Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak si dej vypínač na pojistku a máš vystaraný.

Pokud vypneš i ABS, tak ti přestane fungovat i EDS a je po 4x4, bo se ti začne protářet přední levé kolo a na ostatní kola se krouťák nedostane, bo tam je (na pravé straně diferáku ve předu) úhlový pohon (převodovka s kuželovým soukolím) a pokud ten má fungovat, tak se musí přibrzdit levé přední kolo a na to je nutná el. uzávěrka diferáku - tedy EDS. Lehni pod to a podívej kam je ve předu připojen kardan a pochopíš.

Doporučuji nic nevymontovávat, jen maximálně vypnout.

Jestli má někdo zájem, pošlu mejlem pdf o tom jak to funguje (pěkně a srozumitelně popsaný) - má to asi 3 Mega.

Vloženo

no a když to vypnu tím origo vypínačem tak přece taky to vypnu a funguje haldex je pravda že ABS nevypnu takže ESP když vypnu haldex jede a když vypnu abs tak nejdede?? nebo s čím mi haldex pojede a s čím ne??

Vloženo

abs ti musi fungovat jinak ti nepujde ctyrkola,pokud bys to vypl pres pojistku tak ti myslim taky abs nebude fungovat protoze je myslim spolecna s esp ale nejsem si jisty,zajel bych k nejakymu elektrikarovi at ti predela origo tlacitko aby ti fungovalo obracene-jestli to pujde

Vloženo (editace)

jojo jak tu psali uz predslí, ESP je dobra vec,kdyz chce clovek jet a zabbnout si a veri si, ESP si vypne.

U 4x4 bych ale ESP urcite chtel, pri normalni jizde, napriklad vyjezd z kruhace - Octavia s vyplym ESP na snehu a pridanim trosku plynu tak auto ma tendenci se pretacet, to same jak tu nekdo zminoval ze Cosbyho to na dalnici roztocilo, jakmile se pripoji zadni nahon ma tendenci to roztacet do hodin.

Kdyz si jedu do lesa zablnout,dat rally, esp vypinam,ale je pak potreba se take jinak chovat k plynu. Ale jak rikam, kdyz clovek jezdi po meste a veze 2 lidi s sebou,tak se mu blbnout furt nechce a v tom je ESP velka opora. Ale na druhou stranu rikam,do aut daji vsechny mozne stabilizacni,rozjezdove,parkovaci pomocniky a ridit budou moc i 12 lety kluci. Kdo chce byt vyjezdeny, musi se naucit ovladat auto s ABS, bez ABS, s ESP bez ESP a vedet co auto udela pri smyku a jak se s tim vyporadat.

Editováno: , autor: Dandiel
Vloženo

OK,

kedze nemam ESP, tak mi neostava nic ine, len si VERIT.. ;) A urcite nezatracujem moderne elektronicke chutovky /esp je uz viacmenej standard/.. Ja nad 130nejazdim ani na dialnici/90ponikov nieje RS/ ale netvrdim, ze ESP nema opdstatnenie aj pri nizsich rychlostiach :palec2:

No a k tomu "vystreleniu" v zatacke pri zapojeni zadku-Ak si niekto mysli, ze haldex je to iste ako symetrical 4X4 u Subaru tak potom sa mu nedivim, ze ho to pri 150tke ustreli z cesty... Takych pripadov som na NETe cital dost ako borci z Torsenmi a Haldexmi skusali to co na Subaru... Proste to fakt auto roztoci, ked sa spusti zadok.. :palec2: Nie kazdy napis 4X4 znamena to iste.. :feve:

Pre takych zaciatocnikov ako ja par videi.. /asi by to malo byt v inej sekcii/

U nas uz je konecne bielo tak si to vychutnavam a normalne som mal radost ked slovenski cestari opet "zaspali" s posypom.. :palec2:

4X4 FOREVER

Vloženo

cituji :

COSBY tu někdě uváděl příklad z dálnice, kdy ve 150 ho 4x4 bez ESP pěkně na dálnici roztočila...

to znamená že měl 4x4 ale s vyplou funkcí ESP takže haldex funguje pořád i ve vysoké rychlosti

