Listopad 25, 201410 r Nastesti motorovy olej nevyrabi proto, aby dobre mazal lidske prsty, takze muzes byt zcela v klidu.
Prosinec 20, 201410 r Miluju posty s nulovou vypovídací hodnotou. Je to stejný jako když panu doktorovi řekneš jsem nemocný a budeš čekat jak na tuto nulovou diagnózu bude reagovat Ten klidnej to s tebe začne tahat a pruďas tě právem kamsi pošle U mě pude Millers taky ven, palubák ukazuje výměnu za 700km. Už od středy mám volno a moc toho teď nenajezdím jako každý vánoce, takže po vánocích jdu na to. U mně zatím spokojenost Upraveno Prosinec 20, 201410 r od šulda
Prosinec 20, 201410 r tak vis jak nebudu tu psat ze je to spatny olej nebo tak neco,proste se me chod motoru a hlavne projev turba vubec nelibil,najel sem na nej 1200km porad sem tomu daval sanci,turbo znacne hlucnejsi to byl z hlavnich duvodu proc sem ho vypustil a nalil druhy na ten sem najel cca 500km a uplne jiny projev turba-zvukovy,kdyby to bylo stejne tak sem ho nalil Z5 ale ted je to o dost lepsi ale fakt o dost tak sem ho supl zene do golfa a tam bude
Prosinec 20, 201410 r Na fóru kde si lidi sdělují zkušenosti je smyslem psát právě důvody atd. Proto v dalším postu chybí třeba značka a specifikace oleje za který jsi vyměnil a je podle tebe vhodnější Ten zvukový projev turba můžeš aspoň trochu popsat?
Prosinec 20, 201410 r to sice jo ale pak me stejne nekdo napise z su trouba atd. tak tubo houka jako standartne,ale po vymene oleje bylo slyset cimdal vic a v nizsich otackach i pri pomalem pridavani plynu,ted sem tam nalil 5w30 total a je to o 50procent lepsi,ono se to tezko popisuje no,proste me ten olej nesedl uvidim co to udela s golfem a jeho 400tis nabehem
Prosinec 20, 201410 r Mě po 32tkm ježdění na naftu v ČR první dvě nádrže z A taky neseděli, do dnes netankuju jinde než v A. Co se turba týká tak u sebe bych řekl že pokud změna tak určitě ne k horšímu. Třeba ti Millers tak čistil že se zvětšili vůle Každopádně bych si do PD bez DPF lil jen VW 505.01 5W40 kvůli vačce, hydroštelům a šálám + ta výměna po 10tkm. Neměnil si s přechodem na Millers i vzduchový filtr?
Prosinec 20, 201410 r turbo je delane cca 1O tis km tak zas tak velky vule tam nebudou,jo ja pak urcite zas zkusim jiny olej ale ten total sem mel uz koupenej do toho golfa,mam ho za dobry penize tak ho peru aj tam a menim co rok,a filtr sem menic cca 3tis zpet. ne hned po vymene turba,rikam netvrdim ze je to spatny olej ale me proste nesedl
Prosinec 20, 201410 r tak jasny ale s milerem houka extrem,ted je to fakt uplne jinde,houka to zkrz vykuchany dpf a treba ani ten repas neni uplne cajk,ale s milerem su jak sanitka
Prosinec 20, 201410 r Myslím, že ten olej jen vyzvedl jev, který byl od začátku. A to, že MO velice dobře maže díky těm nanočásticím se zvýšila rychlost rotace turba a tudíž turbo začalo býti nadmíru hlučné ( vůle na ložiskách či vyvážení ). Je mi malinko s podivem, že u mě se nic takového nekonalo. Jak to je u tebe Šuldo?? Taky jsi na EE, nebo se snad mýlím?
Prosinec 20, 201410 r tak to je taky mozne,tezko rict cas ukaze jinak turbo sem po repasu reklamoval protoze bylo hlucne,i puvodni turbo bylo hlucne,vytahli ho ven znovu prevazili zkontrolovali a vse cajk-verdikt je ten ze to dela vyrabovany dpf zepry je vykuchany uplne vcetne katu,nevim uvidime
Prosinec 20, 201410 r Jeden odstavec z rozsáhlého článku "Mazivářské mýty": NANOČÁSTICETradiční nanočástice jsou tvořeny pouze uhlíkem a mají tvar koule (v odborném tisku se jim říká fullereny, podle svého objevitele pana Fullera).To jsou zřejmě ty sférické nanočásticové struktury uvedené v úvodu. Jenže je zde jeden problém. Velikost nanočástic je většinou mnohem menší než nerovnosti třecích povrchů, a proto ve většině případů selhává teorie, že povrchy kloužou po nanočásticových koulích. Uhlíkové nanočástice jsou také naprosto inertní, s ničímničím nereagují a lichá je také myšlenka, že by vytvářely nějaký „speciální ultrahladkýtribofilm“.Tribofilm se na třecích površích ale skutečně vytváří. Není to však zásluha „nanočástic“, ale tribofilm se na třecích površích motorů vytváří už téměř 80 roků díky protioděrovým přísadám – dithiofosfátům. A to navzdory tomu, že v minulých dobách o nějakých nanočásticích nebylo nic známo. Protioděrové přísady jsou důležité pro situace, kdy je díky vysokým teplotám nebo velkým přítlačným tlakům vytlačen olejový film z třecích ploch a probíhá tzv. mezní či suché tření. Pro současné motory se odhaduje, že téměř 40 % veškerého tření v motoru probíhá právě v režimu mezního či suchého tření. Bez protioděrových přísad by dnešní motory nemohly pracovat, a žádné nanočástice to nespraví. Z hlediska marketingu jsou ale nanočástice darem z nebes. Ing. Jaroslav Černý, CSc.,VŠCHT Praha
Prosinec 20, 201410 r Nu toto jsem neměl vůbec na mysli. Spíš jsem myslel to, že aditivace nanočásticemi ( forma čehosi co je přidáno do oleje - chemická složka ) snižuje razantně tření čímž se fyzikálně v návaznosti zvyšuje výkon a snižuje teplota. Tento jev je prokazatelný v několika nezávyslích testech, které jsou k dispozici na netu nebo na stránkách výrobce daného oleje. Jinak musím přiznat, že v poslední době je slovo nanočástice nebo jen nano v názvu velice zprofanované. Upraveno Prosinec 20, 201410 r od Sniper_2003
Prosinec 21, 201410 r 1) U mě je to s EE vše OK, naopak přišlo drobné zlepšení, hmatatelné respektive slyšitelné a viditelné 2) Zajímalo by jak je to s těmi nano podle pana Černého. V žádném případě nechci nano obhajovat, jen sem zvědavej. Těch nano je tam jen pár a ty se všechny schovají do těch nerovností? Nebo je jich ten olej plnej a válí se koule po kouli?
