Přejít na obsah

Účinnost topení...?


tomasskodaoctavia

Doporučené příspěvky

Mam problem

I-když dam na nejvyšší stupen fouka to poměrně slabo a při provozní teplotě se mi zda že ani moc netopí

mam to dane na přední okno a než se rozmlži dojedu do cile.

Jde z toho slaboučké teplo

Zrovinka jsem nalel fridex¨

čidlo ok

termostat ok

vodni pumpa ok

hadice k topení horké ovladaní klapek ok a ten nesmysl na zavirani vnitřniho okruhu je rovněž v pořadku

kde mam ješte hledat chybu?

Při cca 10 °C venku jsem jel 30km daleko a v autě nic kosa

hlavně mi nepište prodat to chci už nekolik let ale nemohu

Předem všem dik za odpověd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyčištěne projel jsem to i octem na vodni kamen je skvěly

ale nic voda zahřana na provoz hadice k topení uplně horke fuka normalně ale s topení slabe teplo

prostě netopí v jakekoliv poloze tak chladno a dival jsem se na klapku z pohledu od pedalu a

jak otočím z modreho pole na červene tak funkční v modrem jde poznat že je to chladnější

vubec nevim co s tím co je špatné

nevim kde, co :kol-97:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nic?

Asi je to nesrozumitelně napsane

Mam škodu octavia I 1.8 bez klima

Mam vyčištěnou vodní soustavu neni zacpana

Ale netopí skoušel jsem snad vše ale nic

všude je psane že se neovzdušnuje že se to samo

hadice obě dvě ktere jdou na topení jsou uplně horke klapky na ovladaní tepleho a studeneho a ostatní jsou plně funkční

Ale Netopí co muže byt špatné když vše vypada v pořadku ale nejsem mechanik tudiž tady pišu

co jsem mohl přehlednout nebo to co mně se zda v pořadku

je pro vas jednoznačna chyba

Dik všem za cokoli co mi muže pomoct

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem to skoušel dosunout ručně přimo na topeni a je to na maximum ale zitra vyhodim palubku

a podivam se dovnitř teda pokud tam jde vydět

ještě jedna věc ted jsem jel na benzinku takže teplota velka s topení to tisickrat zminovane slabe teplo když jsem to mněl na sebe

a jak jsem přepnul na okno tak nejprv šel studeny a pak trochu teply vzduch jestli to je něak s něčim podobne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslím,že v tvojom prípade sa jedná jedine o zanesený výmenník v telese kúrenia. Píšeš síce,že je horúca aj spetná vetva z kúrenia ,ale to nevylučuje situaciu,že voda nepreteká celým radiatorom. Stačí zopár nezanesených trubiek a už to má okruh-ale bez tepelného výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím ve spolek. Jaký máte zkušenosti s účinností topení? Nemluvím o tom jak rychle se ohřeje motor...to bych řek, že mám u 1,9TDI 66kW vcelku v normálu. Mám pocit, že účinnost i při 90°C je docela nízká :( (aspoň v mým případě). Pomohlo by vyčištění chladícího okruhu společně s radiátorem na topení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau,cau,

no ja mam tedy 1.6ku ,a je pravda ze to v techto mrazech trva 10km nez to vyleze na 90 stupnu, ale pak je to tedy sauna! kdyz jezdim delsi trate , a to k vuli pohodli jen v triku, tak pouzivam nejcasteji ofuk nohou, a ventilator stridam vypli a na jednicku!A v aute je naprosto teploucko! Hm,,,,,,,,,,,, skoda ze tak spolehlive nefunguje v lete manualni klima :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fiser : mám taky 1,6 do 10 km se nedá mluvit o nějakém topení celkem dlouho se zahřívá motor, ale včera jsem jel 100 tam a zpět při -5C, topení na 50% vent. na 1 a jak píšeš v tričku a pustit to na nohy je paráda, ale při -20C jsem dal karton před chladič protože to nebylo zas tak dobré, zítra mi dojde snad ten polský kryt na masku tak uvidíme. Man. klima nic moc souhlasím. Jinak znám víc ropáků co jim to moc netopí i tady se to už řešilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To asi nebude rozdiel medzi naftou a benz, ked je raz voda zohriata v motore na 90 stupnov tak to musi kurit v oboch pripadoch, len to tomu ropakovi dlhsie trva kym to zohreje, ja som spokojny ked je 90 tak je kurenie na polovicu a staci. Takže to, čo píše zdesim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, že jsem téma na účinnost topení nenašel (pouze na rychlost ohřátí), tak jsem založil nové téma...Jakým způsobem bych měl vyzkoušet jestli mi jde vzduch přes výparník? Když natáčím ovladačem směr vzduchu tak vše jde OK tam kam má jít v dostatečném množství. No tu teplotu trubek zkontroluju (vody mám v okruhu na MAX).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fiser : mám taky 1,6 do 10 km se nedá mluvit o nějakém topení celkem dlouho se zahřívá motor, ale včera jsem jel 100 tam a zpět při -5C, topení na 50% vent. na 1 a jak píšeš v tričku a pustit to na nohy je paráda, ale při -20C jsem dal karton před chladič protože to nebylo zas tak dobré, zítra mi dojde snad ten polský kryt na masku tak uvidíme. Man. klima nic moc souhlasím. Jinak znám víc ropáků co jim to moc netopí i tady se to už řešilo.

