Publikováno Leden 24, 201015 r dnes rano jsem nastartoval,bylo -17 stupnu,ujel jsem asi 500m a začalo se dusit až to zdechlo. ted už to nejde nastartovat!! muže to byt zmrzla nafta?? mam octavii 66kw 1.9tdi rok 1999. mužu to zkoušet startovat?? neudělam neco s čerpadlem?? prosím poradte!! dík
Leden 24, 201015 r rek bych ze zamrzla nafta.. nekde v hadickach... si vyjel akorat cerpadlo.. dej to nekam do tepla nekam do dilny at to rozmrzne
Leden 24, 201015 r Ahoj,celkem normálka,tuhá nafta.Kup si zimní aditiva do nafty od Benziny,butelka je na 650l nafty.Obsah jednoho víčka je na 30l.Používám to už léta a s tuhnutím nafty žádnej problém.Se starým Pugeotkem (budiž mu šrotiště lehké) startování vyzkoušeno při -27C. Upraveno Leden 24, 201015 r od Toniik
Leden 25, 201015 r Předpokládám že tohle se může stát i u benzínu .. protože včera mě prostě moje 1.8T zklamala a stále stojí a stojí ..
Leden 25, 201015 r to 'kissat': Zamrzlá nafta v 1.8T??? Benzín Ti nezamrzne (tedy pokud nebereš někde benzín s vodou)
Leden 25, 201015 r to dodo: psal jsem že to asi platí i pro benzín, ne že mi zamrzla nafta v benzínovém motoru .. my na Moravě trochu přemýšlíme no asi jsem teda nabral benzín s vodou, jinak si to nedokážu vysvětlit..
Leden 25, 201015 r 2 TonyRS: Jde o to, v jakém máš stavu i filtr. Většinou v něm zparafinuje. Bod tuhnutí nafty se již několik let neudává. Je na to určen bod filtrovatelnosti (což je nejnižší teplota, při které zkoušená motorová nafta ještě prochází přes sítko s přesně definovanou velikostí ok) a bod zákalu (tj. teplota, při které se začnou vylučovat první krystalky pevných parafinů). Zimní motorová nafta distribuovaná Českou rafnérskou, a.s. má na našem trhu bod zákalu pod – 8 °C a filtrovatelnost pod –20 °C. Arktická motorová nafta s operabilitou až do – 30 °C, kterou čepují na horách (Krkonoše a Šumava). Zdroj: http://www.ceskarafinerska.cz/data/publica...orove_nafty.pdf Zde ještě něco k aditivům: http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Leden 25, 201015 r Tak jsem hned koupil VIF a přidal ho do nafty při tankování. Za těch 215 kč je to v pohodě. Přijde mi, že je motor takový tišší, ale třeba se mi to jenom zdá
Leden 25, 201015 r To se ti nezdá Motor je opravdu tišší Má vyrovnanější chod VIF je jedno z nejlepších aditiv.
Leden 27, 201015 r Tak jsem dneska asi po dvou dnech stani startoval a mužu řict že nic moc, mam novou baterku, nove zhavice ale nejak jsem zapomel na ty aditiva a ted jsem si tak vzpomel na ten naftovy filtr, co se mi vali v policce v dilne. Auto mi stava venku a startoval jsem pri -17,5. Na potreti už to vyšlo, jen to černý kolo co mi zustalo po vyfukem me trochu prekvapilo.
Leden 27, 201015 r Mno tak já jsem taky startoval a po půl minutě žhavení to chytlo na druhý otočení a hned zase chcíplo, na druhý pokus chytlo v pohodě. Jenom ten motor měl zvuk jak stabilák , ta zima tomu asi nedělá moc dobře
Leden 19, 201312 r Tak jsem asi dnes skončil s tankováním na Shell.Natankovaná nafta,čtyři víčka VIF a při mínus 7°C zamrzla nafta ve filtru v nevytápěné garáži. Na filtru je najeto 10000km.Tímto bych chtěl společnosti Shell poděkovat za vzniklé problémy a má mě u nich ještě někdo vidět.. Upraveno Únor 9, 201312 r od Edimax519
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.