Přejít na obsah

stahování oken dodělávky


li.ška

Doporučené příspěvky

A ještě-řešil se tu nekdy problém u jednoduších verzí FABIE-jež mají otvírání 5 dveří jen bowdenem-aby to šlo nejaqk elektricky-spinačem a člověk nemusel kvuli otvírání kufru chodit "k přední sedačce" Ve značkovém servisu jsou z toho bezradní a prý bych se nedoplatil....

Já třeba sehnal origo starší odskok na aukru za 250,- a napojil jsem ho ná výstup alarmu,takže teď jednoduše dálkáčem od alarmu otevřu kufr a nemusím kvůli tomu otvírat dveře a tahat za páčku :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odskok-to je tedy servonmotor co při sepnutí pozdvihne dveře-jakobych zatáhnul za puvodní bowden? to ale musí mít spínač-nebo ty to máíš jen přes dalku? Lze k tomuto připojit i spínač, jež byva v 5 dveřích? Nebo to je ve všech případech jen na DALK. OVLADANI? jak je pak vyřešena situace, kdy selže elektrika a je potřeba otevřít 5 dveře??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odskok-to je tedy servonmotor co při sepnutí pozdvihne dveře-jakobych zatáhnul za puvodní bowden? to ale musí mít spínač-nebo ty to máíš jen přes dalku? Lze k tomuto připojit i spínač, jež byva v 5 dveřích? Nebo to je ve všech případech jen na DALK. OVLADANI? jak je pak vyřešena situace, kdy selže elektrika a je potřeba otevřít 5 dveře??

Co vím od kamarádů,tak kdo má origo centrál,tak po odemknutí auta se kufr otevírá tím spínačem pod gumou madla z venku.A ti co mají i dálku,tak to mají na dálkáči.

Já měl holátko,tak jsem si dodělával neorigo centrál.Na autě jsem si dělal alarm a ten má navíc ovládaný výstupní signál,který jsem použil na otevírání kufru.Nebyvilo mě furt odemykat,otevírat,tahat,zavírat,zamykat...abych se dostal do kufru.

Nejdřív jsem si pořídil nový odskok co používají tuneři na dveře,ale pak jsem natrefil na origo na aukru.Jelikož byla snadnější montáž,volba byla jednoduchá.Ten odskok mi teď leží ve skříni. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to bude ještě zajimavé....mám FABII, jež jsem koupúil cxa před rokem a pul....byla v nemecku a myslím, že tam CENTRAL na kliček je ORIGO. I když melo to i dalkové ovládaní neorigo-dva spínače-ale to bylo nefu´kční. Proto jsem tam nedavno instaloval ze značkovém servisu dalkové ovládání-zase dvojtlačítkové. na onopm místě mam jen jakýsi ztvrdlý plast-jen krytku..tak ted nevím, jak to bude??zkoušel jsem odstranitvnitřní plast 5 dveří, ale to se mi nepodařilo, jak jiiž zde nekdo psal, je to tam strašnou silou nalisované- místo toho-aby jasem vytahoval ony kovové sponhky z rámu-začaly se vytohovat z plastu...tak takhle to "odmontuji" -zničím onen plast a nakonec zjistím, že tam fakticky ohledně systému otevírání 5 dveří nic není........Ach jo................... ....................

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to jak píše pitrys. Origo centrál se otevírá spínačem v madle pátých dveří. Pokud doděláš ORIGINÁL dálku (stačí výměnit komfortku a spárovat ovladače), tak dálkový ovladač na 99,9 % udělá totéž, co ten el. spínač. To 0,1 % připadá na vozy, které mají nekompatibilní BSG jednotku - před lety se to tu řešilo (nevím, zda zde příslušné téma ještě je) a lze to pořešit pouze výměnou této jednotky. Předpokládám, že tu dálku, co ti dělali v servide je pouze tak zvané originální příslušenství, tedy naprosto neoriginální zapojení - dálka je součástí klíče, nebo zvlášť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DLAKOVE OVL. je mimo- jako samostatný dvojtlčítkový ovladač. Ted ještě k tomu stahovaní...pomalu to zapojujeme, chci to udelat velmi jednoduše- ty motory origo SKODa mají u konektoru jakousi elektroniku-na co všechno tam je??? Chceme ji jakoby obejít a proud připojit přímo na VYVODY Z MOTORU, a pochopitelně přes spínače, ted si ale říkám, jestli mohu do tech spínaču taktéž ORIGO SKODA- v ,madlech dveří naves přímo proud-aby to nevyhořelo, připadá mi totiž, že ona elektronika u motoru sloužila jako nepřímí ovladač motoru, -jinak řeščeno,že umožnovala, aby se proud spínal ve spínačích-ale jen jako ovladací proud a v té ELEKTRONICe se tprve spínal proud pro otáčení mpotoru. Ted nevím, jestli jsem to nenapsal příliš složitě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže neorigo dálka - s odskokem kufru tím pádem neporadím (netvrdím ale, že to je neřešitelný problém). Jediné, co mohu doporučit je pořídit origo dálku (komfortka + klíče/ovladače - cca 2000,-) - pak vše funguje, navíc se ti pak budou lépe zapojovat okna a další blbůstky, takže investice se relativizuje). Ta elektronika motoru mimo jiné řídí dojezd okna, motor se vypne, pokud je okno zavřené/otevřené - dost podstatná funkce :) . Vzhledem k průžezu drátu, které do toho spínače vedou, je jasné, že ovladač natvrdo nespíná 12V a příslušné ampéry. Je to uděláno tak, že do motoru je přivedeno +/- a nějaká "data", z motoru pak vedou dráty do spínače.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to zapojení el. oken chapu a máme na to uplne stejný nazor-já jsem to asi jen =příliš složitě rozebíral. bude to delat nejaký borec elektrikář-bez one již zminované komfortky-ono se to dá práý oblbnout systémem relátek atd. Ale čemu nerozumím, je zde ta situace ohledne ORIGO DALKY CENTR. ZYMYKANI- s klíčkemn a do 2000 Kč?? Když jen za tu univezal sadu -pdle nich origo- tedy bez klíčku jsme dal "jen" 2200 Kč -jen za tu sadu-bez práce......?????