Vloženo

jo chapu, ja jenom ze vic lidi mi uz reklo ze skodovka ma 4x4 aktivni jenom do urcity rychlosti, teda jestli si to nepletu napr. s nejakym pomocnym systemem... I jsem tu snad cetl ze to nekdo chtel zkusit trvale zapnout ... nevim

Vloženo

Tak se pridam do temata. Podle toho co o haldexu vym tak u O1 pokud das ABS pryc tak zustanes bez 4x4 pohonu protoze on zbira data z ridici jednotky ABS-ka a tim prispusobuje zapinani zadni napravy a v kombinaci s EDS brani protaceni jednotlivih kol. Takze pokud vypnes ESP bude to OK, s nim vypnes ASR a ABS s EDS zustane ve funkci. Proc bys resil vindavani elektronickih soucasti ESP gdyz stejnou vec docilis mackanim tlacitka ESP. U predokolek se da vypnout ABS (dela asi to nejaka firma v slovensku co se zabyva sport.upravamy 1,8T motoru: www.brs-tehnology.com) ale tim se ti odpoji 4x4. Muj nazor a nazor podle toho co jsem cetl o 4x4 a haldexu. Zkus se podivat na jejih stranky, pripadne kontaktovat telefonem a zeptej se, oni budou vedet (doufam).

Vloženo
cituji :

COSBY tu někdě uváděl příklad z dálnice, kdy ve 150 ho 4x4 bez ESP pěkně na dálnici roztočila...

to znamená že měl 4x4 ale s vyplou funkcí ESP takže haldex funguje pořád i ve vysoké rychlosti

Chlapi, ruku na srdce, to, že se ve 150 přidá zadek (tedy 4x4) je pěkná blbost, bo aby se sepnul Haldex, tak se musí přední kola protočit o nějaké stupně a to ve 150 žádný koncernový motor nedokáže, že :-)

Takže, dle mého názoru, že se COSBY ve 150 roztočil nebylo kvůli zadnímu náhonu, ale jen díky nepřízpůsobení stavu a povaze vozovky (nebo tak nějak)...

Vloženo

Řešíte tu docela komické věci... haldex se připojí vždy když je dostatečný rozdíl v otáčení náprav mezi sebou. A to že ve veliké rychlosti je to o hubu je taky fakt... pokud nemám ESP, tam to citlivě přibrzí jednotlivá kola :)

Vloženo (editace)

Radek Obadal:

zkus odpojit kabel od nejakeho cidla co se pouziva pouze pro esp, napr. uhel natoceni volantu, cidla zrychleni, tim by se melo esp vypnout, pak je otazka jestli vse ostatni zustane zaple (abs, haldex...)

Editováno: , autor: zdesim
Vloženo (editace)

ad Cosby: co si vzpomínám tak to byla OI 4x4 takže haldex (škodovka si může enchat o quattru jen zdát)

stalo se to na dálnici když vjel do kolejí plné vody a tím pádem vnikl aquaplain(možná špatně napsáno) a poté se mu připojil zadek

ano je to nepřispůsobení rychlosti povaze a stavu vozovky

esp(asr) není problém rozblikat i na quattru (stálá 4x4) ve 150km/h - stačí se jen nepřispůsobit povaze, stavu vozovky a obutí vozu atd.

Editováno: , autor: Vaša
Vloženo

dnes jsem najizdel na vysoky obrubnik...bylo to na snehu...vedle me vyloha,tak se koukam jak se zachovaly predni kola...lehce proklouzly,pak se zastavily a auto jelo dal...je tedy mozne,ze se vsechen vykon poslal na zadek?

jinak Scoutik 4x4 je moc zabavny auticko! :palec: ted v tydnu jsem ale malinko zapadl v hlubokym snehu...a nemohl jsem se vyhrabat z5 na cestu...byla nad urovni ty louky...vypnul jsem ESP...dal plnej....hrabaly vsechny kola,ale nakonec jsem se vyhrabal! :D diky bohu...

Vloženo

98% na zadek? a jak asi? I když se Haldex sepne bez prokluzu, tak je to max 50/50, bo je to udělaný mechanicky - co asi by tak dělalo přední pravé kolo? vždyť od tohoto kola je poháněný zadek (převodovka s kuželovým soukolím) - jestli někdo chce, pošlu brožuru jak funguje 4x4 u Octavie

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...