Přejít na obsah

Zaslepení EGR ventilu


TomASS!

Doporučené příspěvky

zaslepit to jde jakýmkoli silnějším plechem. 3mm je až dost. Teplo tam žádné extra není. Je jedno jestli nerez nebo něco jiného, klidně pozink z okapu, to je fuk.

Jen ho pořádně očistit, aby to těsnilo, já ho malinko namáz Viktorem (Victor reinz-těsnící pasta na motory).... Prostě žádná věda, není co posrat a nemusíš se toho bát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak pryč s EGR pryč s katem a pryč s váhou vzduchu o FAP se ani nebavim.

 

Vše  o řádek výše je jinýmy slovy legální úřední buzerace vygenerovaná od zástupců nadnárodních kooperací které mají přímý vliv na vývoj všeho kolem nás, kteří si pod záminkou světové  ekologie hrubě mastí kapsy....

 

Ideální plebejec hájí  vždy názory takzvaných autorit at z EU nebo z lokální  vnitrostátní politiky...

 

cílem tohoto konglomerátu je prostá věc...vtlouci lidem do hlavy, že jednotlivci ve své mase mohou za vše a tedy musí akceptovat tato systémová řešení pro "lepší život"...

 

jinýmy slovy sledovat emisní normy, vlastnit vždy to nejekologičtější auto s nejvyšší EU normou, nejlépe ho zakoupit na úvěr od banky a tím se nám kruh uzavírá na řádek číslo 3 tohoto příspěvku

 

Resumé: EGR ZASLEP ! 

Editováno: , autor: spacewerk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jasný... Bavil jsem se s kamarádem, který to dělal z hliníku a ten se mu teplem zkroutil, tak udělal z nerezu... Ale trubku dal úplně pryč... Tak si říkám, když ji zanechám a dám záslepku k egr ventilu, a na prasáka to stáhnu (když se mi podaří nestrhnout závit) tak se to nebude mít kam vlnit... nemám pravdu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

čaute chlapci poradíte mi prosím? :) teraz som kupil superba 10/2007 85kw 1.9tdi
no a som tak pozeral po motore a všimol som si že nejaké tesnenie trčí neviem dizel som ešte nemal, je to z egr ventilu alebo čo to je? prikladám dve fotky aby ste vedeli o čo sa jedná... čo s tým a čo to vlastne je? :-) diki moc

EDIT: už viem čo to je je to škrtiaca klapka... a potreboval by som kúpit to tesnenie čo tam trčí ale neviem podla čoho ho mám objednať... viete mi poradit ako by som zistil číslo toho dielu alebo niečo také?

post-89355-0-96715000-1405623881_thumb.j

post-89355-0-63930100-1405623882_thumb.j

Editováno: , autor: špekulant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím Vás, aj ja mam problém a neviem ako ho riešiť. Zaslepil som EGR (obidva konce) a spotreba sa mi zvýšila o 1L na 100km podľa Maxidotu a turbo zaberá až niekde okolo 1800ot. čo predtým robilo okolo 1600ot.  ... Potom už ide auto dobre (skoro rovnako ako pred zaslepením). Zaujíma ma prečo sa zvyšila spotreba a posunula hranica zapnutia turba keď som s tým nič nerobil. Len som odšruboval  4 skrutky, dal hadicu preč a nahradil ju záslepkamil, ma niekto podobnú skúsenosť ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nediv se, že nikdo neraguje, protože zaslepovat dvěma záslepkama není obvyklé a hlavně je to nesmysl

Co tě vedlo zaslepování EGRu? I když je to krávovina na entou, kterou vymyslel nějakej vyhulenec pro EU, nechápu trend ŽE VŠICHNI NAJEDNOU ZASLEPUJÍ, Z 90% ZBYTEČNĚ A NESMYSLNĚ (sousedovic Pepíček Vomáčků zaslepil ééégr, říkal, že je to dobrý jako sviňa, tak všichni v jeho okolí najednou zaslepují ééégry :kol-32: )

No dobře, už jsi to udělal, ale:

Já bych to viděl tak, že jsi zbytečně odšrouboval 4 šrouby a dal hadici pryč a dal dvě záslepky. PROČ, PROČ PROČ?

A co takhle nechat tam hadici, odšroubovat jen 2 šrouby a dát jen jednu záslepku? (MÉNĚ PRÁCE, MÉNĚ MATERIÁLU A MÉNĚ VYSVĚTLOVÁNÍ POLICAJTŮM)

Takže Tvůj problém bude buď v tom, že jsi zaslepil blbě a někde ty Tvoje dvě záslepky netěsní (méně pravděpodobné), nebo jsi při zaslepování někde něco jinde na motoru pokazil (mohl jsi třeba utrhnout podtlakovou hadičku od turba, nebo přerušit nějaký konektor atd)

Já radím: vyhodit dvě záslepky, našroubovat 4 šrouby a dát tam hadici. Projet a zjistit, jestli je to původní stav.

Pak povolit jen 2 šrouby, zaslepit a toť vše (pokud tedy vyloženě teskně toužíš po zaslepeném EGRu)

Předpokládám, že podtlak jsi nechal tak, jak byl, nebo ho zatěsnil např.šroubkem

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Proč se vzduch sání přivádí nejčastěji právě z předku auta? Protože před chladičem je vzduch ještě o něco chladnější a teoreticky bohatší na kyslík, což zlepšuje samotné spalování.

