Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW


lišák

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem se rozhodl, ze shodim vanu a mrknu, kolik tam budu mit bordelu. Auto ma najeto 221 tkm, z toho ja najel 42 tkm. Olej menim po 10 tkm, jak byl menen predtim nevim. Poprve jsem dal Mobil 1, od te doby davam Castrol. Vzdy 505.01 5W40. Vzdy filtr Mann. K memu prekvapeni jsem objevil temer laboratorni prostredi, viz fotky. Nejsou to fotky po nejakem cisteni, jen jsem utrel zbytek oleje, ktery tam po vypusteni zustal. :kol-47: Kdybych to byl byval vedel, tak jsem to vubec nedelal. Ale kolem vany to na 2 mistech trochu slzelo, tak jsem to snad aspon vyresil. :kol-33:

post-82761-0-35297900-1436270250_thumb.jpost-82761-0-60553000-1436270252_thumb.jpost-82761-0-05955700-1436270255_thumb.jpost-82761-0-03983100-1436270258_thumb.j

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bordelu tam nikdy moc není, když se mění po 10-ti tis.km. Je otázkou jak by vypadali pouzdra na ojnicích či ložiska na klice nebo třeba jen vačka na tebou zmiňovaném oleji. :kol-28:  Já to viděl u svého a byl jsem celkem v šoku. :kol-47:

 

Ale musím pochválit rozborku a sborku. :kol-47:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže klasika s kterou má hodně co dělat právě olej = kvalita a výměnný interval, tedy pokud není člověk trotl a nenakládá tomu za jakýhokoliv stavu :) Ta kvalita není ani tak o značce jako o tom jestli je ten olej opravdu to, za co se vydává nebo panč. Jak říkal pan mechanik, bejt kurva tak bych se na tom pěkně napakoval. Místo toho se před pár lety na Hrnec vykadil a začal brát jiný oleje, teď už je na tom tak že leje jen MO, jak zákazníkům tak do závodního :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo ví, těžko na to budeš hledat odpověď :) Každopádně můj motor nevypadal moc dobře po LL výměnách v autorizovaném servisu (jen Německo) a nezlepšilo se to ani po přechodu na pevný interval. Na ten LL to jezdilo jen dlouhé trasy s Castrolem. Zlepšilo se to až po očistě a MO. Netvrdím ale že by to nešlo i s jinými oleji, nicméně to co mi bylo s jistotou doporučeno, pokud bych nechtěl MO, by mě vyšlo při každý výměně na 1430,-kč za náplň na rysku max. (tedy cca 4,3l) a za 5l MO dávám 1510,-kč + 90,-kč za dopravu. Motor olej nebaští (není to ředěním palivem) takže za tři výměny (většinou 1 rok) zbydou 2l ke kterým dokoupím 3l na další výměnu. Volba tedy byla jasná :) Taky sem se na to mohl vysrat, kupovat olej za cca 700,-kč, jezdit na LL a každý tři roky se toho auta zbavit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe musím říct, že moje auto již od prvních kilometrů jezdilo na pevný servisní interval a jezdilo taktéž dlouhé trasy. Nicméně poškození jsem měl podobné jako šulda tudíž se přikláním k verzi že nejpodstatnější vliv na toto má olej. No a druhá věc je zřejmě použitý materiál vačkového hřídele a k tomu příslušných komponentů. protože nejsme jediný na výměnu vačky. :kol-47:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Připomíná mi to jeden přípravek který se kdysi používal na dotěsňování pracovního prostoru motoru . Chvilku to fungovalo a pak vylétla ojnice z bloku motoru, protože praskla tlakem. Osobně s tímto zkušenost nemám a nevěřím tomu. Raději bych při výměně oleje vyčistil tímto a pak použil olej s nanočásticemi. Splní to všechno co ten VitaFlush a ještě k tomu 100% navíc v podobě kvalitního mazání.

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně je nepříjemný že část toho ředidla zůstane v nevypustitelným zbytku oleje v motoru a následně naředí novou náplň. U TDI zůstane i po vypuštění cca 0,5 litru starýho oleje v motoru.

Raději častěji dělat výměny oleje, než lhůty natahovat a pak řešit jak úsady odstranit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já liju do auta tenhle http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-shell-4  a měním po 15tkm, ale teď se odporoučelo turbo, a váhám zda nejít do nějakýho toho Milers oil ? Říkal jsem si že bych spotřeboval na prvních pár tisíc km (na záběh turba) ten shell co mám jseště doma. Výměna mě čeká až tak za 3-4tkm pak bych ho pak vypustil, a přešel třeba na ten Millers, co si o tom myslíte, zůstat u Shellu nebo přejít na 2x tak drahej Miller? Kterej z těch Millerů by jste doporučili?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona už právě ta nízká cena toho Shellu je podezřelá ale u nás zcela populární jako vlastně u všeho. Lidi si neváží kvality a bohužel ani řemesla, nejlépe koupit vše za dvě padesát. Jaký olej je pro tebe vhodný už je tu xkrát popsáno. Klidně Castrol, Shell atd. Hlavní je nekupovat "pančovaný" a výměny přizpůsobit povaze používání motoru - 10-15tkm rok. Když sem viděl pár motorů co jezdili na ty panče tak to byl opravdu humus a pan mechanik co je potom opravoval si jen postesknul - kdybych byl hajzl tak sem na těch olejích vidělal majland. Nakupuje jen origo a už dávno vlastně jen od Millerů, ale to je jedno. Vlastně sem chtěl jen napsat ať kupuješ olej s rozumem a to samé i u intervalu výměny. Ten Millers bych doporučil EE 5W40, pokud najedeš hodně km (což je podstata dieselu) tak se to časem vrátí, tedy jestli už auto není zhuntováno na více frontách.

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...