Přejít na obsah

Spatne starty u O 1.6 75kW


chase

Doporučené příspěvky

Zdravim, posledni dobou me zlobi studene i teple starty, jinak po startu motor slape pekne. Motoru se nechce naskocit, starter, baterie, cidlo tep. motoru, klapka v poradku, svicky jsem jeste nekontrolovat, najeto 50tis. Podle me je na vine palivo, ktere nejspis propousti nejaky zpetny ventil na ceste k motoru. Na ceste je cerpadlo, filtr a regulator. Ma filtr zpetny ventil? Cerpadlo asi urcite ze?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam to same auto a podobny problem.Nekdy,tj. tak jednou za tyden musim pri studenem motoru startovat treba 2-3x,pri teplem vse v pohode.Filtr jsem taky menil a zadna zmena. Tak cekam kdy se to projevi naplno.Na nic jsem neprisel.

Studene starty by mohl zpusobovat snimac chladici kapaliny, u sebe me to napadlo hned, ale pak jsem to vyloucil protoze mam problem i s teplym startem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolko mas najazdenych kilometrou???? Kedy si menil palivovy filter???? :)

Palivovy filtr jsem jeste nemenil, no jak pise "yockey" mam najeto kolem 50tisic. Uvazoval jsem, ze pokud by byl problem s filtrem, tak by to delalo neplechu s palivem i po startu, kdyby byl treba ucpany. Nevim jestli je tam nejaky zpetny ventil, pak bych to preventivne vymenil asi hned. Pak zbyva uz jen cerpadlo, zmerit tlak pri startu, ani pokles tlaku pri stojicim motoru, nijak nemuzu, zadny spec. pripravek nemam, tak asi vymenit kus za kus a doufat je problem byl spravne lokalizovan.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Studene starty by mohl zpusobovat snimac chladici kapaliny, u sebe me to napadlo hned, ale pak jsem to vyloucil protoze mam problem i s teplym startem.

Dik,ale n prosinci jsem menil komplet termostat i s tim cidlem,takze je to nove,no ale muzu zkusit vymenit,mam jedno doma,sice cerne, ne zelene,ale se stejnym cislem.kupoval jsem ho kdysi kdyz mi odesel ten puvodni.Palivovy filtr jsem menil pred mesicem.Tak nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivovy filtr jsem jeste nemenil, no jak pise "yockey" mam najeto kolem 50tisic. Uvazoval jsem, ze pokud by byl problem s filtrem, tak by to delalo neplechu s palivem i po startu, kdyby byl treba ucpany. Nevim jestli je tam nejaky zpetny ventil, pak bych to preventivne vymenil asi hned. Pak zbyva uz jen cerpadlo, zmerit tlak pri startu, ani pokles tlaku pri stojicim motoru, nijak nemuzu, zadny spec. pripravek nemam, tak asi vymenit kus za kus a doufat je problem byl spravne lokalizovan.

chase, uz si to nejak poresil? By mi to docela pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chase, uz si to nejak poresil? By mi to docela pomohlo.

Zatim jsem na nic neprisel, o vikendu zkontroluju jestli nezustava otevreny regeneracni ventil odvetravani nadrze pri startu, zkusim jeste zkontrolovat ten regulator tlaku paliva jestli neni tlak paliva pri startu moc maly (hodil by se nejaky manometr :-(), vic me ted nenapada....pak by mohla byt na vine jeste sirokopasmova lamba sonda, ale ja ji mam novou, nevim jak ty. Normalne by asi mela byt lambda regulace pri studenem motoru a pri startu vypnuta, ale mi tam mame cerpadlo sekundarniho vzduchu, takze asi regulace zacne hned jak se zahreje sonda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem o vikendu proveril regeneracni ventil..OK (pri startu vypnuty), bohuzel nemel jsem k dispozici manometr pro zmereni systemoveho tlaku pri startu. Jinak jsem zjistil ze palivove cerpadlo se spusti az s nastartovanim motoru, pri zapnutem zapalovani stoji.Zrejme mam vadny zpetny ventil na cerpadle nebo nekde unik cestou od cerpadla k motoru.

Jeste by me zajimalo u dvojiteho snimace teploty motoru jestli maji byt odpory termistoru pro RJ i pro budik stejne, ja jsem nameril na odporu pro budik o cca 20% mensi odpor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem o vikendu proveril regeneracni ventil..OK (pri startu vypnuty), bohuzel nemel jsem k dispozici manometr pro zmereni systemoveho tlaku pri startu. Jinak jsem zjistil ze palivove cerpadlo se spusti az s nastartovanim motoru, pri zapnutem zapalovani stoji.Zrejme mam vadny zpetny ventil na cerpadle nebo nekde unik cestou od cerpadla k motoru.