Proč se zavedl EGR ventil? Aby při stání v koloně (volnoběh motoru a nízké otáčky při poskakování) nedocházelo v hustě osídlených místech k nadměrnému znečišťování ovzduší pevnými nespálenými částečkami, které jsou sakra karcinogenní. Nepředpokládá se, že bude někdo popojíždět mezi polema, kde to znečištění suplujou skvěle letadla, továrny (především ty čínské), dieslové lokomotivy a lodě (asi opravdu tam nenajdete ani kat, ani EGR...).

EGR se tedy otevře při nízkých otáčkách a díky podtlaku se při akceleraci zase uzavře, dokud se nezasekne v neurčité poloze kvůli zaneřádění. Když se zasekne zavřenej, tak to moc nevadí (pokud auto nemá zpětnou vazbu do ECU o poloze EGR - potom se rozsvítí žlutá na palubce - emise, servis). Pokud se zasekne otevřenej, je to horší, protože i při akceleraci proudí do sání horký výfukový plyn plný sazí a protože kyslík tam chybí, auto žere a nejede.

Před zaslepením určitě vyčistit. Nicméně četl jsem, že zaslepení EGR má špatný vliv na turbo, které rychle odejde. Nechápu proč, když je lépe chlazené - možná někomu odešlo nezávisle na záslepce.

Já zatím zaslepeno nemám, ale budu čistit a protože do emisí je ještě daleko, zkusím EGR zaslepit, co to udělá u Superba 2002 1,9 TDi 96kW @ 120 kW s náletem cca 300 000km BEZ ČIŠTĚNÍ EGR !!! Docela se divim, že ještě jede, co tady koukám na ty fotky. Vyfotim svoje EGR - asi to bude raritka po 300 000km.

Nicméně o tom turbu, kdyby někdo věděl - budu rád. Nějaký rozumný argumenty, já zatím nechápu, proč by to mělo snížit jeho životnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to pouze teoretické, že odejde dříve turbo. A možná sis odpověděl i sám: "přichází chladnější vzduch do turba" což sice prospěje výkonu, nikoli přímo turbu - studené do horkého - špatně. A tím je turbo více zatěžováno, čili více využíváno

Nicméně konstrukce a materiál, ze kterého je turbo vyrobeno to dovolují, ba naopak je to dobře a tak je to i cíleno. Dále další odůvodnění: čím chladnější vzduch do sání, tím lépe. Samozřejmě, studenější směs se ve válci více rozpíná, což vede k většímu výbuchu, potažmo rychlešímu stlačení pístu směrem dolů=zvýšení výkonu. Nicméně ten chladnější vzduch se ohřívá již v sání, což vede k větší (sice neznatelné) kompresi již v sání. To by mohl být ten druhý teoretický důvod dřívějšího opotřebování turba, avšak opět dobře pro výkon. Ovšem v praxi se s limity počítá a samozřejmě jsou součástky vyrobené již předimenzované a pokud by se měly tedy porouchat dříve, viděl bych to v desetinách procent. Pakliže pak nastává dilema, co je pro motor lepší (zda zaslepený či nezaslepený EGR), tak rozhodně vyhraje zaslepený EGR. Vyšší výkon a prostě se nevrací sračky z výfuku do sání, což vede ke mírně vyššímu výkonu a zároveň se toliko nešpiní vzduchový fitlr, potažmo celé sání a to vč.turba a spalovacích komor (válce, písty, ventily).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také si myslím, že vliv na turbo je hloupost. EGR funguje při částečném zatížení. Recilkulované plyny do sání vstupují za turbem, takže s ním nepřijdou vůbec do styku. A na výfukové straně EGR snižuje teplotu hoření a výfukových plynů, takže pro turbo je to lepší. Při vělkém zatížení motoru je EGR zavřený, takže nic neovlivňuje.

 

A EGR je na redukci NOx, ne na pevné částice. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

EGR nic nečistí. Akorát vrací část výfukových plynů do sání a tím se snižují emise. Nic víc.

Průser akorát je, že to zasírá motor a trochu ubírá na výkonu. A emise neznatelně nižší. Však ani na STK nepoznají zaslepený EGR ventil

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj prosim mam dotaz dnes jsem zaslepil egr pac odesel do vecnych lovist ale hned po nastartovani mi zustala svitit ponorka tak diag a ta ukazala (engine coolant temp circuit high input) muze to byt kvuli tomu zaslepenemu egr nebo je to ciste chyba cidla teploty? diky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravim , 

mam 1.9tdi AHF a po zaslepeni EGR mi auto zacalo skubat pri dojizdeni na krizovatkach .. Nevim zda to pred tim delalo ale jestli ano tak o dost mene .. myslite ze to muze mit s Egrem neco spolecneho, nebo ze to ma nejaky vliv na setrvak? Dnes jsem zaslepku oddelal a zda se mi ze jde motor celkove lepe ,neni tak hlucny ale zase to vice kouri .. 

ted mam dilema.. opet zaslepit a nebo koupit novy EGR 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...