Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Musí to bejt zdroj schopnej "utáhnout" všechny motorky centrálu neboli krátkodobej odběr cca 5-10A - a to 8 monočlánků zvládne jen těžko, musely by to bejt spešl modelářský baterky. 

 

Navíc - ta připojená nabíječka by musela zaručit, že její výstupní napětí NEPŘEKROČÍ ANI KRÁTKODOBĚ hodnotu přibližně 16-18V, což je hodnota, na kterou se zkoušejí všecky běžný autozařízení - vyšší napětí je schopný dost dokonale zlikvidovat veškerou elektroniku v autě.

 

Chceš riskovat poškození nebo zničení nějaký ŘJ (a že jich trvale napájenejch není v autě málo - centrál, zabezpečení - immo, ABS, servo, komfortka, motor...) a následný náklady v řádu desetitisíců korun nebo několika stovek €urobubáčikov....???

Tak to bude asi taková, jakou jsem myslel.

Ale přesto raději změř jaké dává napětí naprázdno. V klidu je odběr celého auta jen pár mA, takže pro nabíječku je to jako naprázdno. Podle toho bys zvolil na přepínači odbočku. Bez zátěže ta nabíječka může dát klidně 18 nebo více Voltů a to by se elektronice nemuselo líbit. A kapacity v elektronice to ještě můžou vytáhnou výš. Raději měř, aby to nepřekročilo 14V. Nejlepší by bylo nechat zapnuté třeba obrysovky, aby nabíječka měla nějakou zátěž.

 

Edit:

Než jsem sesmolil odpověď, tak mě Ekkar předběhl. Ale předpokládám, že se vše bude dít někde v garáži a nebude se muset zamykat.

Upraveno od jipol57

Normálne ma strašíte páni. Mne sa jedná len o 5 minút, pokým vyhodím starú baterku z auta a založím novú. Ak som to teda správne pochopil tak keď si odmeriam nabíjačku na prázdno tak mi môže dávať napríklad 14V a keď ju pripojím na zapalovač v aute tak to môže zrazu pri rovnakej polohe prepínača vyletieť aj na 18V ??? Toto hrozí? To sa potom fakt na to vykašlem.

Upraveno od springb

No, pokud ta nabíječka nemá v sobě žádnej kondík a funguje jen s usměrněním bez filtrace, tak měřák ukáže 14V, ale po nabití kondíků na špičkovou hodnotu zjistíš, že z nabíječky v určitých momentech "leze" až 18-19V. A když přilítne ze sítě nějaká rušivá špička, tak klidně i 2x tolik - ano, trvá to mžik, ale elektronika je citlivá a ne vždycky má potřebnou ochranu...

 

Ale jestli nebudeš to auto zamykat a jde ti jen o to, aby se udržely dosavadní stavy denního počítadla km (PP), nastavení rádia a další přizpůsobovací konstanty NEŽ VYMĚNÍŠ STAROU BATERII ZA NOVOU, tak to těch 8 středně velkejch monočlánků (velikost "C" = "baby") v sérii v pohodě vydrží.

Mne sa jedná o to ako som už písal v inom vlákne, že keď som naposledy vybral baterku tak potom mi po založení zostala trvalo svietiť porucha airbagu a musel som ísť na diagnostiku aby mi to zrušili. Toto nechcem aby sa opakovalo. Na nejaký stav kilometrov, alebo rádio sa môžem vykašlať.

To by ale nemělo - kontrolka svítí třeba tehdy, když s odpojeným bagem a připojenou baterkou zapneš klíček - pak ano, to si kontrolní cyklus projede bagy a když zjistí odpojenej, vyhazuje poruchu, kterou nejde jednoduše vymazat a musí se na VAG. Ale jednoduchým odpojením a novým připojením baterie bez další manipulace s ovládacíma prvkama auta by se kontrolka bagů sama od sebe aktivovat neměla.

Někde jsem tady četl, že se to stane, že po výměně baterky, airbag vyhlásí chybu. Při zapojování se může zajiskřit, ŘJ si s tím neví rady, tak pro jistotu vyhlásí poruchu. Tak potom už je na majiteli co chce riskovat.

- buď se nic nestane

- platí za vymazání chyb

- investice do monočlánků, s tím neriskuje, že by se něco pokazilo, když nebude zapínat nějaké spotřebiče

- zapojit tu nabíječku, to je nejistota, co udělá, když se jí odpojí hlavní zátěž - akumulátor. Ten je jakýsi stabilizátor zatížení. Ale kdyby nechal zapnuté obrysovky, tak by to snad mělo postačit. SNAD.

 

springb: V původním dotazu píšeš, že bys nastavil na nabíječce proud 1A. To by bylo asi moc. Proud by tekl hlavně do akumulátoru, a jeho odpojením by klesl a vzrostlo napětí. Možná až nežádnoucně. Jestli chceš takhle experimentovat, tak raději nastavit ten proud co nejmenší a zapnout nějakou tu zátěž - např. ty obrysovky.  

Tak baterka je vymenená, na zapalovač som radšej nič nepripájal, mal som asi šťastie ani poruchu airbag mi nevyhodilo. V aute mám namontovaný ZEDER, naposledy keď som baterku vyberal tak som ho mal zamknutý, teraz som ho schválne odomkol. Neviem či to mohlo mať vplyv na tú chybu airbag. Viem že ZEDER je pripojený na spínačku, ale neviem akým spôsobom.

 

Chcem sa ešte opýtať, ak tú poruchu airbagu môže vyvolať zaiskrenie pri pripájaní baterky, tak ma napadlo či to zaiskrenie nemôže nastať aj keď budem mať v zapalovači napojený monočlánok. V tom prípade by to nebolo riešenie problému.

Upraveno od springb

Nemyslím samotné zajiskření, jako že by to nějak rušilo, ale přerušované vypnutí - zapnutí než se pevně připojí mínus pól k baterce. Nic jiného mě nenapadá, proč by měl airbag házet chybu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.