Ze mi to tedy rovnou nenabídly s klíčkem???? to by snad stálo víc, ne???? Vzdyt ted řeším neco podobného, mám totiž ve dveřích uspolujezdce jiný zámek, do nejž nejde standartně používaný klíček-tak prý nechat podle WIN vyrobit zámek u spolujezdce a jen za ten chtěljí 1200 Kč.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komfortka z vrakárny 800 - 1000

komplet nová sada zámků+klíče/ovladače 1000-1500 (dá se stávající klíč vybrousit do nového s ovladačem, pak se nemusí měnit zámky - záleží, co se ti podaří sehnat levněji)

+ 20 minut práce

"kopie" originálního zapojení z výroby, je vždy (snad až na mlhovky) levnější, než ty náhradní řešení, co nabízejí v autorizovaných servisech (centrál, el. okna, parkovací asistent...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Prešiel som si celkom dosť ohladom tu na fóre ohladom dorábky sťhovania okien ale stále som z toho trocha jeleň, tak by som si to rád zosumarizoval.

Mám Fábiu 2004 Choice, ktorá ma origoš centrál a DO (takýto mám kľúčik http://www.skoda-dily.cz/data/items/33/4c236619b34bd.jpg ). RJ komfortu mám 6Q1 a posledné písmeno je D (toto si presne nepamätám, lebo zatiaľ som VAGoval len zbežne).

Čiže aby som si dorobil origoš sťahovanie (dopredu), treba mi tie dva plechy do dverí s lanovodmi a motorčekom, potom kabeláž ku každému motorčeku a ovládací panel k vodičovi (najlepšie rovno celé to madlo?). Potom to celé nahodiť (ako veľmi budem musiet rozoberať palubovku?), nakódovať do VAGu (bude mi stačiť aj obyčajný OBDII kábel?) a pokial budem mať dostatočné štastie, tak si budem vedieť nakódovať dojazdy na DO?

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po milionté.. 6Q1 .... D je BSG a ne komfortka... musíš mít stahovačky a kabeláž.. a madlo dveří s ovladačem stahování (řidič + spolujezdec)

co je to obyčjný OBDII kábel??? potřebuješ něco co ti pojede s vag-comem.. aspoň KKL. dojezdy nakóduješ jen s předface stahovačkama, jen COM kabelem se starým noutem a se starým softem z dosu a ještě musíš vědět jak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uhm okej, evidentne som vo veľa veciach dezinformovaný.

V prvom rade, čo to znamená BSG (čo je jej funkcia?) Dáko som to hľadal na internete ale nič okrem skratky BSG som nenašiel. V ktorom kanáli si nájdem označenie svojej komfortky?

Promiň, myslel som obyčajný KKL kábel, nie OBDII ..chyba lávky :)

Hmm, COM kábel by nebol probém, za 5EUR ho mám doma, skor problém vidím v notesi s COMom a v DOSe.. dnes celkom prežitok doby :) (a ako vlastne rozoznám predface sťahovačky, majú dáky špeciálny kód?)

