Přejít na obsah

pneu 185/165 a řízení


RBR

Doporučené příspěvky

Střídám zimní 185/60-14 a letní 195/50-15, pneu Dunlop WS M3 a 2020E. Rozdíl ve spotřebě je minimální (1,4 55kW). Spíš záleží na jízdním stylu a podmínkách. Znát je to spíš na komfortu. Pokud jezdíš častěji po okreskách dej tam 185/60 Jinak na dobrém povrchu je s 15" skvělý pojezd ;) .

Souhlas, ta samá kombinace, ty samé postřehy. Holt profil je na 15"nižší, auto je tvrdší a na rozbitých silnicích je to znát. Ale na pěkné cestě (škoda, že je jich u nás čím dál méně) je to parádní svezení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Střídám zimní 185/60-14 a letní 195/50-15, pneu Dunlop WS M3 a 2020E. Rozdíl ve spotřebě je minimální (1,4 55kW). Spíš záleží na jízdním stylu a podmínkách. Znát je to spíš na komfortu. Pokud jezdíš častěji po okreskách dej tam 185/60 Jinak na dobrém povrchu je s 15" skvělý pojezd ;) .

- je to citit na dynamike vozidla?

- rozdiel 185 vs 195 je citit v stabilite vozdila?

- na komforte, myslis tvrdost, alebo?.

jazdim vsetko od mesta az po dialnice cez okresky a pod.

Vacsinou taham z BA na vychod a spat (vrchom aj spodom).

Zmenu zo 165 na 185/195 chcem koli zvyseniu stability

(spotrebu do 0,5 l/100km neriesim).

Jedna sa mi o stabilnejsi prejazd zakruty, istejsie brzdenie, ci stabilitu na cestach.

Zvysenia tvrdosti sa tiez bojim :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Střídám zimní 185/60-14 a letní 195/50-15, pneu Dunlop WS M3 a 2020E. Rozdíl ve spotřebě je minimální (1,4 55kW). Spíš záleží na jízdním stylu a podmínkách. Znát je to spíš na komfortu. Pokud jezdíš častěji po okreskách dej tam 185/60 Jinak na dobrém povrchu je s 15" skvělý pojezd  ;) .

Souhlas, ta samá kombinace, ty samé postřehy. Holt profil je na 15"nižší, auto je tvrdší a na rozbitých silnicích je to znát. Ale na pěkné cestě (škoda, že je jich u nás čím dál méně) je to parádní svezení.

takze je citit rozdiel medzi 185 a 195 v stabilite? hmm :unsure:B)

nedporucujete na SK bezne cesty 195 s profilom 50 ?

Na zimu mam jasne 185/60 R14, riesim teraz letne.... ci 195/50R15 ci 185/60R14

doteraz mam 165/70R14 obe... (a ine som neskusal)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se 195/50 pocítíš i menší nerovnosti, o velkých kterých je teď plno ani nemluvě, ale když to na kvalitním asfaltu někam pošleš, auto se ani nehne. Navíc na 15-kách vypadá auto podstatně lépe. Myslím, že profil 50 je na většině našich silnic limitní. Rozdíl ve spotřebě fakt nepozoruju, v létě na 195 při troše slušnosti jezdím za 6. Když jedu striktně předpisově i za 5,6 - 5,8 (nemám klimu). V zimě pokud není kalamita se vejdu většinou do 6,3. Tankuju vždy "do plna" a plus mínus to sedí i s počítačem. Když přezuju na 195 zdá se mi, že volant jde malinko ztěžka, ale je to spíš pocit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se 195/50 pocítíš i menší nerovnosti, o velkých kterých je teď plno ani nemluvě, ale když to na kvalitním asfaltu někam pošleš, auto se ani nehne. Navíc na 15-kách vypadá auto podstatně lépe. Myslím, že profil 50 je na většině našich silnic limitní. Rozdíl ve spotřebě fakt nepozoruju, v létě na 195 při troše slušnosti jezdím za 6. Když jedu striktně předpisově i za 5,6 - 5,8 (nemám klimu). V zimě pokud není kalamita se vejdu většinou do 6,3. Tankuju vždy "do plna" a plus mínus to sedí i s počítačem. Když přezuju na 195 zdá se mi, že volant jde malinko ztěžka, ale je to spíš pocit.

