Publikováno Říjen 6, 200915 r Pred par dny jsem to uz daval na forum octaviaclubu, ale nic se tam nedeje, tak to zkusim jeste tady. Tem, co to jiz cetli se predem omlouvam. Octavia ma jeden esteticky problem, a to, ze hlavne zadni kola vypadaji dost utopene. Pokud ma auto paket pro spatne cesty nebo 4x4, tak se tento neduh jeste umocni. Vsiml jsem si, ze nekteri z vas pouzivaji rafky s nizsim ET (treba superfatty nebo cosby), aby kola vytahli trochu ven. Uvazuji o necem podobnem, o vytahnuti kol zhruba o 10mm (jeste nevim, jestli vymenou rafku nebo distancni podlozkou). Je mi jasne, ze to ma urcity pravni dopad (ale dopsat kola s jinym ET pry neni az takovy problem), ale o to mi ted nejde. Spis jsem se chtel poptat, jake jsou s tim vase zkusenosti - posunutim stycneho bodu se totiz vice namaha naprava, hlavne asi pak loziska - mate s tim nejake problemy, nebo je 10mm tak malo, ze se to vejde do nadsazenych toleranci vyrobce? Nejsem zadny zavodnik, takze myslim, ze mirne zhorseni jizdnich vlastnosti bych asi nepostrehl a jsem ochoten je obetovat. Diky.
Říjen 7, 200915 r Podle mě 1cm kvůli estetice moc nezachrání. Navíc fakt zatížíš víc ložiska které jsou již origo hraniční!
Říjen 7, 200915 r uz sa opakujem, ale ta zadna naprava nie je uzsia len tak bez priciny - je to kvoli znizeniu nedotacavosti...Radsej by som nelaboroval s podlozkami, asi je mensie zlo disky s nizsim ET...
Říjen 7, 200915 r Autor Z hlediska zatizeni lozisek a zhorseni jizdnich vlastnosti je uplne jedno, jestli clovek pouzije podlozky nebo rafek s nizsim ET. Podlozky maji nevyhodu pouze v tom, ze mohou zvysit neodpruzenou hmotu, ale zalezi i na pouzitem rafku, tj. lehky rafek s vyssim ET + lehka podlozka je lepsi nez tezsi rafek s nizsim ET. Prave me spis zajimalo, jake jsou zkusenosti tech, co to tak maji, a ze jich tu neni malo - vzdyt Superbacke Metysy se tu dokonce doporucuji.
Říjen 7, 200915 r Autor @Dodo: ty disky, co mas tady na fotkach maji predepsane ET? Jsou to tusim 15", mas 4x4, ale kola moc zapadle nevypadaji ... nebo holt vis, jak to vyfotit :-).
Říjen 7, 200915 r Z hlediska zatizeni lozisek a zhorseni jizdnich vlastnosti je uplne jedno, jestli clovek pouzije podlozky nebo rafek s nizsim ET. Podlozky maji nevyhodu pouze v tom, ze mohou zvysit neodpruzenou hmotu, ale zalezi i na pouzitem rafku, tj. lehky rafek s vyssim ET + lehka podlozka je lepsi nez tezsi rafek s nizsim ET.Prave me spis zajimalo, jake jsou zkusenosti tech, co to tak maji, a ze jich tu neni malo - vzdyt Superbacke Metysy se tu dokonce doporucuji. tie kolesa, co ma Superfatty z S2 maju ET nizsie len o 5 mm, co podla mna nie je nic vyrazne...No a myslel som to presne tak, ze podlozka je vacsinou o dost tazsia ako viac hmoty v strede disku
Říjen 7, 200915 r Spíš se mi to podařilo dobře nafotit @Dodo: ty disky, co mas tady na fotkach maji predepsane ET? Jsou to tusim 15", mas 4x4, ale kola moc zapadle nevypadaji ... nebo holt vis, jak to vyfotit :-).
Říjen 7, 200915 r Autor Pockam jeste, jestli se ozve nekdo z tech, kteri pouzivaji treba ty Metysy. Ty maji, tusim, prave o 10 nebo dokonce 12mm nizsi ET nez je predepsano. Mezitim se na to budu snazit divat z Dodova uhlu .
Říjen 8, 200915 r Autor Metys = Metan? Asi jo, pravdepodobne jsem si spletl jmeno - mely by to byt tusim 6 paprskove 16" na Superb I. Upraveno Říjen 8, 200915 r od empi
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.