Přejít na obsah

Škrticí klapka 1.8T ARX - el.plyn


MišáK.

Doporučené příspěvky

Motor: 1.8T, ARX

Škrticí klapka s motorkem

Po vyčištění zůstává pořád nedovřená... mechanickou závadu to ale nehlásí a funguje správně, je asi na 4,7 stupně otevřená. Může být slabý péro? Dá se to nějak repasovat? Nemůže to být v tom motorku někde o zub přesazený?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

A co ti píše VAG? Kontrolka ti svítí? pokud se nepodaří zakládní nastavení, měla by být defaultně pootevřená, aby atuo startovalo a mohlo jezdit... záleží, jestli tam je mechanícká nebo elektronická závada... Ale jinak se ptáš hodně obecně, to se nedá tipnout takhle od stolu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ji taky stále pootevřenou,tuším že na 5. Ovšem základní nastavení udělám v pohodě. Pouze jsem vypozoroval, že když je motor zahřátý,je otevřená asi na 2 procenta. Tudíž to přikládám právě tomu zvýšenému volnoběhu, když je motor studený. A nebo to mají ve VISU špatně popsaný jako mnoho dalších jiných věcí. Nemají tam myslím popsáno, jestli to měřit na studeném či teplém motoru. Každopádně......dokud jezdí normálně,neřeším to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-10964-1257190167_thumb.jpgPokud vím, základní nastavení se dělá při vypnutým motoru a zapnutým zapalování - opravte mě, pokud se pletu. V tomto režimu má být podle VISu na 0,00% - což není nic proti ničemu a nemá se co "trhat", protože motor neběží... A základní nastavení je o tom projet si rozsah od Min do Max.

Podle mě prostě při vynutým motoru má být klapka zavřená ne? Čemu by to vadilo? Chápu u plynu lanko to nejde, ale u elektroniky to není problém a VIS to tak i popisuje!!!

A teplotu píšou cca 30 st.C. - je to pro RS motor AUQ s el. plynem.

Editováno: , autor: MišáK.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem to dneska studoval a zjistil jsem, že v klidu ji mám otevřenou na 4.7 % a když se postavím na pedál, je to 96,1%. Co mi však nejde do hlavy......když pomalu sešlapuju pedál, hodnota jde od zmiňovaných 4.7% na nulu a pak teprve začíná stoupat k 96,1%...jakoby to bylo -4,7% ...což je přece blbost.....Tak se koukejte připojit k diagnostice milý 1.8T a studujte, jak je to u vás, docela by mne to zajímalo.

Doplním ještě poznatek.....drahou polovičku jsem posadil do auta a já koukal, co vlastně klapka dělá. Takže ona je otevřená na těch 4,7%. Při mírném sešlápnutí plynu se úplně zavře a pak se teprve začne znovu otvírat.....až do oněch 96,1%. Jsem z toho trochu mimo.......

Jo a ještě jedna věc...když stojím na pedálu, klapka pořád jakoby trochu pracuje. Ale to si asi pravděpodobně hlídá polohu.

Editováno: , autor: sejra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem to dneska studoval a zjistil jsem, že v klidu ji mám otevřenou na 4.7 % a když se postavím na pedál, je to 96,1%. Co mi však nejde do hlavy......když pomalu sešlapuju pedál, hodnota jde od zmiňovaných 4.7% na nulu a pak teprve začíná stoupat k 96,1%...jakoby to bylo -4,7% ...což je přece blbost.....Tak se koukejte připojit k diagnostice milý 1.8T a studujte, jak je to u vás, docela by mne to zajímalo.

Doplním ještě poznatek.....drahou polovičku jsem posadil do auta a já koukal, co vlastně klapka dělá. Takže ona je otevřená na těch 4,7%. Při mírném sešlápnutí plynu se úplně zavře a pak se teprve začne znovu otvírat.....až do oněch 96,1%. Jsem z toho trochu mimo.......

Jo a ještě jedna věc...když stojím na pedálu, klapka pořád jakoby trochu pracuje. Ale to si asi pravděpodobně hlídá polohu.

No já to jen potvrzuju, mám AUQ. Já jsem na to chtěl už sám založit téma, že podle VIS se klapka nenastaví na 0% ale na nějaky drobny jak tady pišete ale chybu nevyhlásí.....

Co se týká toho polechtání plynu tak mně to taky jde nejdřív na 0 a pak nahoru.

Takže Buďto je to normalni chování a nebo jsme všeci v rici :) Toť muj nazor

PS: toho doregulování že se ty hodnoty hybou tak u mně někdo ano, někdy stojí pořád na svým

Editováno: , autor: Vladimír Kalandra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to jen potvrzuju, mám AUQ. Já jsem na to chtěl už sám založit téma, že podle VIS se klapka nenastaví na 0% ale na nějaky drobny jak tady pišete ale chybu nevyhlásí.....

Co se týká toho polechtání plynu tak mně to taky jde nejdřív na 0 a pak nahoru.

