Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Odpověď škoda auto je správná. V žádném případě tam nesmí olej api gl 5. Správně 4 nebo 4+. Jestli chceš mít 100% jistotu,prohledej fórum a najdeš můj příspěvek-škoda používá jako originál olej shell-getriebe oil.

Vloženo
A ako to dopadlo ? Už si ho tam aj nalial ? :) Castrol je tuším jeden z najdrahších, tak by ma zaujímalo, či bude mať aj tak dobré ohlasy.

Jo už sem ho tam nalil dávno,a zatím dobrý.Ten co sem vypustil vypadal dobře. :)

Vloženo

Mě nabídnuli v autorizovaném servisu originální olej. Specifikaci nevím, ale je to v takovejch bílejch lahvích. A má to být ten který se tam leje při výrobě. Jo a je to plná syntetika. Akorát teda 1l=900Kč. Nu což co bych pro Okinu neudělal...

Vloženo
Odpověď škoda auto je správná. V žádném případě tam nesmí olej api gl 5. Správně 4 nebo 4+. Jestli chceš mít 100% jistotu,prohledej fórum a najdeš můj příspěvek-škoda používá jako originál olej shell-getriebe oil.

E ééé, bejvávalo, píšou to sice v nějaké chytré knížce, ale podle tvrzení Parama, od kterých jsem kupoval jejich GL4+ ( převodovka nyní "jako nová" :palec2: ) teď používají ten jejich ;)

  • o 11 měsíců později...
Vloženo (editace)

Zeptám se stejně jako již jeden zde předemnou, kterému nebylo odpovězeno.

Kudy se dostat ke kontrolnímu napouštěcímu šroubu na octávce 1,9tdi? Počítám že bude někde z horní strany převodovky a asi tedy někde pod baterkou, nebo vzduchovým filtrem. Musí se toho nějak moc sundávat skrz nalití oleje? Chtěl bych zkontrolovat jeho hladinu a případně klidně i vyměnit.

EDIT: našel jsem konečně téma, kde to je celkem rozumně popsáno: http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...%99evodov%C3%BD

Editováno: , autor: ZbysekS
  • o 2 týdny později...
Vloženo

nazdar,

procetl jsem cely tohle vlakno a nenasel jsem zadny informace ohledne prevodovky pro octavie 1 4x4.

takze, jaky typ prevodoveho oleje musim pouzit na vymenu, kdyz mam octavii 1 4x4 74kw. napiste mi prosim, jaky typ oleje, jaka norma a kolik litru? litru je myslim 2,4, to jediny jsem zjistil :)

predem diky. odpoved oceni myslim nejeden ctyrkolkar ;)

Vloženo (editace)

Tak jsem byl ve škodovce pro olej do převodovky a v jedné prodejně mi nabídli náhradu v podobě shellu v rozlévané formě za 350Kč/litr. Ten jsem nevzal, protože jsem neměl do čeho to odlít a oni také ne.

Tak jsem se stavil v druhé prodejně a tam nevěřícně koukali na mé specifikace, které jsem si vypsal z manuálu (GL4+, VW501.50, G50 SAE75W90 syntetický pro mou oktuli 1,9TDI ALH r.v. 2003). Pak se dle VINu auta mrkli do PC a donesli mi olej s označením G060726A2 za 220Kč. Je to nějaké originál litrové balení pro VW koncern, jenže na něm není ani slovo o nějakých specifikacích. Je to tedy vůbec správný olej, nebo je to úplná blbost? Překvapila mě hlavně ta nízká cena. Kdyby to na sobě mělo napsaný ty specifikace, byl bych klidný, ale takhle vůbec netuším co v té lahvi vlastně je.

Je to přesně tento olej http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy.html

Editováno: , autor: ZbysekS
Vloženo (editace)

Blbost to není, je to originální číslo dílu pro 5-tivaltové převodovky dle ETKA, "olej převodový", bližší specifikace neuvádí. Pak je tam i "olej převodový vysokoteplotní" G005100A1, specifikace SAE75W-90API, bez přiřazení ke konkrétné převodovce. Je to tedy vícerozsahový olej splňující nároky viskózní třídy 75W i 90.

Takže jak ten origo tak ten co jsi původně chtěl by měly být OK, nicméně vícerozsahový olej bych považoval za lepší. Pokud bych byl paranoidní a nevěděl co s penězi, vzal bych ten G005100A1, to je asi ten, co se prodává k tisícovce za litr lol .

Jinak já jedu MOGUL SYNTRANS, SAE 75W-90, API GL 4 + a naprostá spokojenost (GL4+ je lepší než GL4, ale už nesmí být GL 5, ta je pro hypoidní soukolí).

Pro zajímavost, tady se řešil olej pro 6-tikvalt, viskozita dle ETKA SAE 70W-75W, a ten "originál" byl podle obalu údajně Castrol ;)

prevodovka olej, jaky olej

Editováno: , autor: Viktor X
Vloženo (editace)

Dle ETKA pro 4x4 je G052 171 A2, SAE 70W-75W, ca 800,- za litr . Zajímavé je, že třídy 70W a 75W mají stejnou viskozitu, jen rozdílnou teplotu.

179_Pev_olej_6r_G052171A2_1.jpg

Editováno: , autor: Viktor X
  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

v létě jsem měnil převodový olej.Dal jsem tam MOBIL Mobilube 1 SHC 75W-90 GL4/5.

