pokud bude někdo mít více zkušeností s LPG uvítám každou zkušenost.Asi se pro lpg rozhodnu,ale pojedu na první technickou tak to nechám až po STK.Nebo by bylo lepší před STK?

nech to po technické, ať nemusíš více platit. Přihlásit LPG budeš muset tak jako tak, ale na technické bys platil navíc LPG emise a i technická je o něco dražší než bez LPG. Tak si ušetři teď zbytečné poplatky ;)

Také jsem si to tak myslel.Je rozdíl mezi druhy systémů.Nemyslím sekvenční a podtlak ale ruzné druhy sekvenčních systémů(výrobců)Je některý lepší?

Řekl bych to tak, nevím jestli je některý lepší či horší, řeš to podle toho co máš za možnosti v okolí, popř. si zkusit sehnat reference od servisáka (pokud je dobrý) měl by ti nějaký kontakt dát na někoho kdo ten daný systém už má namontovaný.

Původně jsem také hledal podle ceny sekv.vstř., a nejlacinější mi vyšel Liberec, ale je to 160 km od nás a osvítil mě duch svatý že jsem do toho nešel. Vybral jsem si nakonec firmu v Boskovicích (18 km od nás), navíc to mám při cestě do práce, takže jakékoliv doladění (a že jich z kraje bylo, než jsme to vychytali) jsem řešil při cestě z práce. Když si pomyslím, že bych to musel absolvovat vždy do Liberce, tak by mě asi piclo kol100

Tak jsem dal na tvoji radu a našel jsem na netu.Jedna firma nabízí Toto:

Plynové zařízení IV. generace ELISA SGI

Plynové zařízení IV generace se montuje do široké škály nových typů vozidel s vícebodovým vstřikování benzínu, vybavených diagnostikou OBD (On Board Diagnostic). Systém vstřikování plynu čtvrté generace je nejnovější zařízení pro pohon vozidel na LPG. Systém vstřikování plynu SGI (Seguential Gas Injection) využívá v plné míře originál signály pro benzinové vstřiky z benzinové řídící jednotky pro každý válec. Při montáži zařízení SGI do vozidel není potřebná žádná dodatečná montáž emulátorů. Zařízení garantuje splnění požadavků OBD (On Board Diagnostic) a emisních limitů EURO 3 a EURO 4. Plynová řídící jednotka ELISA spolupracuje se základní benzínovou řídící jednotkou a všechny snímače na vozidle zůstávají plně funkční.

Je to klasický sekvenční vstřik nebo něco nového?

Pochopil jsem že to je ELPIGAZ,ale pro jistotu www.pmk.cz

Samozřejmně atm mohu zavolat,ale zatím se mi to nikdo nevzal,tak jsem posílal email-odpověď zatím žádná.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.