Prosinec 21, 201410 r Já si to představuji jako u toho NANO vosku od Pikatecu. Je to tam pěkně nakreslené. Molekuly čehos zacpou nanonerovnost - tím vytvoří celistvý povrch - tím zvýší kluznost povrchu a zmenší tření ( viz obrázek ). Asi takto si to představuji. Vím že jsem realitě možná převelice vzdálen, ale jak píše Šulda nikdo to tu ještě nějak lidsky nevysvětlil. Jediné co můžeme z vlastní zkušenosti říci, že ať to funguje jak to funguje, opravdu to zvýší výkon, kroutící moment, zlepší chod motoru o něco málo sníží spotřebu. To vše za předpokladu že motor a jeho ostatní součásti jsou v pořádku. Upraveno Prosinec 21, 201410 r od Sniper_2003
Prosinec 21, 201410 r Nu zřejmě nebylo vše v pořádku nebo nejsi tak vnímavý. Já měl shodou okolností auto na brzdě ( díky svému kamarádovi ) a rozdíl dělal +4Nm a +5,4HP. Možná se na tom podepsal i trochu vyčištění KN filtr, ale to bych už jen spekuloval. Upraveno Prosinec 21, 201410 r od Sniper_2003
Prosinec 22, 201410 r vse cajk,byl sem par dni pred vymenou na brzde a uplne vse ok,ale jak rikas treba nejsu tak vsimavy
Prosinec 22, 201410 r Tak s tou funkcí nanočástic to vidím stejně a co píše pan Černý mi přijde divný. Pro mě je logický že jsou menší než nerovnosti ale neni jich tam "deset" aby se do nich schovali ale olej je jich plnej atd. Třeba nás s toho ale někdo vyvede?
Prosinec 22, 201410 r No já osobně spíš věřím jemu, než nějakým testům výrobců olejů (přece jim "nevyjde" že to nemá žádný, nebo skoro žádný účinek), ale on píše o uhlíkových nanočásticíh, třeba Millers mají nějaké jiné (pokud existují), ovšem nikde se o tom nezmiňují. Také je ten článek z roku 2012, takže je možné, že technologie od té doby pokročily. Já to sem dal, aby zazněl i jiný názor od odborníka. Sérii jeho článků najdete zde.
Prosinec 22, 201410 r Já tomu moc nevěřím. Neveřím, že cokoliv co přilne na povrch součástí bude tak pevné, aby to vydrželo dotyk pohybujících se součástí. To už měl dělat kdysi dávno umět např. Slick 50 a podobná aditiva a žádný zázrak se nekonal. Pokud by to mělo fungovat jako odvalující se koule mezi dvěma pohybujícími se součástmi, tak by zatížení pohybujících se ploch bylo větší. Když se dotýkají dva rovné povrchy, tak se dotýkají celou plochou, kdežto koule se rovného povrchu dotýká v jednom bodě, takže když bude řada koulí vedle sebe, tak styk bude řadou bodů a mezi nima bude mnohem větší plocha, kde nebude dotyk.
Prosinec 22, 201410 r Věřit nebo nevěřit. Obecně se novým věcem moc nedůvěřuje. Najít neobjektivní posouzení je leckdy hodně těžké. Já třeba na stejný trase kterou jezdím cca 20krát za měsíc po celý rok (mimo dovolený) vyjedu na jedno místo, dám nohu s plynu a dojedu k ceduli obce kde na mě bliká radar že jedu 55-60km v hodině. To vše bývalo na pětku, teď na tom kopci přeřadím na čtyřku protože na pětku bych musel dobržďovat, prosím vynechat poučování o dalších možných vlivech, tu trasu jezdím už skoro deset let za jakéhokoliv počasí a člověk určitý změny pozná. Jen když sem přecházel na olej od MO tak sem nechal dělat na autě větší údržbu tak zase nemůžu objektivně posoudit zda je to jen o oleji protože se toho zlepšilo víc. Každopádně mi dvorní mechanik doporučil určitý olej 5W40 505.01 + aditiva Ceratec a ta cena je tak nastejno jako když dávám jen MO řady EE.
Prosinec 22, 201410 r Asi nikdo tady netvrdí, že ten dotyčný olej je špatný, nebo tak něco. Jestli s ním máš dobré zkušenosti, tak proč ne. Otázka je, jestli je to skutečně nanočásticemi, nebo jiným aditivem. I když nám by to mohlo být celkem jedno, hlavně že správně maže to co má.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.