Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW


lišák

Doporučené příspěvky

chlapi dakujem vám za odpovede, este sa chcem opytat ked doteraz tam bol castrol magnatec 5w-30 a idem tam dat ten co tam ma byt magnatec edge 5w-40 nemusim nejako precistit motor alebo iba normalne vypustit, vymenit filter a naliat tak olej? ja sa do olejov nerozumiem daval sa tam vzdy ten isty olej podla tej normy vw 505 000 a bolo vsetko v poriadku, ale necham si velmi rad poradit ked ide o zivotnost motora :) a este mi povedzte aky je velikansky rozdiel v ten norme vw 505 000 a vw 505 001? tam bude iba minimalny rozdiel

Porovnávat jednotli výkonové specifikace lze tady Rozdíl mezi 505.00 a 505.01 je zejména v ochraně proti opotřebení a podle grafů dost výrazný.

Porovnání specifikací je i tady (přeložil google)

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem předem bych se chtěl omluvit za muj dotaz,ale radši se znova zeptám než udělat nějakou botu. Toto vlákno jsem za posledních 14 dní přečetl snad 3x a spíš než abych si vše ujasnil tak v tom mám ještě větší maglajz tak se chci zeptat a vše si ujasnit. Mám octu 2 rok výroby 2008 a jestli jsem dobře koukal tak QG1 a podle výrobce bych měl dávat specifikaci oleje 50700 či alternativu 50601. Když jsem auto koupil byl tam olej Valvolline  5w40. Po servisu v autorizáku mi tam dalo Castrol edge profesionál LL 5w30 specifikaci 50400-50700. Je mi jasné že co člověk to jiný názor,ale chtěl bych se zeptat jaký olej je nejvohdnější? Značka a hlavně jestli dávat 5w30 či 5w40 a zdali ten olej co mi tam dali je OK! Jestli jsem to dobře pochopil tak s mím kodem bych měnil olej po 30 tis? ale lze ho překodovat na výměnu po 15 tis km?! A když budu potřebovat dolít mužu při dodržení specifikace dolít olej jiné značky než tam mám či radši ne? Jinak všem díky za rady a trpělivost a pochopení,ale radši se zeptám lidí co tomu rozumí a udělají mi v tom jasno. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U QG1 se nemeni olej po 30tis km. ale podle polubniho kompu. Tohle je jedna z nejbeznejsich dezinformaci tady na foru a jak jsem zjistil, tak znacny chaos v tom maji i nekteri zamestnanci znackovych servisu. 30tis. je uplne maximum, na ktere zdaleka kazdy nedosahne, zalezi na zpusobu jezdeni. Pri trvalych kratkych jizdach se studenym motorem te to tam klidne posle uz po 15000tis. Olej co ti tam dali ve znackovem servisu urcite spatny neni. Myslis, ze by tam lili neco, co tomu autu bude skodit? Dolit muzes cokoliv co splnuje predepsanou specifikaci. Rika se, ze je lepsi tam nalit to stejne co tam je. Zni to logicky, ale nikdy nikdo nijak nezduvodnil, co konkretne spatneho by jiny olej stejne specifikace udelal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sheffield>> Nepíšeš důležité údaje. Máš DPF a jaký provozní režim má tvé auto? Ale už je tu opravdu vše popsáno.

Myslis, ze by tam lili neco, co tomu autu bude skodit

VW 507.00 je "univerzální" norma která může být všude. Je to jednoduchý, nepřemýšlet a lít ji všude je velmi výhodné, jeden olej do všeho a není co řešit. Provozní podmínky nikdo neřeší, vše je přeci podle norem OK. Když budeš jezdit krátké trasy, hodně studených startů, 15tkm a víc na jeden olej, tak to tenhle olej neumaže a časem jde do kytek vačka, hydra, šály, turbo. Na to je mnohem vhodnější VW 505.01 5W40 s výměnou max. do 10tkm krátké trasy, při dlouhých trasách výměna po max. 15tkm pro motor bez DPF. S DPF a olejem 507.00 výměna do max. 10tkm krátké trasy a 15tkm dlouhé. Samozřejmě ať každej koná po svém ale PD s olejem 507.00 5W30 od Castrolu, dlouhý trasy s výměnou 28-33tkm (tak posílalo auto na servis), vždy autorizovaný servis, je do 150tkm vymalováno :) Bez DPF 505.01, značku až tak neřešit ale hlavně měnit s rozumem ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mike_k: myslíš že niekto v autorizáku zisťuje presne kedy ťa počítač poslal do servisu? to ťažko.. 