Při studeném motoru mám problém s řazením 1 rychlostního stupně.Když chci přeřadit z 2 na 1 tak je to za studena opravdu velký problém.Může to být tím olejem?Za tepla to řadí v pohodě.Auto má najeto 247tis.km

Editováno: , autor: vinklec
Vloženo
v létě jsem měnil převodový olej.Dal jsem tam MOBIL Mobilube 1 SHC 75W-90 GL4/5.

Při studeném motoru mám problém s řazením 1 rychlostního stupně.Když chci přeřadit z 2 na 1 tak je to za studena opravdu velký problém.Může to být tím olejem?Za tepla to řadí v pohodě.Auto má najeto 247tis.km

asi nevhodný olej, stačí GL 4+

Vloženo

Dal jsem na Vás a vyměnil olej v převodovce.Je tam mogul syntrans 75W90 GL4,auto stalo v rovině,vlezlo tam 1,7litru.Auto jsem projel,znovu otevřel kontrolní otvor,trošku dolil a nechal přebytek odtéct.Bohužel mám problém zařadit studenou dvojku.Zahřátý to je v poho,ale studená tam jde nějak ztuha.Nekřapne to ale nejde ani po másle.Mám to druhý den a nic najeto,defakto vždy 5km tam a 5zpět,vlastně jsem ještě pořádně nezahřál převod olej.Můžu ještě po delší jízdě a pořádném zahřáti oleje čeket zlepšení,nebo se mám rovnou kouknout po jiném olej(a jakém) či chci od auta vzhledem k jeho km moc.Dříve ta dvojka taky studená trošku drhla,ale teď se to bohužel zhoršilo :mellow: Díky

Vloženo (editace)

Jinak nový olej asi nemá cenu,páč když jsem se vracel z práce a vyšlápnu mezi 1-2 dvakrát spojku jde tam normálně,jinak s problémy.Vypadá to na načatý synchron a s jiným olejem se to krásně ukázalo.Kdyby vás přesto ještě něco napadlo,sem stím!

Editováno: , autor: hony
Vloženo

Ja menil prevodovej olej pri 320000 km. Dal jsem tam Gl 4+ od BP co plni predepsanou normu VW. Razeni se hodne zlepsilo. Jinak GL 5 tam nelejte v zadnem pripade, protoze si moc nerozumi se synchronama. Jinak taky doporucuju nalit olej presne po kontrolni sroub. Pri preliti taky muze byt problem s razenim (hlavne 2.stupne).... tolik ma zkusenost...

Vloženo

Tak mi to nedalo a objednal jsem si ve škodovce podle VINka jejich olej G 060726A2 a teď je to konečně v cajku.Nedám na mogul dopustit,ale tady to prostě nešlo.Proč...to nevím,snad že ta norma vw501.50 nebude pro srandu králíkům :rtfm: .Perla na závěr,ten origo olej byl ještě levnější než mogul,ale pro mě už bohužel.Tak sem to před výměnou ještě za 500 stovek propláchl,no.Pamatujte,chybama se člověk učí :prc:

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Zdravím vás, tak jsem se rozhodl taky trošku hledat a tady jsem udělal seznam pár převodových olejů pro naše autíčka.

Splňují normy:

SAE 75W-90

GL 4/4+

vw501.50

Liqui Moly - 546 Kč/l

Aral EP - 532 Kč/l

Shell GETRIEBEOL EP - 285 Kč/l

Mogul Syntrans - 258 Kč/l

OMW Gear Oil SLY - 269 Kč/l

Castrol TAF-X - 380 Kč/l

Já budu příští měsíc objednávat Shell, tak potom dám vědět jak se to chová ;)

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Mohl by mi někdo prosím vás poradit,jak vyměnit nebo zkontrolovat olej v převodovce na Fabii 1,4 MPI 44KW?Nikde nemůži nějakej popis najít.Díky za ochotu.

Editováno: , autor: vitezslav2
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdar lidi, na stránkách www.skoda-dily.cz jsou dvě specifikace převoďáku, G06 072 6A2 a pak ještě jedna a to G05 251 2A2. U obou je psáno mimo jiné i Octavia. Jakej je v nich rozdíl? Co mám koupit do Okty 1.6 75kw r.v. 2001 (5-ti kvalt, ani nevim jestli jsou taky 1.6ky 6-ti kvalty). Dík

Vloženo

Zdar lidi, na stránkách www.skoda-dily.cz jsou dvě specifikace převoďáku, G06 072 6A2 a pak ještě jedna a to G05 251 2A2. U obou je psáno mimo jiné i Octavia. Jakej je v nich rozdíl? Co mám koupit do Okty 1.6 75kw r.v. 2001 (5-ti kvalt, ani nevim jestli jsou taky 1.6ky 6-ti kvalty). Dík

Napiš členovi fora: sebo.w@seznam.cz Prodá ti origo olej do 5kvaltu za cca 195kč litr.Za dva dny to máš doma na dobírku.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím, potřeboval bych radu. Dnes jsem vyměnil převodový olej v Octavii 1 1,9TDI 66KW, ale zjistil jsem že zřejmě není uplně ideální olej - SHELL SPIRAX GX 80W GL-4 minerální. Chtěl jsem se zeptat zda ho mám vyměnit a nebo ho tam můžu nechat. Mám strach at něco nedo.... Předem díky za odpovědi.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...