Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dnes jsem sedl do auta a opet radici paka sla ztuha. Uz me to takhle jde asi 2 mesice, treba kdyz auto stoji dele nez tyden, ted bych vinu prikladal nizkym teplotam, po zahrati, jizde asi 10 km se to rozchodi. Olej v prevodovce byl vymenen pred cca rokem, je mozne ze mi tam nalili nejaky nevyhovujci olej?

Jeste mam problem s razenim, pred cca rokem me byla delana spojka, ale asi ne zrovna odborne myslim, od te doby jde razeni jakoby lehce pres zoubky, nic moc, pedal spojky jde z lehka seslapnout, nevim co vse bylo vymeneno, ale myslim ze pritlacny talir tam nechal puvodni a byl menen i setrvacnik, prej byl upalenej nebo co, tak nahrazen jinym z vrakace.

Mám úplně stejný problém, olej měněn lonina jaře (za správnou specifikaci ale noname). Za tepla vše bez problémů, v zimě jde zejména jednička hodně špatně, jakmile se motor zahřeje, už je to ok. Vzhledem k jménu toho servisu a zkušenostem s nimi zvažuji další výměnu, ale nevím zda si tím pomohu. Dělalo to i před výměnou..

U mě stejný problém, po výmeně spojky a instalaci constructu razení nefungovalo tak jak melo . Jednicka z tuha a podrazeni z pet na ctyri to bylo umorne hledani. Jinak po výmene tahel a ujetych cca 1000 km to vypada ze si to nejak seda, a aj ted v tech mrazech rano ztuhla radicka , ale po zahrati auta uz v poho .. tak nevim zdali je to u teto motorizace normalni 1.6 74kw

benzíny maji řazení táhlama a na převodovce je to přes takový páky a kyvný pouzdra občas to jedno z pouzder jde zruha a dělá co všechne ten problem chce to postupně rozebrat a promazat naposled sem to dělal před 2ma lety a jako na potvoru až to poslední pouzdro to dělalo (předem radim že jen postříkání sprejem nepomáhá)

No já si myslím, že původ je ve špatným seřízení.V knize JAK NA TO octavia je to přesně popsané a je to samozřejmě různé pro různé motorizace.

Dnes jsem sedl do auta a opet radici paka sla ztuha. Uz me to takhle jde asi 2 mesice, treba kdyz auto stoji dele nez tyden, ted bych vinu prikladal nizkym teplotam, po zahrati, jizde asi 10 km se to rozchodi. Olej v prevodovce byl vymenen pred cca rokem, je mozne ze mi tam nalili nejaky nevyhovujci olej?

Jeste mam problem s razenim, pred cca rokem me byla delana spojka, ale asi ne zrovna odborne myslim, od te doby jde razeni jakoby lehce pres zoubky, nic moc, pedal spojky jde z lehka seslapnout, nevim co vse bylo vymeneno, ale myslim ze pritlacny talir tam nechal puvodni a byl menen i setrvacnik, prej byl upalenej nebo co, tak nahrazen jinym z vrakace.

aj mne to robí 1 a 2 ide ťažšie a niekedy poráta zuby, dá sa s tým dačo robiť ? ako som menil olej tak ide troška lepšie

Mě teď v těch mrazech jde také ztuha řadit, nejhůř jde řadit 2, ale po ohřátí už jde vše bez problémů. Olej mám také vyměněný (Mogul Syntrans 75W-90), ale myslím si, že olejem to nebude, že to bude, jak napsal netobi v těch táhlech...

Já nevím proč jak tady všichni píšete měníte olej v převodovce.Ten se nemění,jenom dolévá? :feve:

Olej v převodovce se mění... Origo olej je sice celoživotní, ale slovo celoživotní znamená buď 150 000 km nebo 5 let, pak by se měl vyměnit (to mi potvrdil i mechanik, ke kterému jezdím) ;)

Mechanik potřebuje hlavně kšeft,asi tomu moc nerozumí co se okty týče.Jelikož se olej nemění,tak ani nikde v servisních manuálech to není napsané.Naopak je napsáno, že se nemění,pouze kontroluje a dolévá. :feve:

Mechanik mi to neříkal kvůli kšeftu, ale říkal mi to proto, protože je to fakt... Jinak, že se doporučuje výměna oleje v převodovce po ujetí 150 000 a více km ti tu skoro každý potvrdí a po najetí tolika kilometrů výměnou oleje určitě nic nepokazíš. Mě se například po výměně oleje řazení zlepšilo asi o 30% (výměna proběhla v asi 180 000 km)... :)

EDIT: teď jsem si vzpoměl, že mi to říkal i kamarád, který je taky automechanikem, že se doporučuje výměna toho oleje po určitých kilometrech (a vím na 100% procent, že mi to neříkal kvůli kšeftu nebo nečem podobném)

Upraveno od Konny

Tak nemusel to říkat kvůli kšeftu, ale ať Ti ukáže z čeho to vyčetl.Těžko to najde.To, že mě to tu skoro každý potvrdí je o to horší, že to tolik lidí neví.Já mám najeto 230000km a nemám s řazením problém.Podle mne je to po různých opravách kolem převodovky následně špatně seřízené.Pak vznikají problémy.Jediná pravda je, že výměnou nic nepokazíš.

Tak ono i po 230 000 km může být olej pořád dobrej, ale prostě kdo o auto dobře pečuje a pravidelně mění všechny provozní kapaliny, tak prostě jednou za život auta vymění i ten převodovej olej, protože jak jsi mi potvrdil, výměnou oleje se nic nepokazí (samozřejmě se tam musí dát olej se správnou specifikací). Ukončil bych tuto debatu o oleji s tím, ať si každej sám rozhodne (např. podle stavu řazení apod.) jestli si ten olej vymění nebo ne ;)

Souhlas.

v převodovce neni výměna předepsaná ani doporučená to ten mechanik kecal každopádně tim rozhodně nic nezkazíš a já osobně to po novým roce budu dělat taky jen čistě zdobrý vůle k autu jinak v příručkách škodovky je psáno max doplňování výměna jedině pokud byl nějakej mech problem a byl v oleji bordel s poškození jinak to prostě předepsaný u manuálních pževodovek neni

Alespoň někdo se mě zastal :feve:

  • 5 týdnů později...

mám tak trochu podobný problém .... když vytočím motor na jedničku tak je docela zápas tam tu dvojiku narvat a zase při podřazení z dvojiky na jedničku je zhola nemožné :--D musím jet opravdu pomalu abych mohl dát jedničku ... někde sem tu četl že u oktávek je to normální ale moc se mi to jako normílní nezdá .... pokud by se někdo ptal co si má představit pod pojmem "zhola nemožné" tak pokud podřadím a rvu za řadičku je to jako bych vůbec neměl sešlápnutou spojku a rval to přez zuby

  • Autor

Taky jsem cetl o celozivotni naplni, ale vzhledem k tomu, ze bych tam tu napln mel uz 12 let a nemenila se ak nevim, kdyz se obcas zadarilo zaradit pres zoubky, tak z toho treba usuzuju, ze v tom oleji plavou nepatrne kousky ze spatneho razeni. Kdyz tam naliju novy olej tak myslim ze se tim nic neskazi, ale u me mam olej vymenen uz rok a asi to bude spatne serizene.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.