mám nakódovaný QG1 z výroby a do autorizáku chodím tesne pred 30t km.. aj keď maxík ma tam posiela už 3-4t km skôr.. ale samozrejme si mením medzitým olej sám po 15t km a stále tam lejem LL olej normy 507.00.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sulda: muzes sve tvrzeni necim realne podlozit. 90% majitelu (vsechny firmy) meni olej az je tam auto posle a nikoliv kazdych 10 tisic jak nekteri blazni tady a auta se jim presto nerozpadaji. Sorry ale co 10tis meni olej par exotu v domneni, ze tim pro auto neco udelaji, a vskutku toto nejsou jedina auta, ktera vydrzi vice jak 150tis. km.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokazovat nic nebudu, jen píšu o tom co sem viděl na vlastní oči. Proč myslíš že odchází turba atd.? Olej na tom má velikou zásluhu a co se týká firemních aut tak o jednom píšu vejš. Správný firemní auto jede na výměnu za cca 30tkm, to se dělá pár let, respektive xtkm, pak se prodá a druhej majitel má vystaráno, teda pokud s tím nejezdí jen kolem plotu. Vše to samozřejmě závisí od provozu jak už sem psal. S dlouhejma trasama ten motor takhle vydrží dýl. Že jsou motory PD náročný na mazaní je známá věc a pokud chceš nějaký důkazy tak zajdi za rozumným motorářem kterej umí a těch PD už x zažil, on ti jistě rád ukáže výsledky a poví kdo je exot :) Spousta vyhřátejch a vydřenejch vaček jezdí v klidu dál, majitel to neslyší, piliny pod víkem nevidí, spotřebu nesleduje :) Věřím že třeba lubinob při velkejch porcích km který asi jezdí a výměně max po 15tkm najede klidně milión, ale to sme zase u těch provozních podmínek :) btw nikde sem nepsal že když nebudeš měnit po 10tkm tak se začne auto rozpadat, jde jen o fyziku tak tu s toho prosím nedělej bulvární plátek, ale vlastně ono je to v těchto diskuzích normální :)

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bodaj by si mal pravdu že sú to veľké porcie km :D  nehovorím že sa občas nepodarí aj 500 km na otočku.. ale skôr to je tak že najazdím 250 - 400 km v okruhu max 30 km od mesta... a cez týždeň sú to len poťahovačky kilometer tam, potom tri - štyri a zas kilometer naspäť.. uvidím koľko vydrží, ale dúfam že ešte pár rokov áno... :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry ale co 10tis meni olej par exotu v domneni, ze tim pro auto neco udelaji, a vskutku toto nejsou jedina auta, ktera vydrzi vice jak 150tis. km.

 

Možná by jsi si měl udělat i exkurzi na jiná fóra. Třeba Audi, VW nebo Ford fórum.  :kol-47: Byl by jsi překvapen kolik, jak ty říkáš " exotů" mění olej po cca 10tis.km. A kór ti co mají upravené výkony.  :kol-28:  A to nemluvím o firmách zabývajících se renovací součástek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo auto je bez DPF filtru a ted v zimě jezdím každé ráno 16km do práce a zase zpět ale i ty delší cesty tam jsou.Opravdu málokdy jezdím jen takové kodrcačky po městě, jinak měnit olej sem chtěl tak jako tak vždy kolem těch 15 tisíc km. A když mám v servisce napsaný olej  50700 nebo 50601 tak bych tam asi 50501 dávat neměl ne? A to je jinak co za volej? 5w40? Jinak moc díky za reakce, právě že mi není jedno aby auto trpělo tak proto se ptám abych neudělal nějakou botu co autu bude akorát škodit. A když budu pravidelně měnit olej nejdéle na 15 tis.km tak tam ten 50700 být mzže nebo radíte ho radši vyměnit za ten 5w40 co by tedy měl vydržet více?( včetně studených startu a kratších tras?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sheffield>> Nepíšeš důležité údaje. Máš DPF a jaký provozní režim má tvé auto? Ale už je tu opravdu vše popsáno.

