Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • 1 měsíc později...

Tak jsem se rozhodl, ze shodim vanu a mrknu, kolik tam budu mit bordelu. Auto ma najeto 221 tkm, z toho ja najel 42 tkm. Olej menim po 10 tkm, jak byl menen predtim nevim. Poprve jsem dal Mobil 1, od te doby davam Castrol. Vzdy 505.01 5W40. Vzdy filtr Mann. K memu prekvapeni jsem objevil temer laboratorni prostredi, viz fotky. Nejsou to fotky po nejakem cisteni, jen jsem utrel zbytek oleje, ktery tam po vypusteni zustal. :kol-47: Kdybych to byl byval vedel, tak jsem to vubec nedelal. Ale kolem vany to na 2 mistech trochu slzelo, tak jsem to snad aspon vyresil. :kol-33:

post-82761-0-35297900-1436270250_thumb.jpost-82761-0-60553000-1436270252_thumb.jpost-82761-0-05955700-1436270255_thumb.jpost-82761-0-03983100-1436270258_thumb.j

Upraveno od LucasCZE

to má řetěz? :D

Magnatec nebo Edge?

Edge.

 

to má řetěz? :D

Ma, ale jen na olejove cerpadlo. :kol-28: Dokonce to ma i napinak (prvni fotka ta zluta vec), ale zadna hydraulika, jen pruzinka. :kol-28:

Bordelu tam nikdy moc není, když se mění po 10-ti tis.km. Je otázkou jak by vypadali pouzdra na ojnicích či ložiska na klice nebo třeba jen vačka na tebou zmiňovaném oleji. :kol-28:  Já to viděl u svého a byl jsem celkem v šoku. :kol-47:

 

Ale musím pochválit rozborku a sborku. :kol-47:

Upraveno od Sniper_2003

To by me taky zajimalo, ale tak moc jsem to uz rozebirat nechtel... :kol-33:

Já to viděl u svého a byl jsem celkem v šoku. :kol-47:

Čekal jsem že hodíš nějaký info do tématu Motor ;)

Nu jak jsem psal tak se stalo - výměna vačky, pouzder, hydroštely nu cely vršek NEW. Vačka vydřená pouzdra také a hydroštaly dostaly od té vačky byly v nich vrypy. oprava necelých 20tis. Kč.

Takže klasika s kterou má hodně co dělat právě olej = kvalita a výměnný interval, tedy pokud není člověk trotl a nenakládá tomu za jakýhokoliv stavu :) Ta kvalita není ani tak o značce jako o tom jestli je ten olej opravdu to, za co se vydává nebo panč. Jak říkal pan mechanik, bejt kurva tak bych se na tom pěkně napakoval. Místo toho se před pár lety na Hrnec vykadil a začal brát jiný oleje, teď už je na tom tak že leje jen MO, jak zákazníkům tak do závodního :)

zajímalo by mě včem je ten millers oil EE 5W-40 lepší než shell 5W-40 apod :D 

Kdo ví, těžko na to budeš hledat odpověď :) Každopádně můj motor nevypadal moc dobře po LL výměnách v autorizovaném servisu (jen Německo) a nezlepšilo se to ani po přechodu na pevný interval. Na ten LL to jezdilo jen dlouhé trasy s Castrolem. Zlepšilo se to až po očistě a MO. Netvrdím ale že by to nešlo i s jinými oleji, nicméně to co mi bylo s jistotou doporučeno, pokud bych nechtěl MO, by mě vyšlo při každý výměně na 1430,-kč za náplň na rysku max. (tedy cca 4,3l) a za 5l MO dávám 1510,-kč + 90,-kč za dopravu. Motor olej nebaští (není to ředěním palivem) takže za tři výměny (většinou 1 rok) zbydou 2l ke kterým dokoupím 3l na další výměnu. Volba tedy byla jasná :) Taky sem se na to mohl vysrat, kupovat olej za cca 700,-kč, jezdit na LL a každý tři roky se toho auta zbavit :)