Jeste by me zajimalo u dvojiteho snimace teploty motoru jestli maji byt odpory termistoru pro RJ i pro budik stejne, ja jsem nameril na odporu pro budik o cca 20% mensi odpor

[/quoteTo je podle mne v poradku.Cerpadlo se spusti na cca. 1s po otevreni dveri u ridice,pak po zapnuti klicku,ale zase na cca. 1s,pak asi az pri startovani,to je jasny.Ja uz taky nevim,lambdu mam taky novou,vim ale, ze tu za katem mam v haji,ale to uz delsi dobu a nikdy predtim problem nebyl.vse mam nove nebo zanovni, tim myslim svicky,kabely,filtry vc. palivoveho atd. Asi to navezu do servisu,at s tim nic nedelaj pokud na nic neprijdou,ale at mi zmeri tlak paliva a regulacni ventil.

jeste by mne zajimalo,v cem je zpetny ventil paliva,pres ktery klesa tlak,v regulacnim ventilu nebo v cerpadle? Taky mne napada,ze jestli pada tlak,jako ze asi jo, pac cim vlezu do auta dele,tim hur startuje,chci rict za 2 hodky po dojeti no problemo, za den 2x tocim.Taky muze bejt v haji nejaky vstrik,muze pres nej teci palivo do sani a pak ty starty, i kdyz pri jizde problemy nijak nepocituju,auto je pri jizde OK. az budu neco vedet tez se ozvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem nezjistoval jestli se cerpadlo spustit na cca 1s po otevreni dveri a taky pri zaspnuti zapalovani. Jinak by mel problem se startem po delsim stani asi kazdy, protoze tesnost vstrikovacu urcite povoluje nejakou tu kapku (podle DP max 2 kapky/min). Zmereni systemoveho tlaku paliva by melo odhalit na ktere strane unika, jestli vstrikovaci nebo zpetnym ventilem. Podle me regulator zpetny ventil nema, jen reguluje skrceni tlaku podle podtlaku v sani (podle DP volnobeh 0,25MPa, otevrena skr. klapka 0,3MPa). V palivovem filtru asi taky nebude (asi tam bude jen papirova filtracni vlozka, nic vic), takze jedine v cerpadle.

Editováno: , autor: chase
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mám 1,6i 74kW AKL r.v.2001 a ten istý problém. Auto je servisované v Škode u kamaráta a ani na počítači ani inak nič nezistil, menil čidlo teploty aj palivový filter, batéria je nová a nič. Robí to či je vonku zima alebo teplo, či je auto studené alebo teplé, nič nato nemá vplyv. Niekedy sa mi to stane aj 2x za den, inokedy je aj mesiac pokoj. Štartér točí, vyzerá že aj čerpadlo je v poriadku. Už sa stalo, že motor naskočil a hneď zhasol. V poslednej dobe za studena už začínajú kolísať otáčky, a niekedy je dosť cítiť benzín. Auto je v dobrom stave, servisované stále v Škode, so serviskou, toto je jediný problém, ale už mi to začína liezť na nervy.

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dej vedet na co prisli pripadne jake namerili tlaky paliva pri startu/zatezi

tak, pri startu je tlak paliva 3, pri volnobehu 2.6,tak nejak v poradku.Vse ostatni v poradku.Zjistili ale,ze tam mam jeste origos baterii bosch,tu cernou,a protoze je to rok 2001, bude to tutove tim.Mam radsi koupit jinou nebo ji zkusit nabit.Mozna tim jak uz je stara a toci,nema to silu jeste dat jiskru hned.Je fakt,ze kdyz jedu delsi jizdu tak to startuje,kdyz jen do prace a z prace tak problem.Logicke to asi bude,to je teda zavada.Snad to bude tim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, pri startu je tlak paliva 3, pri volnobehu 2.6,tak nejak v poradku.Vse ostatni v poradku.Zjistili ale,ze tam mam jeste origos baterii bosch,tu cernou,a protoze je to rok 2001, bude to tutove tim.Mam radsi koupit jinou nebo ji zkusit nabit.Mozna tim jak uz je stara a toci,nema to silu jeste dat jiskru hned.Je fakt,ze kdyz jedu delsi jizdu tak to startuje,kdyz jen do prace a z prace tak problem.Logicke to asi bude,to je teda zavada.Snad to bude tim.

