Přejít na obsah

Bionafta


Liboro

Doporučené příspěvky

Přesně lukashi.

Začínám pozorovat to samé co ty.

Výkon ujde, ale větší spotřeba a horší první ( ranní ) start.

V letáku informují, že se jedná o směs s min. obsahem BIO složky 31%. Informace k nezaplacení.

Šupl jsem tam na zkoušku 20l, tak počkám až to vyjedu a mrknu na spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám samej odborník ;) TDIčka mají bionaftu povolenou, koukněte do návodu nebo do techničáku. Jezdil jsem chvíli na směsnou od unicornu, auto jelo zhruba stejně, ale chlastalo cca o 1l víc než je obvyklé... ekonomickou výhodnost jsem nepočítal.
jj,vyssi spotreba,vykon u mne je nizsi.horsi prvni start,jinak ok.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špatný starty jsem nepozoroval, auto startuje zhruba stejně (drc, d-d-d-d-ddddd) :). Na internetu jsem četl rozvahu ohledně energetické hodnoty a MEŘO na tom bylo hůř než nafta, tzn. ve výsledku vyšší spotřeba/nižší výkon u bio phm. Zajímavou diskuzi jsem četl na foru dieselpower, kde do nafty/fritolu/bio přimíchávají nějakou směs ředidla/2T syntetického oleje. Trochu mi šla hlava kolem, když tam házejí čísly jak to má najednou výkonu a spotřeba jak jde dolů. Nečetl to někdo, nezkoumal to někdo, co je to zač?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by zajímalo toto : proč je k vidění jen na UNICORNU ??? ( teda možná se blbě koukám po benzínkách :rolleyes: ) a který typ naftového motoru je lepší pro toto palivo, konkrétně jestli klasika rotačka TDi nebo systém vstřikování čerpadlo - tryska TDi PD ????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem četl různě na fórech, tak na palivo NAFTA / OLEJ cca v poměru 70 / 30 pro naftu v létě bez úprav je lepší PD, z důvodu toho, že každý válec má svoje vlastní čerpadlo, navíc palivo se více ohřívá oproti klasickému TDi ( má zespodu chladič !!! ) ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Špatný starty jsem nepozoroval, auto startuje zhruba stejně (drc, d-d-d-d-ddddd) :). Na internetu jsem četl rozvahu ohledně energetické hodnoty a MEŘO na tom bylo hůř než nafta, tzn. ve výsledku vyšší spotřeba/nižší výkon u bio phm. Zajímavou diskuzi jsem četl na foru dieselpower, kde do nafty/fritolu/bio přimíchávají nějakou směs ředidla/2T syntetického oleje. Trochu mi šla hlava kolem, když tam házejí čísly jak to má najednou výkonu a spotřeba jak jde dolů. Nečetl to někdo, nezkoumal to někdo, co je to zač?

Je to ředidlo Bezaromatik je k dostání v drogeriích ,plechovka vyjde cca 70-80Kč.Míchá se s naftou v poměru 1:400.Konkrétně

dávám 1,25Dcl na 50l nafty.Olej m2t nedávám,nafta myslím je dost mastná.Auto je opravdu živější a spotřeba je nižší,ale to záleží na stylu jízdy.1,9Tdi 66kw trysky sprint 764.Na dieselpowru to nějaký hlavoun z rafinerky hanil,že odejde motor atd.,druhý

maník však oponoval a dokonce ukazal certifikát,že Bezaromatik je vlastně frakce ropy a má obdobné složení jak různé

sračky aditiv co se prodávají u pump za nekřestˇanské peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mne by třeba zajímalo, včem tkví ta ekologická šetrnost. Nikdo z politiků se nezajímal o to, kolik toho propálí zemědělské stroje při její výrobě (růstu)... :smich:

Já bych to teda do auta nelil....

Do nějaký multikáry možná ale do OII ne e!

Editováno: , autor: Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do PD motoru natož pak CR ani omylem, ale neleju jí ani do svého - když jsem kdysi jezdíval Pažoutem 309 D, studoval jsem nějaké materiály Seta diesel, a dočetl jsem se, že by se potom měla 1x ročně odkalovat nádrž. Ušetřit pár korun na naftě a zaplatit to potom v servisu? Takže jsem jí nelil ani do něj lol

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Viktor X:

Myslím si, že ta 309 by to schroustla.... Odkalíš si doma sám, to nevidím problém, spíš si myslím, že ten motor by měl na to být seřízenej.

Onehdá si pamatuju, když jsem to do Renaulta nalil omylem.

Druhý den bylo -15°C a auto jsem natáčel asi 2 hodiny (fénovali jsme, letlampovali apod.)

Nakonec to i chytlo a jel jsem hned k benzínce ředit. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No moc se mi pod něj nechtělo, ležet na silnici... nicméně teď jezdíme tak jako tak všichni ca na 0 - 10% Bionaftu, dle nálady čerpadláře - aspoň tak se to kdysi říkalo, že procenta biosložky musí sedět v souhrnu, každá várka však může být jiná...

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj, nevím zda se to tu někde již neřešilo, ale zajímal by mě jaký názor máte na používání metysesteru (bionafty) ve vašich octávkách. Nejlépe když budou přispívat fundovaní tzn. ti co na to nějakou dobu jezdí a jaké mají zkušenosti a postřehy.

Myslím, že by toto mohlo zajímat více členů a ne jen kvůli ekologii. Mimo jiné zajímavá je taky nepopiratelně nižší pořizovací cena u stojanů.

Díky za Vaše příspěvky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když budeš líp hledat tak tady toho o bionaftě je spousta.Zadej do vyhledavače bionafta a můžeš číst.

Jinak jezdím od letošního dubna na bionaftu v OII 2.0TDI 16V bez DPF.a naprosto bez problémů přidávám do ní aditivum VIF.Na uplně čistou to hůř chytalo a tak se do ní přidává asi třetina čistý nafty a zbytek je bionafta.U stojanu je to pod názvem směsná nafta.Na tenhle poměr je to naprosto v pohodě.Výhody jsou v tom že to nekouří a jako čistá nafta dělá to minimum sazí je mastnější oproti čistý naftě.Nevýhody častější výměny palivovýho filtru.Nedá se skladovat dýl než dva měsíce pak nadělá takový sliz který vše zalepí a ucpe tak kdo hodlá odstavit auto na delší dobu musí tohle vyjezdit a párkrát natankovat čistou.Dál aditiva která obsahule od výrobce na sebe vážou vodu tak hrozí koroze v pal.systému.Rozpouští nečistoty již usazené v pal.systému,je agresivní na gumové těsnění použité na systému.Na čistou bio100 je vyšší spotřeba a nižší výkon ten je znát ve vysokých otáčkách opadne zátah motoru.Na směsnou už je to srovnatelný s čistou naftou.Tak na závěr sice bio je levnější ale náklady spojený s vyšší spotřebou a problémy který časem mohou nastat za to nebudou asi stát.Mě osobně to netrápí a nechám se překvapit jak se to bude chovat po delší době a co vše se podepíše na úsporách na levnějším palivu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...