šulda Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 (editace) Ten Valvoline je dobrej, stejně jako Mobil (nevím proč by měl být sračka?) nebo Millers Oil atd. Viděl sem motor který používal MO a zvěsti z FB v něm nebyly. Neřeš kdo co používá protože Pepa má to a Jozef tamto, každej ti v drtivý většině bude radit to svý. Používej olej dle normy, vyhni se možnosti nákupu panče a hlavně měň olej s rozumem a ne po 30tkm s hopsáním po městě. To všechno je tady (a nejen tady) už xkrát popsaný a pořád se objevují stejný dotazy, je to boj s větrnými mlýny Edit: Sice nemám FB ale koukl sem tam z malželčinýho účtu a je to opravdu zábavný, škoda že pan pšenička smazal některý svý posty Editováno: 28. Květen 2017, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasonB29 Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Ano asi máš pravdu sám pořád přemýšlím nad olejem od MO nebo od Valvoline jen jak říkáš mam strach že koupím pančovanej. Kde se dá tedy objednat olej valvoline abych se tomu vyvaroval? Chci měnit olej po 10 000km nebo 1roce max po 12 000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Při použití olejů MO se dělá proplach motoru TÍMTO přípravkem. Je to velice jednoduché a motoru to jen a jen pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry309 Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Zdar. Řeším výměnu oleje O2 1,9 tdi motor PD. Když jsem auto koupil dal jsem hned do servisu na rozvody a nechal jsem i vyměnit olej a byl použitý X flow G 5w40 norma vw 502 00 a 505 00. Ted už si chci vyměnit olej sám. Na datovém štítku je psáno QG1 tedy proměnlivý interval a podle dílenské příručky pro vozidla s proměnlivými intervaly QG1 pro vznětové motory norma vw 506 01. Ale tady přímo v tomto vlákně na straně 2 píše Fakulták celkem dlouhý text a v něm je mimo jiné i QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Takže kdo má pravdu? :D To, že QG1 a QG2 se dají přeprogramovat jsem četl už dríve. Ted tedy co tam mám dát. Když připojím na diag (mám jen Delphi) tak to tuším byl pevný interval, Nelze nastavit v kolika km, ale pouze nastavit, že byla výměna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Oleje normy VW 506.01 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou a ty se mohou používat JEN do motorů k tomu uzpůsobených. Pokud ho máš opravdu ovedený v servisní knížce, tak by nemel být problém. Ale 505.01 je na jistotu, ten mám normální HTHS viskozitu a může se použít "všude" (pro normální výměnné intervaly, pro prodloužené je VW507.00). Důležité je to xxx.01, to byly oleje určené pro PD. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry309 Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Oleje normy VW 506.01 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou a ty se mohou používat JEN do motorů k tomu uzpůsobených. Pokud ho máš opravdu ovedený v servisní knížce, tak by nemel být problém. Ale 505.01 je na jistotu, ten mám normální HTHS viskozitu a může se použít "všude" (pro normální výměnné intervaly, pro prodloužené je VW507.00). Důležité je to xxx.01, to byly oleje určené pro PD. Servisní knížka pravé není. A jak píšu hned po koupi mi tam v servisu měnili co jsem psal výše a to bylo 505 00. Neřešil jsem to až do zeď co jsem kouknul do dilenske příručky. A pak i do diskuze. Jde mi o to, ze já mam podle štítku mít proměnlivým interval QG1 ale oni mi tam dali na pevný interval. V dilenske příručce se píše 506 01 ale tady v diskusi, ze tam nesmí být 506 01 tak mi jde o to co si nastavim já i do budoucna a to už se měnit nebude. Pak už bude pořad jeden a ten samy.Sent from my iPhone using Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Taky mam na datovem stitku QG1, ale prekodovano na QG2 a pouzivam olej 505.01, ktery menim po 10 tkm. Pokud budes olej menit max po 15 tkm (nebo 1 roce), tak je podle me nejlepsi pouzit 505.01. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry309 Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Taky mam na datovem stitku QG1, ale prekodovano na QG2 a pouzivam olej 505.01, ktery menim po 10 tkm. Pokud budes olej menit max po 15 tkm (nebo 1 roce), tak je podle me nejlepsi pouzit 505.01. Tak nějak jsem si to myslel. Jen otázka jak poznám jestli je prekodovano? Na delphine to asi nikde nenajdu. Ale podle mě je. Kontrolka servisu vyskočí po 15000 km. Já chci měnit po 10 000 takže tak 2x do roka. Sent from my iPhone using Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Delphi neznam, takze nevim. Ale kdyz sezenes nekoho s VCDS, tak si to muzes prenastavit na tech 10 tisic, aby ti to hlidalo auto tak jak chces. (Na tomto foru je primo predchazejici prispevky zakazano citovat. Priste si na to zkus dat pozor. Stejne tak je zakazane pouzivat podpis z Tapatalk. Dost mozna si toho vsimne nekdo z moderatoru a da ti pres prsty. ) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 před 4 hodinami, Berry309 napsal: Servisní knížka pravé není..... Když se zaregistruješ například na autokelly nebo na skoda-dily, ta tě to v jejich on-line katalogu bude podle VINka vyhledávat vhodné díly (oleje) pro tvoje auto. Kodování neřeš, stači si napsat stav tachometru při výměně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Co je lepší, jednou řešit "kódování" nebo každou výměnu zapisovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry309 Vloženo 19. Březen 2019 Sdílet Vloženo 19. Březen 2019 Tak nakonec koupeno X-FLOW PD 5W40 SYNT. 5L. Od této značky tam byl olej i předtím. Jen jiný typ. Tenhle má normu 505.01. Takže jsem opět vzal COMMU. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mike03 Vloženo 9. Září 2019 Sdílet Vloženo 9. Září 2019 Mám O1 74kw AXR 2007 zřejmě s DPF (součinitel absorpce 0.8). Interval je nastaven na QG1, olej (Total quartz ineo long life 5w30 504.00/507.00) jsem měnil cca před 11 měsíci a za tu dobu jsem najel asi 9000km a objevil se mi "service". Hádám, že je to tím že jezdím teď krátké vzdálenosti. To je tam čidlo, které pozná kvalitu oleje? Jinak auto ma najeto 108K a fotřík mi kdysi říkal, že výměna po 30k nebo dva roky tak říkám OK ikdyž mi to přišlo divný. Motor v jeden čas mezi výměnama najel 25000km a po další výměně znovu. Motor běží hladce a od samého počátku se tam leje to stejný. V minulosti bral neco málo oleje, ale většinou se dolíval ten zbytek co zbyl mezi výměnou a teď už nic. Každopádně mi děd řekl, budiž mu země lehka, ať se na takovou dlouho výměnu vyprdnu nebo to ten motor pohřbí. Bude tedy vadit když, tam při QG1 budu lít tu stejnou normu 507.00, ale měnit si budu po roce nebo 15000km? Nebo nutně musím píchnout na VAG a změnit na QG2? Mám případně změnit značku oleje za nějakou lepší a udělat proplach? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 10. Září 2019 Sdílet Vloženo 10. Září 2019 (editace) u AXR QG1 běžný nebyl a ani už se oleje pro specifikaci kterou má motor továrně mít v LL verzi nedodávají AXR a žádná O1 nikdy DPF filtr neměla a tudíž je 507.00 zbytečný olej. Správná specifikace je 505.01 (ten se tam dával když auto opouštěli fabriku) Měnit po 15K km Doporučuji 5W40 obzvláště pokud má motor víc najeto. Pokud chceš mít dobrý pocit že si pro auto udělal maximum, doporučuji ten to: https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-millers-oils-ee-longlife-nanodrive-5w-40-5l Ale samozřejmě stačí i alternativa se specifikací která stojí třeba 800 kč, ale určitě vyměň do 15K km... Editováno: 10. Září 2019, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mike03 Vloženo 10. Září 2019 Sdílet Vloženo 10. Září 2019 Jakože režim QG1 nebyl běžný u těchto motorů? Divný, mám v servisce na přední straně napsany QG1 a za tim 0GG. To s tím dpf mi přijde taky zvlastni. Četl jsem, že pokud je v TP napsan soucinitel absorpce kolem 0.5 tak ma dpf a pokud je tam 1 a vice tak nema. No ale k těm olejům. Narazil jsem na alternativu Dynamax kolem litra na aci. Pokud tam tedy mám nově lít 5w40 namísto 5w30, nebude lepší udělat proplach? Což by znamenalo buď nalít aditiva na proplach nebo koupit 10l oleje a po ujetí cca 2000km znovu vyměnit. Zároveň asi budu muset překodovat na QG2 a to mi lehce nehraje do karet neb budu muset do servisu a spojit to i s tou výměnou oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 10. Září 2019 Sdílet Vloženo 10. Září 2019 Když resetuješ přes budíky automaticky spadne do pevného intervalu Proplachy bych do toho nelil, prostě vyměň olej a neřeš to... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mike03 Vloženo 10. Září 2019 Sdílet Vloženo 10. Září 2019 Takže spadne do režimu QG2? V tom případě jsem na QG2 jezdil i předtím. Tak asi proto se mi teď objevil "service", protože olej jsem měnil naposled v říjnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubyk93 Vloženo 31. Březen 2020 Sdílet Vloženo 31. Březen 2020 Zdravim, vsade citam ze olej do motora najlepsie 5w30, no v servuse mi tvrdie ze je lepsie 10w40. Citujem "davame 10w40 ale to ti je taka špecialitka s primesou syntetickou aby bol hustejsi a splnal normu hlavne pre turbo nelikviduje to motor a niesu presaky" Vie mi niekto poradit, mam nabehane 310 000km, po 10 000km by som olej vymenil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 31. Březen 2020 Sdílet Vloženo 31. Březen 2020 A servisní knížka / dílenská příručka uvadí jakou normu pro tvůj motor??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubyk93 Vloženo 31. Březen 2020 Sdílet Vloženo 31. Březen 2020 Bohuzial, nemam ani to ani to autom som nedavno kupil, samozrejme pre orevenciu chcem chytro vymeni olej a filter. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hado Vloženo 31. Březen 2020 Sdílet Vloženo 31. Březen 2020 (editace) Ak sa nemýlim, tak Škoda odporúča pre vznetové motory na O2 normu VW 505 01. Editováno: 31. Březen 2020, autor: Hado Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 31. Březen 2020 Sdílet Vloženo 31. Březen 2020 (editace) Myslim, ze vsechno o olejich k tomuto motoru tady uz musi byt napsane. Pokud chces olej menit max po 15 tisicich km, zaroven max po 1 roce a zaroven nemas DPF, tak bych volil olej s normou 505.01. Pokud neco z toho neni splneno, tak 507.00. Jestli chces zkusit jinou normu, delej jak myslis, ale je to blbost. Pokud sezenes olej 10W40 s danou normou (nevim o tom, ze by existoval), tak proc ne. Osobne davam 505.01 5W40. Editováno: 31. Březen 2020, autor: LucasCZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.