.

-

-

Parkuji v garazi, sice bez topeni ale i tak je to rozdil a mam kolem domu kopce a bohuzel studene auto dostava pekne zabrat,pak to mam po 10km na 90. Jo a taky celou zimu mam pres chladic 5cm silny molitan!to bude asi ta pricina :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- u 1.6 75kW jsem měnil elektronický termostat, ručička teploty se na prostředek (cca 80°C) dostane po těch 6-10km dle venkovní teploty

ručička teploty se pohne z 0 tak po 3km a začne solidně topit

před výměnou termostatu ručička stoupala už od 1km, v polovině byla po 4km ale topilo to mizerně

ben06 ty máš nové auto ne? funguje ti to podobně?

- u diesela mi při klidné jízdě klesala teplota, tak jsem měnil termostat a pok topila asi 2měs super, termostat byl ale auto kelly a šel hned dokytek !

s novým origo termostatem se ručička zvedne z 0 tak po 5km a na prostředek se dostane po asi 20km

topí ale už od 3km cca jako benzín

= komu topí vlažně vyměnit origo termostat (pokud je vše ostatní OK)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ve spolek. Jaký máte zkušenosti s účinností topení? Nemluvím o tom jak rychle se ohřeje motor...to bych řek, že mám u 1,9TDI 66kW vcelku v normálu. Mám pocit, že účinnost i při 90°C je docela nízká :( (aspoň v mým případě). Pomohlo by vyčištění chladícího okruhu společně s radiátorem na topení?

vyčištěním okruhu určittě nic nepokazíš ale dle mě termostat, ono totiž když propouští dřív než má tak začne cirkulovat voda hned přes chladič, ohřívá čidlo a vypadá to že se motor rychle zahřívá

tím nedostane se ale na 80°C a topení ma malou účinnost.

Správně to má fungovat tak že ručička se ještě nepohne a už má topit (malý okruj je přímo napojen na radiátor)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz uz mu rocicka ukazuje 90, tak je termostat otevreny a stejne pise, ze mu to poradne netopi

to nebude mit s termostatem nic spolecneho, neresi, ze se mu pomalu ohriva motor, nebo topi malo, kdyz je motor jeste vlazny, ale uz ma motor na 90 a stejne mu to netopi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KarlosTDi: mám na trase 10 km 3 menší kopce, parkuju jen pod přístřeškem takže normální venkovní teplota, topení mám stále na 1/2 a větrák na 1 kvůli mlžení skla, taky se mi teploměr probere asi po 3 km ale o solidním topení to není, to jde až po těch 10 km, dnes čekám zimní clonu hned ji nainstaluju zítra a pozítří po cestě do práce cca 30 km odzkouším minimálně se omezí aspoň přísun špíny na motor, a jak jsem už psal při -20C dle PPC za jízdy auto nevytopím bez kartonu.

Díval jsem se ti na ty bublinky a spol, nic jsem neviděl a víčko jde velmi těžko otevřít i zavřít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz uz mu rocicka ukazuje 90, tak je termostat otevreny a stejne pise, ze mu to poradne netopi

to nebude mit s termostatem nic spolecneho, neresi, ze se mu pomalu ohriva motor, nebo topi malo, kdyz je motor jeste vlazny, ale uz ma motor na 90 a stejne mu to netopi

- ja taky nereagoval jako že se mu pomalu zahřívá motor !!!

- popisuju že dřív se mi motor rychlejc ohříval (ručička) ale topilo to na chuja,

s novým termostatem ručka sice leží dlouho dole ale dřív to topí, termostat drží, voda necirkuluje a k čidlu se hned nedostane teplo

taky ručička na budíkách není úplně přesná, ukazuje 90°C ale dle VAGu 80 i míň

- já bych termostat vyzkoušel jako první, stojí pár kaček, výměna na 1/2h a uvidíš že se výkon topení zlepší !!!

pak jedině zavzdušnění, přicpaný radiátor, kleklá pumpa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to ok,

taky jsem resil problem s termostatem, vymena je opravdu rychla, jen me prekvapilo, ze i kdyz jsem vypustil chladice, odsrouboval vicko na bance, tak po vyndani termostatu vyteklo jeste hodne vody z motoru (bohuzel na zem)

nejsem si jistej, tak se nehadam, tusim, ze cidlo teploty je v ceste teply vody, ktera tece z motoru pak se rozdeli do topeni a do chladice, vratka z chladice je zavrena termostatem, takze cidlo ukazuje i teplotu vody co tece do topeni, je jasny, ze kdyz bude blby termostat tak voda potece radeji pres chladic nezpres topeni

kdyz by sahnul na hadici co se vraci od topeni z kabiny (jestli to je nejak rozumne pristupny), a bude studena, tak vody tece do topeni malo a nedokaze ohrat vzduch do topeni, a bude nejspis ucpany vymenik v kabyne, nebo spatna vodni pumpa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...