Ja tu svoji baterku z roku 2002 vymenil pred pul rokem (vydrzela 6let), nemel sem s ni moc najeto, ale pri startovani uz docela dost klesalo napeti i kdyz byla plne nabita, takze jsem ji pred zimou preventivne vymenil. Nevim jak dlouho bezudrzbove baterky vydrzi, rekl bych tak 5-6 let pokud se o ne dobre staras (zalezi hodne na poctu cyklu nabiti/vybiti). Urcite bych ji aspon zkusil zmerit nez bych ji nahradil novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem napojil baterku na 20h na nabijecku na 3A a prd, toci to porad stejne pomalu,no asi je v haji,pac hned po napojeni zacla hned plynovat,to bylo krasne slyset. tak si musim nekde nejakou pujcit abych zjistil co a jak.jo,nemam DP na octu,kdyby mi nekdo napsal, zda-li je namereny tlak paliva v poradku nebo ne, v servisu mi rekli ze ano ale ja fakt nevim,treba se nechteli v tom hrabat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto stara baterka bude asi nejspis v haji. No muzes zkusit jakou ma soucasnou jmenovitou kapacitu, ted kdyz ji mas uz nabitou, nech ji vybijet proudem 5% jmenovite kapacity az klesne napeti na (1,75V na clanek, 10,5V), no a pak vynasob vybijeci proud v A hodinama nez dosahla 10,5V a mas kapacitu. Dival jsem se do DP co jsem si stahl z netu ze tlak pri volnobehu 0,25MPa, podle zatizeni stoupa az na 0,3MPa no a pri startu to bude asi jako pri plnem zatizeni, takze 0,3MPa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za info,takze ten tlak bude v pohode, protoze pri startovani byl tlak 3, pri volnobehu uz mene.s tou baterkou dobrej tip,ale ja nevim cim zatizit tu baterii abych mel odber ty 3A,v elektrice se nevyznam <_< .kazdopadne i po nabijeni namerim normalnim merakem jen 12V, myslim ze by mela mit 12,6 nebo 13,2, tez uz si to z fyziky moc nepamatuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za info,takze ten tlak bude v pohode, protoze pri startovani byl tlak 3, pri volnobehu uz mene.s tou baterkou dobrej tip,ale ja nevim cim zatizit tu baterii abych mel odber ty 3A,v elektrice se nevyznam <_< .kazdopadne i po nabijeni namerim normalnim merakem jen 12V, myslim ze by mela mit 12,6 nebo 13,2, tez uz si to z fyziky moc nepamatuju.Jeste taky zkusim vycistit ten podtlakovej regulator paliva, podle mne to sitko bude pekne zajebany,i kdyz tim to nebude, jen pro klid duse.Taky jsem zjistil ze i benzinaky se musi odvzdusnovat ta vstrikovaci lista,aspon u O2,takze na to taky mrknu.Dik za rady.

omlouvam se, ja misto upravit dal citovat, jsem to ale lama.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No 12V po nabiti je malo, nevim presne jak u nove baterky, ale pamatuju si ze hustota pri plnem nabiti (pokud jsi nekdy cestou nevylil elektrolit) 1,28kg/l, no vztah napeti v klidu=hustota + 0,84 na clanek (2.12=1.28+0.84 tzn. 12.72V musis namerit u nove plne nabiteho aku). Takze u tebe to vychazi ze bys mel namerit cca 1,16 hustotu, takze baterka urcite nema svoji kapacitu a je na odpis.

Jinak ted o vikendu zkusim jeste vycistit vahu vzduchu, zatim jsem ji necistil tak nevim v jakem je stavu, na starty by mohla mit take vliv.

Editováno: , autor: chase
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chase, jak pokracujes? ja si pujcil od brachy baterku z feldy, 55Ah nejaka sracka neznackova,ale je to stejny,ale nema ji uplne novou no.Zacinam mit pocit, ze to tim neni.Ale cim? Vyndal jsem i ten regulator, a je cistej.premyslim o zapalovacim modulu, nejak ho testnout,a nebo vahou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dival jsem se na snimac vahy vzduchu ze bych ho vycistil, ale je jako novy (taky 50tis po zpevnenych silnicich, ani se nedivim). Pak snad uz jen zkontrolovat vstrikovace na tesnost a zbyva uz jen zapalovani. Tam se da ale v klidu snad jen zmerit vinuti na preruseni, kouknu do DP.....(tak podle DP zapalovaci kabel [4...8kOhm], sekundarni vinuti dvojite zapl. civky konektor 1-4 [4...6kOhm], konektor 2-3 [4...6kOhm]). Idelani by bylo pripojit osciloskop a prohlednout si energii jiskry a celkove prubeh zapalovaci jiskry ;-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no presne, to vinuti civky promerit muzu,zatim jsem to nedelal,dP take mam.napadaj mne krome te baterie jen svicky, mam je tam cca. 10000km ale v servisu mi tam dali Championky,tem ja ale moc neverim.Horsi je ten pristup na ne.Nemas nejaky typ, jaky klic na svicky s kloubem poridit, abych to mohl udelat sam a nerozlamal to sani? Klidne i foto,nechci kvuli kaze pio.ovine jezdit do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...