Přejít na obsah

Dobití akumulátoru


Marek1806

Doporučené příspěvky

Musí to bejt zdroj schopnej "utáhnout" všechny motorky centrálu neboli krátkodobej odběr cca 5-10A - a to 8 monočlánků zvládne jen těžko, musely by to bejt spešl modelářský baterky. 

 

Navíc - ta připojená nabíječka by musela zaručit, že její výstupní napětí NEPŘEKROČÍ ANI KRÁTKODOBĚ hodnotu přibližně 16-18V, což je hodnota, na kterou se zkoušejí všecky běžný autozařízení - vyšší napětí je schopný dost dokonale zlikvidovat veškerou elektroniku v autě.

 

Chceš riskovat poškození nebo zničení nějaký ŘJ (a že jich trvale napájenejch není v autě málo - centrál, zabezpečení - immo, ABS, servo, komfortka, motor...) a následný náklady v řádu desetitisíců korun nebo několika stovek €urobubáčikov....???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude asi taková, jakou jsem myslel.

Ale přesto raději změř jaké dává napětí naprázdno. V klidu je odběr celého auta jen pár mA, takže pro nabíječku je to jako naprázdno. Podle toho bys zvolil na přepínači odbočku. Bez zátěže ta nabíječka může dát klidně 18 nebo více Voltů a to by se elektronice nemuselo líbit. A kapacity v elektronice to ještě můžou vytáhnou výš. Raději měř, aby to nepřekročilo 14V. Nejlepší by bylo nechat zapnuté třeba obrysovky, aby nabíječka měla nějakou zátěž.

 

Edit:

Než jsem sesmolil odpověď, tak mě Ekkar předběhl. Ale předpokládám, že se vše bude dít někde v garáži a nebude se muset zamykat.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálne ma strašíte páni. Mne sa jedná len o 5 minút, pokým vyhodím starú baterku z auta a založím novú. Ak som to teda správne pochopil tak keď si odmeriam nabíjačku na prázdno tak mi môže dávať napríklad 14V a keď ju pripojím na zapalovač v aute tak to môže zrazu pri rovnakej polohe prepínača vyletieť aj na 18V ??? Toto hrozí? To sa potom fakt na to vykašlem.

Editováno: , autor: springb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pokud ta nabíječka nemá v sobě žádnej kondík a funguje jen s usměrněním bez filtrace, tak měřák ukáže 14V, ale po nabití kondíků na špičkovou hodnotu zjistíš, že z nabíječky v určitých momentech "leze" až 18-19V. A když přilítne ze sítě nějaká rušivá špička, tak klidně i 2x tolik - ano, trvá to mžik, ale elektronika je citlivá a ne vždycky má potřebnou ochranu...

 

Ale jestli nebudeš to auto zamykat a jde ti jen o to, aby se udržely dosavadní stavy denního počítadla km (PP), nastavení rádia a další přizpůsobovací konstanty NEŽ VYMĚNÍŠ STAROU BATERII ZA NOVOU, tak to těch 8 středně velkejch monočlánků (velikost "C" = "baby") v sérii v pohodě vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa jedná o to ako som už písal v inom vlákne, že keď som naposledy vybral baterku tak potom mi po založení zostala trvalo svietiť porucha airbagu a musel som ísť na diagnostiku aby mi to zrušili. Toto nechcem aby sa opakovalo. Na nejaký stav kilometrov, alebo rádio sa môžem vykašlať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by ale nemělo - kontrolka svítí třeba tehdy, když s odpojeným bagem a připojenou baterkou zapneš klíček - pak ano, to si kontrolní cyklus projede bagy a když zjistí odpojenej, vyhazuje poruchu, kterou nejde jednoduše vymazat a musí se na VAG. Ale jednoduchým odpojením a novým připojením baterie bez další manipulace s ovládacíma prvkama auta by se kontrolka bagů sama od sebe aktivovat neměla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem tady četl, že se to stane, že po výměně baterky, airbag vyhlásí chybu. Při zapojování se může zajiskřit, ŘJ si s tím neví rady, tak pro jistotu vyhlásí poruchu. Tak potom už je na majiteli co chce riskovat.

- buď se nic nestane

- platí za vymazání chyb

- investice do monočlánků, s tím neriskuje, že by se něco pokazilo, když nebude zapínat nějaké spotřebiče

- zapojit tu nabíječku, to je nejistota, co udělá, když se jí odpojí hlavní zátěž - akumulátor. Ten je jakýsi stabilizátor zatížení. Ale kdyby nechal zapnuté obrysovky, tak by to snad mělo postačit. SNAD.

 

springb: V původním dotazu píšeš, že bys nastavil na nabíječce proud 1A. To by bylo asi moc. Proud by tekl hlavně do akumulátoru, a jeho odpojením by klesl a vzrostlo napětí. Možná až nežádnoucně. Jestli chceš takhle experimentovat, tak raději nastavit ten proud co nejmenší a zapnout nějakou tu zátěž - např. ty obrysovky.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak baterka je vymenená, na zapalovač som radšej nič nepripájal, mal som asi šťastie ani poruchu airbag mi nevyhodilo. V aute mám namontovaný ZEDER, naposledy keď som baterku vyberal tak som ho mal zamknutý, teraz som ho schválne odomkol. Neviem či to mohlo mať vplyv na tú chybu airbag. Viem že ZEDER je pripojený na spínačku, ale neviem akým spôsobom.

 

Chcem sa ešte opýtať, ak tú poruchu airbagu môže vyvolať zaiskrenie pri pripájaní baterky, tak ma napadlo či to zaiskrenie nemôže nastať aj keď budem mať v zapalovači napojený monočlánok. V tom prípade by to nebolo riešenie problému.

Editováno: , autor: springb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...