docko Vloženo 24. leden 2010 Vloženo 24. leden 2010 dnes rano jsem nastartoval,bylo -17 stupnu,ujel jsem asi 500m a začalo se dusit až to zdechlo. ted už to nejde nastartovat!! muže to byt zmrzla nafta?? mam octavii 66kw 1.9tdi rok 1999. mužu to zkoušet startovat?? neudělam neco s čerpadlem?? prosím poradte!! dík Citovat
jarysek Vloženo 24. leden 2010 Vloženo 24. leden 2010 rek bych ze zamrzla nafta.. nekde v hadickach... si vyjel akorat cerpadlo.. dej to nekam do tepla nekam do dilny at to rozmrzne Citovat
docko Vloženo 24. leden 2010 Autor Vloženo 24. leden 2010 Díky moc!! Snad není nic s čerpadlem!! Citovat
Toniik Vloženo 24. leden 2010 Vloženo 24. leden 2010 (editace) Ahoj,celkem normálka,tuhá nafta.Kup si zimní aditiva do nafty od Benziny,butelka je na 650l nafty.Obsah jednoho víčka je na 30l.Používám to už léta a s tuhnutím nafty žádnej problém.Se starým Pugeotkem (budiž mu šrotiště lehké) startování vyzkoušeno při -27C. Editováno: 24. leden 2010, autor: Toniik Citovat
kissat Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 Předpokládám že tohle se může stát i u benzínu .. protože včera mě prostě moje 1.8T zklamala a stále stojí a stojí .. Citovat
Dodo-Kolín Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 to 'kissat': Zamrzlá nafta v 1.8T??? Benzín Ti nezamrzne (tedy pokud nebereš někde benzín s vodou) Citovat
kissat Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 to dodo: psal jsem že to asi platí i pro benzín, ne že mi zamrzla nafta v benzínovém motoru .. my na Moravě trochu přemýšlíme no asi jsem teda nabral benzín s vodou, jinak si to nedokážu vysvětlit.. Citovat
TonyRS Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 Kolik vlastně by měla mít motorová nafta bod tuhnutí ??? Citovat
Dodo-Kolín Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 2 TonyRS: Jde o to, v jakém máš stavu i filtr. Většinou v něm zparafinuje. Bod tuhnutí nafty se již několik let neudává. Je na to určen bod filtrovatelnosti (což je nejnižší teplota, při které zkoušená motorová nafta ještě prochází přes sítko s přesně definovanou velikostí ok) a bod zákalu (tj. teplota, při které se začnou vylučovat první krystalky pevných parafinů). Zimní motorová nafta distribuovaná Českou rafnérskou, a.s. má na našem trhu bod zákalu pod – 8 °C a filtrovatelnost pod –20 °C. Arktická motorová nafta s operabilitou až do – 30 °C, kterou čepují na horách (Krkonoše a Šumava). Zdroj: http://www.ceskarafinerska.cz/data/publica...orove_nafty.pdf Zde ještě něco k aditivům: http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf Citovat
TonyRS Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 Tak jsem hned koupil VIF a přidal ho do nafty při tankování. Za těch 215 kč je to v pohodě. Přijde mi, že je motor takový tišší, ale třeba se mi to jenom zdá Citovat
Pepa007 Vloženo 25. leden 2010 Vloženo 25. leden 2010 To se ti nezdá Motor je opravdu tišší Má vyrovnanější chod VIF je jedno z nejlepších aditiv. Citovat
Crros Vloženo 27. leden 2010 Vloženo 27. leden 2010 Tak jsem dneska asi po dvou dnech stani startoval a mužu řict že nic moc, mam novou baterku, nove zhavice ale nejak jsem zapomel na ty aditiva a ted jsem si tak vzpomel na ten naftovy filtr, co se mi vali v policce v dilne. Auto mi stava venku a startoval jsem pri -17,5. Na potreti už to vyšlo, jen to černý kolo co mi zustalo po vyfukem me trochu prekvapilo. Citovat
TonyRS Vloženo 27. leden 2010 Vloženo 27. leden 2010 Mno tak já jsem taky startoval a po půl minutě žhavení to chytlo na druhý otočení a hned zase chcíplo, na druhý pokus chytlo v pohodě. Jenom ten motor měl zvuk jak stabilák , ta zima tomu asi nedělá moc dobře Citovat
Edimax519 Vloženo 19. leden 2013 Vloženo 19. leden 2013 (editace) Tak jsem asi dnes skončil s tankováním na Shell.Natankovaná nafta,čtyři víčka VIF a při mínus 7°C zamrzla nafta ve filtru v nevytápěné garáži. Na filtru je najeto 10000km.Tímto bych chtěl společnosti Shell poděkovat za vzniklé problémy a má mě u nich ještě někdo vidět.. Editováno: 9. Únor 2013, autor: Edimax519 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.