VW 507.00 je "univerzální" norma která může být všude. Je to jednoduchý, nepřemýšlet a lít ji všude je velmi výhodné, jeden olej do všeho a není co řešit. Provozní podmínky nikdo neřeší, vše je přeci podle norem OK. Když budeš jezdit krátké trasy, hodně studených startů, 15tkm a víc na jeden olej, tak to tenhle olej neumaže a časem jde do kytek vačka, hydra, šály, turbo. Na to je mnohem vhodnější VW 505.01 5W40 s výměnou max. do 10tkm krátké trasy, při dlouhých trasách výměna po max. 15tkm pro motor bez DPF. S DPF a olejem 507.00 výměna do max. 10tkm krátké trasy a 15tkm dlouhé. Samozřejmě ať každej koná po svém ale PD s olejem 507.00 5W30 od Castrolu, dlouhý trasy s výměnou 28-33tkm (tak posílalo auto na servis), vždy autorizovaný servis, je do 150tkm vymalováno :) Bez DPF 505.01, značku až tak neřešit ale hlavně měnit s rozumem ;)

spis si myslim ze vic uskodi nespravna norma nez LL olej,spousta lidi co znam jezdi na 50500 a je jim to uplne jedno ze to tam nepatri

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

foxdivemaster>> Dodržování normy beru jako samozřejmost, to je jiná kapitola než LL a VW507.00

Sheffield>> V servisce to máš pro LL interval. Kdyby sis to tu pročetl tak je to zde popsaný. Pro pevný interval a motor bez DPF je norma VW 505.01 a máš to i v manuálu k autu a taky v něm najdeš jak vynulovat ručně servis a tím se rovnou nastaví na pevný interval. Já používám od výměny vačky jen VW 505.01 5W40 ;)

VW505.01 je normální olej pro PD a normální intervaly.

:kol-47: Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplním že norma VW506.01 byla nahrazena normou VW507.00. :kol-47:

 

Ale jinak jak je zde napsáno - malé shrnutí:

 

 

Výměna oleje po 15tis. km nebo 1 roce ( dle toho co nastane dřív ) - pevný servisní interval OG2 - olej s normou VW 505.01 ( pro vozy se zvýšeným výkonem doporučuji viskozitu 5w-40 )

 

Výměna oleje až 30tis. km nebo 2 roky - proměnný servisní interval ( vyhodnocuje ŘJ ) OG1 - olej s normou VW 507.00

 

Pro vozy s DPF jen norma VW507.00.

 

 

:kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135:  :kol-135: 

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš, málem bych zapomněl. U mě po přechodu z Castrolu a Shell na MO taky šlem zmizel. Schválně sem se na to zaměřil jak si tu o tom psal. Přikláním se k tomu že je to způsobeno počasím, tato zima není první co je prostě tepleji a spíš se to ohřeje. Už mám druhou náplň MO a ten olej opravdu vypadá o hodně líp než bývalo dřív. Bohužel mohu porovnat jen s těmi co píšu výš. Zajímalo by mě porovnání i s jinýma značkama. Někdo čeká např. tíšší chod motoru ale to u PD podle mě nezajistí žádný olej :) Třeba včera večer sem jel s kuželek, tu trasu jezdím hodně často, bylo -2 až -3°C a když sem doma koukl na spotřebu tak tam bylo 4,8l/100, bylo bezvětří. Pod 5l sem to v podobných podmínkách ještě nedal. Palivo stejný od AVIA z A, nepíšou že by něco vylepšili, teda cenu mají lepší ale to teď všude :) Ale radši na to nemyslet páč to člověk nemůže nikdy něčemu na 100% přisoudit. Ale tuhle zimu sem se ještě ani u jednoho tankování nedostal přes 6l :)

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...