To sedí, mám podobné postřehy. Spotřeba se možná maličko zvedla. ale ještě jsem toho na 15"moc nenajel. Ten volant opravdu ztěžkne, je to poznat hlavně při točení na místě, ale to je zřejmě i tím, že pneu mají výbornou přilnavost (Bridgestone ER 300)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze vsetci odporucate 195/50 R15......

to stvdrnutie volantu a tazsie otacanie volantu mi ale vobec nevadi, ja skor jazdim dlhsie trasy ako serepeticky po meste, takze prave naopak mierne stuhnutie volantu len a len privitam.

Tvrdosti sa zatial velmi neobavam, uvidime, mate odporucanie na nejake konkretne pneu 195/50 R15.... chcel som Contnental Eco Contac3, ale tie sa robia iba na 185/60 R14. Jeidne rozumen sa mi zdaju Good Year Excelence (ci tak nejak)

Tie Brgidgestone su ake?.... nechcem moc hlucne pneu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se 195/50 pocítíš i menší nerovnosti, o velkých kterých je teď plno ani nemluvě, ale když to na kvalitním asfaltu někam pošleš, auto se ani nehne. Navíc na 15-kách vypadá auto podstatně lépe. Myslím, že profil 50 je na většině našich silnic limitní. Rozdíl ve spotřebě fakt nepozoruju, v létě na 195 při troše slušnosti jezdím za 6. Když jedu striktně předpisově i za 5,6 - 5,8 (nemám klimu). V zimě pokud není kalamita se vejdu většinou do 6,3. Tankuju vždy "do plna" a plus mínus to sedí i s počítačem. Když přezuju na 195 zdá se mi, že volant jde malinko ztěžka, ale je to spíš pocit.

napis este aku mas motorizaciu, dik

Presne o stabilitu mi ide B)-_-

Akurat ze 15-tky chcem plechace, myslite ze bude vidiet rozdiel zboku na aute ci ma 185/60 R14 ci 195/50 R15 ? Myslim zboku nie zozadu (myslim ci bude vidiet ze je tam vacsi disk o jeden palec, hmmm.. neviem neviem).

Je fakt, ze zozadu ci pri vytocenych kolesach to bude lepsie vyzerat, ale to ma netrapi, chcem stabilitu a dizajn je mi ukradnuty B)

Oatzka ztuhne trosku volant aj pri beznje jazde v obci pri 60 a pri dialnici pri 90-130?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 16V 55kW combi, bude hodně záležet jaký tam dáš poklice, volant ztuhne jen malinko a v malých rychlostech (při parkování), ale pozoruju to jen těsně po přezutí, pak si rychle zvyknu, možná kdybych ti to nenapsal ani si toho nevšimneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martinoslav ma pravdu

mohu potvrdit , pri vyrobe jsem mel nazuty 185/60, na zimu jsem nakoupil 165/70 a potom jsem stejne na leto prikooupil195/50, kazdopadne se s sirsima jezdi lepe, coo se spotreby tyce, mohu potvrdit (skrze palubni pocitac) narust takrka neznatelny, prumer zima 6,2 leto 6,3 ale jak bylo receno, jse hlavne o to jakk tomu slapes (v zime jsou lidi pomalejsi) :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 16V 55kW combi, bude hodně záležet jaký tam dáš poklice, volant ztuhne jen malinko a v malých rychlostech (při parkování), ale pozoruju to jen těsně po přezutí, pak si rychle zvyknu, možná kdybych ti to nenapsal ani si toho nevšimneš.

OK dik

to ma netrapi, skor naopak, to by pre mna mohla byt vyhoda, uz som uvazoval nad tym, ze si dam VAGom nastavit servo menej ucinne, lebo takto sa mi zdalo az prilis preposilovane, co mi pri manevroch - parkovani vyhovuje, ale inac :angry:

takze to beriem ako plus.

Co sa tyka puklic, uvazujem ze ani nekupim, mne sa plechace pacia :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host FenderStrat