Jaj a posledná otázka, na ktorú som zabudol - v akých cenových reláciach sa pohybuje celý tento set (sťahovačky, kabeláž, madlá pre predné okná?) Pretože na internete som našiel len nové UNI alebo nové osve náhradné diely k origošu ale boli za nekrestanské peniaze a keď som letmo prebehol bazoš, tak som objavil len motorčeky (za 12EUR/kus) ale nikde som nenašiel celok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj všem chtěl bych si taky dodělat el stahovačky.a něco sem našel netu tak chci slyšet nějaky nazor od někoho kdo tomu rozumí.

stahovačka- http://alarmtuning.cz/alarm-tuning/elektricke-stahovani-oken/originalni/originalni-elektricke-ovladani-prednich-oken-pro-skodu-fabia-i.htm

něco jako komfortka- http://alarmtuning.cz/alarm-tuning/elektricke-stahovani-oken/modul-jednodotykoveho-ovladani-oken/komfortni-modul-ovladani-elektrickych-oken-keetec-m-win.htm

 

tak se chci zeptat jestli to bude fungovat a zapojit to na origo spínače?Předem díky za odpověd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti rozhodně nepůjde... s originálními vypínači jen origo okna.. buď "ušetříš" a budeš tam mít nějakou takovouhle univerzální sadu, nebo zajedeš na vrakáč, případně koukneš na aukro.. a budeš to mít origo.. záleží co máš v autě teď.. pokud máš origo centrál, máš tam i komfortku.. tzn stačily by dodělat stahovačky a kabeláž...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti rozhodně nepůjde... s originálními vypínači jen origo okna.. buď "ušetříš" a budeš tam mít nějakou takovouhle univerzální sadu, nebo zajedeš na vrakáč, případně koukneš na aukro.. a budeš to mít origo.. záleží co máš v autě teď.. pokud máš origo centrál, máš tam i komfortku.. tzn stačily by dodělat stahovačky a kabeláž...

Centrál tam je.a co všechno bych měl dokoupit na vrakáči a nebo nejít na aukru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim a přídávám se do klubu předělávačů. Mám Fabku 1.9SDI 2001 úplně v základu až na centrál,

takže mám naštěstí BSG s 6Q1 a i komfortkou v autě. Sehnal jsem komplet ustrojený, jen sundaný dvěře

v elektrice z Face, takže LIN, levý + pravý celkem za 2 tis, takže si úplně pískám :-)

V příštích dvou tejdnejch se vrhnu do montáže, dneska jsem byl sehnal ještě modrý svorkovnice do sloupku,

který mi v autě chyběj, zítra chci zajet na vrakáč, jestli tam nemaj komplet kabelovej svazek z Face v elektrice

a okoukat z toho to zapojení stahování oken, ale i el. zrcátek.

 

Marně jsem doufal, že nekde na netu najdu návod, jakej se dává třeba k montáži neorigo dálky, kde je uznačená

barva drátku, kterej se připojuje a přesný místo (svorkovnice a pozice), kam ho připojit.

Jsem strojař, takže do elektriky moc nefušuju a ty škodovácký schémata mi přijdou jak španělská vesnice.

 

Když se mi všechno vydaří, rád bych to zaznamenal a dal na net jako kuchařku pro ostatní,

kteří taky marně hledají jednoduchej návod pro blbce :-))

post-84538-0-87966400-1379012731_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prolezl jsem dneska na vrakáči krabici s kabelovejma svazkama, ale nenašel jsem žádnou

elektroinstalaci osazenou, tak jako mám já ty řidičovi dveře, což je.

Černý konektor - 4/4 obsazené sloty

Modrý konektor - 6/6 obsazených slotů

Bílý konektor - 6/6 obsazených slotů

Hnědý konektor - 6/6 obsazených slotů

 

Jsou v tom i elektrický vyhřejvaný zrcádka, asi nějaký to světýlko ve dveřích atd., ale když už to budu

dělat, rád bych to měl všechno, takže mi nezbývá asi nic jinýho než počkat, až budou mít na demontáž

nějakou Face fabii v plný výbavě, páč ty Škodovácký schemata jsou pro mě španělská vesnice.

 

 

Zásoba pinů do sloupku.

post-84538-0-29496200-1379069576_thumb.j

Editováno: , autor: Tomik723
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastal menší problém, jelikož jsem koupil celý dveře a musim je rozbrat, narazil jsem

na problém, že nemám jak sjet oknem dolu, abych ho mohl ze stahovačky povolit.

Někdo nějaký návrhy ? :-)) Jsou to LIN stahovačky. Asi bude potřeba dotáhnout napětí

na motorek, ale absolutně netušim co všechno a jak napojit. Bude stačit + a - třeba

z cigareťáku ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak stahovačky jsem rozpohyboval, natáhl jsem kabely z auta ke dveřím a zapojil 2x + a 1x - (u řidiče), pak u spolujedzce jen 1x + a 1x -. Štávu sem dotáhl z cigareťáku, sic poprvý sem si spálil pojistku, páč jsem to omylem zkratoval, ale nakonec vše dobře podpadlo a stahovačky jsou obě vyndaný :-D

Editováno: , autor: Tomik723
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...