Za sebe musím říct, že moje auto již od prvních kilometrů jezdilo na pevný servisní interval a jezdilo taktéž dlouhé trasy. Nicméně poškození jsem měl podobné jako šulda tudíž se přikláním k verzi že nejpodstatnější vliv na toto má olej. No a druhá věc je zřejmě použitý materiál vačkového hřídele a k tomu příslušných komponentů. protože nejsme jediný na výměnu vačky. :kol-47:

Upraveno od Sniper_2003

to LucasCZE: Proč jsi dal Mobil 1 (předpokládám 0W40) jen jednou, bylo to kvůli ceně?

Mobil 1 byl taky 5W40. A je to tak, kvuli cene.

  • 2 měsíce později...

Připomíná mi to jeden přípravek který se kdysi používal na dotěsňování pracovního prostoru motoru . Chvilku to fungovalo a pak vylétla ojnice z bloku motoru, protože praskla tlakem. Osobně s tímto zkušenost nemám a nevěřím tomu. Raději bych při výměně oleje vyčistil tímto a pak použil olej s nanočásticemi. Splní to všechno co ten VitaFlush a ještě k tomu 100% navíc v podobě kvalitního mazání.

Upraveno od Sniper_2003

Nanocastice tomu se musím smát :D

Lidi se např. před x lety smáli když jim někdo začal vykládat o věcičce která umí udělat tvůj obrázek :)

Upraveno od šulda

Raději nalít olej A3/B3 5w nebo 10w-40 a po cca 3-4 tisících vyměnit. Tyto proplachy moc nefungují. Viz. mazivářská poradna.

Hlavně je nepříjemný že část toho ředidla zůstane v nevypustitelným zbytku oleje v motoru a následně naředí novou náplň. U TDI zůstane i po vypuštění cca 0,5 litru starýho oleje v motoru.

Raději častěji dělat výměny oleje, než lhůty natahovat a pak řešit jak úsady odstranit..

Proto se pak používá levný olej cca 2l který se tam nalije, motor na skok nastartuje a pak znovu vypustí. A mimochodem né všechny Engine flushe jsou na bázi ředidel. :kol-28:

Já liju do auta tenhle http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-shell-4  a měním po 15tkm, ale teď se odporoučelo turbo, a váhám zda nejít do nějakýho toho Milers oil ? Říkal jsem si že bych spotřeboval na prvních pár tisíc km (na záběh turba) ten shell co mám jseště doma. Výměna mě čeká až tak za 3-4tkm pak bych ho pak vypustil, a přešel třeba na ten Millers, co si o tom myslíte, zůstat u Shellu nebo přejít na 2x tak drahej Miller? Kterej z těch Millerů by jste doporučili?

Ona už právě ta nízká cena toho Shellu je podezřelá ale u nás zcela populární jako vlastně u všeho. Lidi si neváží kvality a bohužel ani řemesla, nejlépe koupit vše za dvě padesát. Jaký olej je pro tebe vhodný už je tu xkrát popsáno. Klidně Castrol, Shell atd. Hlavní je nekupovat "pančovaný" a výměny přizpůsobit povaze používání motoru - 10-15tkm rok. Když sem viděl pár motorů co jezdili na ty panče tak to byl opravdu humus a pan mechanik co je potom opravoval si jen postesknul - kdybych byl hajzl tak sem na těch olejích vidělal majland. Nakupuje jen origo a už dávno vlastně jen od Millerů, ale to je jedno. Vlastně sem chtěl jen napsat ať kupuješ olej s rozumem a to samé i u intervalu výměny. Ten Millers bych doporučil EE 5W40, pokud najedeš hodně km (což je podstata dieselu) tak se to časem vrátí, tedy jestli už auto není zhuntováno na více frontách.

Upraveno od šulda

Cc díly mají origo oleje.

Přejdi na shell 5w40 a máš to

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.