Takže Buďto je to normalni chování a nebo jsme všeci v rici :) Toť muj nazor

PS: toho doregulování že se ty hodnoty hybou tak u mně někdo ano, někdy stojí pořád na svým

Ahojte kluci, ja mám v aute úplne novú škrtiacu klapku, robil som si sám základné nastavenie. V klude mám klapku na 2,5stupna a za volnobehu to skočí na rovných 2. Čo som pozeral do Visu tak to mám presne podla toho ako to tam píse. Auto mám 1.6 74kw. A čo sa týka toho ked pridám plyn. Automaticky to stúpa ked sa dotknem plynu bez toho aby to spadlo na 0. Auto ťahá super.

A čo sa týka toho skákania na 0. Netrhne Vám motorom pri prudkej akcelerácii??? Lebo podla toho čo tu písete by správne malo. Ved logicky ked sa klapka úplne zavrie, automaticky sa motor musi pridusiť lebo nemá prísun čerstvého vzduchu.

Je to môj osobný názor. Môžem sa mýliť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte kluci, ja mám v aute úplne novú škrtiacu klapku, robil som si sám základné nastavenie. V klude mám klapku na 2,5stupna a za volnobehu to skočí na rovných 2. Čo som pozeral do Visu tak to mám presne podla toho ako to tam píse. Auto mám 1.6 74kw. A čo sa týka toho ked pridám plyn. Automaticky to stúpa ked sa dotknem plynu bez toho aby to spadlo na 0. Auto ťahá super.

A čo sa týka toho skákania na 0. Netrhne Vám motorom pri prudkej akcelerácii??? Lebo podla toho čo tu písete by správne malo. Ved logicky ked sa klapka úplne zavrie, automaticky sa motor musi pridusiť lebo nemá prísun čerstvého vzduchu.

Je to môj osobný názor. Môžem sa mýliť.

Názor ohledně klapky a přiškrcení vzduchu je správnej. Proto si myslíme, že tam místo oněch 4% volnoběhu máme jakoby -4% a e se klapka mechanicky otevírá (elektricky jde do 0) a pak jde výš do 96% (elektricky přitom mechanicky je 100%). Ale nepomáhá nám ani nastavení klapky (po nastavení se nevypíše ani chyba).

Takový mám problém konkretně já a pokud jsem pochopil správně tak i kluci nademnou. Jinak v chování auta nic nepozoruju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názor ohledně klapky a přiškrcení vzduchu je správnej. Proto si myslíme, že tam místo oněch 4% volnoběhu máme jakoby -4% a e se klapka mechanicky otevírá (elektricky jde do 0) a pak jde výš do 96% (elektricky přitom mechanicky je 100%). Ale nepomáhá nám ani nastavení klapky (po nastavení se nevypíše ani chyba).

Takový mám problém konkretně já a pokud jsem pochopil správně tak i kluci nademnou. Jinak v chování auta nic nepozoruju

Tak jsem na to koukal....není to -4%, ale normálně +4%. Při lehkém sešlapování pedálu jde na nulu a pak se stejnou drahou otvírá. Takže +4%.....0%......+.....Snad tomu rozumíte. A podotýkám...není to pouze elektricky, ale je to i mechanicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na to koukal....není to -4%, ale normálně +4%. Při lehkém sešlapování pedálu jde na nulu a pak se stejnou drahou otvírá. Takže +4%.....0%......+.....Snad tomu rozumíte. A podotýkám...není to pouze elektricky, ale je to i mechanicky.

Ja ti rozuměl že to není v -. Ale jen jsem myslel ze elektricky jo (i kdyz to neni zobrazeny), protoze jinak si prave ten rozsah 4-0-96% nedovedu vysvetlit.

No ale jestli to chodí jak říkáš i mechanicky při pohledu na klapku (nekoukal jsem nikdy, jsou potřeba dva) tak pak to asi tak má chodit. Ale důvod zavření teda nechápu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ti rozuměl že to není v -. Ale jen jsem myslel ze elektricky jo (i kdyz to neni zobrazeny), protoze jinak si prave ten rozsah 4-0-96% nedovedu vysvetlit.

No ale jestli to chodí jak říkáš i mechanicky při pohledu na klapku (nekoukal jsem nikdy, jsou potřeba dva) tak pak to asi tak má chodit. Ale důvod zavření teda nechápu

Auto jede jak má.....naštěstí. Ale tohle bych si klidně vysvětlit nechal od chytřejších. Taky mi to není moc jasný, proč to tak je a jestli to tak vůbec má být....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

kdo pak se vtom sroubovakem stoural :) jeste mrknete zda mate volnejsi lanko u klapky kdo ma mechan.ovladani.

Nesmi to bejt bez vule, proste vule v lanku musi bejt jinak to bude taky spatne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdo pak se vtom sroubovakem stoural :) jeste mrknete zda mate volnejsi lanko u klapky kdo ma mechan.ovladani.

Nesmi to bejt bez vule, proste vule v lanku musi bejt jinak to bude taky spatne

No ja lanko nemam a děla mi to to samy.... asi nebude problem v lanku ale samotné regulaci klapky.... pokud to teda tak opravdu nemá fungovat jak jsem už říkal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...