Kdysi testovali fábku s tímhle motorem ve Světě motorů na 100.000 km a potom celé auto rozebrali do šroubku včetně motoru. Motor byl kompletně proměřen a opotřebení pístů a válců bylo ve výrobních tolerancích. Jediné co bylo více opotřebované byla spojka, ale s tím autem byl mj. prováděn srovnávací test pneumatik, takže dostalo pěknou čočku. Jo a na brzdě měl před rozebráním tuším 63 kW, ale lovím to zpaměti, možná to bylo i víc nebo míň. Rozhodně víc než 55. V Auto-motor a sport pak testovali s tímhle motorem Golfa a po 100.000 km bez problému (s motorem) se rozhodli prodloužit test na 200.000 km. Bohužel výsledek jsem nečetl. Ale nikde si nestěžovali na spotřebu oleje.
Našel jsem pár vět z toho testu:
Ani v motoru neodhalil endoskop nic závažného. „Vše se zdá být v pořádku…“ konstatoval Wolf Gudlat. Vymontovaný a rozebraný motor prošel dalšími měřeními a analýzami. Všechny díly se nacházely v téměř nulové toleranci. Motor vypadal, jako by právě sjel z montážní linky.
Nejinak tomu bylo s převodovkou. Mnohdy razantní styl jízdy se na ni vůbec nepodepsal. Minimální množství kovových pilin ve skříni převodovky svědčilo o vynikajícím stavu ozubených kol. Dokonce ani velmi namáhaný synchronizační mechanismus nenesl výraznější známky opotřebení.
Podle slov přítomných odborníků by převodovka, stejně jako motor, vydržela bez demontáže dalších 100 000 kilometrů.
V průběhu dlouhodobého testu se samozřejmě vyskytly i závady, pro jejichž odstranění bylo potřeba vyhledat odbornou pomoc. To však bylo hlavním záměrem testu SM: „Chtěli jsme zatopit Fabii natolik, aby se ukázaly vady a závady, které za normálních okolností přicházejí mnohem později."
Tímto nechci dělat žádnou reklamu, mám na tomhle motoru najeto 45000 km, spotřeba benzínu dlouhodobě 6,1, oleje 0,0 , závady 0. Ono by to taky bylo brzo.