Mám krátkou 1,2 40 kW a jen co jsem sjel ty příšerné prvomontážní hrůzy Matador Stella 165ky, jsem na léto koupil Contnental Eco Contact3 185-60-14. Spotřeba šla z 6,2 na 6,3 - což klidně může udělat jedna cesta na dovolenou po vlastech českých...(sleduju dlouhodobou spotřebu, je to firemní auto). Jízdní vlastnosti - docela jsem to pocítil na posilovači, parkování jde o trochu hůř, ale pořád ještě líp, než s OI 1,9 TDI 81kW - takže to nestojí za řeč. Při přejíždění nerovností to víc cítíš na volantu. Ale tam, kde už 165 v zatáčce lehce popískávaly a auto plavalo bokem ven, tam teď jedu i o něco rychleji jak po kolejích. 195 jsem neměl možnost zkusit, možná by byly ještě lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám krátkou 1,2 40 kW a jen co jsem sjel ty příšerné prvomontážní hrůzy Matador Stella 165ky, jsem na léto koupil Contnental Eco Contact3 185-60-14. Spotřeba šla z 6,2 na 6,3 - což klidně může udělat jedna cesta na dovolenou po vlastech českých...(sleduju dlouhodobou spotřebu, je to firemní auto). Jízdní vlastnosti - docela jsem to pocítil na posilovači, parkování jde o trochu hůř, ale pořád ještě líp, než s OI 1,9 TDI 81kW - takže to nestojí za řeč. Při přejíždění nerovností to víc cítíš na volantu. Ale tam, kde už 165 v zatáčce lehce popískávaly a auto plavalo bokem ven, tam teď jedu i o něco rychleji jak po kolejích. 195 jsem neměl možnost zkusit, možná by byly ještě lepší.

OK

ja mam sice podstatne lepsie pneu a to Kleber Viaxer AS,

ale uvazujem o sirsich z rovankych dovodov.

Otazne je ci 185/60 R14 ci 195/50 R15

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK

spytam sa takto doporucujete radsej najkvalitnejsie pneu 185/60R14, alebo priemerne pneu 195/50 R15.

Priemerne myslim priemerne (nie Matador, nie Sava )

teda oplati sa dat 195/50R15 ci skor najlepsie pneu 185/60R14 ako to bude na stabilite?.

bojim sa totiz zvysenia spotreby a znizenia dynamiky pri prechode z 165/70R14

pri 47kW HTP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host FenderStrat
Mne sa celkom pozdavaju aj Continental Eco Contact3 (ale v 195 sa nerobia)

a aj Good Year Excelence

Omlouvam se, uz kecam blbosti - puvodne jsem sice chtel ContiEcoCont.3 kvuli spotrebe, ale nakonec jsem koupil Conti PremiumContact. Ten vzorek me dostal :) Takze to, co jsem psal o EcoCont3 patri Premiu (rek bych, ze bude lepsi ve smerove stabilite i na mokru nez Eco). A dela se i jako 195-pokud uz teda chces Continentaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdarec, chci přejít na nové pneu a rozhoduju se hlavně mezi Michelin EnergySaver a Continental EcoContact3, příp. Continental PremiumContact2 (185/60/R14 nebo 195/50/R15).

Poraďte pls :help:

Nejezdím nijak agresivně. Spíš se snažím mít nízkou spotřebu paliva i pneumatik ;)

Fabča 1.4MPi, 44kW

Editováno: , autor: Thomas K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ted mam prvni sezonu 195/50/15 Dunlop SP FastResponse a jsou to zatim nejlepsi gumy co jsem mel. Perfektne sedi, jak na suchu tak na mokru, jsou tiche. Vydrz tezko posuzovat, ale zda se mi ze na lehke 1,2 skoro neubyvaji po 15000km.

Btw..rozdil mezi 185 a 195. Me se zdal pomerne velky. Mozna je to tim, ze jsem presel i na lita kola. Stabilita je o hodne vyssi, neporovnatelne to lip vypada, cena neni vyssi a komfort se podle me zhorsil jen minimalne, coz stejne prevazi o dost lepsi jizdni vlastnosti.

http://www.az-pneu.cz/index.php?goto=testy...dtesty_nazvy=68

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam takovej dotaz. Budu ted kupovat nove zimni pneu a jelikoz se mi nechteji kupovat nove disky, pouziju nejspis klasiku 185/60 R14. No nicmene mam dva dotazy :)

a) nejaky tip na zimni pneu? :) vim ze se otazka opakuje kazdej rok, ale opakovani je matka moudrosti - prej :D slysel jsem, ze vseobecne GY nejsou spatny pneu..

B) ted mam obuto na 195/45 r16 a snizenej podvozek o 30mm (respektive kratsi pruziny), nebudou ty 14ky na tom vypadat zvlastne? :) je mi jasny ze paradu jako r16 rozhodne neudelaji, ale asi jsem nikdy nikde nevidel snizeny auto na 14kach, tak mi to trochu lame hlavu :)

diky

Editováno: , autor: mytrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...